قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا فاش شده “یک زنگ بیدارباش برای سازمان ها” است

قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا فاش شده “یک زنگ بیدارباش برای سازمان ها” است

افشای قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا تردیدها را در مورد تصویب آن برطرف می کند، اما منتقدان نگرانند که این طرح ها مانع از نوآوری شود.

تمام ۸۹۲ صفحه نسخه نهایی منتشر شد در روز دوشنبه توسط ویرایشگر فناوری Euractiv Luca Bertuzzi، در حالی که یک نسخه تلفیقی که تنها ۲۵۸ صفحه دارد توسط

سفرای اتحادیه اروپا قرار است این قانون را در ۲ فوریه تصویب کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مقررات نهایی قبل از انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن اجرا خواهد شد.

این امر باعث می شود تا کسب و کارها و سازمان ها زمان کمی برای آماده شدن برای الزامات جدید داشته باشند. کارشناسان هشدار می دهند که باید فورا برنامه ریزی را شروع کنند.

Enza Iannopollo، تحلیلگر اصلی در شرکت مشاوره تجاری Forrester، به TNW گفت: “قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به زودی به قانون تبدیل خواهد شد.”

مهمتر از آن، این نشت یک زنگ هشدار برای سازمان‌ها است تا از هم‌اکنون کار روی آن را آغاز کنند. تغییرات آتی در متن تأثیری بر محتوای قانون نخواهد داشت.

برخی از مقررات زودتر از بقیه قابل اجرا خواهند شد. ایانوپولو توصیه می کند که نگاهی دقیق به جدول زمانی اجرای قانون داشته باشید.

ایانوپولو می‌گوید: «پیش‌بردن همه این‌ها به زمان نیاز دارد. “سازمان‌ها باید از این زمان برای تشکیل یک کارگروه انطباق با هوش مصنوعی، ایجاد یک نقشه راه برای انطباق به موقع، و اولویت‌بندی کار بر روی پیچیده‌ترین جنبه‌های قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا استفاده کنند.»

پیامدهای جهانی

سازمان های خارج از اتحادیه اروپا نیز باید حرکتی را انجام دهند. همانطور که آیین نامه دارد برنامه های کاربردی فراسرزمینی و می تواند هر بخش را پوشش دهد، تنها اتحادیه اروپا نیست فن آوری شرکت هایی که باید قوانین را رعایت کنند.

به دلیل این مقیاس جهانی و الزامات متنوع این قانون، تقاضا برای برنامه‌های حکمرانی هوش مصنوعی و متخصصان در حال افزایش است.

امروز یک نمونه بارز فاش شد. بر اساس سند دیگری که به Euractiv درز کرده است، اتحادیه اروپا قصد دارد تا یک دفتر هوش مصنوعی برای حمایت از مقررات جدید

با فراگیرتر شدن فناوری‌های هوش مصنوعی، و بلوغ‌تر شدن اکوسیستم حاکمیتی، می‌توان انتظار داشت که سازمان‌های بیشتری مدیریت و پرسنل اختصاصی هوش مصنوعی را ایجاد کنند. جو جونز، مدیر تحقیقات و بینش در انجمن بین المللی حرفه ای حفظ حریم خصوصیبه TNW گفت.

خطرات و پاداش های هوش مصنوعی

همه این الزامات اضافی همچنین تهدیدی برای آینده فناوری اتحادیه اروپا هستند.

اگر مقررات بارهای بیش از حد ایجاد کند و محیط های ریسک گریز، می تواند مزایای هوش مصنوعی را محدود کند.

دکتر آندریاس اسپلیتگربر، شریک شرکت حقوقی جهانی رید اسمیت، گفت: “غیرقابل تعجب است که این قانون حاوی جزئیات زیادی است، و بیایید امیدوار باشیم که این یک “موقع کننده نوآوری اتحادیه اروپا” نباشد.

این نگرانی ای است که توسط سیاستمداران برجسته اتحادیه اروپا تکرار شده است. در دسامبر، فرانسوی رئیس جمهور امانوئل مکرون هشدار داد که قانون AI در خطر است اروپایی شرکت های فناوری

او گفت: «ما می‌توانیم تصمیم بگیریم خیلی سریع‌تر و قوی‌تر از رقبای اصلی‌مان تنظیم کنیم. “اما ما چیزهایی را که دیگر تولید یا اختراع نمی کنیم تنظیم خواهیم کرد. این هرگز ایده خوبی نیست.


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-ai-act-leak-removes-dobuts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *