بازی بقای لغو شده بلیزارد بیش از شش سال در حال توسعه بود

بازی بقای لغو شده بلیزارد، با نام رمز Odyssey، بیش از شش سال در حال توسعه بود.

دیروز گزارش شد مایکروسافت ۱۹۰۰ کارمند خود را اخراج کرد از سراسر تیم های بازی ویدیویی آن و اینکه بازی بقای در حال ساخت بلیزارد لغو شده بود. این بازی توسط هدایت می شد دن هی، رئیس سابق Far Cryو خواهد داشت بازیکنان را به یک “جهان کامل جدید” منتقل کرد.

گزارش جدید توسط بلومبرگ اکنون جزئیات بیشتری در مورد پروژه اخیراً لغو شده بلیزارد به اشتراک گذاشته است. توسعه بازی شش سال پیش و پس از طرح مفهومی توسط کریگ آمای توسعه‌دهنده بلیزارد در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. ایده این بود که یک بازی بقا در مسیری مشابه Minecraft و Rust ایجاد شود، اما با تجربه‌ای زیباتر.

پخش خبر: آیا پوکمون Palworld را از بین خواهد برد؟در یوتیوب تماشا کنید

در حالی که در ابتدا توسعه‌دهنده تمرکز زیادی بر روی IP‌های از قبل تاسیس شده مانند Diablo داشت، در سال‌های اخیر استودیو تمرکز خود را بر روی Odyssey افزایش داد و تیمی متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر بر روی آن کار می‌کردند.

اما حتی با وجود این نیروی کار بزرگتر، Odyssey به دلیل مشکلات فنی با مشکل مواجه شد. Odyssey در ابتدا در Unreal Engine ساخته شد، اما توسعه به Synapse، موتور داخلی بلیزارد که برای بازی‌های موبایل استفاده می‌شود، منتقل شد. این برای پشتیبانی بهتر از مقیاس جاه طلبانه بازی بود که می توانست تا ۱۰۰ بازیکن را در هر نقشه ببیند.

با این حال، این حرکت با مشکلات خاص خود همراه بود، به طوری که بلومبرگ اعلام کرد “تکنولوژی به کندی ادغام شد”. منابع به نشریه گفتند که هنرمندان Odyssey زمان خود را صرف نمونه‌سازی اولیه محتوا در Unreal Engine می‌کنند، که می‌دانستند بعداً باید دور ریخته شود. زمانی که مایکروسافت در نهایت اکتیویژن بلیزارد را در سال گذشته خریداری کرد، بسیاری در استودیو امیدوار بودند که بتوانند به موتور Unreal Engine برگردند، اما این اتفاق نیفتاد.

با این حال، حتی با وجود این شکست‌ها، گفته می‌شود که Odyssey از سوی کسانی که نسخه‌های اولیه بازی را بازی کرده‌اند، مورد استقبال قرار گرفته است. بازیکنان احساس می‌کردند بازی بقای بلیزارد با وجود اینکه سال‌ها تا انتشار آن فاصله داشت، پتانسیل بالایی دارد (طبق گزارش‌ها، بلیزارد عرضه آن در سال ۲۰۲۶ را هدف قرار داده بود، اگرچه توسعه‌دهندگان معتقد بودند که این خوشبینانه است).

در نهایت، این پروژه لغو شد زیرا نسخه Synapse آن برای تولید آماده نبود. در نتیجه، بسیاری از تیم اودیسه اخراج شدند.

مت لندن، دستیار سابق کارگردان روایی بازی، دیروز در X به اشتراک گذاشت: “هیچ شمشیری برای من وجود ندارد. من به همراه بسیاری دیگر از تیم Survival از بلیزارد رها شدم.”

اندرو رینولدز، سخنگوی بلیزارد، در مورد لغو Odyssey گفته است:

“به همان اندازه که گرفتن این تصمیمات دشوار است، آزمایش و ریسک بخشی از تاریخچه بلیزارد و فرآیند خلاقانه آن است. ایده ها به بازی های دیگر راه پیدا می کنند یا در برخی موارد به بازی های خودشان تبدیل می شوند.

“شروع کاری کاملاً جدید یکی از سخت ترین کارهایی است که در بازی انجام می شود، و ما از همه افراد با استعدادی که از این پروژه حمایت کردند بی نهایت سپاسگزاریم.”

در کنار مایکروسافت، امسال شاهد اخراج بسیاری از شرکت‌های دیگر بودیم Riot Games توسعه دهنده League of Legends، بازی های جنگل سیاه، وحدت، رفتار تعاملی و Lords of the Fallen ناشر CI Games.


منبع: https://www.eurogamer.net/blizzards-cancelled-survival-game-was-in-development-over-six-years?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *