برترین بازی‌های مستقل که زیباترین اتمسفر را دارند

بسیاری از بازی‌ها بازیکنانشان را تشویق می‌کنند تصمیمات استراتژیک بگیرند تا به آن‌ها جایزه دهند. تعداد زیادی از بازی‌های دیگر شما را مجبور می‌کنند که خلاقانه فکر کنید. در کنار آن‌ها، یک سری بازی هم هستند که تمرکز خیلی خیلی زیادی روی زیبایی و ظاهر بازی دارند. لزوما قرار هم نیست که این بازی‌ها AAA باشند. بسیاری از برترین بازی‌های مستقل حال حاضر چنان تمرکزی روی فضا و موسیقی دارند که یک اتمسفر فراموش‌نشدنی را به وجود می‌آورند.

هر کدام از این بازی‌ها حس مخصوص خودشان را دارند و به بهترین شکل ممکن یک اتمسفر عالی را برای بازیکنان به وجود می‌آورند. از ماهی‌گیری کنار آب تا بازی‌های ترسناک کیهانی، هر بازی‌ای را می‌توانید در این لیست پیدا کنید. پس در ادامه با ویجیاتو همراه شوید تا بهترین این بازی‌های مستقل را پیدا کنیم.

Duskers


برترین بازی‌های مستقل که زیباترین اتمسفر را دارند

درست است که در این بازی شما به صورت مستقیم یک شخصیت را کنترل نمی‌کنید. با این حال بازی Duskers یک فضاسازی فوق‌العاده و زیبا را دارد. شما در این بازی از طریق دوربین در حال کنترل یک سری پهباد هستید و باید درون یک سری سفیه فضایی جستجو کنید.

اتمسفر و فضا Duskers سنگین و حتی کمی ترسناک است. شما باید پهباد خود را از طریق دستورات که به شکل کد وارد می‌شوند، کنترل کنید. تمامی دنیا این بازی پر از موجودات خطرناک است که به دنبال شما هستند و این موضوع که نمی‌توانید از خود دفاع کنید، شرایط را بدتر می‌کند. شاید به این خاطر است که Duskers به عنوان یکی از برترین بازی‌های مستقل برای فضاسازی‌اش شناخته می‌شود.

Dredge


در این بازی ترسناک کیهانی شما یک قایق می‌خرید که از طریق آن ماهی‌گیری کنید. در طول بازی شما باید به حقایق مختلفی آشنا شوید و معماهای زیادی را حل کنید؛ و خب در کنار آن ماهی‌گیری کنید و پول درآورید. نورهای کم‌رنگ بازی و ظاهر تاریک آن به بهترین شکل ممکن حس فضا بازی را منتقل می‌کنند. داستان بازی و صداگذاری‌اش هم باعث می‌شوند که شما یکی از بهترین تجربه‌های ممکن را داشته باشید.

البته باید بدانید که Dredge برای همه نیست. گیم‌پلی این بازی به سرعت تکراری می‌شود و به شدت ساده است. بیشتر این بازی صرف مینی‌ گیم‌های ماهی‌گیری می‌شود و معماهای آن صرفا بخش کناری بازی هستند. ولی خب این موضوع چیزی از فضا زیبا بازی کم نمی‌کند.

Rain World


این بازی به شدت سخت سبک بقا شما را مجبور می‌کند که در یک اکوسیستم کاملا واقعی، به عنوان یک Slugcat زنده بمانید. شما باید از دست شکارچی‌ها فرار کنید و برای بقا خود سعی کنید که شکار کنید. ولی خب بسیاری از موجودات شبیه‌سازی شده بازی در این مسیر سعی می‌کنند تا جلو شما را بگیرند.

اگر به دنبال یک تجربه خاص و متفاوت در میان برترین بازی‌های مستقل می‌گردید، حتما Rain World را امتحان کنید. هنر گرافیکی پیکسلی این بازی واقعا عالی است و به خوبی با گیم‌پلی هیجان‌انگیز بازی همراه می‌شود. البته خب همانطور که از ظاهر بازی حدس می‌زنید، این بازی برای همه نیست. اگر از بازی‌های دو بعدی لذت می‌برید و به تجربه‌های سخت و نفس‌گیر را دوست دارید، حتما این بازی را امتحان کنید.

Darkwood


دید به شدت محدود و فضاسازی دو بعدی به همراه آهنگ‌های ترسناک همیشه باعث ایجاد یک تجربه به شدت ایمرسیو ترسناک می‌شوند. درست است که Darkwood دو بعدی است و گرافیک پیکسلی دارد، ولی یکی از ترسناک‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید بازی کنید. این بازی شاید یکی از برترین بازی‌های مستقل ترسناکی باشد که در حال حاضر موجود است و تنها دلیلش هم فضاسازی عالی و اتمسفر ترسناکی است که ایجاد می‌کند.

این بازی ترسناک سبک بقا مهارت‌های مدیریتی و جمع‌آوری شما را هم به چالش می‌کشد تا بتوانید زمانی محدود، شرایط بقا خود را فراهم کنید. مبارزه در این بازی به شدت سریع و کشنده است. همین موضوع باعث می‌شود که اولین اشتباه شما به آخرین آن تبدیل شود. در مجموع این بازی یکی از آن عناوینی است که اگر به بازی‌های ترسناک علاقه‌مندید، حتما باید امتحانش کنید.


Night In The Woods


در این بازی شیک و دو بعدی شما به عنوان می بوروسکی (Mae Borowski) بازی می‌کنید. می یک دانشجو سابق است که دانشگاه خود را تمام نکرد و تصمیم می‌گیرد که به شهر معدنی سابق خودش برگردد. موسیقی و گرافیک این بازی به شدت شبیه به یک شهر کوچک گرم و صمیمی است که در بهترین خاطراتمان می‌توانیم تصور کنیم. داستان بازی هم به قدری زیبا و گرم است که فضا و موسیقی بازی را هم به هم می‌چسباند و یک تجربه آرام و دوست‌داشتنی را به وجود می‌آورد.

INSIDE


معمولا بازی‌های معمایی نمی‌توانند از خلاقیت بازیکن، ضد آن‌ها استفاده کنند. با این حال بازی Inside دقیقا همین کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. در این بازی شما باید یک دنیا تاریک و به شدت ترسناک را بگردید. متاسفانه فضا ترسناک بازی تنها نیست و شما به عنوان یک پسر بچه تسخیر شده بازی می‌کنید، پس باید انتظار المان‌های به شدت ترسناک را هم داشته باشید.

بخش اصلی گیم‌پلی بازی پازل‌ها و معماهایش است. البته شما هر چند وقت یک‌باری هم با قسمت‌های مخفی‌کاری و یا فرار‌های سریع هم مواجه خواهید شد. جلوه‌های هنری خاص و متفاوت این بازی و صداگذاری‌ عالی‌ای که دارند باعث می‌شوند که خود شما به عنوان بازیکن انگیزه خیلی بیشتری برای پایان بازی داشته باشید. در کل یک بشقاب از انواع طعم‌های مختلف را می‌توانید با این بازی تجربه کنید.

Hollow Knight


این بازی یکی از عناوین عجیب این لیست است. چه کسی فکرش را می‌کرد که ترکیب سبک مترویدوانیا و سولز لایک یک بازی‌ای بشود که تا این اندازه خوب است؟ بازی Hollow Knight با گرافیک متفاوت و جلوه‌های هنری خاصی که دارد به سرعت به یکی از برترین بازی‌های مستقل تبدیل شد. شخصیت‌های متفاوت و یک موسیقی غم‌انگیز در طول بازی باعث می‌شوند که شما به خوبی حس فضا بازی را درک کنید و وارد اتمسفر آن شوید. کمتر بازی‌ای را می‌توانید پیدا کنید که تا این حد زیبا و مهیج باشند.


Cloudpunk


در این بازی آینده‌طور و نوآورانه شما مسئول تحویل بسته‌های پستی با ماشین پرنده خود هستید. درست است که بخش زیادی از بازی صرف سفر در این شهر تاریک با چراغ‌های نئونی می‌شود، ولی خب این فرصت را هم به دست خواهید آورد که از ماشین خود پیاده شوید و کمی در شهر قدم بزنید.

بازی Cloudpunk از یک سیستم هنری خیلی جالب برای گرافیک بازی‌اش استفاده می‌کند و یک فضا زیبا سه‌بعدی را با بهترین رنگ‌ها خلق می‌کند. شما از جستجو در تک تک نقاط این شهر لذت خواهید برد و مشتاق آشنایی با شخصیت‌های مختلف این بازی خواهید بود.

The Long Dark


این بازی به شدت سخت و در سبک بقا شما را مجبور می‌کند تا به بهترین شکل ممکن منابع محدود خود را مدیریت کنید. شما باید در طول بازی با گرسنگی، سرما و حیوانات وحشی مبارزه کنید تا شاید شانسی برای بقا داشته باشید.

جلوه‌های هنری بازی و فضاسازی زمستانی که این بازی دارد را در کمتر بازی‌ای می‌توانید پیدا کنید. شاید در اوایل بازی به شدت احساس سردرگمی کنید. این بازی به هیچ عنوان یک بازی ساده نیست و قرار نیست به این زودی‌ها یاد بگیرید. ولی بعد از مدتی، بالاخره تجربه‌های بقا شما به قدری می‌شود که شاید شانسی برای بقا در این بازی داشته باشید.

Firewatch


در این بازی اول شخص معمایی شما به عنوان یک داوطلب بازی می‌کنید که در یک برج کار می‌کند. شما باید دائما حواستان به طبیعت ایالت وایومینگ آمریکا باشد تا از وجود آتش‌سوزی‌های جنگل مطلع شوید. یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های این بازی که باعث می‌شود یکی از برترین بازی‌های مستقل باشد اتمسفر زیبایی است که دارد.

فضا سه بعدی زنده و زیبا این بازی دائما شما را شگفت‌زده خواهد کرد و دائما دلتان می‌خواهد که بیشتر در این بازی جستجو کنید و بگردید. این بازی در هسته‌اش یک بازی شبیه‌سازی قدم‌زنی است، ولی اتمسفر و فضاسازی بسیار زیبایی که دارد باعث می‌شود که ارزش تک تک لحظه‌هایش را داشته باشد.

Outer Wilds


برترین بازی‌های مستقل که زیباترین اتمسفر را دارند - ویجیاتوبرترین بازی‌های مستقل که زیباترین اتمسفر را دارند - ویجیاتو

این بازی جهان باز و ماجراجویی شما را به سفر در میان ستاره‌ها می‌برد و در آن می‌توانید یک حلقه زمان را در فضا تجربه کنید. هرچقدر که زمان در این حلقه جلوتر می‌رود، کم کم سیاره‌ها تغییر می‌کنند و بخش‌های جدیدی از آن‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرند.

در طول تمامی زمانی که در حال سفر در میان سیارات مختلف هستید و یا با شخصیت‌های مختلف این دنیا در ارتباط هستید، تنها چیزی که شما را همراهی می‌کند زیبایی و جذابیت بازی است. فضاسازی بسیار واقعی بازی به قدری خوب است که شما واقعا حس می‌کنید که در فضا هستید و به سادگی زمان را از دست خواهید داد.

Kentucky Route Zero


برترین بازی‌های مستقلبرترین بازی‌های مستقل

این بازی سورئال تقریبا هیچ گیم‌پلی‌ای ندارد. به جای آن در این بازی تمرکز اصلی روی ایجاد یک حس عالی و اتمسفری باورنکردنی است که به رویایی‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد. این بازی در حقیقت یک فیلم هنری جالب است که یک سری مکانیک و گیم‌پلی هم دارد. حتی یکی از مراحل بازی شامل این است که به یک نمایش بروید و این نمایش را تماشا کنید. حالا وقتی که هدف اصلی بازی فضاسازی و محیطش است، قطعا می‌توانید انتظار خیلی زیادی از اتمسفر عالی آن داشته باشید.

بازی Kentucky Route Zero پر است از فضاهای جذاب ولی ترسناک که با دیالوگ‌های هوشمندانه بازی ترکیب می‌شوند تا یک اتمسفر بسیار عالی را ایجاد کنند. داستان این بازی عجیب است و فضایی که دارد شاید برای همه مناسب نباشد. بخش زیادی از بازی به خلاقیت خود شما نیاز دارد، ولی اگر می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید، حتما Kentucky Route Zero را امتحان کنید.


منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *