Vision Pro چشم های شما را از بین نمی برد، اما ممکن است مقداری قطره چشم مصرف کنید

صفحه نمایش هایی که بینایی شما را خراب می کنند یک افسانه است، اما خشکی چشم و فشار چشم دیجیتال از عوارض جانبی رایج استفاده از هدست های VR هستند.

همه ما شنیده ایم که صفحه نمایش برای چشم شما خوب نیست. بنابراین شاید شنیدن این موضوع که بسیاری از کاربران Vision Pro دارند چندان تعجب آور نباشد شکایت کرد در باره خستگی چشم. (بالاخره هدست میکند از دو صفحه نمایش ۴K، یکی در جلوی هر کره چشم استفاده کنید.) با این حال، اینها شکایات رایج از استفاده کلی از VR هستند و کارشناسان می گویند که این چیزی نیست که از آن غافلگیر شود.

دکتر آرویند ساینی، سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا می‌گوید: «علی‌رغم آنچه بسیاری از مردم معتقدند، نشستن خیلی نزدیک به تلویزیون به چشم‌های شما آسیب نمی‌زند.

اگر از subreddits VR استفاده کنید، نه فقط Apple Vision Pro، باورش سخت است. اغلب افرادی را خواهید یافت که از چشمان خود شکایت دارندمثل جهنم صدمه دیدههستند تحریک شده یا حتی خون گرفته. با این حال، ساینی می‌گوید که همه اینها علائم موقتی هستند که احتمالاً ناشی از پلک زدن کافی افراد در حین استفاده از دستگاه است. در مورد علائمی مانند سرگیجه و حالت تهوع، ساینی می‌گوید که به این دلیل است که وقتی تصویری را در حال حرکت مشاهده می‌کنید، سیگنال‌های مشابهی را به مغز شما ارسال می‌کند که انگار واقعاً در حال حرکت هستید – حتی اگر ثابت بایستید.

خستگی چشم نیز می تواند ناشی از چیزی به نام تضاد همگرایی و انطباق. در دنیای واقعی، وقتی به یک شی نگاه می کنید، نقطه کانونی و فاصله فیزیکی تا آن جسم یکسان است. در VR، عمق شبیه‌سازی می‌شود – بنابراین فاصله چشم شما تا صفحه فیزیکی و چیزی که در دنیای مجازی روی آن تمرکز می‌کنید ممکن است با هم مطابقت نداشته باشد. که باعث خستگی عضلات چشم شما می شود.

اگرچه این علائم گاهی اوقات ممکن است ناراحت کننده باشند، اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد هر صفحه دیجیتال، از جمله ابزاری مانند دستگاه های VR، برای سلامت چشم مضر است.

اما در مورد برخی از ادعاهای هشداردهنده هدست واقعیت مجازی که شامل قرمزی و قرمزی هستند چه می‌توان گفت خونریزی در چشم؟ ساینی می گوید آن ها هم برای بینایی شما خطرناک نیستند. به این موارد خونریزی زیر ملتحمه می گویند و در حالی که ظاهر ترسناکی دارند، عموماً بی ضرر هستند و خود به خود بهبود می یابند. آنها می توانند در اثر تغییرات سریع فشار (به عنوان مثال، عطسه یا سرفه)، که می توانند مویرگ های چشم شما را ترک کنند، یا در اثر ضربه به چشم ایجاد شوند.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد هر صفحه دیجیتال، از جمله ابزاری مانند دستگاه های واقعیت مجازی، برای سلامت چشم مضر است.

ساینی می گوید: «استفاده از صفحه نمایش یا استفاده از VR خود نمی تواند باعث خونریزی زیر ملتحمه شود. با این حال، او می گوید که اگر دائماً چشمان خود را برای مقابله با خشکی چشم مربوط به صفحه نمایش مالش دهید، VR (یا دیگر استفاده از صفحه نمایش) می تواند به طور غیر مستقیم باعث ترکیدن رگ های خونی شود.

صفحه نمایش ها – VR یا موارد دیگر – به جایی نمی رسند. در هر صورت، به نظر می رسد فناوری های بزرگ به طور فزاینده ای متقاعد شده اند که AR آینده است. با توجه به آن، نمی توان چشم درد ناشی از آن را نادیده گرفت. بنابراین، شرکت‌های واقعیت مجازی رویکرد نسبتاً محافظه‌کارانه‌ای را در مشاوره نحوه استفاده مردم از دستگاه‌هایشان اتخاذ کرده‌اند.

به عنوان مثال، اکثر سازندگان هدست واقعیت مجازی هشدار می دهند که دستگاه های آنها برای کودکان زیر ۱۳ سال نیست. این تا حدودی به این دلیل است که آنها برای بدن های کوچکتر طراحی نشده اند و همچنین به این دلیل است که چشم های کودکان هنوز در حال رشد هستند. مثلا متا صفحه انطباق کوئست اشاره می‌کند که “بدن کودکان کمتر توسعه یافته است، بنابراین چشم‌ها، گردن، پشت و قدرت آنها ممکن است هنوز به آنها اجازه استفاده راحت یا ایمن از متا کوئست را ندهد.” این حتی اگر وجود دارد شواهد قطعی نیستیا تحقیق کافی هنوز انجام شده است، تا بگوییم که آیا استفاده از هدست تأثیر منفی بر بینایی کودکان دارد یا خیر.

اما حتی اگر دید کلی شما به خطر نیفتد، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که VR می‌تواند چشمان شما را آزار دهد. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش آن انجام دهید. بسیاری از آن عقل سلیم است. ویژن پرو اپل صفحه پشتیبانی توصیه می‌کند هنگام شروع کار هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک بار استراحت کنید. همچنین بر رسیدن به بهترین تناسب ممکن تاکید دارد. صفحه انطباق متا همین را می گوید و می افزاید که کارشناسان می گویند کودکان باید به دو ساعت در روز محدود شوند. ساینی توصیه می کند از روش ۲۰-۲۰-۲۰ پیروی کنید. هر ۲۰ دقیقه، شما باید ۲۰ ثانیه استراحت کنید و ۲۰ فوت دورتر را نگاه کنید. و اگر همه چیز شکست خورد، همیشه می توانید روی مقداری قطره چشم سرمایه گذاری کنید.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/28/24083539/apple-vision-pro-eye-strain-health-vr-headsets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *