بررسی گلکسی اس ۲۴ اولترا:: تقویت‌کننده‌های هوش مصنوعی سامسونگ از راه رسید

برای نزدیک به یک دهه گلکسی نوت پادشاه بلامنازع گوشی های اندرویدی بود. اما زمانی که خط فبلت OG بازنشسته شد ۲۰۲۰، این عنوان به Ultra منتقل شد. در حالی که سخت افزار در داخل گران ترین مدل گلکسی اس در چند سال گذشته مانند همیشه غالب است، نرم افزار در گوشی های گوگل شروع به پیشی گرفتن از هر چیزی در دسترس سامسونگ کرده است. اما مجهز به مجموعه جدیدی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، گلکسی اس ۲۴ اولترا (S24U) دقیقاً همان چیزی را که برای حفظ جایگاه خود در بالای میدان نبرد اندروید نیاز داشت، بدست آورد.

طراحی و نمایش: اکنون با تیتانیوم

S24 Ultra سه زمینه اصلی برای بهبود دارد: طراحی، دوربین ها و همه ابزارهای جدید هوش مصنوعی سامسونگ. بزرگترین تغییر در ساخت آن تغییر به یک قاب تیتانیومی جدید است که به دنبال کاری است که اپل برای آن انجام داد آیفون ۱۵ پرو پاییز گذشته بنابراین هیچ نکته ای برای اصالت وجود ندارد. اما مهمتر از آن، از آنجایی که Ultra قبلی دارای یک شاسی آلومینیومی بود، تغییر عمده ای در وزن نیز وجود ندارد، با S24U با وزن ۲۳۲ گرم (فقط دو گرم سبک تر از S23 Ultra).

برخی از تغییرات ظریف دیگر یک روکش مات جدید و ارتقاء به Corning’s Gorilla Armor در جلو و عقب است (به جای Gorilla Glass Victus 2 مانند S24/S24 + معمولی). یکی دیگر از مزایای جدیدترین شیشه سخت شده Corning این است که خواص ضد انعکاس آن بهبود یافته است، بنابراین در حالی که تابش خیره کننده را کاملاً از بین نمی برد، بدون تأثیر بر اشباع رنگ نمایشگر، خشن به نظر می رسد. و علیرغم اینکه مدل قبلی حاشیه‌های باریکی داشت، سامسونگ دوباره حاشیه‌های اطراف نمایشگر را تا ۴۲ درصد کاهش داد که بیشتر در قسمت بالا و پایین قابل توجه است.

خود صفحه نمایش بار دیگر ثابت می کند که سامسونگ بهترین صفحه نمایش موبایل های موجود در بازار را می سازد. شما همچنان یک پنل OLED 6.8 اینچی با نرخ متغیر ۱۲۰ هرتز دارید، با این تفاوت که اکنون با حداکثر ۲۶۰۰ نیت (از ۱۷۵۰ نیت) حتی روشن‌تر شده است. و اگر این کافی نیست، تقویت‌کننده بینایی گوشی ۳۰۰ نیت روشنایی بیشتری اضافه می‌کند، بنابراین فیلم‌ها، بازی‌ها و هر چیز دیگری بدون توجه به جایی که هستید همیشه خوب به نظر می‌رسند.

عملکرد: تنظیم یک نوار جدید برای سرعت

بررسی گلکسی اس ۲۴ اولترا:: تقویت‌کننده‌های هوش مصنوعی سامسونگ از راه رسید
عکس سام رادرفورد/Engadget

در داخل، S24 Ultra دارای یک SoC جدید Snapdragon 8 Gen 3 از کوالکام است و یک نیروگاه است. در Geekebench 6 شاهد امتیازات چند هسته ای بودیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از تراشه سال گذشته بود. این باعث می‌شود همه چیز از بازی گرفته تا جابجایی بین برنامه‌ها فوق‌العاده سریع باشد. اضافه شدن یک محفظه بخار ۹۲ درصدی بزرگتر به این معنی است که S24 UItra هرگز حتی تحت بارهای ثابت از ولرم بالاتر نمی رود. سامسونگ همچنین برخلاف S23U که با پایه ۸ گیگابایتی شروع می شد، رم گوشی را به ۱۲ گیگابایت برای هر پیکربندی افزایش داد. فضای ذخیره سازی با گزینه های ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی یکسان باقی می ماند.

دوربین ها: زوم اپتیکال ۵ برابر قابل استفاده تر

سه دوربین از چهار دوربین S24 Ultra تا حد زیادی نسبت به مدل قبلی خود تغییری نکرده اند، از جمله سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر. ارتقاء اصلی تعویض لنز قدیمی ۱۰ برابر با زوم اپتیکال ۵ برابر با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با رزولوشن بالاتر است، که سامسونگ می گوید این فاصله کانونی پرکاربردترین فاصله کانونی به غیر از دوربین اصلی، ۵ برابر است. در حالی که این حرکت ممکن است از نظر دستیابی به عنوان یک کاهش به نظر برسد، وضوح افزایش یافته حسگر به تلفن اجازه می دهد تا آنچه را که سامسونگ آن را “زوم با کیفیت اپتیکال ۱۰ برابری” می نامد، ارائه دهد که به طور شگفت انگیزی واضح است.

در عکس‌هایی از مرکز تجارت جهانی و مجسمه آزادی از آن سوی آب، S24U عکس‌های غنی و دقیقی را تولید کرد که به خوبی آن چیزی بود که از پیکسل ۸ پرو دریافت کردیم. و در حالی که تصاویر گرفته شده در ۱۰X نسبت به عکس های مشابه گرفته شده توسط S23 Ultra بسیار نرم تر بودند، اما چندان دور از دسترس نبودند.

به طور کلی، S24U در هر شرایطی عکس های فوق العاده ای می گرفت. شما هنوز متوجه رنگ های فوق اشباع شده سامسونگ و تمایل به رنگ های کمی گرم تر خواهید شد، اما در بیشتر موارد این فقط حس سرزندگی بیشتری به شما می دهد. سامسونگ همچنین عادت دارد در مورد شارپ کردن کمی زیاده روی کند، اگرچه این یک حواس پرتی بزرگ نیست. حتی در نور کم، حالت شب S24U تا حد زیادی با Night Sight Google مطابقت دارد، که کار کوچکی نیست.

نرم افزار: فشار بزرگ سامسونگ به هوش مصنوعی

یکی از تغییراتی که سامسونگ در عکاسی S24 Ultra انجام داد، لنز تله فوتو 5 برابر با سنسور 50 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر به جای زوم 10 برابر مانند مدل قبلی است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

جدا از سخت‌افزار جدید، بزرگ‌ترین ویژگی اضافه شده به S24 Ultra، ویژگی‌های Galaxy AI سامسونگ است که مجموعه کاملی از ابزارها هستند که در سه دسته اصلی قرار می‌گیرند: متن و ترجمه، عکاسی و ویرایش، و جستجو.

یک حالت مترجم برای مکالمات حضوری به همراه یک ویژگی ترجمه زنده وجود دارد که می توانید در حین تماس از آن استفاده کنید. هر دو به اندازه کافی برای استفاده در حین سفر خوب هستند، اما برخی موارد مانند انتخاب کلمه و قدم زدن ممکن است کمی دور از ذهن باشند. این تجربه همچنین می‌تواند کمی سخت به نظر برسد، به‌خصوص زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید و باید منتظر بمانید تا هوش مصنوعی بتواند به آن برسد.

در مرحله بعد، Chat Assist دارید که می تواند املا، دستور زبان و تن پیام ها را تنظیم کنید مسلماً، گزینه‌های اجتماعی و ایموجی‌فرنگی کمی حیله‌گر هستند، اما من واقعاً از انتخاب‌های مودبانه و حرفه‌ای قدردانی می‌کنم، زیرا می‌توانند به جلوگیری از جنگنده‌ای یک متن یا ایمیل کمک کنند.

ویژگی تنظیم تن سامسونگ به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد راه‌های مختلفی را برای انتقال پیام با گزینه‌هایی برای مودبانه، معمولی، حرفه‌ای و موارد دیگر پیشنهاد دهد.
عکس سام رادرفورد/Engadget

در برنامه Notes، S24U همچنین می‌تواند یک فایل را خلاصه، قالب‌بندی خودکار، املا یا ترجمه کند، که خوب است، اما دقیقاً پیشگامانه نیست. بسیاری از این ویژگی ها در حال حاضر از سرویس های دیگر مانند ChatGPT یا Bard در دسترس هستند. با این حال، این بهبودها ممکن است بزرگترین ارتقاء S-Pen S24 Ultra باشد که در غیر این صورت تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

از میان ابزارهای مبتنی بر متن سامسونگ، مورد علاقه من ویژگی رونویسی در برنامه ضبط صدا است. گرفتن نقل قول از مصاحبه‌ها را بسیار ساده می‌کند، هرچند متوجه شدم که UX سامسونگ به اندازه آنچه از Google دریافت می‌کنید، ظاهری ساده یا ساده ندارد. به عنوان مثال، Pixel Recorder به شما امکان می‌دهد رونوشت را در زمان واقعی مشاهده کنید، در حالی که در Ultra، باید یک convo را ضبط کنید و سپس نماد AI را بزنید تا پس از اتمام کار، یک گزارش چت ایجاد کنید.

ابزار بازسازی هوش مصنوعی سامسونگ بهبود عکس‌ها را تنها با چند ضربه بسیار ساده می‌کند.
عکس سام رادرفورد/Engadget

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای تصاویر ویرایش‌هایی مانند بازسازی خودکار تصاویر (که شبیه ویژگی Auto Tone در فتوشاپ است) یا حذف عناصر منحرف کننده مانند سایه‌ها و بازتاب‌ها را پیشنهاد دهد. می‌توانید با زدن نماد اطلاعات در برنامه گالری، این گزینه‌ها را ببینید، که دسترسی به آن‌ها را بسیار آسان می‌کند و ممکن است سریع‌ترین راه برای بهبود عکس‌های شما باشد. S24 Ultra همچنین می‌تواند کلیپ‌های آهسته را از فیلم‌های موجود، فقط با ضربه زدن و نگه‌داشتن یک ویدیو در حین پخش، ایجاد کند. این باعث می‌شود که هوش مصنوعی گوشی فریم‌های جدیدی را بر اساس فریم‌های ضبط شده (یعنی از ۳۰ فریم در ثانیه تا ۱۲۰ فریم در ثانیه) در حال تولید بسازد و نتایج به‌طور شگفت‌انگیزی روان هستند.

اگر رویکرد عملی‌تری را ترجیح می‌دهید، ویرایش‌های هوش مصنوعی مولد وجود دارد که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را دوباره کادربندی کنید، سوژه‌ها را جابه‌جا کنید یا به‌طور کامل آن‌ها را حذف کنید، در حالی که تلفن جاهای خالی را پر می‌کند. این یک فرآیند ساده اما موثر است که در بسیاری از موارد نیاز به فتوشاپ را کنار می‌زند. گفتنی است، اگر به دقت نگاه کنید، ممکن است متوجه مناطقی شوید که هوش مصنوعی سامسونگ جزئیات بیشتری را نسبت به ویرایشگر جادویی پیکسل ۸ از دست می دهد، که این روندی است که من در بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی سامسونگ متوجه شدم.

S24 Ultra همچنین دارای اضلاع تقریباً کاملاً صاف است تا بیشترین صفحه نمایش را برای طراحی و یادداشت برداری در اختیار شما قرار دهد.
عکس سام رادرفورد/Engadget

همه ابزارهای جدید معمولاً همانطور که انتظار می‌رود عمل می‌کنند، اما چیزها به اندازه بسیاری از گزینه‌های Google ساده یا صیقلی به نظر نمی‌رسند. در برنامه یادداشت ها، محدودیتی برای قالب بندی خودکار، خلاصه کردن و موارد دیگر وجود دارد که شما را به سه یا چهار پاراگراف در یک زمان محدود می کند. این بدان معناست که اگر یک سند متوسط ​​دارید، باید آن را به صورت تکه تکه حل کنید، که خیلی زود خسته کننده می شود. و گاهی اوقات اگر سعی کنید مناطقی از یک عکس را برجسته کنید تا انعکاس‌ها را حذف کنید، تلفن تمام قسمت را صاف می‌کند و جزئیات را رنگ می‌کند.

در موقعیت های دیگر، هوش مصنوعی ویرایش هایی را پیشنهاد می کند که منطقی نیستند، مانند تلاش برای تبدیل یک عکس متحرک کوتاه به یک تایم لپس. ممکن است این تقصیر من برای وارد کردن عکسی که توسط دستگاه دیگری گرفته شده باشد، بوده است، اما احساس می‌کنم تلفن باید بهتر بداند. هوش مصنوعی برای کار بر روی هر عکسی، صرف نظر از اینکه از کجا آمده است، طراحی شده است. حتی سوژه‌های متحرک در یک عکس بسته به عکس و کاری که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است دچار مشکل شوند. و هرازگاهی، تلفن به شما پیشنهاد می‌کند که یک عکس را بازسازی کنید، فقط برای اینکه به شما بگوید چیزی برای تعمیر وجود ندارد. به عنوان یک عکاس، این احساس بسیار خوبی است. اما در عین حال، چرا به من می گویند اگر واقعاً اینطور نیست، چیزهایی برای اصلاح وجود دارد؟ اما، این اولین تلاش بزرگ سامسونگ در زمینه ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی است، بنابراین دیدن یک مشت سکسکه نباید شوکه کننده باشد.

مانند قبل، S24 Ultra همچنان دارای یک اسلات داخلی برای S Pen سامسونگ است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

کیت S24 Circle to Search است که یکی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی است که به جای اینکه روی دستگاه انجام شود، به کمک ابر متکی است. این اساساً ترکیبی از پرس و جوهای سنتی مبتنی بر متن و ابزارهای جستجوی بصری مانند Google Lens است اما بدون نیاز به یک برنامه مستقل. نکته تمیز این است که می تواند تصاویر از وب یا اشیاء موجود در عکس هایی که خودتان گرفته اید را تجزیه و تحلیل کند، که آن را بسیار همه کاره می کند. اما گوگل اخیرا این را اعلام کرده است Circle to Search به تلفن‌های Pixel نیز می‌آیدبنابراین اینطور نیست که این یک پر انحصاری در کلاه سامسونگ باشد.

عمر باتری: نزدیک به دو روز آبمیوه

S24 Ultra بین بهره وری انرژی از پردازنده جدید خود و باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، عمر طولانی واقعاً چشمگیری را ارائه کرد. در تست خلاصه ویدیوی محلی ما، ۲۴ ساعت و ۱۹ دقیقه به طول انجامید که در مقایسه با سال گذشته بیش از چهار ساعت افزایش داشته است. و در دنیای واقعی، عمر باتری آن حتی چشمگیرتر بود. S24U اغلب پس از ۲۴ ساعت بیش از ۵۰ درصد باقی می ماند. بنابراین بسته به میزان استفاده شما، این امکان وجود دارد که این گوشی دو روز بدون شارژ مجدد دوام بیاورد.

بسته شدن

در این مرحله، به خاطر اینکه از شرکت هایی که سعی می کنند هوش مصنوعی را به همه چیز فشار دهند خسته شده اید، بخشیده می شوید. اما اگر به این فکر کنید که ارتقای نرم افزاری برای مفیدتر کردن گوشی شماست، تلاش سامسونگ برای یادگیری ماشینی بسیار منطقی تر است. S23U قبلاً یک تلفن عالی بود و در S24 Ultra، ما همان طراحی (هر چند تا حدی ساده) را داریم، اما با قاب تیتانیومی سخت‌تر، تراشه بسیار سریع‌تر، نمایشگر روشن‌تر و حتی عمر باتری طولانی‌تر. سامسونگ همچنین لنز تله فوتو اصلی خود را بهینه کرد تا فاصله کانونی مفیدتری را ارائه دهد، اما بدون کاهش قابل توجه در دسترسی یا کیفیت.

در حالی که طراحی آن یک تن تغییر نکرده است، اضافه شدن یک تراشه جدید و مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی، آخرین پرچمدار سامسونگ را به دستگاهی با کیفیت تر تبدیل می کند.
عکس سام رادرفورد/Engadget

اما نکته مهم این است که سامسونگ با مجموعه هوش مصنوعی گلکسی خود بالاخره پاسخی به ویژگی های پیچیده ای می دهد که قبلاً فقط در خانواده پیکسل در دسترس بود. مطمئناً، ابزارهای S24 به خوبی پیشنهادات گوگل نیستند، اما ۸۰ تا ۹۰ درصد از راه را به شما می‌رسانند. و به عنوان مکملی برای چیزی که کم و بیش لیستی از بهترین سخت افزار گوشی های هوشمند در کلاس است، به نظر می رسد سامسونگ از هوش مصنوعی برای تقویت یکی از معدود نقاط ضعف باقی مانده گوشی پرچمدار خود استفاده می کند. به خصوص اکنون که شرکت در حال پیگیری است قدم های گوگل و افزایش پشتیبانی نرم افزار از شش به هفت سال سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی.

با این حال، بزرگترین نقطه چسبندگی Ultra – قیمت آن – همچنان یک مشکل است. با شروع قیمت S24U از ۱۳۰۰ دلار، قیمت آن ۱۰۰ دلار بیشتر از مدل قبلی است. من همچنین از اینکه سامسونگ قبول نکرد، ناامید شدم Qi 2. مایوس کننده است که می بینیم همه سازندگان اصلی، از جمله اپل، بر روی استاندارد شارژ بی سیم توافق می کنند که فقط باید آن را داشته باشند. بزرگترین سازنده گوشی در جهان پاهای خود را بکشید. Qi 2 گرفت سال گذشته تصویب شد و ممکن است تا سال ۲۰۲۵ آن را در یک گوشی رده بالا سامسونگ نبینیم.

در حالی که اکنون که همه و مادربزرگشان سعی می کنند آن را در همه چیز تقویت کنند، استفاده از هوش مصنوعی ممکن است یک پیشرفت فوق العاده هیجان انگیز نباشد، S24 Ultra را به یک گوشی قدرتمندتر و کامل تر تبدیل می کند. و هنگامی که آن را روی تلفنی که قبلاً از نظر سخت افزاری پیشتاز بود، قرار می دهید، در نهایت با یک دستگاه بسیار قدرتمند روبرو می شوید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/galaxy-s24-ultra-review-samsungs-ai-reinforcements-have-arrived-specs-price-191508062.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/galaxy-s24-ultra-review-samsungs-ai-reinforcements-have-arrived-specs-price-191508062.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *