بارگذاری جانبی برنامه آیفون به زودی در راه است – اما ممکن است این افزایش صرفه جویی در هزینه شما نباشد

دیوار دیجیتالی اطراف آیفون‌ها که کاربران را از دانلود نرم‌افزارهای غیر مورد تایید اپ استور بر روی گوشی‌های خود باز می‌دارد، در حال شکستن در اروپا است. اما طبق یک گزارش جدید، اپل در حال برنامه ریزی برای اصلاح حفره های ایجاد شده توسط قوانین اتحادیه اروپا (EU) است – به این معنی که بارگذاری جانبی ممکن است آنطور که ما انتظار داشتیم رایگان نباشد.

ابتدا، اجازه دهید به آوریل ۲۰۲۲ برگردیم، زمانی که اتحادیه اروپا – مجموعه ای از ۲۷ کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و اسپانیا – در مورد قانون بازارهای دیجیتال به توافق رسیدند. در نوامبر همان سال اجرایی شد و برای رفع مشکلات مربوط به کنترل اپل در مورد اینکه چه برنامه هایی را می توان و چه برنامه هایی را نمی توان در آیفون دانلود کرد، طراحی شده است.

تا مارس سال جاری (۲۰۲۴) پلتفرم‌ها باید با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند یا با اقدامات انضباطی مواجه شوند.

این قانون فقط برای اپل اعمال نخواهد شد. گوگل (که اندروید را تولید می کند) و سایر پلتفرم ها نیز باید قوانین جدید را رعایت کنند، اما برخلاف آیفون ها، گوشی های اندرویدی می توانند نرم افزارهایی را نصب کنند که در Play Store – نسخه اندروید اپ استور اپل – وجود ندارد. به هر حال، این عمل دانلود برنامه ها از منابعی غیر از فروشگاه های رسمی برنامه، بارگذاری جانبی نامیده می شود.

بیشتر ببین

اپل به شدت از موضع ضد بارگذاری جانبی خود دفاع کرد و گفت که آیفون‌ها را ایمن‌تر و نسبتاً عاری از ویروس می‌کند. منتقدان آن – مانند Spotify – سیستم آن را با صدای بلند ضدرقابتی می‌خوانند زیرا اپ استور تا ۳۰ درصد از تمام خریدهایی که از طریق آن انجام می‌شود کمیسیون می‌گیرد و به برنامه‌های اپل مزیت ناعادلانه‌ای می‌دهد.

با توجه به الف روزنامه وال استریت گزارش (در پشت دیوار پرداخت)، برنامه های فعلی اپل همچنان به آن نظارت بر برنامه های دانلود شده خارج از اپ استور را می دهد. علاوه بر این، قصد دارد از این برنامه ها نیز هزینه دریافت کند. بنابراین ممکن است تفاوت زیادی بین اپ استور و برنامه های غیر اپ استور وجود نداشته باشد.

جزئیات هنوز فاش نشده است، اما به احتمال زیاد اپل با افزودن قوانین جدید به قرارداد مجوز ابزار توسعه دهنده خود، می تواند این سطح از کنترل را حفظ کند. شما به این ابزارها برای توسعه برنامه های کاربردی برای آیفون نیاز دارید، خواه آنها را از طریق اپ استور منتشر کنید یا نه. با تغییر توافقنامه مجوز برای شامل کردن چک ها و محدودیت هایی که معمولاً بر اپ استور اعمال می کند، اپل می تواند قوانین جدید را بدون تغییر وضعیت بسیار رعایت کند.

بارگذاری جانبی برنامه آیفون به زودی در راه است – اما ممکن است این افزایش صرفه جویی در هزینه شما نباشد

صفحه اصلی شما ممکن است به زودی دارای برنامه‌های غیر App Store باشد (اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر-تاد)

مانند تمام موارد نشت، ما باید این گزارش را با کمی نمک بپذیریم. ما هنوز نمی دانیم که اپل دقیقا چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت، یا حتی اگر اتحادیه اروپا این رویکرد افشا شده را مطابق با آن ببیند، اما تاریخ اخیر نشان می دهد که اپل حداقل کاری را که می تواند انجام خواهد داد.

اوایل امسال اپل بود مجبور شد به توسعه دهندگان اجازه دهد تا کاربران برنامه را به سمت سیستم های پرداختی هدایت کنند که متعلق به اپل نیستند – یکی که در حال حاضر ۳۰٪ از بیشتر پرداخت های شخص ثالث از طریق آن را می گیرد (کسب و کارهای کوچک ۱۵٪ کمیسیون پرداخت می کنند). ضربه زننده؟ اپل برای پرداخت های انجام شده با استفاده از یک سیستم جایگزین ۲۷ درصد کمیسیون تعیین می کند. با توجه به زحمت و حداقل انگیزه، بسیاری از توسعه دهندگان شکایت کرده اند که این چیزی را تغییر نمی دهد.

اروپایی نیست؟ هنوز باید اهمیت بدی

اپ استور روی صفحه گوشی

ممکن است تغییرات اپ استور منحصر به اتحادیه اروپا نباشد (اعتبار تصویر: Shutterstock / BigTunaOnline)

اگر در ایالات متحده یا بریتانیای پس از برگزیت هستید، احتمالاً از خود می‌پرسید که همه این موارد قانونی اتحادیه اروپا چه ربطی به شما دارد.

خوب، اولاً این اولین بار نیست که اقدام اتحادیه اروپا بر آیفون برای همه تأثیر می گذارد. را مدل های آیفون ۱۵ فقط سوئیچ پورت USB-C را ساختند هنگامی که آنها به دلیل قوانین اتحادیه اروپا و بحث در کشورهای اروپایی در مورد قابلیت تعمیر فناوری، این کار را انجام دادند، باعث شد که اپل پیشگیرانه Self Service Repair را در همه جا راه اندازی کند.

حتی اگر اپل تصمیم بگیرد این تغییرات اپ استور را به صورت دیجیتالی فقط به اتحادیه اروپا منتقل کند، به احتمال زیاد کشورهای دیگری مانند ایالات متحده و بریتانیا نیز به دنبال آن خواهند بود. و اگر یکی از آنها را دارید بهترین خدمات VPN این امکان وجود دارد که اپل فکر کند که در اتحادیه اروپا هستید و مجبورش کنید به نرم افزار غیر اپ استور دسترسی داشته باشید.

بنابراین مراقب تغییراتی باشید که چگونه می توانید از آیفون خود در ماه مارس استفاده کنید، هرچند نفس خود را حبس نکنید تا چیز خیلی مهمی باشد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/phones/iphone/iphone-app-sideloading-is-coming-soon-but-it-might-not-be-the-money-saving-boost-youre-hoping-for

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *