با ۳۰ انیمه ژاپنی برتر و سریالی تاریخ آشنا شوید

تعداد زیادی انیمیشن وجود دارند که در هر سال، در هر گوشه و کنار جهان، هر سال تولید می‌شوند. اینبار، قرار است به انیمه، کلمه‌ای که ریشه‌ای ژاپنی دارد و مخصوص انیمیشن‌های تولیدی در این کشور است، بپردازیم. همراه ویجیاتو برای بررسی ۳۰ انیمه برتر سریالی تاریخ باشید.

گفته می‌شود که اولین انیمیشن ژاپنی در سال ۱۹۲۷ عرضه شد. صحبت اولین انیمه‌ها شد،‌ پس خوب است اشاره‌ای هم به انیمه Astro Boy (همچنین معروف به Mighty Atom) داشته باشیم که در سال ۱۹۶۳ برای اولین بار در تلویزیون پخش شد و تبدیل به اولین انیمه سریالی شد. نزدیک به صد انیمه هر ساله به روی آنتن می‌روند، در سرویس‌های استریم فیلم پخش می‌شوند و در سینما به نمایش در می‌آیند. همچنین هر ساله، انیمه‌های بیشتری لقب “باید دیده بشود” را به خود می‌گیرند.

صنعت انیمه به طور اساسی در ژاپن رونق پیدا کرده است و تا حدی این اتفاق را مدیون فرهنگ عام ژاپنی اعم از مانگا، ویدئو گیم‌ها و لایت ناول‌ها است. بسیاری از انیمه‌های محبوب نیز اقتباساتی از این دسته رسانه‌ها هستند. از سویی، صنعت انیمه به سرعت بعد از اینکه مردم توانستند به انیمیشن‌های ژاپنی، با دوبله و زیرنویس زبان خودشان دسترسی داشته باشند، بیشتر از قبل شکوفا شد.

حال بیایید از این تعداد بسیار بسیار زیاد انیمه تولید شده، به معرفی و بررسی کوتاه ۳۰ تا از برترین‌هایشان بپردازیم. از انیمه‌های کلاسیک گرفته تا جدید و مدرن، این لیست همچنین به کسانی که می‌خواهند انیمه دیدن را شروع کنند یا از هواداران این صنعت هستند،‌ کمکی خواهد کرد که انیمه بعدی خود را انتخاب کنند.


مطلب پیشنهادی:بهترین انیمه‌های عاشقانهعشق، معنای زندگی
با ۳۰ انیمه ژاپنی برتر و سریالی تاریخ آشنا شویدبا ۳۰ انیمه ژاپنی برتر و سریالی تاریخ آشنا شوید

Fate

تاریخ پخش ۲۰۰۶ تا به کنون
ژانر فانتزی، اکشن
مناسب برای… هواداران
انیمه سی‌ام

Fate/stay night، اقتباسی از یک بازی برای ویندوز است. فصل اول آن در سال ۲۰۰۶ پخش شد و داستان‌های پیشین آن با عنوان Fate/Zero در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ پخش شد. شخصیت اصلی این انیمه به نام شیرو امیا به همراه خدمتکارش، سیبر، از Holy Grail War جان سالم به در برده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، Fate/stay night: Unlimited Blade Works، که بر روی وجه‌های دیگری از Fate/stay night تمرکز دارد، بر روی آنتن رفت. سومین بخش این دنیا با نام Fate/stay night: Heaven’s Feel در قالب سه فیلم، در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اکران شد. سریالی دیگر از این دنیا با نام Fate/Grand Order از سال ۲۰۱۶ در حال پخش است و به عنوان جزئی از اسپین‌ آف‌های پسین یعنی Absolute Demonic Battlefront: Babylonia و Grand Temple of Time: Solomon محسوب می‌شود.

Inuyasha

تاریخ پخش ۲۰۰۰-۲۰۱۰
ژانر ماجراجویی، فانتزی و اکشن
مناسب برای… هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه بیست و نهم

Inuyasha (犬夜叉)، یک مانگای بسیار محبوب است که توسط Weekly Shonen Sunday در ۵۶ جلد منتشر شده و یک اقتباس انیمه‌ای از روی آن انجام شده است. اثر به طور کلی،‌ شامل دو بخش می‌باشد: بخش اول، از جلد اول تا سی و ششم مانگا اقتباس شده و بخش دوم معروف به Inuyasha: The Final Act، از بخش‌های پایانی مانگا ساخته شده است. یک دختر پانزده ساله به نام کاگومه به دنیایی دیگر در گذشته منتقل می‌شود و در آنجا با یک موجود نیمه سگ نیمه شیطان به نام اینیویاشا ملاقات می‌کند. کاگومه و اینیویاشا، با همدیگر و سفر در زمان،‌ سعی می‌کنند Shikon Jewel را کامل کنند. چیزی که به کسی این اجازه می‌دهد آرزویش به واقعیت بپیوندد.

Gintama

تاریخ پخش ۲۰۰۶-۲۰۱۸
ژانر کمدی، علمی تخیلی
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه بیست و هشتم

برخلاف وجود داشتن یک لیست طویل از سریال‌های کمدی موفق، Gintama چیزی است که بیشتر افراد، در نگاه اول آن را انتخاب می‌کنند. چهار فصل و ۳۵۰ قسمت که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸،‌ بر روی تلویزیون به آنتن رفت. اقتباسی از روی یک مانگای سریالی که از Weekly Shonen Jump طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ منتشر می‌شد. این انیمه سریالی، با سه فیلم سینمایی دنیای خودش را تکمیل کرده است: Gintama: The Movie محصول سال ۲۰۱۰، The Final Chapter: Be Forever Yorozuya محصول سال ۲۰۱۳ و The Very Final محصول سال ۲۰۲۱.

Gintama، به عنوان یک انیمه علمی تخیلی و کمدی دسته بندی می‌شود. داستان سریال در یک ژاپن موازی، در دوران ادو جریان دارد. کشور توسط یک دولت فاقد اختیار، از زمان حمله بیگانگانی به اسم آمانتو، کنترل می‌شود. داستان بر روی زندگی شلوغ و خنده دار سامورایی‌ای به نام گینتوکی ساکاتا و شاگردش، و یک قهرمان زن بیگانه به نام کاگورا و دیگر سامورایی‌ها، تمرکز دارد.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های ترسناک ایرانی که این ژانر را زنده نگه‌داشتندوحشت از جنس بومی
بهترین فیلم های ترسناک ایرانی که این ژانر را زنده نگه‌داشتندبهترین فیلم های ترسناک ایرانی که این ژانر را زنده نگه‌داشتند

Berserk

تاریخ پخش ۱۹۹۷ تا به کنون
ژانر اکشن، ماجراجویی، فانتزی تاریک
مناسب برای… هواداران
انیمه بیست و هفتم

مانگای بزرگ اکشن و فانتزی تاریک Berserk، اولین بار در قالب یک انیمه سریالی در سال ۱۹۹۷ به روی آنتن رفت. اولین سریال آن، در بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ در قالب ۲۵ قسمت، توسط OLM’s Team Iguchi ساخته شد. بعدها این اثر توسط سه فیلم تولیدی استودیوی ۴°C در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، سریال دوم با ۲۴ قسمت توسط استودیوهای GEMBA و Millepensee تولید شد. خود مانگا از سال ۱۹۸۹ منتشر شدنش به صورت پشت سر هم، آغاز شد به دلیل مرگ طراحش، کنتارو میورا در سال ۲۰۲۱ توقف پیدا کرد. در ژوئن ۲۰۲۱، کوجی موری و Studio Gaga به طرز غافلگیرکننده‌ای،‌ منتشر کردن این مانگا را از سر گرفتند.

داستان در دنیایی پر از جنگ و جادو روایت می‌شود. Berserk ماجراجویی گاتس، برای گرفتن انتقامش را دنبال می‌کند. جنگجویی قدرتمند همراه با شمشیر سیاه بزرگش که به او،‌ لقب شمشیرزن سیاه را داده‌اند. انیمه سال ۱۹۹۷ و فیلم‌هایش، به آرک‌های Black Swordsman و Golden Age، و انیمه سال ۲۰۱۶ به آرک Conviction می‌پردازند.

Chainsaw Man

تاریخ پخش ۲۰۲۲ تا به کنون
ژانر فانتزی تاریک و اکشن
مناسب برای… هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه بیست و ششم

ستاره‌ای جدید در آسمان ژانر فانتزی تاریک، Chainsaw Man که در سال ۲۰۲۲ تمامی هواداران انیمه در سرتاسر جهان، شاهد پخش شدن آن بودند. مانگای Chainsaw Man توسط تاتسوکی فوجیموتو نوشته شد و در سال ۲۰۱۸، در Weekly Shonen Jump منتشر و اولین قسمت آن در سال ۲۰۲۰ به اتمام رسید. در سال ۲۰۲۲، مانگا دوباره شروع به پخش شد و  Shonen Jump+ قسمت دومش را منتشر می‌کرد. انیمه آن توسط استودیوی معروف و مشهور MAPPA ساخته شد. کیفیت خوب بودن انیمه نیز به لطف مانگای بسیار خوبش از قبل تضمین شده بود.

Chainsaw Man داستان نوجوان ۱۶ ساله فقیری به نام دنجی است که این قدرت را دارد به یک شیطان اره برقی تبدیل شود. به عنوان یک عضو در Public Safety Division، او از قدرتش برای نابود کردن دیگر شیاطین استفاده می‌کند. دنجی این کار را با همکاری یک Blood Fiend به نام پاور و سرپرست شکارچی شیطانش، آکی هایاکاوا انجام می‌دهد.

Bleach

سال‌های پخش ۲۰۰۴ تا به کنون
ژانر اکشن و ماجراجویی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه بیست و پنجم

Bleach انیمه‌ای است که هم کسانی که تازه می‌خواهند انیمه دیدن را شروع کنند یا هوادار پر و پا قرص آن هستند، باید آن را تماشا کنند. یک انیمه ۳۶۶ قسمتی که در سال ۲۰۰۴ شروع به پخش و کارش را در سال ۲۰۱۲ به پایان رساند. استودیوی Pierrot، وظیفه ساخت این انیمه را برعهده گرفت. Bleach، اقتباسی از مانگایی به همین نام است که در بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۶ از Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. سری جدیدش با عنوان Bleach: Thousand-Year Blood War نیز سال ۲۰۲۲ پخش شد که به بخش‌های پوشش داده نشده این مانگا می‌پردازد. این انیمه اکشن ماجراجویی با تم سامورایی، داستان دانش آموز دبیرستانی به نام ایشیگو کوروساکی را روایت می‌کند، کسی که قدرت‌های ماورا الطبیعه‌ای برای شکست دادن ارواح شیطانی‌ای به نام Hallows را به دست می‌آورد.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم تفریق – اونا کم شن من و تو جمع می‌شیممنهای اونا ما باقی میمونیم.
نقد فیلم تفریق – اونا کم شن من و تو جمع می‌شیمنقد فیلم تفریق – اونا کم شن من و تو جمع می‌شیم

Cowboy Bebop

سال‌های پخش ۱۹۹۸-۱۹۹۹
ژانر اکشن و علمی تخیلی
مناسب برای… مبتدی‌ها و طرفداران
انیمه بیست و چهارم

بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹، یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها بین افراد خارجی، Cowboy Bebop در قالب ۲۶ اپیزود پخش شد. در سال ۲۰۷۱، داستان دو جایزه بگیر به نام‌های اسپایک اشپیگل و همکارش، جت بلک را شاهد هستیم که در فضا، به تعقیب مجرمان می‌پردازند. همچنین در سال ۲۰۰۱، فیلمی به نام Cowboy Bebop: Knockin’ on Heaven’s Door عرضه شد.

My Hero Academia

نمایی از انیمه My Hero Academiaنمایی از انیمه My Hero Academia
سال‌های پخش ۲۰۱۶ تا به کنون
ژانر اکشن و فانتزی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه بیست و سوم

My Hero Academia یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های در حال پخش که چندین فصل آن تا به حال عرضه شده و در همین حین، مانگایش از سال ۲۰۱۴ از Weekly Shonen Jump در حال منتشر شدن است. پسر جوانی به نام ایزوکو میدوریا و قهرمانان دیگر، با قدرت‌های خاصشان به نام Quirks که دارند با شروران، مبارزه می‌کنند. My Hero Academia بابت حال و هوایی که همانند کمیک‌های ابرقهرمانی است، در سرتاسر جهان توانسته طرفدارانی برای خودش پیدا کند.

Jujutsu Kaisen

طرحی از انیمه Jujutsu Kaisenطرحی از انیمه Jujutsu Kaisen
سال‌های پخش ۲۰۲۰ تا به کنون
ژانر فانتزی تاریک و اکشن
مناسب برای… هواداران
انیمه بیست و دوم

Jujutsu Kaisen از زمانی که مانگایش از سال ۲۰۱۸ تا به کنون در Weekly Shonen Jump عرضه می‌شود، به عنوان یک مانگا و انیمه درجه یک شناخته می‌شود. فصل اول آن در قالب ۲۴ قسمت توسط استودیوی MAPPA ساخته شد. در پایان ۲۰۲۱، فیلم آن به نام Jujutsu Kaisen: 0 عرضه شد که جلد صفر مجموعه این مانگاها را پوشش می‌دهد. همچنین قرار است فصل دوم آن در سال ۲۰۲۳ عرضه شود.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرهااز جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها

Steins;Gate

طرحی از انیمه Steins;Gateطرحی از انیمه Steins;Gate
سال‌های پخش ۲۰۱۱-۲۰۱۸
ژانر علمی تخیلی
مناسب برای… هوادران و طرفداران دو آتشه
انیمه بیست و یکم

تعداد خاصی از عاشقان انیمه، Steins;Gate را به عنوان بهترین انیمه سال‌های اخیر در نظر می‌گیرند. انیمه‌ای علمی تخیلی که در قالب ۲۴ قسمت در سال ۲۰۱۱، به آنتن رفت و در سال ۲۰۱۸، دنباله‌اش به نام Steins;Gate 0، به زمان گذشته این داستان می‌پردازد. شخصیت اصلی قصه به نام رینتارو اوکابه و دیگر اعضای Future Gadget Laboratory، سعی می‌کنند نوع خاصی از ماشین زمان را بسازند. این انیمه به خاطر داستان حلقه زمانی گونه‌اش مشهور است. شایان به ذکر است که بسیاری از هواداران Steins;Gate از شهر محل داستان یعنی آکیهابارا، توکیو دیدن کرده‌اند.

OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU

نمایی از انیمه OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFUنمایی از انیمه OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU
سال‌های پخش ۲۰۱۳-۲۰۲
ژانر عاشقانه و کمدی
مناسب برای… هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه بیستم

OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU که به نام‌های دیگر OreGairu و My Youth Romantic Comedy Is Wrong, As I Expected نیز شناخته می‌شود، یکی از انیمه‌های مدرن محبوب در ژانر زندگی روزمره است. این انیمه از روی یک لایت ناول به همین نام ساخته شده که در قالب ۱۷ جلد، در سال ۲۰۱۹ به کار خودش پایان داده است. شخصیت بدگمان و بداندیش، هاچیمن هایکیگایا، در کنار دو شخصیت دیگر داستان، یوکینو یوکینوشیتا و یویی یویگاهاما، سعی دارد در باشگاه خدمات رسانی مدرسه‌اش، به دیگران کمک کنند. انیمه سریالی پس از فصل پایانی با عنوان My Teen Romantic Comedy SNAFU Fin به پایان رسید.

Love Live!

نمایی از انیمه Love Life!نمایی از انیمه Love Life!
سال‌های پخش ۲۰۱۳ تا به کنون
ژانر کمدی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه نوزدهم

آیدل، اصطلاحی که به گروه‌های پاپ ژاپنی گفته می‌شود و این روزها، یک موضوع محبوب در ژانر انیمه است. Love Life! مشهورترین و اولین انیمه‌ای است که به این تم پرداخت. دو فصل اول Love Life! در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ پخش شدند و سریال در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با عنوان Love Live! Sunshine!! به کار خودش ادامه داد. در Love Life!، داستان پر فراز و فرود یک گروه آیدل دبیرستانی به نام Muse و در Love Live! Sunshine!!، برای گروه Aqours چنین داستانی را شاهد هستیم.

عناوین جدیدی زیادی از جمله Love Live! Nijigasaki High School Idol Club و Love Live! Superstar!! به عنوان دنباله این انیمه ساخته شده‌اند. بسیاری از هواداران Love Life! آکیهابارا، شهر مقدس انیمه‌های ژاپنی را از نزدیک دیده‌اند.


مطلب پیشنهادی:۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهندعاشقانه‌هایی برای ایجاد حس دلگرمی
۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

The Melancholy of Haruhi Suzumiya

نمایی از انیمه The Melancholy of Haruhi Suzumiya
نمایی از انیمه The Melancholy of Haruhi Suzumiya
سال٬های پخش ۲۰۰۶-۲۰۰۹
ژانر کمدی و علمی تخیلی
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه هجدهم

انیمه The Melancholy of Haruhi Suzumiya، به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های اوایل قرن بیست و یک،‌ شناخته می‌شود. در ابتدا، به صورت یک لایت ناول در سال ۲۰۰۳ منتشر و سپس در سال ۲۰۰۹،‌ به شکل انیمه از روی آن اقتباس شد. قبل از آنکه انیمه عرضه شود، لایت ناولش توانست طرفداران زیادی را برای خود پیدا کند. اولین فصل انیمه،‌ به داستان آنچنان وفادار نبود و به شکلی نامنظم،‌ از منبع اقتباس خود استفاده کرده بود و با این حال،‌ مخاطبانش را خسته نکرد.

انیمه زندگی روزمره یک باشگاه مدرسه‌ای به نام SOS Brigade را روایت می‌کند که توسط قهرمان زن داستان، یعنی هاروهی سوزومیا بنیان گذاری شده است؛ کسی که تنها یک انسان نیست…

Detective Conan

نمایی از انیمه Detective Conanنمایی از انیمه Detective Conan
سال‌های پخش ۱۹۹۷ تا به کنون
ژانر معمایی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه هفدهم

Detective Conan، انیمه‌ای که با عنوان دیگر Case Closed نیز مشهور است، یکی از آثار محبوب در حال پخش که مانگایش نیز از سال ۱۹۹۴، در Weekly Shonen Sunday منتشر می‌شود. کارآگاه دبیرستان، شینیچی کودو،‌ با یک سم به نام APTX-4869 خودش را به کودکی با نام کونان ادوگاوا تبدیل می‌کند تا هویت اصلی‌اش را از شر Black Organization پنهان نگه دارد.

فیلم‌های مربوط به این انیمه، معمولاً شانس اکران در سینماها را پیدا می‌کنند. Detective Conan انیمه‌ای است که هم بزرگسالان هم کودکان از آن می‌توانند لذت ببرند.

Mobile Suit Gundam

نمایی از انیمه Mobile Suit Gundamنمایی از انیمه Mobile Suit Gundam
سال‌های پخش ۱۹۷۹ تا به کنون
ژانر اکشن و علمی تخیلی
مناسب برای… طرفداران دو آتشه
انیمه شازندهم

از نظر نام و سابقه، Mobile Suit Gundam را به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ به خصوص برای بزرگسالان می‌دانند؛ انیمه‌ای که بنیانگذار ژانر مکا و اکشن است. هواداران این انیمه در سال ۲۰۱۹ به مناسبت ۴۰ سالگی این انیمه،‌ جشنی برایش گرفتند.

اولین سریال تلویزیونی آن به کارگردانی یوشیوکی تومینو و تهیه کنندگی Sunrise،‌ در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ با ۴۳ قسمت، به آنتن رفت. نسخه دوباره تدوین شده فیلم Mobile Suit Gundam به سه قسمت تقسیم و در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ عرضه شد. دنباله‌ها و اسپین آف‌های زیادی برای این انیمه ساخته شده است که معروف‌ترین‌ آن‌ها Zeta Gundam و ZZ، انیمه‌های جدید Reconguista in G، Iron-Blooded Orphans و The Witch from Mercury هستند.

در سال کهکشانی ۰۰۷۹، جایی که کلونیزه کردن فضا به یک واقعیت تبدیل شده، Mobile Suit Gundam داستان یک کشمکش بین فدراسیون زمین و منطقه شاهزاده نشین زئون را به تصویر می‌کشد. یک نوجوان گیک خجالتی به نام آمورو ری، خلبان یک سلاح شبه انسانی غول پیکر به نام mobile suits است که از آن برای مبارزه کردن با منطقه شاهزاده نشین زئون، به فرماندهی ناوسروان چار آزنابل استفاده می‌کند.


مطلب پیشنهادی:۴۵ عنوان از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینماداستان هیولا‌ی گوشت‌خوار مخوف
45 عنوان از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینما45 عنوان از بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینما

Violet Evergarden

نمایی از انیمه Violet Evergarden
نمایی از انیمه Violet Evergarden
سال‌ پخش ۲۰۱۸
ژانر درام
مناسب برای هواداران
انیمه پانزدهم

استودیوی انیمیشن سازی ژاپنی معروف، Kyoto Animation، در سال ۲۰۱۸، انیمه شاهکارش را به نام Violet Evergarden عرضه کرد؛ انیمه‌ای که از روی سه جلد لایت ناول به همین نام، اقتباس شده است. فیلم این انیمه با عنوان Violet Evergarden: Eternity and the Auto Memory Doll در سال ۲۰۱۹ پس از پخش شدن سریال و در آپریل ۲۰۲۰، Violet Evergarden the Movie با داستانی جدید به اتفاقات فیلم قبلی می‌پردازد.

داستان انیمه، درباره زندگی دختری به نام وایولت است که به عنوان یک سایه نویس برای دیگران کار می‌کند و این قصه،‌ با یک طراحی انیمیشن زیبا نیز همراه است.

Anohana: The Flower We Saw That Day

نمایی از انیمه Anohana: The Flower We Saw That Dayنمایی از انیمه Anohana: The Flower We Saw That Day
سال پخش ۲۰۱۱
ژانر درام
مناسب برای… هواداران
انیمه چهاردهم

Anohana: The Flower We Saw That Day که آن را نیز با Anohana می‌شناسند، یکی از دلچسب‌ترین انیمه‌های ژاپنی است. داستان بدین شکل شروع می‌شود: نوجوانی دبیرستانی به نام جینتا یودومی، معروف به جینتان، به جای رفتن به دبیرستان، وقتش را با ویدئو گیم می‌گذارند.

یک روز تابستانی، دوست دوران کودکی‌اش میکو هوما (منما) به شکل یک روح نزد جینتان ظاهر می‌شود؛ زیرا او در کودکی، در یک تصادف کشته شد. این انیمه جذاب داستانش را در ظرف یازده قسمت روایت می‌کند.

Attack on Titan

طرحی از انیمه Attack On Titanطرحی از انیمه Attack On Titan
سال‌های پخش ۲۰۱۳ تا به کنون
ژانر اکشن و فانتزی تاریک
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه سیزدهم

یکی از بهترین انیمه‌های اکشن چند سال اخیر، Attack On Titan است. در سال ۲۰۰۹، مانگای آن عرضه و در سال ۲۰۱۳، اولین فصلش پخش شد. داستان از این قرار است که بشریت به دلیل حمله تایتان‌ها،‌ در مرز انقراض قرار گرفته است. شخصیت‌های اصلی، ارن یگر و میکاسا آکرمن همراه با دیگر اعضای تیم جست و جو،‌ با این تایتان‌ها مبارزه می‌کنند.

مانگای Attack On Titan در آپریل ۲۰۲۱ به پایان رسید. فصل پایانی انیمه نیز قرار است در ۲۰۲۳ پخش شود و داستانش را کامل کند.


مطلب پیشنهادی:معرفی ۴۷ تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت ۲۰۲۴نور، صدا، دوربین، اکشن!
معرفی 47 تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت 2024معرفی 47 تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت 2024

Ghost in the Shell

نمایی از انیمه Ghost in the Shellنمایی از انیمه Ghost in the Shell
سال‌های پخش از ۲۰۰۲ تا به کنون
ژانر علمی تخیلی
مناسب برای… طرفداران دو آتشه
انیمه دوازدهم

انیمه سایبرپانک افسانه‌ای، Ghost in the Shell برای اولین بار به صورت یک فیلم سینمایی در سال ۱۹۹۵ به کارگردانی مامورو اوشی عرضه شد. این انیمه بعدها با یک دنباله سریالی به کارگردانی کنجی کامی‌یاما با عنوان Ghost in the Shell: Stand Alone Complex ادامه پیدا کرد.

در یک ژاپن موازی، سال ۲۰۳۰،‌ جایی که تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است. در این انیمه، Public Security Section 9، جایی که شخصیت اصلی انیمه به نام موتوکو کوساناگی در آنجا فعالیت می‌کند،‌ سعی دارند از جلوی رخ دادن جرائم را بگیرند. عنوان جدید سریال به نام Ghost in the Shell: SAC 2045 با فرمت ۳DCG در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ از نتفلیکس، در قالب ۲۴ قسمت پخش شد.

Dragoon Ball

نمایی از انیمه Dragoon Ballنمایی از انیمه Dragoon Ball
سال‌های پخش از سال ۱۹۸۴
ژانر اکشن و ماجراجویی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه یازدهم

بسیاری از هواداران انیمه، بر سر Dragon Ball به عنوان معروف‌ترین انیمه اکشن، همنظر هستند. انیمه‌ای که پخشش از سال ۱۹۸۴ آغاز شد. مانگای Dragon Ball به نویسندگی آکیرا توری‌یاما، از طریق Weekly Shonen Jump پخش می‌شد. یک سری قسمت‌های Dragon Ball، به عنوان قسمت‌های مهم این فرنچایز محسوب می‌شوند مانند عنوان در حال پخش Dragon Ball Super که از سال ۲۰۱۵ در حال پخش است یا معروف‌ترینشان به نام Dragon Ball Z که داستان شخصیت اصلی بعد از بزرگسالی‌اش را نشان می‌دهد.

هر صحنه نبرد این انیمه، ارزش دیدن دارد اما معمولاً صحنه نبرد بین گوکو و فریزا و پسر گوکو، گوهان و سل دیدنشان پیشنهاد می‌شود.

Death Note

نمایی از انیمه Death Noteنمایی از انیمه Death Note
سال‌های پخش ۲۰۰۶-۲۰۰۷
ژانر معمایی
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه دهم

Death Note، انیمه‌ای ترسناک و معمایی که از روی مانگایی به همین نام، منتشر شده در Weekly Shonen Jump بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ اقتباس شده است. هم مردم کشور ژاپن و هم مردم دیگر کشورها، این انیمه را مورد تشویق و تمجید قرار داده‌اند. دلیل محبوبیت این انیمه در سرتاسر جهان،‌ این است که با قرار دادن داستان‌های کوتاه در کنار یک داستان طولانی که رفته رفته بهتر می‌شود، روایت نهایی خودش را کامل می‌کند.

شخصیت اصلی داستان، لایت یاگامی، دفترچه‌ی مرگی را پیدا می‌کند که به او این قدرت را می‌دهد با نوشتن نام دیگران در این دفترچه، آن‌ها را بکشد. شما می‌توانید از دیدن این بازی پر از پیچ و تاب لذت ببرید.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های ترسناک جنگی که شما را شوکه خواهند کردترکیب جهنمی جنگ و وحشت
بهترین فیلم های ترسناک جنگی که شما را شوکه خواهند کردبهترین فیلم های ترسناک جنگی که شما را شوکه خواهند کرد

Pokémon

نمایی از انیمه Pokémonنمایی از انیمه Pokémon
سال‌های پخش ۱۹۹۷ تا به کنون
ژانر خانوادگی و ماجراجویی
مناسب برای… مبتدی‌ها
انیمه نهم

Pokémon یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های حال حاضر در سرتاسر جهان است. اولین بار، این انیمه با عنوان Pocket Monsters در سال ۱۹۹۷ به روی آنتن رفت. هر عنوان جدید همراه با عنوان جدی سری بازی‌ها اعلام می‌شود و هم اکنون این فرنچایز با عنوان Sun & Moon در حال پخش است.

پسر جوانی در سرتاسر جهان در حال سفر است تا بتواند پوکمون‌های مختلفی را همراه با پیکاچو،‌ پوکمون همراه خودش، پیدا کند تا به یک استاد پوکمون تبدیل شود.

Re:Zero -Starting Life in Another World-

نمایی از انیمه Re:Zero -Starting Life in Another World-نمایی از انیمه Re:Zero -Starting Life in Another World-
سال‌های پخش ۲۰۱۶ تا به کنون
ژانر ماجراجویی و فانتزی تاریک
مناسب برای… هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه هشتم

Re:Zero -Starting Life in Another World- و یا Re:Zero را به عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها و لایت ناول‌های دهه اخیر می‌شناسند. فصل اول آن با ۲۵ قسمت در سال ۲۰۱۶ کار خودش را شروع کرد و در اوایل ۲۰۲۰، نسخه جدید آن عرضه شد.

فصل دوم Re:Zero با ۲۵ قسمت در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پخش شد. شخصیت اصلی داستان،‌ سابورو، به یک دنیای دیگر، بدون هیچگونه ابرقدرتی به جز یک توانایی خاص فرستاده می‌شود. ما در این انیمه، شاهد رابطه و درگیری‌های او با قهرمان زن داستان،‌ امیلیا، هستیم.

JoJo’s Bizarre Adventure

نمایی از انیمه JoJo’s Bizarre Adventureنمایی از انیمه JoJo’s Bizarre Adventure
سال‌های پخش ۲۰۱۲ تا به کنون
ژانر ماجراجویی، اکشن و فانتزی
مناسب برای… هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه هفتم

مانگا و فرنچایزی محبوب، انیمه JoJo’s Bizarre Adventure از سال ۱۹۸۷ انتشارش شروع شد و تا به کنون، شامل هشت قسمت می‌شود. هم اکنون قسمت Stone Ocean آن به طور کامل از سوی نتفلیکس پخش شده است.

داستان درباره ماجراجویی‌های اسرار آمیز خانواده جواستار است. هر قسمت، شخصیت اصلی مخصوص به خودش را دارد اما هر کدامشان، عضوی از خانواده جواستار هستند. شخصیت‌های خاص و مبارزات تنش‌زا، از نکات برجسته این انیمه هستند.


مطلب پیشنهادی:۷۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنندتزریق آدرنالین به مخاطب تشنه هیجان
۷۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنند۷۰ فیلم اکشن که هیجان را به رگ‌هایتان تزریق می‌کنند

Neon Genesis Evangelion

نمایی از انیمه Neon Genesis Evangelionنمایی از انیمه Neon Genesis Evangelion
سال‌های پخش ۱۹۹۵-۱۹۹۶
ژانر اکشن و فانتزی
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه ششم

Neon Genesis Evangelion به کارگردانی هیدآکی آنو، به عنوان یکی از سمبل‌های انیمه‌های دهه نود شناخته می‌شود. این انیمه معروف، در شخصیت چهار نوجوان کند و کاو می‌کند: شینجی ایکاری، ری آیانامی، آسوکا سوریو و کاورو ناگیسا. آن‌ها با دشمنانی به نام Angels با ربات‌های غول پیکر انسان نمایی به نام Evangelion می‌جنگند.

سه فیلم نیز برای این انیمه عرضه شده است: Evangelion: 1.0 You Are (Not) Alone در سال ۲۰۰۷، Evangelion: 2.0 You Can (Not) Advance در سال ۲۰۰۹ و Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo در سال ۲۰۱۲. همچنین عنوان نهایی این فرنچایز با نام Evangelion: 3.0+1.0 در سال ۲۰۲۱ اکران شد.

Fullmetal Alchemist

نمایی از انیمه Fullmetal Alchemistنمایی از انیمه Fullmetal Alchemist
سال‌های پخش ۲۰۰۳-۲۰۱۰
ژانر ماجراجویی، علمی تخیلی و فانتزی تاریک
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه پنجم

Fullmetal Alchemist که هواداران ژاپنی، نامش را به صورت Hagaran به زبان خودشان کوتاه کرده‌اند،‌ در سرتاسر جهان به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین انیمه‌های علمی تخیلی معروف است. این انیمه دو نسخه به نام‌های Fullmetal Alchemist و Fullmetal Alchemist: Brotherhood دارد. نسخه اول هنگامی که مانگا کامل نشده بود،‌ عرضه شد و به خاطر آن،‌ داستان انیمه با مانگا تفاوت دارد. اما در نسخه دوم، داستان مانگا به طور کامل به تصویر کشیده شده که دیدنش را واجب می‌کند.

دو برادر کیمیاگر به نام‌های ادوارد و آلفونسو، به خاطر رعایت نکردن یک تابو، قسمت‌هایی از بدنشان را از دست می‌دهند. آن‌ها از کیمیاگری برای برگرداندن مادر مرده‌شان استفاده می‌کنند. آن‌ها سفری را برای برگرداندن قسمت‌های از دست رفته بدنشان آغاز می‌کنند. در طول این سفر، آن‌ها با کیمیاگرهای ایالتی و دشمنانشان، هومونکلوس‌ها رو به رو می‌شوند. دیدن مبارزات جذاب انیمه و داستانی که درباره مفهوم زندگی می‌گوید، این انیمه را به شدت لذت بخش کرده است.

One Piece

نمایی از انیمه One Pieceنمایی از انیمه One Piece
سال‌های پخش ۱۹۹۹ تا به کنون
ژانر ماجراجویی، اکشن، فانتزی و درام
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه چهارم

مشهورترین و پرفروش‌ترین مانگای در حال انتشار چیست؟ بدون شک، جواب این سوال One Piece است. اولین جلد این مانگا در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و در حال حاضر، بالای صد جلد آن در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند. دو سال بعد از انتشار اولین جند مانگا، اقتباس انیمه‌ای آن پخش شد و تا به حال، بالای ۱۰۰۰ قسمت آن منتشر شده است. کل داستان One Piece را می‌توان به ده قسمت تقسیم کرد و افرادی که تازه می‌خواهند دیدن انیمه را شروع کنند، می‌توانند از هر قسمت که خواستند، آن را ببینند.

داستان درباره مانکی دی. لوفی و گروهش است که در دنیای دزدان دریایی جریان دارد. او در دریا سفر می‌کند تا گنج بزرگ One Piece را پیدا کند. همچنین “میوه‌های شیطانی” در دنیای One Piece وجود دارند که هرکس آن را بخورد، یک قدرت خاص به دست می‌آورد ولی قدرت شنا کردن را از آن‌ها می‌گیرد. نبردهای بین کسانی که میوه‌های شیطانی را خورده‌اند، بسیار جذاب و هیجان انگیز است.


مطلب پیشنهادی:۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنیدآشنایی با شخصیت‌های تاریخی کمتر شناخته شده
۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید

Clanned

نمایی از انیمه Clannedنمایی از انیمه Clanned
سال‌های پخش ۲۰۰۷-۲۰۰۹
ژانر درام
مناسب برای… مبتدی‌ها، هواداران و طرفداران دو آتشه
انیمه سوم

مقام سوم بهترین انیمه‌ها، شاید برای طرفداران دیگر نقاط جهان عجیب باشد، اما طرفداران ژاپنی از این اتفاق راضی هستند! انیمه Clanned، یکی از شاهکارهای Kyoto Animation که برای هر نوع هوادار انیمه‌ای توصیه می‌شود. هیچ گونه سکانس اکشن یا اتفاق ماورا الطبیعه در انیمه اتفاق نمی‌افتد و ما تنها، شاهد روابط انسانی در شکلی زیبا هستیم.

دو بخش در انیمه وجود دارد: Clanned مابین ۲۰۰۸-۲۰۰۷ و ۲۰۰۹-۲۰۰۸. داستان روایتگر زندگی روزمره شخصیت اصلی تومویا و ناگیسا در دبیرستان است. در بخش دوم، انیمه به نقطه اوج خود می‌رسد و قسمت‌های آن،‌ شما را پر از احساسات مختلف می‌کند. دیدن ۴۴ قسمت این انیمه، قطعاً ارزش گرفتن وقت شما را دارد.

Naruto

نمایی از انیمه Narutoنمایی از انیمه Naruto
سال‌های پخش ۲۰۰۲-۲۰۱۷
ژانر ماجراجویی، اکشن و فانتزی
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه دوم

Naruto بهترین انیمه‌ با تم نینجایی است که می‌توانید پیدا کنید. مانگای آن در سال ۱۹۹۹ به نویسندگی ماساشی کیشیموتو تا سال ۲۰۱۴ در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. انیمه Naruto تا سال ۲۰۱۷ به طور کامل در دو قسمت Naruto از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ و Naruto: Shippuden از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ پخش شد.

Naruto در دنیای خیالی شینوبی جریان دارد و داستان پسری بی‌عرضه به نام ناروتو را روایت می‌کند که به کمک دوستان و استادانش، سعی بر پیشرفت کردن دارد. ناروتو و دیگر شخصیت‌های نینجای داستان، با کمک قدرت چاکرا و تکنیک‌های نینجایی با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

بسیاری از موضوعات اساسی دنیای انیمه از جمله پیوندهای قوی بین دوستان، خیانت و حذف شدن شخصیت‌ها،‌ در این انیمه قابل یافت هستند. بسیاری از طرفداران، Naruto را به عنوان بهترین انیمه تمام زمان‌ها انتخاب می‌کنند و این انیمه، لایق این عنوان است. به هر حال، Naruto مقام اول را به یک انیمه جدید در حال انتشار واگذار کرده است.

عناوین افتخاری

قبل از آنکه عنوان نخست را معرفی کنیم، این شما و این چند انیمه که بهتر است بهشان اشاره‌ای کنیم:

Hunter X Hunter: یک اکشن ماجراجویی معروف از Weekly Shonen Jump

A Certain Scientific Railgun: درگیری بین جادوگرها و “اسپرها” در آکادمی سیتی

KonoSuba: God’s Blessing on this Wonderful World!: بامزه‌ترین انیمه کمدی که در جهانی موازی روایت می‌شود

Code Geass: داستان ضدقهرمانی که به دنبال گرفتن انتقام است

Tokyo Revengers: انیمه‌ای تازه با تم یانکی و ترکیب شده با ژانر علمی تخیلی

Yu-Gi-Oh!: یک فرنچایز کارت بازی کلاسیک

No Game No Life: بازی‌های ذهنی متعدد بین پروتاگونیست‌های نخبه

Gurren Lagann: یک مکای کلاسیک ساخته شده توسط Gainax

Eureka Seven: کلیشه “پسری با دختری آشنا می‌شود” در یک دنیای علمی تخیلی و مکا

Natsume’s Book of Friends: یک داستان ارواح محلی ژاپنی

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

نمایی از انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
نمایی از انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
سال‌های پخش ۲۰۱۹ تا به کنون
ژانر درام، اکشن، ماجراجویی و فانتزی تاریک
مناسب برای… مبتدی‌ها و هواداران
انیمه اول

در سال ۲۰۱۹، انیمه‌ای عرضه شد که به خاطر کیفیت بسیار بالایش، همه را در سرتاسر جهان بهت زده کرد. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba، اقتباسی از روی مانگایی به نویسندگی کویوهارو گوتوگ، منتشر شده از سال ۲۰۱۶ در Weekly Shonen Jump است. اولین فصل Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba با ۲۶ قسمت کار خودش را شروع کرد و توانست برای کسانی که مانگا را نخواندند، لذت بخش باشد.

در زمان تایشو (۱۹۲۶-۱۹۱۲) در ژاپن، جایی که شیاطین در کنار انسان‌ها مشغول به زیست هستند. شخصیت اصلی تانجیرو کامادو، متوجه می‌شود خانواده‌اش توسط شیاطین کشته شده و تنها خواهرش، نزوکو، به شیطان تبدیل نشده است. او تصمیم می‌گیرد به یک شیطان کش تبدیل شود بلکه بتواند خواهرش را به حالت انسانی‌اش بازگرداند.

انیمه شامل هر چیزی است که ما از یک انیمه کامل انتظار داریم. از معصوم بودن شخصیت اصلی که با دیگر شخصیت‌ها دوست می‌شود و با آن‌ها، روابط دوستانه و زیبایی می‌سازد. صحنه‌های نبرد بین شیطان کش‌ها با شمشیرهای خاصشان و شیاطین خاص، هیجان انگیز هستند. داستان‌ها و گذشته‌های هر شخصیت، حتی شیاطین در اثر به نمایش در می‌آید و به خوبی مخاطب را درگیر خودش می‌کند.

یک دنباله برای این داستان در اکتبر سال ۲۰۲۰ به نام Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train اکران شده است. فصل دوم آن در فبرویه سال ۲۰۲۲ با آرک Entertainment District به کار خودش پایان داد و قرار است آرک Swordsmith Village در سال ۲۰۲۳ پخش شود. این فرنچایز هنوز کامل نشده است اما می‌توان از این بابت مطمئن بود که Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba قرار است در آینده، بیش از این درسرتاسر جهان محبوبیت پیدا کند.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم ترسناک چینی که باید تماشا کنیدزامبی، ارواح و کوفته‌های پر از جنین
۱۰ فیلم ترسناک چینی که باید تماشا کنید۱۰ فیلم ترسناک چینی که باید تماشا کنید


منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%DB%B3%DB%B0-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *