بررسی Meze 99 Neo: هدفون شیک با مشخصات صدای گرم و دقیق

من همیشه طرفدار برندهای ضعیف بوده‌ام و هدفون ساز رومانیایی Meze قطعاً یکی از آنها محسوب می‌شود. این شرکت در میان علاقه مندان به صدا موج زده است و امروز ما مقرون به صرفه ترین هدفون آنها را بررسی کرده ایم. ۱۸۵ پوند/۱۹۹ دلار Meze 99 Neos. اینها از هدفون های ارزان قیمت با این قیمت فاصله دارند، اما در انتهای دیگر محدوده Meze قرار دارند بالای ۴۰۰۰ یورو است آنها هنوز هم نسبتا متواضع هستند!

همانطور که امیدوارید، Meze 99 Neo با گوش‌های پلاستیکی با بافت مشکی و هدبند آلیاژ روی، هنوز هم دارای اقتدار خاصی است. آنها در واقع گرانتر از آنچه هستند به نظر می رسند، و ترکیب فلزات و پلاستیک باکیفیت آنها تا حدودی قیمت را توجیه می کند – اگرچه آنها البته به اندازه گوشواره های چوبی Meze 99 Classic ظاهر و یا ظاهری ندارند. . هدفون ها نیز به خوبی ساخته شده اند و به طور کامل توسط پیچ ها و اتصالات فلزی به هم متصل می شوند تا از قابلیت تعمیر کامل اطمینان حاصل شود. من نیازی به آزمایش آن احساس نکرده‌ام، اما گزارش‌ها در جاهای دیگر نشان می‌دهند که از بین بردن آنها آسان است.

چیزی که به خصوص در مورد ۹۹ Neos جالب توجه است، هدبند خودتنظیمی به سبک تعلیق آن است. من هرگز بزرگ‌ترین طرفدار این طراحی نبوده‌ام، اما پوشیدن ۹۹ Neos آسان است – و برخی از گوش‌های عمیق عمیق و فقط نیروی گیره‌ای متوسط ​​به این امر کمک می‌کنند. این ویژگی‌های طراحی به این معنی است که عملکرد بهتری نسبت به سایر هدست‌هایی دارند که من در ماه‌های اخیر آزمایش کرده‌ام، مانند هدست‌هایی که در ماه‌های اخیر آزمایش کرده‌ام درجه SR325x و سنهایزر HD 660S2 از نظر راحتی برای من بالشتک های ضخیم نیز عایق صدای منفعل خوبی را ایجاد می کنند. این باعث می شود ۹۹ Neos یک مجموعه عالی از هدفون های مسافرتی باشد و همچنین از جلسات گوش دادن طولانی مدت بهره مند می شود.

من همچنین می‌خواهم به کیس سخت فوق‌العاده‌ای که Meze با ۹۹ Neos ارائه کرده است، فریاد بزنم. این یکی از بهترین کیس های سختی است که من با یک جفت هدفون داشته ام، و حتی یک شمع به نمونه ای که در Focal Bathys نشان داده شده نگه می دارد – مجموعه ای از قوطی های بی سیم که چهار برابر قیمت این Mezes هستند. همچنین با برخی از لوازم جانبی مفید، از جمله آداپتورهایی برای جک‌های هدفون با اندازه‌های مختلف برای اطمینان از سازگاری گسترده، از جمله آداپتور هواپیما، ارائه می‌شود، بنابراین هنگام پرواز به مکان‌های گرم و آفتابی از صدای فوق‌العاده احساس گرسنگی نمی‌کنید.


بررسی Meze 99 Neo: هدفون شیک با مشخصات صدای گرم و دقیق

Meze می گوید که ۹۹ Neos نمایه صدای گرم و متعادلی را ارائه می دهد و من به طور کلی با این موافق هستم. آنها یک گوش دادن واضح، واضح و دقیق با گرمای فراوان هستند که گوش دادن به لیست پخش آهنگ های معمول من را لذتی مطلق می کند. گوش دادن به قطعه‌ای زنده از Walking Man جیمز تیلور این را کاملاً نشان می‌دهد، با صدایی به طور کلی صاف و دقیق که به هیچ وجه خشن یا تند نیست. این به ویژه برای ارائه میان رده با گرمی و وضوح به آوازها صدق می کند که همه چیز را از JT گرفته تا خشن گله Culling از Porcupine Tree را به شادی تبدیل می کند. حتی در دریای سنگ چکشی، آواز استیون ویلسون واضح باقی ماند. این پروفایل صدای گرم و متعادل مطمئناً به مناسب ساختن ۹۹ Neos برای طیف گسترده ای از ژانرها کمک می کند.

با در نظر گرفتن این تفاوت های ظریف، ۹۹ Neos همچنین دارای قسمت پایینی کاملاً گرد با وزن زیادی است. Rush’s YYZ ظرافت و ظرافت زیادی را برای آنچه که میت فست فرکانس‌های پایین‌تر و آهنگی است که کاملاً بر پایه‌های باس قوی و تند گیدی لی است، به نمایش گذاشت. باس اصلاً تحریف نشده است، و در حالی که این هدفون‌ها مانند سایر هدفون‌هایی که من استفاده کرده‌ام، هیولاهای بیس سنگینی نیستند و ممکن است برخی آن‌ها را ترجیح دهند، هنوز هم گوش دادن معتبری است که دوست‌داشتنی‌های زیادی در مورد آن‌ها دارد. شاید کمی تیره‌تر از هدفون‌های دیگری باشند که من آزمایش کرده‌ام، با سطح پایین‌تر مشخص‌تر، اما پایین‌ترین هدفون معتبر، بالشتکی عالی برای بقیه موسیقی‌ها فراهم می‌کند. این در گوش دادن به Fish’s Jumpsuit City از آلبوم Suits نمونه‌ای است – خط بیس آن در کل آهنگ تند می‌زند، و ۹۹ Neos صدایی اطمینان‌بخش را ارائه می‌کند، بدون اینکه زیاد باشد.

YYZ همچنین تصویربرداری استریو و صحنه صدای عالی ارائه شده توسط ۹۹ Neos را با فضای تنفسی فراوان برای سازها و حس صدایی که از هر طرف ارائه می‌شود، نشان داد. صحنه موسیقی شگفت‌انگیز نیز در گوش دادن به آهنگ The Style Council’s Headstart for Happiness با دست‌ها و کلیک‌های دور در سمت چپ همراه با مرکزیت سازهای گیتار آکوستیک و آواز پل ولر برای ایجاد صدای فوق‌العاده ۹۹ Neos آشکار شد. این صحنه صوتی عالی همچنین ثابت کرد که آنها را به مجموعه ای عالی از هدفون های بازی نیز تبدیل می کند، با موقعیت یابی دقیق دشمنان و شلیک گلوله مانند چند دور CS:GO نیز. صحنه صدا در اینجا گسترده است، اگرچه به عنوان پشت بسته، ذاتاً فضای زیادی به اندازه پشت باز مانند Grado SR325xs که من آزمایش کردم وجود ندارد.


با توجه به روند کلی ۹۹ Neos برای ارائه یک گوش دادن گرم و دقیق که نرم و روان است، منطقی است که این امر به سطح بالای آنها نیز منتقل شود. گاهی اوقات با استفاده از هدفون، صدای تریبل ممکن است کمی خشن باشد تا جایی که شما خم شوید، اما در مورد ۹۹ Neos اینطور نیست. گوش دادن به میکس جدید Breathe از Dark Side Of The Moon پینک فلوید این را کاملاً با وضوح کار سنج نیک میسون توصیف می کند، در حالی که صداهای پیچیده دوازده سیمی گیتار در هتل The Eagles کالیفرنیا با ظرافت و لطافت ارائه شده است. خوب. حاضر در آهنگ گسترده تر با ۹۹ Neos. همین امر در مورد سازهای کوبه‌ای و ترکیب‌های خشن‌تر در آهنگ Get On Your Feet اثر گلوریا استفان در شکستن ساز این آهنگ نیز صدق می‌کند.

واقعیت این است که با امپدانس تنها ۲۶ اهم، ۹۹ Neos نیز تقریباً در همه چیز عالی خواهد بود. من آنها را مستقیماً در مک بوکم قرار دادم، و آنها بسیار عالی عمل کردند. با این حال، وقتی ۹۹ Neos را با یک DAC با کیفیت بالا جفت می‌کنید، واقعاً بهترین نتیجه را می‌گیرید. این فقط همه چیز را غنی‌تر می‌کند و ۹۹ Neos را به شنیدن جذابی تبدیل می‌کند.

با همه اینها، ۱۸۵ پوند/۱۹۹ دلار برای Meze 99 Neos در واقع یک معامله معقول است. اگر شما فردی هستید که می‌خواهید مجموعه‌ای از هدفون‌های شیک، و همچنین ساختار فوق‌العاده و با مشخصات صدای گرم، دقیق و تقریباً اطمینان‌بخش داشته باشید، اینها یک انتخاب عالی هستند. آنها حداقل در شش سال گذشته ستون اصلی طیف Meze بوده اند، و اکنون من این فرصت را داشته ام که آنها را آزمایش کنم، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-meze-99-neo-review-stylish-and-sleek-looks-with-a-warm-and-detailed-sound-profile?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *