سونی از تلویزیون‌های ۲۰۲۴ براویا همراه با سیستم صوتی چهارگانه جدید رونمایی کرد

سونی چندین سال است که به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو در حوزه تلویزیون‌های پریمیوم و گران‌قیمت شناخته می‌شود. این شرکت به‌تازگی از محصولات جدید خانواده براویا خود برای تکمیل سری ۲۰۲۴ رونمایی کرده است که از پنل مجهز به فناوری مینی LED بهره می‌برند و می‌توانند کیفیت فوق‌العاده‌ای را در اختیار بینندگان قرار بدهند.

مشخصات تلویزیون‌های براویا سونی در ۲۰۲۴

گل سرسبد تلویزیون‌های جدید پریمیوم سونی، براویا ۹ است که به لطف بهره‌گیری از فناوری مینی LED، اکنون شاهد بهبود ۳۲۵ درصدی نواحی نوردهی در مقایسه با نسخه سال گذشته (X95L) بوده است. این تلویزیون نه‌تنها قادر است رنگ مشکی را با عمق بالایی تحویل بیننده دهد، بلکه حداکثر روشنایی آن ۵۰ درصد بیشتر از گذشته شده است‌. مصرف انرژی پردازنده محصول هم ۲۰ درصد نسبت به سری قبل کاهش پیدا کرده و اکنون بهینه‌تر عمل می‌کند.

سونی از تلویزیون‌های ۲۰۲۴ براویا همراه با سیستم صوتی چهارگانه جدید رونمایی کرد

سونی همیشه توجه ویژه‌ای به استانداردهای مورد استفاده توسط تولیدکنندگان محتوا داشته است و در سری ۲۰۲۴ تلویزیون‌های خود هم این قاعده را رعایت کرده است. در کنار پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن، تمامی مدل‌ها به‌جز سری براویا ۳، از حالت‌های Adaptive Calibrated نتفلیکس و Prime Video Calibrated آمازون بهره‌مند شده‌اند. این حالت‌ها، امکان بهینه‌سازی خودکار تنظیمات تصویر را برای نمایش بهتر محتوا فراهم می‌سازد. نسخه ۶۵ اینچی سری براویا ۹ با قیمت ۳۲۹۹ دلار قابل‌خرید خواهد بود و این رقم برای نسخه ۷۵ اینچی به ۳۹۹۹ دلار می‌رسد. نسخه گران‌قیمت‌تر ۸۵ اینچی نیز با برچسب ۵۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

محصولات سری براویا ۸ از پنل OLED استفاده می‌کنند و سونی ادعا دارد که ضخامت و حاشیه آنها به‌ترتیب ۳۱ و ۲۹ درصد نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کرده است. محصولات این سری در کنار پشتیبانی از استانداردهای گفته شده در بالا، از حالت ویژه بازی با نرخ نوسازی ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بهینه‌سازی خودکار برای کنسول PS5 نیز بهره می‌برند. امکان باز کردن چند پنجره با پشتیبانی از یوتیوب هم هنگام بازی کردن وجود دارد تا کاربر در صورت نیاز بتواند همزمان با مشاهده راهنما یا محتوای دلخواه، به بازی خود هم ادامه دهد.

در سری براویا ۷ دوباره شاهد استفاده از مینی LED هستیم که قیمت بسیار پایین‌تری را در مقایسه با محصولات سری براویا ۹ دارد. نسخه ۶۵ اینچی با قیمت ۲۲۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ درحالی که نسخه ۸۵ اینچی با ۳۴۹۹ دلار قابل‌خرید خواهد بود. ارزان‌ترین سری هم براویا ۳ خواهد بود که به نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه محدود شده‌است و از پنل LED مستقیم بهره می‌برد.

اگرچه سونی توییترهای روبه‌بالا را درون سری براویا ۹ قرار داده است و بلندگوهای تلویزیون‌های جدید این شرکت می‌توانند کیفیت بالایی را از خود ارائه کنند؛ اما یک سینمای خانگی بدون سیستم صوتی مجزا بی‌معنی است. به همین جهت سونی اقدام به معرفی ساندبار و سیستم صوتی جدیدی کرده است که به بلندگوهای چهارگانه مجهز است و به‌راحتی می‌توان آنها را به دیوار متصل کرد. امکان اتصال بی‌سیم بلندگوها هم وجود دارد؛ اگرچه قیمت آنها بدون احتساب ساب‌ووفر، ۲۴۹۹ دلار خواهد بود. اسپیکرهای گردنی Theater U براویا هم با قیمت ۲۹۹ دلار با امکان پاسخ به تماس‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.


منبع: https://digiato.com/smart-home-appliances/sony-2024-bravia-tvs-mini-led-oled

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *