بازیگران Baldur's Gate 3 جنبه تاریک موفقیت ناشی از شبیه سازی صدای هوش مصنوعی را آشکار می کنند

Larian's Baldur's Gate 3 به خاطر اجرای صداپیشگانش که نامزدهای اجرایی متعددی برای جوایز بفتا امسال شد و شب گذشته جایزه بهترین بازی را از آن خود کرد، مورد تجلیل قرار گرفت.

با این حال، روی فرش قرمز، بازیگران بازی به لطف افزایش هوش مصنوعی و شبیه‌سازی صدا، جنبه‌های تاریک موفقیت خود را شرح دادند.

آملیا تایلر که برای بازی در نقش راوی Baldur's Gate 3 نامزد دریافت جایزه بهترین اجرا شد، به طور صریح با Eurogamer درباره یک جریان به خصوص دلخراش صحبت کرد.

Baldur's Gate 3 PS5 – نکات و ترفندهای شروع کار!در یوتیوب تماشا کنید

او گفت: «مردم بدون اجازه من و چندین بازیگر دیگر بازی صدای من را از پشت این بازی با هوش مصنوعی بازسازی می‌کنند. فقط برای اینکه همه بدانند، هیچ یک از ما اجازه نداده‌ایم که چنین اتفاقی بیفتد. مگر اینکه چیزی را امضا کرده باشم که بگویم شما اجازه دارید این کار را انجام دهید، این نه تنها شغل من بلکه هویت من است.

او ادامه داد: “من تجربیات بسیار بدی داشته ام مانند رفتن به جریان شخصی که در آن آنها متن به گفتار را قرار داده اند و به چت خود کنترل آن را داده اند.” “من به این استریم رفتم زیرا کسی به من سر زد و من ادامه دادم و صدای خودم را شنیدم که در حال خواندن پورنو تجاوز جنسی بود. این سطحی از مسائلی است که ما از زمان انتشار این بازی مجبور به مقابله با آن بوده ایم و واقعاً وحشتناک بوده است. ”

تایلر اضافه کرد که دوست دارد ببیند بازیکنان نسخه‌های خود را از خطوط راوی ضبط می‌کنند – او گفت: “من کاملاً مدها را در بازی‌ها دوست دارم – اما گفت: “در واقع صدایم را بگیرم و از آن برای آموزش چیزی بدون اجازه من استفاده کنم، فکر می‌کنم که باید غیرقانونی باشد».

اندرو وینکات، که برای بازی در نقش رافائل برنده جایزه بهترین عملکرد مکمل شد، برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی مانند ضبط ۱۰ ساعته برای ایجاد ۴۰ ساعت محصول را درک کرد. او گفت: “و من فکر کردم که عالی است، به شرطی که شما برای ۴۰ پول به من بدهید!”

وینکات گفت که از اتحادیه هایی مانند Equity و SAG-AFTRA به دلیل تلاش برای محافظت از حقوق بازیگران در برابر هوش مصنوعی “تقدیر” می کند، اما توصیه کرد: “اگر می خواهید چیزی را امضا کنید، به این معنی است که حقوق صدای خود را امضا می کنید، بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که دستمزد شما قابل توجه است، زیرا این شغل شما از بین رفته است.”

سامانتا بیارت، نامزد بازی در نقش Karlach، گفت که از آخرین قرارداد SAG-AFTRA «کاملاً ناامید شده است».مانند سایر بازیگران) و افزود: چیزهای زیادی روی میز بود و به نظر می رسد که آنها تعداد زیادی از بازیگران کم زرق و برق را زیر اتوبوس انداختند زیرا آنها به آنچه برای بازیگران بیشتر می خواستند رسیدند. ما محافظت بیشتری می خواهیم. تریسی وایلز که برای عملکردش به عنوان جاهیرا نامزد شده بود، خاطرنشان کرد که قراردادها به لطف اضافه شدن بندهای جدید هوش مصنوعی طولانی تر می شود، اما این تنها به دلیل حضور نماینده خودش بود.

نیل نیوبون که برای بازی در نقش آستایون نامزد شده است، گفت که معتقد است هوش مصنوعی نباید برای صداپیشگی مورد استفاده قرار گیرد زیرا “شما تفاوت های ظریف را متوجه نمی شوید، تصادفات خوشحال کننده را دریافت نمی کنید، شما تعامل بین آنها را دریافت نمی کنید. کارگردان و بازیگر به یک شکل». او ادامه داد: “من افراد زیادی را در صنعت بازی می شناسم که دوست دارند با یک بازیگر کار کنند، به خاطر چیزی که ما می آوریم، کاردستی که می آوریم. فکر نمی کنم بتوانید کاردستی را برنامه ریزی کنید. این چیزی فراتر از صفر و یک است. فراتر از فرمول. این کاملاً جادویی است.”

سایر بازیگران نیز در مورد موضوع هوش مصنوعی صحبت کردند.

دیوید هاروود، بازیگر نقش Warlin Door در Alan Wake 2 و رئیس جدید مدرسه درام RADA، گفت که هوش مصنوعی برای همه افرادی که با اجرا درگیر هستند نگرانی دارد. او گفت: «این یک تهدید بزرگ است و ما باید راهی پیدا کنیم که به جای جایگزین کردن آن، حرفه ما را تقویت کند. “فکر نمی‌کنم.

“اما من مطمئناً فکر می کنم استودیوها، اگر بتوانند از این کار کنار بیایند، تمام تلاش خود را می کنند تا تا آنجا که می توانند برای خودشان پول به دست بیاورند و در عین حال افراد زیادی را از تجارت حذف کنند. ما باید بجنگیم تا هرگز اتفاق می افتد.”

بازیگران فاینال فانتزی ۱۶، بن استار، که یک جایزه اهدا کرد، و رالف اینسون، نامزد بازی در نقش سید، نگرانی خود را اضافه کردند.

استار گفت: “من فکر می کنم ما متأسفانه در سناریویی هستیم که هوش مصنوعی بسیار سریع حرکت می کند، تقریباً یک شبه شاهد پیشرفت هایی در آن هستیم که فکر نمی کنم هیچ اتحادیه ای بتواند به درستی از آن محافظت کند.” “امیدوارم که ما را مورد توجه قرار دهد. فکر می کنم این یک فکر بعدی بوده است، این چیزی است که احساس می شود. به نظر می رسد هوش مصنوعی چیزی است که مزایای زیادی برای صنعت بازی های ویدیویی، برای صنعت فیلم دارد، برای مدت زمان زیادی وجود داشته است. مدت طولانی – اما با هزینه ای بسیار سنگین.”

برای اینسون، او اخیراً یک جلسه جایگزین دیالوگ را برای فیلمی ضبط کرده است که در آن از هوش مصنوعی برای تکرار صدای او استفاده شده بود – او گفت: “به نظر می رسد عملکرد بسیار بدی دارم” – قبل از اینکه نسخه واقعی را ضبط کند. او گفت: «این کاملاً ترسناک است که در نهایت آنها بتوانند آن را اصلاح کنند تا کار کند. “بنابراین دیدن آن در مراحل شکل گیری آن، دیدن آن بسیار ترسناک است.”

بازیگران Eurogamer با آنها صحبت کرد جوایز بفتا در سال گذشته نیز نسبت به هوش مصنوعی ابراز تردید کرد. به نظر می‌رسد در سال گذشته تغییر چندانی در احساسات ایجاد نشده است، با وجود – در بریتانیا – بازیگران و Equity با یکدیگر برای محافظت بهتر در برابر هوش مصنوعی همکاری می کنند.

Baldur's Gate 3 در مراسم بفتا شب گذشته موفق به کسب پنج جایزه شداز جمله بهترین بازی، روایت، موسیقی، جایزه انتخاب بازیکن EE، و بازیگر نقش مکمل وینکات برنده شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/baldurs-gate-3-actors-reveal-the-darker-side-of-success-fuelled-by-ai-voice-cloning?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *