بررسی بازسازی شده The Last of Us Part 2: حالت سرکش بدون بازگشت نمایش را می دزدد

سونی و توسعه دهنده Naughty Dog در سال ۲۰۲۲ خوشحال شدند اعلام کردند The Last of Us قسمت اول، یک بازسازی پایه PS5 از عنوان ۲۰۱۳ که در ابتدا بر روی PS3 منتشر شد (و سپس یک سال بعد برای PS4 که به تازگی عرضه شده بود بازسازی شد). بیشتر آن به قیمت ۷۰ دلار کاهش یافت. آره بازی باورنکردنی به نظر می رسیدچند حالت جدید برای طرفداران فوق‌العاده اضافه شد و هوش مصنوعی دشمن ارتقا یافته بود، اما سطح طراحی و گیم‌پلی آن مشابه نسخه اصلی بود. بسیاری از مردم منصفانه آن را گرفتن پول می نامند.

خبر خوب که The Last of Us Part II Remastered، که در نوامبر اعلام شد، به دو دلیل مهم از این برچسب فرار می کند. یکی، ارتقا ۱۰ دلاری برای افرادی است که نسخه های PS4 را خریداری کرده اند (یا ۵۰ دلار به طور کامل). دوم، یک حالت بازی سرکش جدید به نام No Return وجود دارد که به تنهایی ارزش آن قیمت ارتقا را دارد.

با این حال، قبل از غواصی در No Return، در اینجا یک نمای کلی در سطح بالا از آنچه با آن سر و کار داریم آورده شده است. The Last of Us Part II Remastered همانطور که از عنوان نشان می دهد، یک نسخه ارتقا یافته از نسخه ۲۰۲۰ PS4 است. من آن بازی را بررسی کردم زمانی که برای اولین بار راه اندازی شد – و تقریباً همه چیزهایی که در سال ۲۰۲۰ گفتم هنوز در اینجا اعمال می شود، زیرا داستان و گیم پلی بدون تغییر هستند.

بررسی بازسازی شده The Last of Us Part 2: حالت سرکش بدون بازگشت نمایش را می دزدد
سونی / سگ شیطان

اما، مانند هر ریمستر خوب، نسخه جدید بهتر از نسخه PS4 که قبلاً چشمگیر بود به نظر می رسد. قسمت دوم بازسازی شده می تواند در حالت های وفاداری یا عملکرد اجرا شود. اولی در ۴K خروجی دارد و ۳۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد، در حالی که دومی ۶۰ فریم در ثانیه را هدف قرار می دهد و رندر را با کیفیت ۱۴۴۰p (با خروجی در ۴K یا ۱۴۴۰p ارتقا یافته، بسته به تنظیمات کنسول شما). همچنین برای تلویزیون‌هایی که از نرخ‌های تازه‌سازی متغیر پشتیبانی می‌کنند، یک ویژگی «ریت فریم باز» وجود دارد.

من معمولا حالت عملکرد را انتخاب می کنم. تفاوت رزولوشن معمولاً برای من بسیار کم است و در اینجا نیز همینطور است. من ترجیح می‌دهم سیالیت و دقتی که با نرخ فریم بالاتر همراه است داشته باشم. اما تنظیمات وفاداری با نرخ فریم باز شده قطعاً به بالای ۳۰ می‌رسد و تعادل بسیار خوبی برای کسانی است که تلویزیون‌های VRR دارند – اگرچه اگر در حالت بسیار دشوار Grounded هستید یا سعی می‌کنید یک پرمدیت را انجام دهید، احتمالاً می‌خواهید مستقیم بروید. به تنظیمات عملکرد

در هر صورت، بازی خیره کننده به نظر می رسد، اما تفاوت زیادی با بازی اصلی ندارد قسمت دوم روی PS5 نگاه کردم. همانطور که انتظار دارید، همه چیز واضح تر و واضح تر است. و نرخ فریم بالا در حالت عملکرد عالی است، اگرچه شایان ذکر است که نسخه اصلی آن قسمت دوم همچنین می تواند ۶۰ فریم در ثانیه را هنگام بازی روی PS5 بزند.

از دیگر ویژگی‌های خوب فراتر از تصاویر بصری می‌توان به پشتیبانی کامل از کنترلر DualSense، از جمله استفاده عالی از هاپتیک در سراسر آن اشاره کرد. اولین صحنه کات بازی را نشان می دهد قسمت اول قهرمان داستان جوئل در حال تمیز کردن فرهای روی یک گیتار است و شما می‌توانید لرزش‌های خفیفی را از چپ به راست احساس کنید که دستش در گردن گیتار حرکت می‌کند.

همچنین پشتیبانی کامل از ماشه های تطبیقی ​​DualSense وجود دارد، بنابراین بسته به سلاحی که استفاده می کنید، مقاومت و بازخورد متفاوتی را احساس می کنید. مانند بسیاری از بازی‌ها، ویژگی‌های DualSense از آن دسته چیزهایی نیستند که هنگام بازی در ذهن شما نقش داشته باشند، اما شکی نیست که سطح خوبی از غوطه‌ور شدن را به تجربه اضافه می‌کنند.

The Last of Us Part II Remastered با این حال، فقط یک ارتقاء بصری نیست – یک دسته از محتوای جدید وجود دارد. مهمتر از همه، No Return است، یک تجربه مبارزه اعتیادآور که من قبلاً زمان مسخره ای را برای آن صرف کرده ام. مروری بر سطح بالای بازی No Return این است که این مجموعه ای از برخوردهای تصادفی با چهار گروه اصلی دشمن در بازی است: WLF، Seraphites، Rattlers و البته Infected.

در برخی از برخوردها، باید سه موج از دشمنان را پاک کنید. در برخی دیگر شما توسط انبوهی بی پایان شکار می شوید تا زمانی که تایمر تمام شود. همچنین یکی وجود دارد که در آن شما به چالش کشیده می‌شوید تا در زمان محدود، یک گاوصندوق را از موجی از دشمنان بگیرید، و دیگری که در آن باید از یک متحد در برابر انبوهی از Infected که مدام می‌آیند، دفاع کنید. پس از پنج سطح، شما یک “رئیس” ضربه بزنید. در مجموع شش سطح رئیس وجود دارد که به تدریج با اتمام یک دویدن بدون مرگ، قفل آنها را باز می کنید. اما اگر در هر مرحله از دویدن بمیرید، به ابتدا بازگردانده می شوید.

در بین هر رویارویی، می‌توانید سلاح‌های خود را ارتقا دهید و تجهیزات جدیدی را از پست تجاری بخرید تا به شما کمک کند در مراحل سخت‌تر بمانید. و تعداد زیادی اصلاحات مختلف وجود دارد که بر نحوه اجرای هر سطح تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ممکن است به طور تصادفی یک مود دریافت کنید که هنگام حمله غوغا به شما سلامتی بدهد، یا ممکن است در نهایت با یکی از حالت‌هایی مواجه شوید که دشمنان آلوده نامرئی هستند، فقط سایه‌هایی در چراغ قوه شما. گاهی اوقات، سطح ممکن است معکوس شود، ساخت یک آیتم به شما قطعاتی برای ارتقاء یک سلاح می دهد یا یک فیلتر نوآر تیره اعمال می شود. این مدها در هر سطحی نیستند، و تنها دو حالت در یک زمان نمایش داده می‌شوند، بنابراین به نظر نمی‌رسد که دیوانگی زیادی در طول اجرا وجود داشته باشد. اما، آنها قطعاً می توانند چیزی را که در غیر این صورت ممکن است یک مرحله آشنا باشد، متزلزل کنند.

The Last of Us Part II Remastered: No Return mode
سونی / سگ شیطان

من فقط سطح را می خراشم که چقدر می توانید این تجربه را سفارشی کنید. در مجموع ۱۰ شخصیت قابل باز شدن وجود دارد که می توانید هم از خدمه جکسون (الی، دینا، جسی، تامی و جوئل) و کسانی که در سیاتل ملاقات می کنید (ابی، لو، یارا، مانی و مل) بازی کنید. هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند (الی مکمل‌های بیشتری دریافت می‌کند، جوئل نمی‌تواند طفره برود اما در برابر حملات غوغا مقاوم‌تر است، لو روی مخفی کاری متمرکز است و غیره). بین شخصیت‌های مختلف، اسلحه‌های امضای متفاوتی که دارند و تمام سلاح‌ها و ارتقاء بازیکن‌های مختلف که می‌توانید در طول اجرا به دست آورید، هر تجربه بدون بازگشت متفاوت خواهد بود.

در فیلم بدون بازگشت جزئیات زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها صحبت کرد، اما کافی است بگوییم که بسیار اعتیاد آور است و به آسانی ارزش ارتقاء ۱۰ دلاری را دارد. اگر فقط این حالت را به نسخه PS4 اضافه کردند The Last of Us قسمت دوم، من هنوز هیچ تردیدی در مورد توصیه طرفداران برای خرید آن ندارم. من میزبان ویدیوهای رزمی بسیار چشمگیر را دیده ام قسمت دوم از زمانی که بازی منتشر شد، و من مطمئن هستم که ما در آستانه موج دیگری هستیم زیرا مردم فرارهای محدود خود و تخریب غالب انبوهی از Infect در No Return را به نمایش می گذارند. این بسیار سرگرم کننده است – اگرچه من اعتراف می کنم که لحن بسیار خشن نیاز به وقفه های طولانی مدت دارد تا از طرز فکر قاتل که نیاز دارد خارج شود.

The Last of Us Part II Remastered
سونی / سگ شیطان

No Return تا کنون بزرگترین اضافه شده به بازی است، اما محتوای جدید بیشتری برای طرفداران هاردکور وجود دارد. همه سینماتیک های اصلی بازی اکنون دارای تفسیر صوتی اختیاری از کارگردان، نیل دراکمن، نویسنده هیلی گراس و بازیگران تروی بیکر، اشلی جانسون و لورا بیلی هستند. The Last of Us قسمت دوم داستانی گسترده، پیچیده و گاه بحث برانگیز دارد و شنیدن پچ پچ های پشت صحنه در مورد چگونگی جمع شدن همه چیز راهی عالی برای کاوش بیشتر در ساخت بازی است.

به طور مشابه، Naughty Dog شامل سه «سطح گمشده» است که کاملاً خشن هستند، اما ایده‌هایی را نشان می‌دهند که جهان و شخصیت الی را کمی تجلی می‌دهند، همراه با تفسیر صوتی از توسعه‌دهندگان در مورد اینکه برای چه چیزی عکس می‌گرفتند و چرا در نهایت رها شدند. مورد علاقه من آن چیزی است که در جکسون قبل از صحنه ای محوری بین الی و دینا اتفاق می افتد. در این، الی در یک جشنواره پرسه می‌زند، چند نوشیدنی می‌نوشد، با شخصیت‌های دیگر صحبت می‌کند، با بچه‌های شهر بازی می‌کند و چند بازی کارناوال را امتحان می‌کند. این تنظیمات مکانیک‌های بازی را که معمولاً برای اجرای خشونت استفاده می‌شود، تغییر می‌دهد و در عوض آن‌ها را در فضایی کاملاً متفاوت قرار می‌دهد.

این سطوح هنوز کامل نشده اند – صحنه جکسون فوق الذکر اصلاً دیالوگی ندارد، فقط زیرنویس دارد. و بافت‌ها، حالات چهره و مکانیک‌ها همگی قطعاً خشن هستند. آنها همچنین تجربیات بسیار سریعی هستند که احتمالا بین پنج تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. لذتی که فقط برای طرفداران هاردکور است، اما همچنان لذت بخش است.

The Last of Us Part II Remastered: پخش رایگان گیتار
سونی / سگ شیطان

مجموعه ای از پوسته های شخصیت های جدید قابل بازگشایی، از جمله پوسته دوست داشتنی الی در لباس فضانوردی، همراه با کلاه ایمنی، در انتهای بسته قرار دارد. حالت عکس که از قبل گسترده بود، چند ارتقا یافته است، مانند نورهایی که می توانید در اطراف یک صحنه قرار دهید تا درام را افزایش دهید. و یک حالت احمقانه اما سرگرم کننده “بازی بدون گیتار” وجود دارد، که در آن می توانید نسخه پیشرفته ای از اینترلودهای بازی را تجربه کنید که در آن گیتار را برای شروع ضربات داستانی کلیدی می زنید. تعداد زیادی از نوازندگان مبتکر قبلاً با استفاده از گیتار درون بازی خلاقیت‌های بسیار وحشیانه‌ای ساخته‌اند، و اکنون می‌توانید بین انواع گیتار (آکوستیک، سیم نایلونی، بانجو) جابجا شوید و افکت‌هایی اضافه کنید که واقعاً فرصت‌های خلاقانه را باز می‌کند.

The Last of Us Part II Remastered
سونی / سگ شیطان

اگر به بازی The Last of Us علاقه مند هستید و بازی نکرده اید قسمت دوم هنوز، این بهترین راه واضح برای انجام این کار است. من هنوز هم بازی را به شدت توصیه می‌کنم – این یک سفر سخت و طاقت‌فرسا است که برخی از شخصیت‌هایی را که دوستشان دارم را از بین می‌برد، اما این یک ماجراجویی حماسی غیرقابل انکار است. به معنای سنتی “سرگرم کننده” نیست، اما قانع کننده است. همانطور که در سال ۲۰۲۰ نوشتم، خیلی چیزها برجسته است: لحظات تنش شدید، لحظاتی که باعث شد من از شوک یا تعجب فریاد بزنم، درام تفکر برانگیز و حتی شادی غیرمنتظره در میان واقعیت تلخ سفرهای دوگانه الی و ابی.

اما اگر نسخه اصلی را بازی کرده باشید، آیا این ریمستر ارزش برداشتن دارد؟ اگر از طرفداران این سری هستید، ارتقاء ۱۰ دلاری بدون شک ارزش آن را دارد. No Return به تنهایی ارزش پذیرش را دارد و همه ارتقاهای گرافیکی، بهبود کنترلرها و محتوای پاداش چیزهایی هستند که از آنها قدردانی خواهید کرد. همانطور که در زمان بررسی گفتم The Last of Us قسمت اول — اگر از آن دسته افرادی هستید که مانند من این بازی را انتخاب می‌کنید و آن را برای تجربه داستان هر یا دو سال بازی می‌کنید، این بهترین راه برای انجام آن است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-last-of-us-part-2-remastered-review-the-roguelike-no-return-mode-steals-the-show-150006382 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/the-last-of-us-part-2-remastered-review-the-roguelike-no-return-mode-steals-the-show-150006382.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *