بایننس از گوگل پلی هند حذف شد؛ موضع‌گیری علیه صنعت کریپتو؟

گوگل پلی در هند اپلیکیشن‌های صرافی رمزارز Binance و OKX را پس از صدور اخطاریه‌ی عدم انطباق دولت، حذف کرده است. این اقدام در پی تصمیم مشابه ماه گذشته‌ی اپ‌ استور در هند صورت می‌گیرد.

در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۷ دی)، واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی هند (FIU) اطلاعیه‌ای برای بایننس، هوبی، کراکن و چند صرافی فعال دیگر در صنعت کریپتو به‌دلیل فعالیت غیرقانونی در هند صادر کرد.

در اطلاعیه‌ی FIU آمده است که هر صرافی‌ای که به کاربران هندی خدمات ارائه می‌دهد، باید به‌عنوان «نهاد گزارش‌دهنده» ثبت‌نام کند و اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به اداره‌ی مالیات بر درآمد ارائه دهد. FIU پیشنهاد کرد که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند وب‌سایت صرافی‌های مذکور را به‌دلیل عدم رعایت این قانون مسدود کند.

اگرچه گوگل، اپلیکیشن‌های بایننس و OKX را از پلی‌استور حذف کرده است، اپلیکیشن و وب‌سایت بایننس همچنان در دسترس‌اند و کار می‌کنند.

بایننس با انتشار پستی در X گفت که از مسدود شدن اپلیکیشن در هند خبر دارد و به کاربران اطمینان داد که حساب‌ها و سرمایه‌ی آن‌ها ایمن است.

پس از اعمال مالیات ۳۰ درصدی هند بر کریپتو، حجم مبادلات آن کاهش یافت و کاربران هندی برای خودداری از پرداخت مالیات سنگین به سمت صرافی‌های رمزارز خارجی هجوم بردند.


منبع: https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/415113-google-play-store-removes-binance-indian-notice/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *