برای یک بازی بقا، Enshrouded بیش از حد احساس امنیت می کند

تنها از توضیحات فروشگاه Steam، می توانید متوجه شوید که وجود دارد نه خیلی از ایده هایی که در داخل Enshrouded می چرخند. این بازی که به عنوان یک بازی RPG اکشن بقای تعاونی توصیف می شود، یک بازی با مکانیک ها و سیستم های مختلف است. این دارای ماموریت های NPC، استخراج، صنایع دستی و کشاورزی است. درختان مهارت های رزمی و ساختن پایگاه های پیچیده – و البته، دنیای باز گسترده ای پر از ده ها سیاه چال و قلعه دست ساز. همه آنها را می توان با کمک یک گیره و گلایدر، به نحوی که بسیار یادآور Zelda: Breath of the Wild است، کاوش کرد.

به عنوان دیگ ذوبی از تأثیرات ژانرهای مختلف، Enshrouded مطمئناً یک پروژه جاه طلبانه از نظر وسعت است که با این واقعیت که هنوز فقط در Early Access قرار دارد، بیش از پیش چشمگیرتر شده است. با این حال، پس از ۲۷ ساعت با Enshrouded به شکل فعلی، متوجه شدم که هیجان اولیه من برای بازی کاهش یافته است. من اکنون در تلاش برای یافتن انگیزه ای برای ادامه هستم – و با وجود تمام نشانگرهای جستجوی چشمک زن روی نقشه، در دنیای آن کمی احساس بی جهتی می کنم. عوامل متعددی در ایجاد این حس دلخوری وجود دارد، اما فکر می‌کنم آن را به یک دلیل مشخص خلاصه کرده‌ام: Enshrouded به سادگی بیش از حد احساس امنیت می‌کند. به عنوان یک بازی بقا، فاقد احساس خطر است، و به همین دلیل، فرصت ایجاد لحظاتی واقعا به یاد ماندنی را از دست می دهد.


برای یک بازی بقا، Enshrouded بیش از حد احساس امنیت می کندEnshrouded – تریلر اعلام تاریخ انتشار


تریلر راه اندازی Enshrouded که آن را در عمل نشان می دهد.

اگر بخواهیم منصفانه با Enshrouded رفتار کنیم، هنوز دنیای مناسبی برای کاوش در اینجا وجود دارد، و بازی در سطح فنی بسیار چشمگیر است. برای طرفداران نور ملایم و مه های بد خلق: هارد دیسک های خود را آماده کنید، اسکرین شات های زیادی خواهید گرفت. در حالی که Enshrouded دارای برخی از لحظات jank است، سطح شگفت‌انگیزی از صیقل بودن در همه چیز از انیمیشن‌ها گرفته تا سیستم ساختمانی بسیار خوب وجود دارد. همه چیز به شیوه ای مثبت شروع می شود، با این که بازیکن از طریق یک دریچه فانتزی عمومی اما کاربردی به دنیا معرفی می شود، قبل از اینکه برای تماشای یک منظره پانورامای فریبنده بیرون بیاید. این دنیای پهناور زیر خود را می بینید؟ شما می توانید همه آن را کشف کنید! آن کوه را می بینید؟ شما می توانید آن را لغزش کنید! وقتی با چنین منظره ای مواجه می شوید، سخت است که هیجان زده نشوید، و مراحل ابتدایی بازی این وعده اکتشاف و ماجراجویی را محقق می کند.

به عنوان یک Flameborn – عضوی از یک نژاد در حال مرگ که اجدادش جهان را با حرص و طمع خود برای یک منبع جادویی قدرتمند به هم ریخته اند – شما وظیفه دارید قلمرو Embervale را از یک طاعون وحشتناک بازپس بگیرید. این شامل حل برج‌های پازل و جسارت به مناطق مه‌آلود به نام The Shroud برای مبارزه با هیولاها، یافتن غارت و تلاش‌های کامل است. هنگام راه رفتن در این مه سمی، یک تایمر از بالای سر شما شروع می شود و حدود پنج دقیقه به شما فرصت می دهد تا قبل از نیاز به انجام ماموریت خود جهنم را از آنجا بیرون کن. کمی شبیه غواصی است، اما با برخی از حیات وحش واقعاً هیجان انگیز. وقتی چیزها هنوز تازه و جدید هستند، در ابتدا گشت و گذار در اطراف این مناطق پوشیده شده برای کشف دهکده های ویران شده، نبرد با هیولاها و دنبال کردن دنباله ای از صفحات برای باز کردن قفل تجهیزات جدید بسیار سرگرم کننده است.


اسکرین شات پوشیده شده که دو بازیکن را نشان می‌دهد که مشعل‌هایی در دست دارند و در مقابل یک برج تاریک در شب ایستاده‌اند و پرتوهای قرمز از بالا به بیرون پرتاب می‌شوند.


اسکرین شات پوشیده شده که دو شخصیت را نشان می‌دهد که در بالای تپه ایستاده‌اند و به چشم‌اندازی وسیع با دره‌های مه آلود در پیش‌زمینه و کوه‌های برفی در پس‌زمینه نگاه می‌کنند.

تصویر ۱: برج قرمز در شب؟ احتمالا خوبه تصویر ۲: اینجا هیچ صخره‌ای وجود ندارد. | اعتبار تصویر: بازی های مشتاق / یوروگیمر

Enshrouded همچنین وقت خود را برای معرفی یکی از بزرگترین نقاط قوت خود یعنی سیستم ساختمانی آن تلف نمی کند. مانند بازی‌های دیگر در سبک بقا، پایگاه شما جایی است که تجهیزات را می‌سازید و ارتقا می‌دهید و به همین دلیل Enshrouded از شما می‌خواهد که در همان ابتدای بازی یکی را ایجاد کنید. همانطور که در سراسر جهان سرمایه گذاری می کنید، NPC های دوستانه ای را جمع آوری می کنید که می توان آنها را “احضار” کرد تا در گهواره شما بنشینند، جایی که به شما ماموریت می دهند و به شما در ساخت وسایل کمک می کنند. هر NPC یک حرفه تعیین‌شده دارد، که شما را به ساخت خانه‌هایی با مضمون شغلشان ترغیب می‌کند – و بنابراین بدون اینکه متوجه شوید، در نهایت یک دهکده کوچک ایجاد می‌کنید. سیستم ساختمان اجازه می دهد تا سطح شگفت انگیزی از پیچیدگی را ایجاد کنید: می توانید به سرعت شکل یک سازه را با قطعات ساختمانی بزرگ ایجاد کنید، سپس آجرهای منفرد را با زحمت ویرایش کنید تا جلوه های تزئینی پیچیده ایجاد کنید.

حتی در اولین ساختمان کلبه‌ام، متوجه شدم که طاقچه‌های پنجره، تیرهای بالای سر و فرورفتگی‌ها را اضافه می‌کنم – می‌دانید، فقط برای اینکه چیزهای جاز را کمی تغییر دهم. به نظر می‌رسد که بازی بافت اطراف بلوک‌ها را صاف می‌کند و «پر» می‌کند و سطوحی را ایجاد می‌کند که حتی زمانی که دیوارهای خود را در سطح دانه‌ای به هم می‌زنید، قانع‌کننده به نظر می‌رسند. شکل دهی زمین نیز به همین ترتیب انعطاف پذیر است و به شما این امکان را می دهد که تقریباً هر نوع خاک یا سنگی را جمع آوری کنید که برای ایجاد سوراخ های هابیت عالی است.

به طور آزاردهنده، مراحل اضافی ناخوشایندی در روند ساخت وجود دارد: به عنوان مثال، شما باید بلوک های ساختمانی را به صورت دستی در یک میز کار بسازید، در حالی که اقلام تزئینی باید ساخته شده و در هاتبار خود قرار داده شوند. اما به طور کلی، این یک سیستم هیجان انگیز است که انواع امکانات را برای طراحی های بزرگ و خارق العاده باز می کند. من می توانم تصور کنم که با یک گروه بزرگ از بازیکنان، ایجاد یک شهر با هم باعث ایجاد هرج و مرج سرگرم کننده می شود – به ویژه با توجه به اینکه بازی حداکثر ۱۶ نفر را همزمان پشتیبانی می کند.


اسکرین شات پوشیده شده که زنی را در مقابل یک ساختمان سنگی نشان می‌دهد که طاق‌های مفصلی روی قاب‌های پنجره‌اش دارد که توسط سیستم ساختمانی Enshrouded ممکن شده است.
در مورد نمای بیرونی سنگی صحبت کنید. | اعتبار تصویر: بازی های مشتاق / یوروگیمر

یکی دیگر از اجزای اصلی Enshrouded، البته، مبارزه آن است – که شاید بتوانم آن را توصیف کنم جامد اما به خصوص قابل توجه نیست. به طور کلی، شما می توانید به عنوان یک جنگنده غوغا، کاربر جادویی یا تیرانداز با فاصله به این موضوع نزدیک شوید. در بیشتر موارد، مبارزات مربوط به مدیریت گروه‌های بزرگی از دشمنان برای جلوگیری از غرق شدن هستند – چیزی که وقتی انفرادی بازی می‌کنید یا کاربر جادویی هستید، بسیار دشوار می‌شود. در همین حال، در حالت Coop، من و دوستم توانستیم بیشتر هیولاهایی را که با آنها روبرو می‌شدیم، بخار کنیم (تا اینکه در پایتخت با دشمنان بالاتر از سطح خود روبرو شدیم و متوجه شدیم که یک گلوله کشته شده‌ایم). بنابراین به نظر می رسد که هنوز هم برای یکنواخت کردن منحنی سختی، هم در بازی انفرادی و هم در بازی های کوپ، کارهای متعادلی باید انجام شود.

درخت مهارت Enshrouded علاقه خاصی به مبارزات اضافه می کند، با این حال، اهدافی را برای کار کردن در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد به یک سبک بازی خاص متمایل شوید. تمرکز شخصی من روی شاخه جادوی نبرد درخت مهارت بود که به من امکان داد توانایی “چشمک زدن” را برای فرار از موقعیت های سخت باز کنم. از آنجایی که با توانایی پلک زدن خیلی خوب ژل می‌زدم، شروع به جستجوی راه‌هایی برای تقویت آن در شاخه‌های دیگر درخت مهارت کردم – به عنوان مثال، استقامت خود را در شاخه ورزشکار افزایش دادم و استقامت کلی خود را بهبود بخشیدم. خوشبختانه، Enshrouded دارای یک ویژگی احترام است، و برای مقدار کمی از ران ها می توانید یک ساخت کاملا جدید را امتحان کنید – چیزی که من همیشه در بازی ها از آن قدردانی می کنم، زیرا هیچ چیز بدتر از قفل شدن در یک سبک بازی که از آن متنفر هستید وجود ندارد. با گذشت حدود ۲۰ ساعت از بازی، متوجه شدم که تمام گره‌های شاخه ماژ جنگی خود را باز کرده‌ام، بنابراین شاید بتوان درخت مهارت را برای ارائه گزینه‌های بیشتر گسترش داد.


اسکرین شات پوشیده شده که نشان می دهد شخصیت بازیکن با دشمن قارچ زده مبارزه می کند و جرقه های درخشانی را از چوب دستی اش شلیک می کند.  آنها در یک غار کم نور با قارچ های درخشان در پس زمینه هستند.


اسکرین شات پوشیده ای که نشان می دهد در مرکز صفحه، زنی از یک گلایدر لباس برای فرود به داخل دره ای مه آلود استفاده می کند.

تصویر ۱: قفل می‌تواند برای کاربران عصا کمی آزاردهنده باشد، زیرا چرخیدن بین دشمنان دشوار است. تصویر ۲: دسترسی زودهنگام به گلایدرها برای پیمایش زمین یک موهبت است. زمان اسلاید شکم به اطراف! | اعتبار تصویر: بازی های مشتاق / یوروگیمر

جایی که Enshrouded واقعاً شروع به تضعیف خود می کند، به نظر من، بسیار بخشنده بودن با سیستم ها و مکانیک هایش است. به نظر می رسد که بازی ترسیده است تا بازیکنان را ناراحت کند و به همین دلیل، هیچ عواقب واقعی برای اشتباهات وجود ندارد. وقتی می میرید، فقط مواد و رون ها (ارز) را رها می کنید، در حالی که تمام سلاح ها، زره ها و ابزارهای خود را حفظ می کنید. سپس شما معمولاً در مکانی بسیار نزدیک به محل مرگتان مجدداً تولید می‌شوید. با توجه به اینکه ساختن مواد و رون ها را می توان به راحتی دوباره به دست آورد – و به هر حال احتمالاً دوباره به بدن خود برخورد خواهید کرد – باعث می شود مرگ بسیار پیش پا افتاده باشد. در نتیجه، هیچ احساس واقعی ترس در هنگام ورود به مناطق جدید وجود ندارد، زیرا زمانی که بیش از حد خود را درگیر می کنید، خطر بسیار کمی دارید.

این سخاوت بیش از حد به عناصر بقای بازی نیز کشیده می شود، جایی که کار آماده سازی اختیاری به نظر می رسد تا ضروری. احتمالاً هنگام رویارویی با رئیس‌ها باید مقداری غذا و معجون به همراه داشته باشید، اما کاملاً ممکن است بدون غذا یا خواب مانند یک خشم در جهان بدوید – و به ندرت برای آن مجازات شوید، زیرا می‌توانید از دردسر دور شوید. یک گاومیش استراحت برای تشویق به خواب وجود دارد، اما من متوجه شدم که مزایای این کار بسیار ناچیز است. در همین حال، سفرهای شکار و جمع آوری به ندرت ضروری است، زیرا می توانید به سادگی تعداد زیادی از مواد را در طول گردش های منظم در سراسر جهان جمع آوری کنید. و به دلیل رواج مواد غذایی، کشاورزی فعالیت حیاتی خاصی ندارد. به نظر می رسد که عناصر بقای بازی فقط اندکی با بقیه گیم پلی مرتبط هستند.


اسکرین شات پوشیده شده که کلبه چوبی مزرعه ای با مزارع کشاورزی در کنار آن حاوی توت فرنگی و گیاهان نیل را نشان می دهد.
با چنین انبارهای غذایی، من هرگز مزرعه نخواهم بود. | اعتبار تصویر: بازی های مشتاق / یوروگیمر

اگر می خواهید برای تازه کردن سریع به خانه بروید، انجام این کار بسیار آسان است. Enshrouded یک سیستم سفر سریع بسیار ملایم دارد، تا زمانی که در Shroud ایستاده یا مورد حمله قرار نگیرید، می‌توانید به محراب‌های ساخته شده توسط بازیکن و برج‌های پازل «تکمیل‌شده» تله‌پورت کنید. روی کاغذ این عالی به نظر می رسد، اما یک عارضه جانبی ناخواسته دارد: هرگز نیازی به ساخت پایه دوم نیست. با توجه به اینکه می توانید فوراً به خانه بروید و دوباره بیرون بروید، چرا همه منابع خود را از اولین خانه تأسیس شده خود منتقل کنید؟ در بازی‌ام، من به سادگی همان دهکده‌ای را داشتم که درست در ابتدای بازی ساختم – در محلی که به من دستور داده شد آن را قرار دهم – و هرگز دلیلی برای ساختن دیگری به من داده نشد. تصور می‌کنم این می‌تواند منجر به این شود که افراد زیادی در همان ابتدا روی آن صخره اردو بزنند و هرگز از آنجا حرکت نکنند. سیستم سفر سریع به طور موثری شما را از شروع مجدد یا ساختن سازه های تازه با مواد پیشرفته تر منصرف می کند.

با گذشت زمان، همه اینها باعث ایجاد این احساس می شود که دنیای Enshrouded بدون تهدید است، در نتیجه هر گونه تنش را از بین می برد و تجربه را به عنوان یک کل احساس می کند. در جهان سازی و افسانه های بازی نیز، به نظر می رسد که شما هیچ دشمنی ندارید – شما به سادگی وظیفه دارید که قلمرو را بازیابی کنید بدون اینکه با مخالفت واقعی روبرو شوید. هیچ احساس فوریتی وجود ندارد، به جز NPC ها که به شما می گویند بیرون بروید و بجنگید. جهان به آرامی شروع به از دست دادن درخشش خود می کند، زیرا بین نقاط مورد علاقه، همه چیز می تواند کاملاً خالی باشد. عظمت بیوم ها به این معنی است که تنوع محیطی کمی برای تازه کردن چیزها وجود دارد، در حالی که شهرها – از نظر فنی که هرکدام به صورت دستی طراحی شده اند – شروع به احساس شیرینی می کنند. در پایان بازی‌ام، تقریباً یک چهارم کل نقشه بازی را کاوش کرده بودم، اما احساس نمی‌کردم که بیشتر از این بخوام.

در شکل فعلی، فقدان عواقب به این معنی است که گیم پلی Enshrouded چندان جذاب نیست. این مایه شرمساری است، زیرا در سیستم های ساختمانی خود، و در حالت احمقانه بالقوه حالت چند نفره ۱۶ نفره، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. همانطور که گفته شد، Enshrouded هنوز در دسترسی زودهنگام است و احتمالاً با تغییراتی که توسعه‌دهنده Keen Games به بازخوردهای بازیکنان پاسخ می‌دهد، دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. امیدوارم در این فرآیند، Keen Games به فکر معرفی سطح بالاتری از تهدید برای Enshrouded (شاید از طریق حالت‌های دشواری) باشد و راهی برای ایجاد حس اهمیت بیشتری در عناصر بقای بازی پیدا کند. در عین حال، Enshrouded هنوز هم راه مناسبی برای دور کردن زمان با دوستان است، به خصوص اگر همه شما فقط می‌خواهید لگو فانتزی را بازی کنید. و اگر دنبال یک بازی بقای سرد هستید – خوب، پیدا کردن یک بازی آرام‌تر برایتان سخت است.

یک کپی از Enshrouded برای برداشت های ما توسط Keen Games ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/for-a-survival-game-enshrouded-feels-too-safe?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *