بررسی کارت گرافیک RTX 4060 Ti؛ مهمان ناخوانده!

مهندسان گیگابایت در کارت گرافیک RTX 4060 Ti AERO OC از ۳ فن خنک‌کننده استفاده کرده‌اند که از سیستم خنک‌کننده‌ی اختصاصی گیگابایت به‌ نام Windforce بهره می‌برد. این سیستم شامل ۳ فن ۸۰ میلی‌متری با جهت‌های چرخش متفاوت برای افزایش شدت جریان هوا و کاهش لرزش است.

پره‌ی فن‌ها به‌شکلی ویژه طراحی شده‌اند تا جریان هوا را بدون ایجاد آشفتگی روی سطح کارت به‌حرکت درآورند. با قابلیت ۳D Active Fan، زمانی‌که فشار زیادی روی GPU وجود نداشته باشد، حرکت فن‌ها متوقف می‌شود. گیگابایت از روان‌کننده‌ی مبتنی‌بر گرافن استفاده می‌کند که می‌تواند علاوه‌بر کاهش صدای فن‌ها، طول عمر آن‌ها را تا ۲٫۱ برابر افزایش دهد.

سیستم خنک‌کننده اختصاصی گیگابایت تأثیر چشمگیری بر کاهش دمای کارت گرافیک می‌گذارد

درکنار قابلیت‌های در‌نظر‌گرفته‌شده برای فن‌ها، چهار لوله‌ی مسی نیز برای انتقال گرمای GPU وجود دارد که شکل چینش آن‌ها برای داشتن بیشترین سطح تماس با پردازنده بهینه‌سازی شده است. لوله‌های مسی نیز از‌طریق صفحه‌ای فلزی با VRAM تماس دارند که به خنک‌شدن تراشه‌های حافظه کمک می‌کند.

دیگر ویژگی کارت گرافیک اختصاصی گیگابایت Screen Cooling نام دارد که به‌لطف طراحی ویژه‌ی هیت‌سینک، از عبوردادن بهینه‌تر جریان هوا برای کاهش دمای کارت استفاده می‌کند.

گیگابایت در کارت گرافیک RTX 4060 Ti AERO OC از سیستم Dual Bios هم استفاده می‌کند. درواقع با این قابلیت، تنظیمات پیش‌فرض انویدیا برای کارت در حالت OC Mode قرار داده شده‌اند و کاربران می‌توانند از حالت کم‌مصرف دیگری با عنوان Silent Mode هم استفاده کنند.


منبع: https://www.zoomit.ir/review/414142-nvidia-rtx-4060-ti-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *