بررسی Audio-Technica ATH-TWX7: هدفون های گوش خوب با نقص های خسته کننده

من از هدفون ها و هدفون های Audio-Technica انتظار چیزهای خاصی را دارم. اول، مشخصات صدای گرم و آرامش بخش این شرکت وجود دارد که به راحتی می توان ساعت ها به آن گوش داد. معمولا خوب است، اما نه لزوما عالی، اگرچه شرکت معمولاً به لطف ویژگی ها و عملکرد آن را با یک تجربه کلی قوی ترکیب می کند. این همه درست است : آ هدفون های بی سیم با حذف نویز فعال (ANC) و مجموعه ای از ابزارهای کاربردی که با رقبای گران قیمت تر رقابت می کنند. برخی از آنها بهتر از دیگران کار می کنند، اما این شرکت در طول سال ها به خوبی عملکرد خود را در گسترش قابلیت های خود انجام داده است، حتی اگر ATH-TWX7 فاقد یک مورد اساسی باشد.

طرح

ATH-TWX7 علیرغم ظاهر چسبناکش، نسبت به اکثر هدفون های با قیمت مشابه، ظریف تر به نظر می رسد. Audio-Technica ترکیبی از مشکی و نقره‌ای (یا سفید/نقره‌ای یا خاکستری/نقره‌ای) را انتخاب کرد که باعث می‌شود هدفون‌ها شبیه هدفون‌های سطح بالا به نظر برسند. محفظه اصلی بسیار کوچک است، که به راحتی در گوش من جا می شود. این کیس همچنین دارای شکل منحصربه‌فردی اشکی است که به هدفون‌ها اجازه می‌دهد به جای ایستادن یا کاملا صاف در حین شارژ کردن، در زاویه قرار بگیرند. در اینجا هیچ منفعتی واقعی وجود ندارد، اما انحراف از هنجار است که باید به آن اشاره کرد.

Audio-Technica کاری را برای کنترل های آنبورد در ATH-TWX7 انجام داد که در ایربادها نادر است. از دکمه های لمسی و فیزیکی برای پخش، تماس ها، حالت های صدا و برای احضار دستیار صوتی استفاده می کند. معمولاً این مورد را در هدفون‌هایی مشاهده می‌کنید که در آن کنترل‌های پخش لمسی هستند و حالت‌های حذف نویز و شفافیت به یک دکمه اختصاص داده می‌شوند، اما من به یاد ندارم که قبلاً هر دو را روی هدفون‌هایی مانند این دیده باشم. البته، من چندین سال است که در حال بررسی تجهیزات صوتی در این مرحله بوده‌ام، بنابراین از اعلام Audio-Technica به عنوان “اولین”ی که این کار را انجام می‌دهد تردید دارم.

برای کمک به شما در یافتن تناسب ایده‌آل، Audio-Technica شامل دو نوع مختلف نوک گوش است. یکی دارای برچسب “نرم” است و به گونه ای طراحی شده است که راحت تر باشد، در حالی که گزینه استاندارد به منظور ارائه تناسب ایمن تر است. من انتظار داشتم نسخه “نرم” فوم یا حداقل تا حدی فوم باشد، اما آنها تقریباً یکسان هستند. یکی کمی نازک‌تر است، اما به نظر می‌رسد که هر دو همان مواد سیلیکونی هستند که در اکثر هدفون‌ها می‌بینید، و واقعاً هیچ کدام نرم‌تر از دیگری احساس نمی‌شوند.

آخرین چیزی که از نظر طراحی ATH-TWX7 به آن اشاره می کنم، رتبه حفاظت از نفوذ (IP) آن است. اینها فقط دارای رتبه IPX4 در برابر پاشش آب هستند و برای مقاومت در برابر جت های اسپری یا غوطه ور شدن ساخته نشده اند. این احتمالاً برای تمرینات کافی است، و در حالی که برای هدفون های میان رده تقریباً متوسط ​​است، مدل های کمی گران تر وارد قلمرو IPX7 می شوند.

نرم افزار و امکانات

بررسی Audio-Technica ATH-TWX7: هدفون های گوش خوب با نقص های خسته کننده
عکس بیلی استیل/Engadget

وقتی من بررسی کردم در اواخر سال ۲۰۱۹، برنامه Audio-Technica به قدری محدود بود که هیچ دلیلی برای فعال کردن آن وجود نداشت. مگر اینکه بروزرسانی سیستم عامل را نصب کند، چیز مفیدی ارائه نمی دهد و حتی سفارشی سازی کنترل آنبورد محدود شده بود. من خوشحالم که گزارش دهم که دیگر اینطور نیست زیرا نرم افزار AT Connect اکنون لیست بسیار قوی تری از تنظیمات و ابزارهای قابل تنظیم مجدد را نسبت به قبل ارائه می دهد.

صفحه اصلی برنامه به گزینه هایی برای تغییر کدک موسیقی، EQ و حالت صدا و همچنین نشان دادن عمر باتری برای هر هدفون اختصاص داده شده است. ضربه زدن روی تصویر ATH-TWX7 شما را وارد تنظیمات دقیق می‌کند که به بخش‌های صوتی و سیستمی تقسیم می‌شوند. همه اینها کرایه استاندارد با دسترسی به همه چیزهایی است که کنترل‌های داخلی در برنامه ارائه می‌دهند، از جمله امکان تنظیم مجدد دکمه‌های لمسی و فیزیکی به دلخواه. اما علیرغم اینکه به شما اجازه می دهد تایمر خاموش شدن خودکار را در زمانی که صدا وجود ندارد تنظیم کنید، ATH-TWX7 هنگامی که آنها را از گوش خود خارج می کنید، مکث خودکار ندارد. این یک حذف بزرگ در سال ۲۰۲۴ است که تقریباً هر مجموعه ای از هدفون های بی سیم این کار را انجام می دهد.

من به چند نکته اشاره می کنم که بسیار بدیع هستند. ابتدا، تحت تنظیمات Call Microphone، Audio-Technica با تست تماس درون‌برنامه‌ای یک قدم فراتر می‌رود تا بتوانید قبل از شماره‌گیری صدای خود را بشنوید. این علاوه بر ویژگی‌هایی مانند حالت طبیعی برای مکان‌های ساکت یا حالت کاهش نویز برای محیط‌های بادخیز یا پر صدا است. دومی خیلی اصلی نیست، اما هنوز هم مفید خواهد بود. می‌توانید کنترل‌های لمسی را غیرفعال کنید و فقط به دکمه‌های فیزیکی کوچک روی هدفون تکیه کنید. چیزی که کمی نوآورانه است، قابلیت تغییر حساسیت آن پانل‌ها است که در صورت نیاز به آن‌ها به طور پیش‌فرض روی متوسط ​​با گزینه‌های کم و زیاد تنظیم شده است.

گنجاندن هر دو دکمه لمسی و فیزیکی به شما این امکان را می دهد زیاد انعطاف پذیری از نظر نحوه تنظیم آنها. همه چیز در ATH-TWX7 قابل تنظیم مجدد است، به این معنی که می توانید چیزها را از دکمه ها به پنل های لمسی و بالعکس منتقل کنید یا چیزهایی را اضافه کنید که به طور پیش فرض وجود ندارند. علاوه بر گزینه‌های پخش، تماس‌ها، دستیار صوتی و تنظیمات حذف نویز، می‌توانید Talk-Through، Low Latency Mode و Check Battery Level را اضافه کنید. Audio-Technica چرخ را از نظر کاری که این هدفون‌ها می‌توانند انجام دهند، دوباره اختراع نکرد، اما سفارشی‌سازی بیشتر گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا وظایف را به گونه‌ای که برای شما منطقی‌تر باشد.

کیفیت صدا و حذف نویز

چیزهای زیادی در مورد ATH-TWX7 وجود دارد، از جمله مجموعه ای قوی از ویژگی ها که راحتی زیادی را برای روز شما به ارمغان می آورد.  کیفیت صدای خوب و ANC را ارائه می دهد، اگرچه تعدادی از آن ابزارها هنوز می توانند از تنظیم دقیق استفاده کنند.
عکس بیلی استیل/Engadget

تقریباً هر مجموعه ای از هدفون ها و هدفون های Audio-Technica که من تا به حال آزمایش کرده ام، مشخصات صدای مشابهی دارند. این یک لحن گرم و دعوت‌کننده است که ساعت‌ها گوش دادن به آن لذت بخش است، بیشتر به این دلیل که پویایی آن خسته کننده نیست. ATH-TWX7، بهتر یا بدتر، به استثنای برخی موارد مشابه است.

سبک‌های ملایم‌تر و آکوستیک محور بسیار عالی هستند، با جزئیات واضح در درام‌ها و گیتارها که بافتی را به آهنگ‌هایی مانند «Heavy Eyes» زک برایان و «Family Ties» چارلز وسلی گادوین می‌بخشد. ATH-TWX7 همچنین با آهنگ های پاپ، راک و سازهای جاز و سینت هوی به خوبی عمل می کند. هیپ هاپ نیز خوب است، اما هدفون های هدفون شروع به مبارزه با هارد راک، متال و ژانرهای هرج و مرج تر و غم انگیز می کنند. Better Lovers “30 Under 13” هنوز هم هاردکور خشن و سختی است که من می شناسم و دوستش دارم، اما همه چیز صاف به نظر می رسد و انرژی کمتری نسبت به سایر هدفون ها دارد. صدا در این آلبوم و دیگر انتخاب های متال مانند گوجیرا استحکام فشرده تر از ژانرهای دیگر است، با فضای کمتری برای باز کردن همه چیز – به خصوص گیتارهایی که معمولاً در سر شما پرواز می کنند.

مانند بسیاری از هدفون‌های ANC، حذف فعال نویز در ATH-TWX7 با نویز ثابت به خوبی عمل می‌کند، اما با چیزهایی مانند صدای انسان مبارزه می‌کند. این مدل هیچ مشکلی برای مبارزه با غرش واحد گرمایش پر سر و صدا در هتل من در لاس وگاس در طول نمایشگاه CES نداشت، و همین امر در مورد دستگاه‌ها و فن‌های نویز سفید در خانه نیز صدق می‌کند. این مسدود کننده صدا در سطح Bose نیست، اما قطعا بالاتر از حد متوسط ​​است.

کیفیت صدا در حالت Hear-Through یا شفافیت نیز بسیار خوب است. یک عنصر خوب و طبیعی در آن وجود دارد که به نظر می رسد به اندازه برخی از رقبا فشرده یا بی صدا نیست. با این حال، ATH-TWX7 مانند AirPods Pro صدای شما را پخش نمی کند، بنابراین جلوه کلی به این صورت نیست که اصلاً از هدفون استفاده نمی کنید. من تصور می‌کردم ویژگی Talk-Through به این امر کمک می‌کند، اما در عوض آن ابزار به سادگی صدا را کاهش می‌دهد یا محتوا را بی‌صدا می‌کند. به طور گیج کننده ای، با وجود ارائه دو گزینه برای ورود صدای اطراف، این ابزار به شما اجازه نمی دهد که به سادگی مکث کنید. این Hear-Through در مجاورت است تا یک محیط واقعاً مفید برای یک چت سریع. از آنجایی که صدای شما به گوش شما نمی رسد، همچنان احساس می کنید که نیاز به صحبت کردن دارید، به این معنی که اگر مراقب نباشید، احتمال اینکه فریاد بزنید بیشتر است.

کیفیت تماس

پشتیبانی از Audio-Technica برای ساده ترین راه برای بررسی عملکرد تماس تا کنون در ATH-TWX7. به لطف آن تست تماس درون‌برنامه‌ای، می‌توانید قبل از پاسخ‌دهی یا شماره‌گیری، ایده‌ای درباره نحوه صدای خود به دست آورید، که بسیار بهتر از این است که امیدوار باشید صدای شما برای تماس‌گیرنده خوب باشد. من همچنین این را در ارزیابی این که چه تنظیماتی برای جایی که در آن زمان بودم، بهترین عملکرد را دارد، حتی اگر در خانه بودم، مفید یافتم.

حالت کاهش نویز مطابق با نام خود است، اما برخی از کیفیت صدا را نیز قربانی می کند. حالت طبیعی بهترین صدا را دارد، اما نویز پس زمینه را به راحتی دریافت می کند. با این حال، اگر در مکانی ساکت هستید، ATH-TWX7 عملکرد صدای بالاتر از حد متوسط ​​را به شما ارائه می‌کند که به طور قابل‌توجهی شفاف‌تر از کیفیت معمولی شبیه به بلندگوی هدفون‌ها است.

به نظر می رسد ATH-TWX7 کمی با سوئیچینگ خودکار از طریق بلوتوث چند نقطه ای مشکل دارد، اما فقط زمانی که نوبت به تماس می رسد. اگر از تلفن خود به لپ تاپم برای موسیقی یا سایر صداها می پریدم، تغییر سریع و بدون درز بود. با این حال، اگر در مک‌بوک پرو خود به چیزی گوش می‌دادم و با آن تماس می‌گرفتم، چند بار بود که هدفون‌ها برای جابجایی با آن مشکل داشتند. از آنجایی که این محتمل‌ترین سناریویی است که در آن به تغییر خودکار نیاز دارم، این ناامیدکننده بود. بهترین سناریو این بود که بعد از پاسخ دادن، برای تغییر صدا از آیفون خود به ATH-TWX7 ضربه بزنید، اما این واقعا یک گردش کار ایده آل نیست.

عمر باتری

چیزهای زیادی در مورد ATH-TWX7 وجود دارد، از جمله مجموعه ای قوی از ویژگی ها که راحتی زیادی را برای روز شما به ارمغان می آورد.  کیفیت صدای خوب و ANC را ارائه می دهد، اگرچه تعدادی از آن ابزارها هنوز می توانند از تنظیم دقیق استفاده کنند.
عکس بیلی استیل/Engadget

Audio-Technica قول داده است تا ۶٫۵ ساعت روی خود هدفون ها با دو شارژ اضافی در کیس کار کند. مشخص نمی‌کند که با ANC روشن یا خاموش است، اما در طول آزمایش‌هایم مشکلی برای زدن رقم ذکر شده در حین مسدود کردن نویز پس‌زمینه نداشتم. این کار ترکیبی از موسیقی و تماس‌ها را انجام می‌دهد، با چند دقیقه گاه به گاه حالت Hear-Through و دوبار خاموش شدن خودکار ATH-TWX7. من می‌توانم با اطمینان ۳۰ دقیقه بیشتر از آنچه شرکت ادعا می‌کرد، از آن استفاده کنم، و چند دقیقه اضافی همیشه چیز خوبی است.

رقابت

در محدوده قیمت ۲۰۰ دلار، مقایسه مناسبی برای ATH-TWX7 است . تذکر افتخاری برای ما لیست، عمر باتری مشابه و رتبه IPX4 یکسانی دارند، اما پوشیدن راحت‌تر هستند و برخی از ویژگی‌های علامت تجاری سونی را دارند. اینها شامل پشتیبانی از ارتقاء مقیاس DSEE Extreme به اضافه حالت توجه سریع است که برای چت سریع در دفتر، کافی شاپ یا فرودگاه مفید است. علاوه بر این، LinkBuds S می‌تواند به طور خودکار هنگام صحبت کردن مکث کند و حالت صدای تطبیقی ​​را می‌توان برای تغییر تنظیمات بر اساس فعالیت یا مکان پیکربندی کرد. به علاوه، آنها با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس هستند.

دارندگان آیفون از آن رضایت بیشتری خواهند داشت بیش از ATH-TWX7. در حال حاضر با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار، نسخه ۲۰۲۲ هدفون بهترین گزینه است اگر زندگی شما با iOS، iPadOS و macOS در هم آمیخته است. ویژگی‌های جدیدی مانند «صدای تطبیقی» تنظیمات خودکار را در روز شما به ارمغان می‌آورد و اپل در حالت شفاف‌سازی همچنان بهترین در تجارت است. در نهایت، آنها برای مدت زمان طولانی تری نسبت به ATH-TWX7 راحت تر هستند.

بسته شدن

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد آن وجود دارد . مجموعه ای قوی از ویژگی ها، راحتی زیادی را برای روز شما به ارمغان می آورد. اما تعداد کمی از این ابزارها هنوز هم می توانند از تنظیمات دقیق استفاده کنند و عدم توقف خودکار در سال ۲۰۲۴ یک مشکل است. با این حال، صدا عمدتاً خوب است، اگرچه گاهی اوقات متناقض است، و حالت شفافیت بهتر از اکثر موارد است. کیفیت تماس ثابت و تست صدای درون برنامه ای و ATH-TWX7 را به خصوص با این قیمت در نظر بگیرید. حیف که برخی از رقبا برای سرمایه گذاری اندکی بزرگتر، پکیج کامل تری نیستند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/audio-technica-ath-twx7-review-good-earbuds-with-frustrating-flaws-160054450.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/audio-technica-ath-twx7-review-good-earbuds-with-frustrating-flaws-160054450.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *