بررسی Fallout – یک سافاری وحشی Wasteland که در آن خوش‌بینی ساده‌لوحانه با آشوب وحشتناک روبرو می‌شود

سازندگان Westworld به یکی از مهمترین امتیازات بازی در سری جدید پرایم ویدیوی استریم می پردازند.

زمان رونق: برنامه تلویزیونی Fallout – چه تصادفی و چه طراحی – – که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و این هفته در یک محموله هشت اپیزودی آماده به فروش می رسد – در لحظه ای فرخنده راه اندازی می شود. پس از رشد قارچ گونه The Last of Us شبکه HBO، اقتباس های صفحه نمایش بازی های ویدیویی هرگز داغ تر و قابل احترام تر نبوده اند. به طور مشابه، تأثیر طولانی اوپنهایمر، که اکنون برای همیشه با تحسین اسکار می درخشد، به این معنی است که جهان از تابستان گذشته بمب های اتمی روی مغز داشته است.

اما انتقال لذت‌های سخت پس از هسته‌ای Fallout به صفحه نمایش کوچک مشکلی شبیه مدیریت موجودی Fallout دارد. با این همه وفور مواد و فقط این همه ظرفیت، چه چیزهایی را نگه می دارید و چه چیزهایی را دور می ریزید؟ خبر خوب این است که اقتباس Prime Video به طرز ماهرانه‌ای طراحی تولید آزمایش‌شده این فرنچایز را – که در طول شش عنوان اصلی طی دو دهه بهبود یافته است – کاملاً عمده‌فروشی ارتقا می‌دهد.

البته آن‌ها می‌خواستند لباس‌های آبی زیبا، زره‌های قدرتی اخوان فولادی و درهای خرک بزرگ، صدای زنگ و دنده‌ای را که شبیه به مجموعه بازی مرعوب‌کننده مرکز آموزش اولیه به کودکان نوپا آموزش می‌دهند، نگه دارند. اینها همه مثل جهنم باحال هستند. اما عملاً در هر فریم از این اقتباس لوکس Prime Video، تماس‌های بصری دیگری برای بازی‌ها وجود دارد، از درب بطری‌های Nuka-Cola گرفته تا منظره آرامش‌بخش عجیب گاوهای دو سر برهمن.

در اینجا نگاهی اجمالی به Fallout داریم.در یوتیوب تماشا کنید

آیا این کشش‌های متوسط ​​به عمیق برای بیننده‌های معمولی که صرفاً به دنبال یک توقف پخش در مجاورت Mad Max هستند در حالی که منتظر فصل دوم TLOU هستند، اهمیت زیادی خواهند داشت؟ احتمالاً نه، اما هر کلیک معتبر از یک Pip-Boy بخشی از تلاشی هماهنگ برای اطمینان دادن به سران هاردکور Fallout است که این سری بازی های تاریخی در دستان محترم است.

این طرفداران ممکن است زمانی که آمازون برای اولین بار اعلام کرد که پروژه تحت نظارت جاناتان نولان و لیزا جوی، زوج قدرتمند هالیوودی که نوسان بزرگ علمی تخیلی قبلی شان درام شش تفنگ و ربات جنسی HBO، Westworld بود، عصبی بودند. تماشای آن نمایش کاملاً هیجان‌انگیز بود، اما باز کردن آن عذاب‌آور بود: مجموعه‌ای عظیم از کلمات کلیدی هوش مصنوعی و شیک‌های بی‌وجدان جدول زمانی. مطمئناً هیچ شوخی در بینش ضدعفونی کننده او از آینده وجود نداشت.

به نظر می رسید که حالت ترجیحی نولان و جوی برای کار سرد، مرموز و اسماً مغزی باشد. آیا این می تواند با چیزی به روایی پایین و کثیف اما به طرز طنز آمیزی مانند Fallout کار کند؟ (یک سوال کمتر مهم: آیا جاناتان در طول تولید، با برادر بزرگتر کریستوفر درباره فاجعه های هسته ای صحبت کرده است؟)


بررسی Fallout – یک سافاری وحشی Wasteland که در آن خوش‌بینی ساده‌لوحانه با آشوب وحشتناک روبرو می‌شود
الا پورنل، بازیگر انگلیسی، الا پورنل، که قبلاً در درام بقای Yellowjackets در نقش ملکه زنبور زنبور، جکی، نقش آفرینی کرده بود، نقش لوسی ساکن طاق تمام آمریکایی را بازی می کند. | اعتبار تصویر: آمازون

دو نوع متمایز از طنز در بازی های Fallout وجود دارد. کنار هم قرار گرفتن کنایه آمیز خوش بینی اتمی گولی-گوش دهه ۱۹۵۰ قبل از آخرالزمان و واقعیت درهم شکسته یک سرزمین بایر پر از صندلی توالت و سوسک وجود دارد. اما یک ضربه ی نوظهور نیز وجود دارد که از بازی واقعی ناشی می شود، جایی که درگیری های سطح پایین به طور ناگهانی تبدیل به هرج و مرج و بی نظمی می شوند و سرهای مهاجم با کمک هدف گیری VATS به چشمه هایی از گوشت سگ خونین شکوفا می شوند.

خنده‌دار بودن بخش اصلی DNA Fallout است و به اعتبار آنها، نولان و جوی تهیه‌کنندگان – همراه با نویسندگان و مجریان برنامه ژنو رابرتسون-دورت و گراهام واگنر – تمام جنبه‌های آن را پذیرفته‌اند. این کمک می کند که شخصیت اصلی آنها لوسی (الا پورنل) یک طاق نشین پناه گرفته باشد که ناگهان مجبور است خود را با زنده ماندن در سرزمین بیابان وفق دهد. کمی چشمک بزنید و لوسی با چشمان گشاد مانند کسی عمل می کند که به معنای واقعی کلمه هیچ ایده ای برای بازی Fallout ندارد.

بیشتر این سریال ۲۱۹ سال پس از یک بمباران اتمی که کالیفرنیا و احتمالاً بقیه ایالات متحده را با خاک یکسان کرد، اتفاق می افتد. لوسی در خرک ۳۳ بکر بزرگ شده است، مدلی درخشان از دموکراسی که در آن روزهای خود را با جمع آوری نشان های پیشاهنگی در رشته های مختلف شهروندی خوب می گذراند. روزی، زمانی که رادها فروکش کردند و Vault 33 چوب پنبه‌اش را بیرون زد، انتظار می‌رود که او ارزش‌های تمدنی را به سطح بیاورد.


آرون مورتن در نقش ماکسیموس در Fallout.  آنها در خیابانی می ایستند که توسط مردم در زیر آسمان ابری احاطه شده است.
ماکسیموس (آرون مورتن) برخی از احساسات منشأ ماندالوریایی دارد: او پس از نجات توسط شوالیه‌ای که در کودکی به صدا در می‌آید، به اخوان نظامی می‌پیوندد. | اعتبار تصویر: آمازون

آینه ساکن سطح او ماکسیموس (آرون مورتن) است، یک آغازگر به همان اندازه جوان اخوان فولادی که ظاهراً در نیمه اول ژاکت تمام فلزی به دام افتاده است، بیرحمانه توسط غرغرهای همکارش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، اما واقعاً از قدرت نظامی اخوان (که توسط قایق های کج شده تجسم می یابد و تجسم یافته است). شوالیه‌ها با زره‌های حجیم به صدا در می‌آیند). به نظر نمی رسد که هیچ یک از این بچه ها واقعاً برای رویارویی با واقعیت های بدبینانه سرزمین بایر آماده باشند، اما در پایان قسمت اول آنها خودشان را پیدا می کنند.

کارت وحشی خسته جهان، والتون گوگینز در نقش یک غول تفنگدار با رگه های مزدور است. ما برای اولین بار با گوگینز پیش از آخرالزمان آشنا می شویم که گاوچرانی کاریزماتیک تبدیل به ستاره فیلم های وسترن دندانپزشکی به نام کوپ هاوارد شده است، شوهر و پدری دوست داشتنی که تلاش می کند تا ترس قرمز هالیوود را کنار بگذارد در حالی که نفوذ شرکت Vault-Tec افزایش می یابد. گوگینز به عنوان یک غول نسبتاً عملگراتر، یک قاتل یخی و سرگرم کننده است که حتی در زیر پروتزهای سنگین و عمل بینی CGI متمایز، بدخواهانه را از خود می تاباند.

اگر تیموتی اولیفانت، همبازی او در Justified با بازی در نقش گاوچران لاغر – اخیراً به عنوان یک مارشال فضایی تیزبین در فیلم Mandalorian – حرفه ای ساخته است – گوگینز از این فرصت لذت می برد که کلینت کامل را در یک گردگیر پاره پاره بازی کند. گلوله مهمات سفارشی شده او به لحن بقای مخاطره آمیز Fallout کمک می کند که با خشونت فرابنفش ناگهانی و اغلب وحشتناک مشخص می شود. او همچنین بسیاری از بهترین جملات را دریافت می کند، مانند دانستن قانون طلایی سرزمین بایر: “هر بار مزخرفات شما را از بین خواهند برد.”


غول با بازی والتر گوگینز، در این صفحه از Fallout، با کلاه در مقابل شهری غروب آفتاب ایستاده است.
رستگاری راد مرده: والتون گوگینز به وضوح از تجسم یک غول قاتل خونسرد لذت می‌برد که بهترین جملات را دریافت می‌کند: “این کار را به خاطر عشق بازی انجام می‌دهم!” | اعتبار تصویر: آمازون.

این سه شخصیت همگی در میان ویرانه‌های کالیفرنیا در جستجوی مک‌گافین هستند و در حالی که وفاداری‌هایشان بسته به شرایط تغییر می‌کند، انگیزه لحظه به لحظه آنها به طرز طراوت‌آمیزی روشن است. جدا از یک قالیچه کشی در میانه فصل، معمای اصلی Fallout – چگونه همه چیز به این نتیجه رسید؟ – در پس زمینه از طریق فلاش بک های Coop زمزمه می کند و برادر کوچک لوسی، نورم (Moisés Arias) پشت سر می ماند و از آرمان شهر خرک ۳۳ دور می شود.

اینکه آیا این تجسم Fallout با شما به صدا در می آید یا نه ممکن است بستگی به این دارد که آیا می توانید با تغییرات لحن ضربه شلاق آن رول کنید. گاهی اوقات، به نظر می‌رسد که فوق‌العاده‌ترین، بادگیرترین و علمی‌تخیلی بیابانی است: می‌توانید به راحتی یک تریلر را برای رقیب Dune: Part Two کنار هم بچینید. اما این لحن حماسی به طور مداوم توسط حوادث ناگوار به سبک مستر بین تضعیف می شود: یک اندام منفجر شده، یک حمله پرتابه استفراغ، یک حمله یواشکی توسط حیات وحش وحشتناک Wasteland. یکی از قسمت‌ها با پرتاب شدن توله‌های تازه متولد شده به یک زباله‌سوز شروع می‌شود، فقط در صورتی که مطمئن نباشید آدم‌های بد چه کسانی هستند.

اگر به خاطر موفقیت غیرمنتظره The Boys وحشتناک مشابه نبود، شاید پرایم ویدیو تمام این همه پرخوری و فحش دادن را امضا نمی کرد. اما ترفند ظریف شگفت‌آوری که Fallout به کار می‌برد این است که، جدای از تیراندازی عجیب و غریب، وحشیانه به ندرت به نظر می‌رسد. به نظر می رسد که بیشتر رهبران واقعاً در شرایط سخت تلاش می کنند.

در سال های اخیر انبوهی از کمدی های جریانی خشونت آمیز وجود داشته است، از پسران گرفته تا واعظ و صلح. اما در نهایت چیزی که Fallout من را به ذهنم رساند Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves بود، یک فیلم غوغایی با شخصیت‌های دوست‌داشتنی که توانست روحیه بداهه‌پردازی و بی‌نقص بازی در واقع D&D را تداعی کند. Fallout کاری مشابه انجام می دهد، صحنه های ترسناک آن نوعی تشدید تصادفی را که به طور معمول در بازی اتفاق می افتد، تداعی می کند. چه شگفت انگیز، اگر خون پاشیده شود.

فصل اول Fallout در ۱۱ آوریل در Prime Video منتشر می شود.


منبع: https://www.eurogamer.net/fallout-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *