بررسی Counter-Strike 2 – با وجود همه چیز، هنوز شما هستید

اگر Counter-Strike اینقدر خوب است، چرا ۲۴ سال طول کشید تا Counter-Strike 2 ساخته شود؟

ضد ضربه ۲ است ضد حمله. این فرمول از نسخه اصلی ۱۹۹۹ واقعاً تغییر نکرده است – تروریست ها و ضد تروریست ها برای از بین بردن طرف مقابل یا نصب / خنثی کردن بمب در یکی از دو مکان تعیین شده – اما نسخه ۲۰۲۳ Valve روی سخت افزارهای مدرن بهتر از Global Offensive و ۲۰۱۲ اجرا می شود. امکانات گیم پلی بسیار کمی را نیز ارائه می دهد. با این حال، اساساً، ترکیب اصلی رقابت تاکتیکی، دور مبتنی بر ۵v5 و مکانیک های تیراندازی دشوار و رضایت بخش، مانند همیشه هیجان انگیز و خشمگین است.

بازی رقابتی در قلب بازی قرار دارد، حتی بیشتر از CS:GO، و حالت رتبه بندی شده برتر در مرکز بازی قرار دارد. در اینجا، بازیکنان انفرادی و گروه‌بندی شده در تیم‌های پنج نفره قرار می‌گیرند، فرآیند وتوی نقشه را طی می‌کنند تا مرحله و طرف‌های شروع را انتخاب کنند، سپس در یک مسابقه بهترین از ۲۴ راند با رتبه ELO فردی خود در خط رقابت کنند. این مسابقات بسیار کوتاه‌تر از رقابت‌های ۳۰ برتر CS:GO هستند، که اهمیت دورهای اول را در هر طرف افزایش می‌دهد و اجرای یک بازگشت دیرهنگام را کمی سخت‌تر می‌کند.

نکته مثبت این است که ضربات یک طرفه به طرز مهربانی کوتاه می‌شوند، در حالی که همچنان در مسابقات نزدیک و تعامل اقتصادی عالی که بازی را از سایر شوترها متمایز می‌کند، اجازه اضافه کاری را می‌دهد. آیا تمام پول نقدی را که به سختی به دست آورده‌اید خرج می‌کنید تا در حال حاضر یک راند در برابر حریفان مجهزتر بدزدید، یا پول خود را پس انداز کنید و قبول کنید که در دور بعدی شکست می‌خورید تا بعد از آن در راند یکنواخت باشید؟


بررسی Counter-Strike 2 – با وجود همه چیز، هنوز شما هستید


اسکرین شات counter-strike 2 که نشان می دهد یک دشمن مرده پس از هد شات usp-s روی de_nuke به زمین می خورد.

بازی اسلحه CS2 مانند همیشه محکم و رضایت بخش باقی می ماند – اگرچه تسلط بر الگوهای اسپری، قرار دادن تیرهای متقاطع و موقعیت یابی یک پیگیری مادام العمر است.

در حالی که مسابقات رقابتی نیز برای جذابیت سلف Global Offensive – در کنار آن، کلیدی بود بازار پرسود پوست اسلحه – همچنین طیف گسترده ای از حالت های بازی جایگزین ساخته شده توسط مددرهای مبتکر را ارائه می دهد که هر کدام نقشه ها، اهداف و طعم های خاص خود را دارند. مرورگر سرور را بارگیری کنید و چند فایل اضافی را هنگام پیوستن دانلود کنید، و می‌توانید انواع جهش‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیز را تجربه کنید که بازی را فراتر از پارامترهای طراحی اصلی آن تغییر داده است: سرورهای موج‌سواری که شما را به لغزش و لغزش از سطحی به سطح دیگر می‌کشاند. ، سرعت شما را به اندازه کافی برای پاک کردن شکاف های بزرگ افزایش می دهد. مسابقات بقای زامبی تعاونی خنده دار ترسناک؛ چالش های فوق العاده سخت مهارت حرکتی؛ شبیه سازی های مفید بازپس گیری و مراحل آموزش هدف. مسابقه مرگ ساده و در عین حال نمادین در میان دیوارهای یخی که در حافظه می ماند.

Counter-Strike 2 هنوز هم کمی از آن روحیه یکپارچهسازی با سیستمعامل رایانه شخصی را دارد – هنوز هم می توانید با دستورات کنسول قدرتمند آزمایش کنید، هنوز ابزارهایی برای ایجاد نقشه ها و دارایی های جدید وجود دارد، بازی هنوز بر روی شاخه ای از موتور GoldSrc 98 اجرا می شود – اما بسیاری از این حالت‌های بازی اضافی از بین رفته‌اند، و دکمه مرورگر سرور اکنون شما را از بازی بیرون می‌کشد تا مجموعه‌ای از نقشه‌ها و حالت‌های سفارشی را به نمایش بگذارد.

ممکن است با در دسترس قرار گرفتن ابزارهای بیشتری برای بازی جدید، چیزهای بیشتری بازسازی شود، اما در زمان راه اندازی Counter-Strike 2 تجربه بسیار استریل تری با تنها حالت های رقابتی، معمولی، wingman و deathmatch داخلی بود. یک پچ فوریه ۲۴ حداقل این کار را انجام داد حالت “بازی تفنگ” را دوباره اضافه کنید مسابقه تسلیحاتی، اما حالت Battle Royale Danger Zone که Valve ظاهراً یک تن زمان و انرژی برای آن صرف کرده است، همچنان AWOL است. این یک بازسازی است که ممکن است ارزش بازار ملک و جذابیت آن را برای خریداران جدید افزایش داده باشد، اما شاید تا حدودی گرما و شخصیت آن را در این فرآیند از بین ببرد.


اسکرین شات counter-strike 2 که یک نقشه awp سفارشی را در یک سرور انجمن نشان می دهد
هنوز تعداد کمی از سرورهای جامعه با تعداد انگشت شماری از نقشه های سفارشی در حال اجرا هستند، اما در CS:GO به هیچ وجه به تنوعی که ممکن است وجود ندارد – واقعا شرم آور است.

انجام بازی به صورت انفرادی نیز یک تجربه بسیار متغیر است. گاهی اوقات شما در کنار یک تیم دوستانه قرار می گیرید که به خوبی ارتباط برقرار می کند و رفاقت را تشویق می کند – حتی یک “nt” ساده در چت پس از یک تلاش ناموفق کلاچ بسیار طولانی است – اما به همان اندازه اغلب یک یا چند نمونه از کهن الگوهای Counter-Strike را دریافت خواهید کرد. هم تیمی های بد: مرد ۰:۲ استعفا می دهد، مردی که به طرز خشونت آمیزی نژادپرست میکروفن می خورد، پسری که در میانه هر دور می خرد، دیگل را می خرد و می میرد. مردم حتی از توانایی جدید کشف شده برای قرار دادن آزادانه برچسب روی سلاح های خود استفاده می کنند القاب نژادی را بیان کنید. شما می توانید بازیکنان متخاصم را ساکت کنید، بی صدا کنید یا گزارش دهید، چه در تیم شما باشند و چه در غیر این صورت، اما شهرت Counter-Strike برای سمی بودن متأسفانه در CS2 دست نخورده باقی مانده است – هرگز تضمینی برای ۴۵ دقیقه بازی رضایت بخش ندارید.

با این حال، زمانی که شرایط هماهنگ می‌شوند، بازی لحظه به لحظه و تصمیم‌گیری استراتژیک به خوبی CS:GO یا حتی بهتر باقی می‌ماند. داشتن تیراندازی منصفانه اما اساساً دشوار همچنان یک شاهکار است که فقط Valorant آن را واقعاً کپی کرده است، با مهارت فردی که بین عکس‌های کاملاً بی‌صدا و پرش‌های چند فرگ استادانه تفاوت ایجاد می‌کند. پیچیدگی های مشابهی را برای سایر عناصر گیم پلی مانند حرکت، نارنجک و اقتصاد اضافه کنید، و یک بازی با سقف مهارتی بلند خواهید داشت، بازی که همیشه می توانید نتایج تمرین و پیشرفت را ببینید. Counter-Strike واقعاً همان چیزی است که شما از آن می سازید – راهی برای از بین بردن بخار بعد از کار، مهارتی که به مرور زمان آن را تقویت می کنید، جامعه ای از بازیکنان پرشور تولید محتوا و هل دادن یکدیگر به جلو، ورزش الکترونیکی جهانی که ورزشگاه ها و قلب ها را پر می کند.

در حالی که پیش‌نمایش‌های Valve بر امکانات تاکتیکی اضافی نارنجک‌های دودزای جدید و واقعی‌تر تأکید می‌کردند، تأثیر آن بر بازی تغییری نکرده است – حداقل در مسابقات سطح پایین‌تر. اکنون خطرناک‌تر است که با دود به‌عنوان دیوارهای آجری رفتار کنید، زیرا یک نارنجک خردکننده با قرارگیری مناسب می‌تواند هوا را به‌طور لحظه‌ای پاک کند و به حریف اجازه دهد قطره‌ای را بر شما وارد کند، اما این نوع تعاملات نادر باقی می‌ماند. با توجه به اینکه Counter-Strike قبلاً چقدر خوب و متعادل بود، واضح است که نیازی به تغییر چشمگیرتر نبود.


آمار حالت برتر Counter-Strike 2، نشان‌دهنده امتیازات اخیر در هر نقشه و موقعیت نردبان


صفحه بارگیری Counter-Strike 2 که به شما امکان می دهد سلاح ها را در سه دسته تجهیز کنید: تپانچه، میان ردیف و تفنگ.

رابط Counter-Strike به طور قابل توجهی تکامل یافته است، در کنار بهبودهای گیم پلی مانند امکان انتخاب آزادانه از بین سلاح ها در دسته های تپانچه، طبقه متوسط ​​و تفنگ به جای اینکه هر سلاح به یک اسلات اختصاص داده شود – به عنوان مثال اکنون می توان هر دو اسلحه خاموش M4A1 را انتخاب کرد. S و M4A4 با ظرفیت بالاتر علیرغم اینکه هر دو یک اسلات را در CS:GO اشغال می کنند.

نقشه‌های CS2 نیز بازنگری شده‌اند، برخی از سطوح فقط مدل نورپردازی جدید را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر به‌طور کامل‌تر با دارایی‌ها و مواد جدید بازسازی شده‌اند. واضح است که تمرکز بازی رقابتی در اینجا باقی می‌ماند، با شلوغی کمتری نسبت به سایر شوترها و رنگ‌هایی که با دقت انتخاب شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که مدل‌های بازیکن از محیط خود متمایز می‌شوند، اما تغییرات به‌علاوه ترفندهای VFX و UI منجر به ایجاد یک بازی جدیدتر، روشن‌تر و زیباتر می‌شود. استانداردهای مدرن FPS تلنگر زدن روی یک هدف با تفنگ تک تیرانداز یا زدن یک ضربه سر واضح با یک عقاب صحرا همیشه در Counter-Strike احساس خوبی داشت، اما اکنون نیز فوق العاده به نظر می رسد.

در حالی که تصاویر Counter-Strike 2 در مقایسه با نسخه قبلی خود در سال ۲۰۱۲ بسیار بهبود یافته است، اما همچنان بسیار خوب اجرا می شود – نرخ فریم در صدها مورد حتی در سخت افزارهای میان رده معمول است، در حالی که سازنده ویدیوهای قدیمی Counter-Strike 3kliksphilip نشان داده است که بازی به خوبی روی سخت افزارهای قدیمی اجرا می شود.

بالا بردن تنظیمات وفاداری به حداکثر، گلوگاه را روی کارت گرافیک تغییر می‌دهد و به گزینه‌ای سطح بالا برای حفظ کیفیت ۴K نیاز دارد، اما سخت‌افزار مورد نیاز بازی در مقایسه با رقبای AAA مدرن مانند Call of Duty: Modern Warfare 3 (2023) پایین است. ). تأخیر ورودی نیز با پشتیبانی از فناوری Reflex Nvidia بسیار کم است.


عکس ضد ضربه 2 که منوی اصلی را نشان می دهد.  یک شخصیت تروریست یک AK-47 (اگر ما متحجر باشیم واقعاً یک AKM) به رنگ آبی در دست دارد که آیتم‌های منو و رتبه‌بندی مهارت قابل مشاهده است.
CS2 عالی به نظر می رسد و روی طیف گسترده ای از سخت افزارهای رایانه شخصی به خوبی اجرا می شود – اما پشتیبانی بهتر از ارتقاء دهنده ها و حتی تولید فریم می تواند افزوده های خوبی در آینده باشد.

در حالی که بازی از نظر فنی در وضعیت قوی قرار دارد، من همچنان می‌خواهم شاهد اضافه شدن مقیاس‌کننده‌های موقتی (DLSS 2، FSR 2، XeSS) باشم که عملکرد را بدون ضربه زدن به کیفیت بصری که FSR 1 فعلی موجود است، افزایش می‌دهد. خواسته ها. با توجه به این موضوع، حتی فناوری‌های تولید فریم (DLSS 3، FSR 3) نیز می‌تواند جالب باشد مانیتورهای ۴۸۰ هرتزی در راه هستند و مانیتورهای ۱۰۰۰ هرتزی احتمالاً قبل از دیدن Counter-Strike 3 در دسترس خواهند بود. حرکت به منبع ۲ باید به این امکان اجازه دهد که این نوع فناوری به راحتی اضافه شود، پس چرا آزمایش نکنیم؟

شاید از نظر انتقادی تر، من همچنین دوست دارم که ثبات بازی بهبود یابد. به یاد نمی‌آورم که تا به حال این همه خطا و قطع ارتباط تصادفی – از خودم، هم تیمی‌ها و هم دشمنانم – در CS:GO دیده باشم، اما آنها تقریباً تضمینی در طول یک مسابقه رقابتی ۴۵ دقیقه‌ای هستند. به شدت ناامید کننده است که یک هم تیمی خود را ترک کند و ظاهراً یک بازی تقریباً برد را از دست بدهد، و البته فقط به این دلیل که یک مزیت عددی هم داشتید، بردن احساس خوبی ندارد.

با این حال، با یک دید کافی طولانی، هم تیمی‌های پرخاشگر و قطع ارتباط تصادفی از بین می‌روند و Counter-Strike به چیزی شبیه به یک سرگرمی یا ورزش نزدیک می‌شود. این چیزی است که شما در آن تمرین می کنید شما تنها عامل مشترک از مسابقه ای به مسابقه دیگر هستند و پیشرفت مهارت های شما ارز واقعی بازی است، نه پوسته های اسلحه یا ارتقاء سطح نبرد. بالا رفتن از آن نردبان یکی از لذت بخش ترین تجربیاتی بوده است که تا به حال در بازی داشته ام.

همه این‌ها باعث می‌شود که امتیاز دادن به Counter-Strike 2 برای اهداف این بررسی یک چالش واقعی باشد – مانند امتیاز دادن به بازی تنیس یا بازی توبا. Counter-Strike به طور کلی یک بازی کلاسیک است – واضح است که فرمول آن کار می کند و CS2 بهترین اجرای ایده ای است که تا به حال داشته ایم. اما اگر Counter-Strike 2 را بر اساس شایستگی های خودش قضاوت کنیم، فکر نمی کنم شما بتوانید همان استدلال را مطرح کنید.

در کنار نوآوری‌ها و پیشرفت‌های فنی گیم‌پلی، می‌توانید به تغییرات بحث‌برانگیزتری مانند مدل شبکه‌سازی فرعی مبهم، حذف حالت‌های کمتر بازی شده مانند تخریب و منطقه خطر، مسطح شدن صحنه سرور سفارشی، مشکلات اتصال، اغلب بازیکنان خصمانه و مکانیک های غیرقابل درک که به تازه واردان خوش آمد می گوید. اینها نشانه‌های یک تکامل سطح بالا نیستند، و واضح است که تا رسیدن CS2 به همان وضعیت افسانه‌ای نسخه قبلی خود، راهی وجود دارد.

با وجود تمام مشکلاتش، من اطمینان دارم که Valve حداقل بازی را در جهت درست پیش می برد. به هر حال، هر دو CS: Source و CS:GO پس از راه اندازی اولیه به طور قابل توجهی تکامل یافتند و به خودی خود تبدیل به کلاسیک شدند، و همه بلوک های سازنده اینجا هستند تا Counter-Strike 2 یک مسیر را دنبال کند – و از یک موقعیت شروع بسیار بهتر. . . نتیجه نهایی؟ این در حال حاضر یک بازی باورنکردنی است که ارزش بازی کردن را دارد – بالاخره همینطور است است ضد ضربه هم.


منبع: https://www.eurogamer.net/counter-strike-2-review-despite-everything-its-still-you?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *