بررسی هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۴: ابزاری که در یک بسته کوچک به آن نیاز دارید

بررسی ها بررسی های خودرو

بررسی هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۴: ابزاری که در یک بسته کوچک به آن نیاز دارید

بررسی هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۴: ابزاری که در یک بسته کوچک به آن نیاز دارید

Emme Hall/SlashGear
توسط Emme Hall/2 نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر EST

رتبه ویراستاران: ۷/۱۰
طرفداران
  • ابزار عالی برای اندازه
  • موتور توربوشارژ پپی
  • صندلی های گرمکن فوق العاده قوی
منفی
  • Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم فقط روی صفحه‌نمایش کوچک‌تر
  • می تواند گران شود
  • مصرف سوخت می تواند بهتر باشد

روز گذشته هنگام رانندگی در ترافیک توقف و حرکت، چیزی را دیدم که هرگز فکر نمی‌کردم چشم‌هایم را زیبا کند. این هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۴ بلند شده بود. بله، بالاخره یک نفر کاری را انجام داد که من همیشه گفته بودم باید انجام شود. متأسفانه، قبل از اینکه فرصتی برای گرفتن عکس داشته باشم، از بین رفت، اما من را به موضوع این بررسی می رساند. مطمئناً، مدلی که هیوندای ارائه کرده بود بلند نشد، اما در تریم لیمیتد بالا به سراغ من آمد و در یک سفر کمپینگ سریع، قابلیت های مفید خود را ثابت کرد.

کامیون کوچک – ما آن را یک کامیون می نامیم، حتی اگر از نظر فنی یک کراس اوور تک بدنه با تخت است – در تریم های SE، SEL، Night، XRT و Limited موجود است. به طور کلی، این همان وسیله نقلیه ای است که از سال ۲۰۲۱ دوست داشتیم، اما مدل سال ۲۰۲۴ چند ارتقا پیدا می کند.

تریم SEL با XRT جایگزین شده است. نورپردازی به چراغ‌های جلو پروژکتور دو ال‌ای‌دی ارتقا می‌یابد، و بازخورد لمسی فرمان اضافه می‌شود تا اگر راننده سیستم‌های کمکی نگه‌داشتن لاین یا نظارت بر نقاط کور را ناراحت کند، سروصدا ایجاد می‌کند. تریم های SEL و بالاتر اکنون دارای کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای هستند و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ۱۰٫۲۵ اینچی با ناوبری در تریم SEL، استاندارد بالاتر از آن، اختیاری است.

ظاهری مقاوم در برابر آینده

Emme Hall/SlashGear

ما هنوز در حال حفاری جلوی آینده‌نگر سانتا کروز هستیم که با کراس اوور خواهرش به اشتراک گذاشته شده است هیوندای توسان. این مورد در یک پارکینگ شلوغ خودنمایی می کند، حتی اگر پالت رنگ خارجی آن بسیار کم صدا باشد. مورد علاقه من سنگ آبی است، اما در کل چیز کمی روشن تر را دوست دارم.

داخل آن کاملاً شخصیت محور نیست، به جز فرمان افقی بد بو، اما مواد با این قیمت خوب هستند. داشبورد دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی اختیاری یک صفحه نمایش جداگانه است که به نوعی در پشت فرمان فرو رفته است، که ممکن است برای برخی افراد کمی عجیب به نظر برسد. با این حال، من از وضوح گرافیکی آن خوشم می آید و از صفحه نمایش کوچک ۴٫۲ اینچی در تریم های پایین تر بسیار بهتر است.

گرمکن صندلی‌های جلو به‌جز مدل پایه استاندارد هستند و با شکوه هستند. شما سه سطح از درجه حرارت بالا سوخته دریافت می کنید و آنها انجام می دهند. نه. ترک کنید. هنگامی که بالاترین سطح انتخاب شد، آتش را تا زمانی که باسن شما شعله ور شود روشن نگه می دارند. به عنوان کسی که وقتی ماشین های دیگر بعد از مدتی گرما را کاهش می دهند اذیت می شود، من آن را دوست دارم. افراد سالم تر ممکن است بخواهند آنها را در سطح ۲ نگه دارند.

صندلی‌های تهویه‌دار نیز در اینجا وجود دارند، اما سطح معکوس انجماد را ارائه نمی‌دهند و فقط در تریم لیمیتد بالا موجود هستند.

بیش از آنچه فکر می کنید می توانید بکشید و بکشید

Emme Hall/SlashGear

من از سانتا کروز در درجه اول برای یک سفر کمپینگ سریع استفاده می کنم و به سرعت می توانم تخت ۵۲ اینچی را با وسایل بارگیری کنم. سانتا کروز برای این تخت تقریباً مربعی دارای امتیاز ۱۴۱۱ پوند است، اما توجه داشته باشید که تنها ۴۳ اینچ بین چرخ ها فاصله دارد. با این حال، کافی است دو صندلی، یک کمپرسور هوا، تختخواب، چادر، کیسه خواب، چادر سایه ای ایزی آپ، دو تخته ریکاوری Maxtrax و قطعات مختلف تجهیزات ریکاوری را حمل کنید. درپوش تونیو را می‌کشم تا از دید چشم‌های دزد دور بماند و می‌روم.

یک ایراد کوچک در اینجا در مورد آن پوشش تنه. قابل قفل شدن است، که عالی است، اما قفل باز کردن آن کمی شلوغ به نظر می رسد. تقریباً احساس می‌کنم وقتی می‌خواهم لعنتی را باز کنم، آن را می‌شکنم. چیزی کمی قوی تر خوش آمدید.

Emme Hall/SlashGear

من چیزی نمی‌بندم، اما چندین نقطه اتصال و همچنین لنگرهای ریل کشویی وجود دارد. حتی یک فضای ذخیره‌سازی زیر زمینی قابل قفل کردن و چند مکعب در کنار تخت برای وسایل کوچک‌تر وجود دارد. در نهایت سپر دارای یک پله گوشه برای دسترسی آسان به تخت است. صادقانه بگویم، این تمام ابزاری است که اکثر مردم به آن نیاز دارند.

اگر می‌خواهید با سانتا کروز خود یدک بکشید، بهترین گزینه این است که با راه‌اندازی سیستم چهار چرخ متحرک پیش بروید و برای خود یک تریلر ترمزدار تهیه کنید. یک نسخه دیفرانسیل جلو می تواند ۳۵۰۰ پوند حمل کند، و چرخ متحرک تا ۵۰۰۰ پوند می رسد. با این حال، اگر تریلر شما دارای ترمز یکپارچه نباشد، سانتا کروز تنها می تواند ۱۶۵۰ پوند را یدک بکشد. متاسفم، اما روتورهای ترمز ۱۲٫۸ اینچی کامیون کوچک نمی توانند این همه وزن را تحمل کنند.

برو سراغ توربو

Emme Hall/SlashGear

با وسایل و تنقلات آماده هستم تا به جاده بروم. تریم های پایین تر دارای یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور هستند. تریم لیمیتد من یک توربوشارژر اضافه می کند و خروجی را به ۲۸۱ پونی و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور می رساند. علاوه بر این، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک کارخانه کوچکتر با یک سیستم کلاچ دوگانه برای تعویض سریعتر دنده جایگزین شده است.

حالت‌های رانندگی در اینجا عادی، اسپورت، هوشمند و برفی هستند که همگی نقاط تعویض دنده، پاسخ دریچه گاز، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تغییر می‌دهند. سانتا کروز بیشترین لذت را در حالت اسپورت دارد – حداقل در جاده‌های بیابانی خشک من – جایی که موتور سرحال دورهای خود را طولانی‌تر نگه می‌دارد و امکان عبور آسان و سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت حدود شش ثانیه را فراهم می‌کند. این سرعت رعد و برق نیست، اما در منظر بسیار خوب است. بالاخره الف مزدا MX-5 میاتا خیلی سریعتر نیست

هیوندای می گوید یک سانتا کروز مجهز به موتور تنفس طبیعی دارای راندمان ترکیبی ۲۳ مایل در هر گالن است. تستر توربو ما باید در مجموع ۲۲ مایل بر گالن خالص باشد. در طول نزدیک به ۶۰۰ مایل من با سانتا کروز، من به طور متوسط ​​۲۳٫۳ مایل بر گالن ترکیبی کردم. برو من!

توانایی غیرمنتظره خارج از جاده

Emme Hall/SlashGear

با این حال، اگر کارایی سوخت مربا شماست، باید به آن نگاه کنید فورد ماوریک. پیشرانه هیبریدی می تواند به طور ترکیبی ۳۷ مایل بر گالن، دیفرانسیل جلو ۲۵ مایل بر گرم و سیستم چهار چرخ متحرک ترکیبی ۲۴ مایل بر گرم را مدیریت کند. تنها تریم بدتر این است مشخصات آفرود لرزش در ۲۱ mpg ترکیبی.

وقتی صحبت از آفرود شد، ممکن است بخواهید سانتا کروز خود را به داخل خاک ببرید و من به شدت آن را تشویق می کنم. هیوندای طی دو سال گذشته یک سانتا کروز را در چالش ناوبری خارج از جاده ۷ روزه Rebelle Rally به میدان فرستاده است و هر بار را بدون مشکل اساسی به پایان رسانده است. من توصیه می‌کنم تایرهای تمام فصل میشلن Primacy را با لاستیک‌های استحکام بیشتری تعویض کنید و مقداری روکش لغزنده به زیر بدنه اضافه کنید.

فاصله از زمین در اینجا فقط ۸٫۶ اینچ است. مطمئناً، این با سایر کراس اوورها متناسب است و به چیزی نزدیک است که برخی از تریم‌های کامیون متوسط ​​ارائه می‌دهند، اما هنوز هم زیاد نیست. زاویه نزدیک شدن در ۱۷٫۵ درجه، زاویه خروج در ۲۳٫۲ درجه و زاویه شکست در ۱۸٫۶ درجه قرار دارد. آیا اکنون می‌دانید که چرا از دیدن کسی که واقعاً یکی از این مکنده‌ها را بلند می‌کند بسیار هیجان‌زده بودم؟

با این حال، دلیل خرید سانتا کروز، قابلیت آفرود آن نیست. شما باید یکی از آن ها را بخرید، زیرا در یک بسته نسبتا کوچک قرار داده شده است. می تواند تقریباً به اندازه یک کامیون سایز متوسط ​​سنتی بسیار بزرگتر بکسل و حمل کند، اما مانورپذیری آن بسیار بیشتر است. گاراژهای شلوغ یک نسیم است، رانندگی در ترافیک آسان است و پارک موازی در خیابان بسیار سریع است.

صفحه نمایش کوچک اما بدون سیم

Emme Hall/SlashGear

تریم های پایین تر با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای عرضه می شوند، اما تستر Limited من به صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی بزرگتر مجهز شده است. من عاشق سرعت پاسخ سیستم به لمس و گرافیک واضح و واضح هستم. به طور کلی، سیستم به خوبی سازماندهی شده است، بدون اینکه تعداد زیادی منو و زیر منوها وجود داشته باشد و تنظیم یک رادیو مورد علاقه آسان است. اگر نمی‌خواهید صفحه را جستجو کنید، مجموعه‌ای از پانل‌های دکمه فیزیکی حساس به لمس وجود دارد – آنها دکمه‌هایی نیستند که در واقع می‌توانید برای فشار دادن روی آنها کلیک کنید – که می‌توانند به عنوان میانبر برای اکثر عملکردهای رایج استفاده شوند. متأسفانه، من باید کاملاً درست به مرکز یک پانل بپردازم تا آن را به کار بیاورم، و آنها بسیار کوچک هستند.

علاوه بر این، فقط صفحه نمایش کوچکتر با Apple CarPlay و Android Auto بی سیم عرضه می شود – صفحه نمایش بزرگتر بنا به دلایلی نیاز به سیم دارد. چیزی که به عصبانیت من اضافه می کند این است که دکمه فیزیکی حجم صدا وجود ندارد. خوشبختانه دو راه دیگر برای تنظیم سطح استریو وجود دارد – از روی فرمان یا استفاده از دکمه حساس به لمس / غیر دکمه زیر صفحه نمایش سرگرمی – اما هیچ کدام ایده آل نیستند.

اگر مجموعه ای از دستگاه ها برای شارژ نگه داشتن دارید، امیدوارم تمام سیم های قدیمی خود را نگه داشته باشید. شارژ بی‌سیم را می‌توان در همه به جز پایین‌ترین تریم‌ها داشت، اما پورت USB-C را می‌توان یافت. در عوض باید با پورت‌های USB-A قدیمی‌تر و کندتر شارژ کنید.

اول ایمنی

Emme Hall/SlashGear

با این حال، من باید به هیوندای برای گنجاندن سیستم‌های کمک راننده در سراسر آن کمک کنم. مهم نیست که چه وسایلی دارید، از برخورد در نقطه کور، جلوگیری از برخورد رو به جلو با تشخیص عابر پیاده، حفظ خطوط و کمک به دنبال خط، جلوگیری از برخورد متقابل عقب، هشدار خروج ایمن و هشدار سرنشینان عقب همه استانداردها دریافت خواهید کرد. تریم‌های برتر کروز کنترل تطبیقی ​​و جلوگیری از برخورد رو به جلو با عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و تشخیص چرخش اتصال را اضافه می‌کنند که به جلوگیری از تصادف در هنگام گردش به چپ کمک می‌کند.

اگر کل انچیلادا را می خواهید، با تریم لیمیتد همراه شوید. تستر من خوب می شود کمک رانندگی بزرگراه، جفت کردن خط وسط و کروز کنترل تطبیقی ​​برای کاهش استرس در هنگام رفت و آمد. این فناوری با سیستم ناوبری داخل داشبورد کار می کند تا سرعت خود را برای انحنا کاهش دهد، اما به یاد داشته باشید که این یک ویژگی عملی است و راننده باید همیشه به آن توجه کند. سانتا کروز خودش رانندگی نمی کند – و همچنین هیچ خودروی تجاری موجود دیگری برای این موضوع وجود ندارد.

Limited همچنین دارای مانیتور دید کور فوق العاده خنک است که هنگام درگیر شدن چراغ راهنما، یک ویدیوی نقطه کور سمت راست یا چپ را به سمت مناسب دسته سنج فشار می دهد. سانتا کروز بسیار کوچک است و دید عموماً خوب است، اما این هنوز یک ویژگی فوق‌العاده است که امیدوارم ماشین‌های بیشتری از آن استفاده کنند.

قیمت ممکن است صدمه ببیند

Emme Hall/SlashGear

خبر بد بزرگ در اینجا قیمت است. هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۴ با قیمتی کمتر از ۲۸۰۰۰ دلار شروع می شود که شامل ۱۳۳۵ دلار برای یک دیفرانسیل جلو SE با موتور استاندارد می شود. با نگاهی به رقبا، فورد ماوریک از ۳۰۰۰ دلار کمتر شروع می‌شود، حتی با احتساب هزینه نجومی ۱۵۹۵ دلاری مقصد. آیا همه این وسایل نقلیه از مریخ می آیند؟

در هر صورت، اگر به بالاترین تریم لیمیتد بروید، قیمت به بیش از ۴۲۰۰۰ دلار افزایش می یابد. منظورم این است که نگاه کنید، سانتا کروز یک خودروی کوچک عالی است، اما با این قیمت‌ها می‌توانید بهترین ماوریک لاریات را با پیشرانه هیبریدی با قیمتی کمتر از ۳۶۰۰۰ دلار انتخاب کنید.

احتمالاً مقداری پول پس انداز می کنم و برای دریافت صندلی های گرم کن فوق العاده و Apple CarPlay بی سیم به سراغ تریم SEL می روم. من می خواهم کروز کنترل تطبیقی ​​را کنار بگذارم، اما هزینه نهایی ۳۰۰۰۰ دلار یا بیشتر آسان تر است.


منبع: https://www.slashgear.com/1436195/2024-hyundai-santa-cruz-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *