با تمام توان جامعه را از خواب سنگین فرار از علم نجات دهیم

با تمام توان جامعه را از خواب سنگین فرار از علم نجات دهیم

رییس انجمن ترویج علم ایران با بیان اینکه ماموریت ترویج علم در دنیایی کاربرد دارد که بیش از همه ایمان به علم وجود داشته باشد، گفت: برای اینکه علم در جامعه ساری و جاری شود، به همدلی نیاز داریم تا تمام توان فکری و معنوی و مادی جامعه را به کار گیریم و برای رسیدن به اهدافی که امروز به آرزو تبدیل شده است، جامعه را از خواب سنگین فرار از علم نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر اکرم قدیمی در مراسم بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران که امروز(۲۵ ابان‌ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: در این روز گردهم جمع شدیم تا از مروجان علم تقدیر کنیم. هفته ترویج علم از روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه(۱۹ آبان ماه) آغاز شد. در این هفته رویدادهای مختلفی در زمینه ترویج علم برگزار شد تا امروز که برگزیدگان بیست و چهارمین جایزه ترویج علم تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، با هدف گسترش برقراری صلح در جهان برگزار می‌شود گفت: با این حال این روزها شاهد فجایع شدید انسانی، آن هم توسط آخرین دستاوردهای علمی بشر هستیم. بر اخلاق گمشده از دامان بشریت باید گریست. علم به تنهایی نمی‌تواند آرمان‌ها و آرزوهای بشر را محقق کند و علم نتوانسته به رسالت خود عمل کند.

رییس انجمن ترویج علم ایران اظهار کرد: جایزه ترویج علم، جایزه‌ای است که توسط بزرگان دغدغه‌مند با هدف تشویق مروجان علم طراحی شد. این برنامه فرصتی است که دوباره بر ماموریت علم تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه دنیای علم در عین پیچیدگی بسیار ساده است، خاطر نشان کرد: هدف علم، شناسایی پدیده‌های ناشناخته در جهان و هدف ترویج علم، تبدیل علم به گفتگو است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه ماموریت ترویج علم در دنیایی کاربرد دارد که بیش از همه ایمان به علم وجود داشته باشد، گفت: در جامعه‌ای که خرافات و تنگ نظری، کینه و شبه علم وجود داشته باشد، نمی‌توان به سادگی از ترویج علم سخن گفت.

وی افزود: برای اینکه علم در جامعه ساری و جاری شود، به همدلی نیاز داریم تا تمام توان فکری و معنوی و مادی جامعه را به کار گیریم و برای رسیدن به اهدافی که امروز به آرزو تبدیل شده است، جامعه را از خواب سنگین فرار از علم نجات دهیم.

قدیمی اظهار کرد: با وجود تمام چالش‌ها و مشکلات به مسیر ترویج علم باور دارم؛ زیرا در مسیر تبدیل به این رویا به واقعیت، هر روز به خیل دوستداران علم افزوده می‌شود و این حکایت از وزش نسیمی امیدبخش در این مسیر است.

رییس انجمن ترویج علم ایران در پایان از افرادی که دوستانه همدل و همراه در پیمودن این مسیر، برای پیشبرد انجمن تلاش می‌کنند، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402082518617/%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *