بانک نئوبانک هلندی به توسعه بریتانیا، ۳ سال پس از برکناری برگزیت چشم دوخته است

بانک رقیب هلندی bunq اولین سال سود کامل خود را گزارش کرده است، زیرا این شرکت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد در بریتانیا است.

Bunq که دومین نئوبانک بزرگ اروپا است، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ ۵۳٫۱ میلیون یورو سود خالص به دست آورده است که نسبت به ضرر ۱۶٫۵ میلیون یورویی سال قبل جهش چشمگیری دارد.

با این حرکت، bunq اکنون درخواست خود را برای مجوز موسسه پول الکترونیکی (EMI) در بریتانیا، سه سال پس از برگزیت ارائه کرده است. باطل شد همونی که داشت

علی نیکنام، بنیانگذار و مدیر عامل bunq، گفت: «بریتانیا دومین کشور عشایر دیجیتالی در سطح جهان است، بنابراین طبیعتاً ما می خواهیم در آنجا باشیم. ما می‌خواهیم واقعاً زندگی آنها را آسان کنیم. به همین دلیل است که ما هیجان زده‌ایم که bunq را دوباره به بریتانیایی‌ها معرفی کنیم و آنها را قادر کنیم مانند مردم محلی در سراسر اروپا بانک کنند.

Bunq ارائه حساب‌های جدید در بریتانیا را در پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کرد. با این حال، هنوز کاربران بریتانیایی را قبل از برگزیت خریداری کرده است.

بانک نئوبانک هلندی به توسعه بریتانیا، ۳ سال پس از برکناری برگزیت چشم دوخته است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

این شرکت مستقر در آمستردام حداقل چند ماه است که در حال برنامه ریزی برای بازگشت به بریتانیا بوده است. آی تی گنجانده شده است یک شرکت تابعه جدید بریتانیا در اواخر نوامبر، با دفتر ثبت شده در خیابان ریجنت در منطقه خرید مرکزی لندن.

این بانک بازار بزرگی را پیش‌بینی می‌کند که شامل ۲٫۸ میلیون عشایر دیجیتال بریتانیایی می‌شود. “بریتانیا به عنوان پلی بین اروپا و سایر نقاط جهان، در خط مقدم اروپا قرار دارد فین تک و یک بازار بسیار مهم برای bunq. نیکنام گفت: به عنوان یک شرکت فناوری واقعی، فقط برای ما منطقی است که این بازار را دنبال کنیم.

با این حال، bunq تلاش خواهد کرد تا راه خود را به سمت بازاری که در حال حاضر به شدت رقابتی است، طی کند. Monzo، Starling و Revolut – که در حال حاضر به دنبال مجوز بانکداری در بریتانیا است – همه در سال های اخیر رونق گرفته اند. به عنوان بزرگترین نئوبانک اروپا، Revolut به تنهایی ثبت می کند بیشتر از ۳۰ میلیون کاربر، ۶٫۸ میلیون نفر از آنها در بریتانیا ساکن هستند.

نیکنام، که در کانادا از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمد و در هلند بزرگ شد، bunq را در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرد. دو سال بعد، فین تک استارتاپ اولین بانکی بود که در ۳۵ سال گذشته مجوز بانکداری اروپا را دریافت کرد. در سال ۲۰۲۱ به وضعیت تک شاخ رسید.

نئوبانک‌ها اغلب بانک‌های چالش‌گر نامیده می‌شوند، زیرا بانک‌های قدیمی را مجبور می‌کنند تا بازی فناوری خود را ارتقا دهند، به‌ویژه وقتی صحبت از تجربه کاربر و بانکداری آنلاین می‌شود.

در تلاش برای ادامه نوآوری، bunq اخیراً Finn – a ربات چت هوش مصنوعی که کمک می کند کاربران امور مالی خود را برنامه ریزی می کنند، بودجه بهتری تهیه می کنند و به راحتی تراکنش ها را پیدا می کنند.


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-neobank-bunq-uk-expansion-brexit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *