بایدن دستور سرکوب فروش اطلاعات شخصی آمریکایی ها در خارج از کشور را صادر کرد

موضوع گسترده‌تر جمع‌آوری داده‌ها همچنان یک مسئله است.

رئیس جمهور جو بایدن داشته است دستور اجرایی صادر کرد اجازه دادن به دادستان کل ایالات متحده “برای جلوگیری از انتقال گسترده داده های شخصی آمریکایی ها به کشورهای مورد نگرانی”. به گفته وزارت دادگستری آمریکا امروزه این کشورها می توانند شامل چین، روسیه، ایران و کره شمالی باشند.

کاخ سفید می‌گوید کارگزاران داده را هدف قرار داده است، که به گفته وی، داده‌های شخصی بیشتری را نسبت به قبل جمع‌آوری می‌کنند – داده‌هایی که شامل مواردی مانند سلامت شخصی و داده‌های مالی است. مقیاس می تواند خیره کننده باشد: در یک مثال شدید اخیر از مطالعه Consumer Reports، ۴۸۰۰۰ شرکت داده های فیس بوک را ارسال کرده بودند. روی یک کاربر.

چندین بخش ملزم به ارائه حفاظت های جدید تحت این دستور خواهند بود. کاخ سفید می نویسد که وزارت دادگستری (DOJ) باید قوانینی را برای جلوگیری از سوء استفاده کشورهای مورد نظر از داده های شخصی ایجاد کند، اگرچه مشخص نیست که وزارت دادگستری از چه طریقی این کار را انجام می دهد. این داده‌ها شامل اطلاعات مربوط به ژنومیک، بیومتریک، سلامت شخصی، امور مالی و «انواع خاصی از شناسه‌های شخصی» است. وزارت دادگستری همچنین ملزم به همکاری با وزارت امنیت داخلی برای تعیین استانداردهای امنیتی جدید در مورد داده های جمع آوری شده از طریق “روابط سرمایه گذاری، فروشنده و استخدام” است.

بایدن همچنین به وزارتخانه های بهداشت و خدمات انسانی، دفاع و امور کهنه سربازان دستور داد تا اطمینان حاصل کنند که داده های سلامت آمریکایی ها از طریق مسیرهای دیگری مانند کمک های مالی فدرال قابل انتقال نیست.

در نهایت، کمیته ارزیابی مشارکت خارجی در بخش خدمات مخابراتی ایالات متحده باید تهدیدات داده های شخصی را هنگام بررسی مجوزهای کابل زیردریایی در نظر بگیرد. این فرمان که سومین فرمان رئیس جمهور تا کنون در سال جاری خواهد بود، هنوز منتشر نشده است ثبت فدرال.

به نظر نمی رسد دستوری که در اعلامیه کاخ سفید توضیح داده شده است به موضوع کلی بازار داده های شخصی در ایالات متحده که محدودیت های بسیار کمی دارد، رسیدگی کند. این امر ما را با اقدامات نظارتی موردی توسط آژانس هایی مانند FTC که اخیراً ممنوع کرده است، می گذارد. دو دلالان از فروش داده های مکان دقیق که می تواند مصرف کنندگان را به خطر بیندازد.

بازیگران خارجی تنها نگرانی نیستند. سناتور ران وایدن (D-OR) که سال هاست بر طبل حریم خصوصی دیجیتال می کوبیده است، زمانی که به یکی از این ممنوعیت ها اشاره کرد. از NSA خواست برای توقف خرید اطلاعات مکان از کارگزاران داده. این مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت اطلاعاتی که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده از آنها می‌خرند، به همان جزئیاتی است که می‌توانست «فقط از طریق جمع‌آوری هدفمند (و پیش‌بینی‌شده)» به دست آورد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/28/24085572/biden-executive-order-personal-data-transfer-china-privacy-surveillance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *