بررسی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation – پورت نهایی تیرانداز نهایی

تصفیه‌شده‌ترین و خالص‌ترین تیرانداز دوبعدی موجود است که کاملاً حفظ شده و با طیف وسیعی از نسخه‌های جایگزین قدیمی و جدید، و گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوانی حفظ و تقویت شده است.

کاملاً احساس می شود که سری ShotTriggers M2 تا این لحظه ساخته شده است.

توسعه‌دهنده و ناشر ژاپنی در طول تاریخ طولانی خود، به دلیل کیفیت بنادر متعدد خود، شهرت غبطه‌انگیزی برای خود ایجاد کرده است. اما همه اینها، شاید مقدمه ای بود برای انتشار DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation.

این کاملاً یک بیانیه است، بنابراین قبل از اینکه از خودمان پیشی بگیریم، بیایید به عقب برگردیم و دیدگاهی پیدا کنیم.

M2 در سال ۲۰۱۶ نقش تیراندازی ShotTriggers خود را معرفی کرد و مجموعه ای را ایجاد کرد که تقریباً به طور مداوم حتی باتجربه ترین و خواستارترین بازیکنان این ژانر را خوشحال کرده است. این مجموعه ای است که به شدت بر انتقال تیراندازهای سنتی مشهور – و عمدتاً آنهایی که منشأ آرکید دارند – متمرکز شده است که نسخه های قطعی از بازی ها از جمله Toaplan’s Tiger Heli و Zero Wing، Battle Garegga وحشیانه Raizing، مجموعه ای از انتشارات Aleste و چندین اثر را برای ما به ارمغان آورده است. از ژانر استادان غار، از جمله ESP.ra.de، Dangun Feveron، و کتسوی قدرتمند.

پورت های بسیار دقیق از نمادهای تیراندازی با نفوذ Ketsui یا Battle Garegga کافی است. با این حال، تیم پشت سری ShotTriggers به ​​وضوح حاضر نمی‌شود آن را روزی با پورت در کیف بخواند. آنها همچنین موارد اضافی بایگانی و گزینه‌های سفارشی‌سازی، گنجاندن انواع مختلف یک بازی واحد، حالت‌های کاملاً جدید را که برای خدمت به بازیکنان جدید و کهنه‌کار به طور یکسان در نظر گرفته شده، و «ابزارهای» M2 اضافه می‌کنند. عناصر رابط کاربری جدید که همه نوع داده های عملکرد زنده را در حین شلیک و طفره رفتن به بازیکن منتقل می کند. و با این حال، یک چیز از اثری که اغلب بر تیراندازان جهنم گلوله تأکید می کند، گم شده است. آن چیز یک عنوان DoDonPachi است.

و با این حال، در نهایت، ما آن را داریم. آخرین نسخه ShotTriggers، DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation، به طور کامل بر روی چهارمین بازی از سری DonPachi، شگفتی وحشیانه ۲۰۰۲، DoDonPachi DaiOuJou متمرکز شده است. توضیح سریع – DaiOuJou در طول تاریخ خود گاهی اوقات به عنوان “مرگ سعادتمند” نامیده می شود، بنابراین می توانید نام ها را اساساً قابل تعویض در نظر بگیرید.


یک تریلر ژاپنی DoDonPachi DaiOuJou که آن را در اکشن بی امان خود نشان می دهد.

هر چه اسمش را بگذارید، چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که DoDonPachi DaiOuJou معمولاً توسط طرفداران ژانر به‌عنوان بزرگ‌ترین کار کیو شناخته می‌شود، بلکه شاید بهترین نمونه از جهنم گلوله‌ای است که تا به حال کشف شده است. یک عدد خوب حتی به شما می گوید که بهترین تیراندازی است که وجود دارد. و برای کاهش سرعت، M2 یک پورت با کیفیت استثنایی را در اینجا ارائه کرده است، که به عنوان بخشی از بسته‌ای است که چندین نوع دیگر را جمع‌آوری می‌کند، و حتی سه حالت کاملاً جدید (یا «ترتیب» استفاده از اصطلاح بازی تیراندازی). روشن کردن برد آرکید اصلی پس از مدتی با پورت M2، دقت این نسخه ShotTriggers را نشان می‌دهد، به ویژه با توجه به عملکرد بصری و کاهش سرعت. سایر بازیکنان گزارش کرده اند که تاخیر بی‌نهایت کوچک ورودی دو فریم نسخه PS4 دقیقاً با آنچه در نسخه اصلی آرکید دیده می‌شود مطابقت دارد. به نظر می رسد دارندگان سوئیچ باید تاخیر سه فریمی را تحمل کنند، اما این هنوز یک انحراف بی اهمیت است.

قبل از اینکه حواس‌تان را پرت کنید همه چیزهای اضافه‌ای که در اینجا گنجانده شده است – که بازی را به روی استخر بسیار گسترده‌تری از بازیکنان باز می‌کند – ارزش این را دارد که به این فکر کنید که چرا نسخه اصلی بازی ۲۰۰۲ که محور اصلی این بسته است، چنین توجه زیادی دارد. به ارث بردن آموخته های DonPachi و DoDonPachi قبل از آنDaiOuJou تقریباً به همان اندازه اصیل است که تعادل قابل توجهی از سادگی و عمق را ارائه می دهد. این به دلیل شدت و سختی اش معروف است که نه تنها به دلیل تعداد زیاد دشمنان و قدرت شلیک آنها به وجود آمده است، بلکه به دلیل ترکیبی گیج کننده و گیج کننده از انواع شلیک، از پرده های جارو و شلیک های پرخاشگرانه گرفته تا دسته های بی حرکت و غیرفعال که در اطراف به سر می برند. شما.


بررسی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation – پورت نهایی تیرانداز نهایی


یک اسکرین شات که گیم‌پلی بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation را در حالت Arrange EX نشان می‌دهد، با تعداد بسیار زیاد گلوله‌های صورتی و آبی دشمن روی صفحه، و کشتی بازیکن در حال شلیک یک سلاح لیزری «هایپر» است.


تصویری از DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation که صفحه عنوان یکی از بازی های ارائه شده را نشان می دهد.  نسخه بین المللی از دست رفته قبلی بازی تیراندازی DoDonPachi DaiOuJou، معروف به DoDonPachi III.


یک اسکرین شات که گیم پلی بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation را در حالت آرکید اصلی نشان می دهد.  هنگامی که بازیکن در صفحه های بسته شدن مرحله 3 حرکت می کند، صفحه پر از گلوله است.

DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation in action. | اعتبار تصویر: M2/Eurogamer

بیایید شفاف باشیم. DaiOuJou اصلی کاملاً عمومی است. این به صورت عمودی در پنج مرحله – یا ده، در حالت‌هایی که نسخه دو حلقه‌ای را ارائه می‌کند – می‌پیماید و وظیفه شما این است که تعداد زیادی از دشمنان را سرنگون کنید، در حالی که قطعاً راه خود را از میان انبوه گلوله‌هایی که آنها رها می‌کنند طفره می‌روید. از نظر روحی، تیراندازی است که هرگز تسلیم نمی شود. شاید پس از سه ثانیه در شروع بازی، بی امان است. چند ثانیه دیگر، و با یک نصب زمینی روبرو می‌شوید که ممکن است در بسیاری از نمونه‌های ژانر دیگر برای رئیس مرحله ۲ باشد. از آن لحظه به بعد، دشمنان هرگز از غوغای صفحه نمایش خود را رها نکردند، در حالی که رئیس ها با خوشحالی رگبار پس از رگبار پرتاب می کنند. مسلح به یک شلیک گسترده، یک سلاح ثانویه لیزری قدرتمند و یک بمب کلاسیک، وظیفه شما این است که در برابر رگباری از شانس‌های به ظاهر غیرقابل عبور با مهلتی به سختی به جلو فشار بیاورید. هیجان‌انگیز، خواستار و شدید است، با این حال حتی زمانی که شما کاملاً غرق شده‌اید، مکان فوق‌العاده‌ای است که توسط چنین طراحی بازی باورنکردنی دیده می‌شود.

DaiOuJou همچنین بازی‌ای است که به لطف دنیای متمایل به سایبرپانک که از هنر پیکسلی با جزئیات خیره‌کننده ساخته شده است، در اجرای خود به فیزیکی نزدیک است. تفاوت های ظریف بصری، با هر انفجار و پرتو لیزری نافذی که شعله های زیبایی شناسی می تراود، مسحورکننده است. این چیزی است که با جلوه‌های صوتی ترد و لذیذ و موسیقی مانابو نامیکی، که شکلی تند و تیز از الکترونیک را به ارمغان می‌آورد، از همه چیز، از ریو وینتیج گرفته تا تکنو و متال، تأکید می‌کند. جالب تر از همه، عناصر صوتی و بصری هر نسخه از DaiOuJou شامل یک کل منحصر به فرد است که مانند یک صدا و منبع آن در اینجا در واقعیت جدایی ناپذیر است.


یک اسکرین شات که گیم پلی بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation's Arrange L را نشان می دهد، که در آن بازیکن به تازگی از تیراندازی دشمنان برای تبدیل رگبار گلوله های دشمن به انبوهی از آیتم های امتیازی قابل جمع آوری استفاده کرده است.


یک اسکرین شات که گیم پلی بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation's Super Easy را نشان می دهد.  بازیکن با تعداد نسبتاً کم گلوله های جنگنده و دشمن روبرو می شود.

اعتبار تصویر: M2/Eurogamer

با این حال، آنچه واقعاً نسخه DaiOuJou را که کل این نسخه ShotTriggers بر اساس آن ساخته شده است، ارتقا می دهد، سیستم های بازی آن است که عمیقاً با تمام آن تیراندازی و طفره رفتن اساسی یکپارچه شده است. مانند DonPachi و DoDonPachi قبل از آن، DaiOuJou یک تیرانداز زنجیره ای است. این بدان معناست که به ازای هر دشمنی که پشت سر هم کشته می‌شود، یک ضریب امتیاز افزایش می‌یابد که باعث افزایش تصاعدی امتیازهایی می‌شود که از هر دشمن سرنگون شده به دست می‌آورید. لیزر خود را روی یک دشمن بزرگتر نگه دارید، زنجیره حفظ می شود یا می خزد. رگه کشتار خود را برای چند لحظه رها کنید، و ضریب بازنشانی شود، به این معنی که باید راه‌هایی برای پل زدن زنجیره‌ها بر روی مناطقی که عمداً دشمنان کمتری وجود دارد، ابداع کنید.

و سپس Hyper وجود دارد. جایگزینی برای بمب به دست آمده از طریق امثال از بین بردن دشمنان. نوار Hyper خود را پر کنید و یک مدال Hyper ظاهر می شود. آن را بردارید، و دفعه بعد که دکمه بمب را فشار می دهید، Hyper منتشر می شود که باعث افزایش قدرت شلیک ویرانگر می شود و در عین حال سرعت گلوله دشمن را نیز به طور قابل توجهی افزایش می دهد. با پایان Hyper، همه چیز تقریباً به حالت عادی باز می گردد، به جز این واقعیت که ‘رتبه’ (در اصل به معنای ‘سختی’) کمی افزایش خواهد یافت.

یک اعتبار برای DoDonPachi DaiOuJou، و به نظر غیرممکن است. اما با فداکاری می‌توانید ریتمی پیدا کنید، و وقتی به نقطه‌ای می‌رسید که یک جریان ثابت از هایپرها را در حالی که در میان الگوها می‌رقصید و زنجیر را در دست دارید ایجاد کنید – همه در دنیایی که جزئیات و ظرافت را در خود دارد – واقعاً به اندازه بازی‌های آرکید هیجان‌انگیز است. . می توانید دریافت کنید


یک صفحه منو از بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation's Luna Tour، که بازی آرکید را به تکه های کوچک تقسیم می کند.  نمادهای «مهر» قرمز روی قسمت‌هایی از منو قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده تکه‌هایی است که بازیکن قبلاً شکسته است.
اعتبار تصویر: M2/Eurogamer

و به این ترتیب است که M2 پورت خیره کننده ای از یک تیرانداز دو بعدی را در کلاس خودش ارائه کرده است. و این تازه شروع است.

از آنجا که همچنین شامل برچسب سیاه است. یک نوع به روز شده و اصلاح شده از آرکید اصلی که سرعت افت Hypers را افزایش می دهد، در حالی که به طور ماهرانه دشواری را متعادل می کند، اندازه ضربه باکس و تهاجم گلوله را اندکی کاهش می دهد، و همراه با برخی تغییرات دیگر، برخی از باگ های متوسط ​​را برطرف می کند. که اساساً نسخه ای از DaiOuJou را ارائه می دهد که به طور کلی توافق شده است که یک سایه ساده تر باشد. این بسته همچنین شامل DoDonPachi III مجدد است، یک نسخه تنظیم شده از Black Label که برای بازار بین المللی در نظر گرفته شده است که به نظر می رسید به سختی عرضه شود.

شما همچنین حالت جدید Super Easy را دریافت می‌کنید که به‌طور چشمگیری تعداد و شدت گلوله‌ها را کاهش می‌دهد، در حالی که همچنان یک تجربه بازی تیراندازی معتبر را ارائه می‌کند که در معرفی مخفیانه شما با مفاهیم بازی سطح بالا مهارت دارد. چالش‌هایی برای مبتدیان مطلق وجود دارد، اما حالت Super Easy یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی که تا به حال ساخته شده است را به خوبی به روی بازیکنانی با تجربه کمی shmup باز می‌کند.


یک صفحه منو از بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation که حالت‌های ارائه شده را نشان می‌دهد: Arcade original، حالت Super Easy، سه آرایش کاملاً جدید، Black Label، DoDonPachi III و سه نسخه که تمرین یا بازی به اندازه گاز را ارائه می‌دهند.


یک اسکرین شات که گیم پلی بازی تیراندازی DoDonPachi Blissful Death Re:Incarnation's Black Label را نشان می دهد که کشتی بازیکن یک لیزر آبی شلیک می کند و عناصر یک کشتی جنگی در حال پرواز را نابود می کند.

اعتبار تصویر: M2/Eurogamer

و سپس آن سه «تنظیمات» کاملاً جدید وجود دارد که کاملاً توسط M2 برای این نسخه ساخته شده است. قبل از اینکه یک جریان تقریباً ثابت از Hypers به ​​شما ارائه دهد، بیشتر سیستم‌های اساسی بازی را برمی‌گردانید. با بازی ساده، Arrange S بسیار آسان است تا جایی که گهگاه احساس خالی بودن از محتوا می کنید. اما هر چه بیشتر Hyper باشید، خطر احضار جهنم واقعی گلوله را بیشتر می‌کنید. چیزهای بیشتری از آنچه که در ابتدا به چشم می خورد باید کشف شود.

Arrange L با معرفی گلوله لغو، برداشتی سخت‌تر از DaiOuJou ارائه می‌کند، به این معنی که سرنگونی برخی از دشمنان، کل صفحه‌های قدرت شلیک را به آیتم‌های نقطه‌بخش تبدیل می‌کند. این یک حالت فوق‌العاده رضایت‌بخش در هر سطح مهارت شما است، و یک چالش عالی برای کسانی که فقط کمی تجربه بازی تیراندازی را پشت سر دارند. در نهایت، Arrange EX تعداد گلوله‌ها را به اعدادی بسیار بیشتر از آنچه در نسخه اصلی آرکید دیده می‌شود، ارائه می‌کند، و چالشی سخت را ارائه می‌کند، البته با لغو گلوله‌های خودش، چیزی واقعاً ویژه را برای کهنه‌بازان آرکید ارائه می‌کند – و یک هیجان هیجان‌انگیز سرگیجه‌آور برای بازیکنان تمام سطوح مهارت

اگر این کافی نبود، یک نسخه بازسازی شده از آن موسیقی متن خیره کننده نیز موجود است، تعداد زیادی از گزینه های نمایش دقیق و سفارشی سازی، و سه حالت اضافی که DaiOuJou را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند، چه به عنوان چالش یا به عنوان یک ابزار تمرینی. از جمله تور لونا و آرکید اوساری.

پس چیزی از دایره المعارف قابل بازی بزرگترین تیرانداز کیو، پر زرق و برق با ورودی های جدید که آن را به زمان حال می آورد و در عین حال از تعداد بسیار بیشتری از بازیکنان نسبت به سال ۲۰۰۲ استقبال می کند.

در بدترین حالت، سختی شدید حالت اصلی، پتانسیل زیادی برای تحقیر به ارمغان می آورد، و این برای همه مناسب نیست. اینجا و آنجا یک مانع زبانی وجود دارد، اما در کل انگلیسی غالب است. شاید برخی از این ابزارهای رابط کاربری در ارائه جزئیات بیشتر از آنچه لازم است، متمایل شوند، اما به شما آزادی انتخاب و انتخاب آنچه نمایش داده می شود داده می شود.

ستایش یک بازی وارداتی همیشه احساس ناخوشایندی دارد، اما نسخه دیجیتالی در فروشگاه‌های ژاپنی دسترسی به آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. و این واقعاً یک نسخه فوق‌العاده چشمگیر، دقیق و جاه‌طلبانه نه تنها یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی است که تا کنون ساخته شده است، بلکه یکی از ظریف‌ترین قطعات طراحی بازی است که تاکنون تصور شده است. کاری که ShotTriggers برای غلبه بر DoDonPachi DaiOuJou Blissful Death re:Incarnation انجام می دهد، من فقط می توانم تصور کنم.


منبع: https://www.eurogamer.net/dodonpachi-blissful-death-reincarnation-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *