بررسی NVIDIA RTX 4070 Ti Super و ۴۰۸۰ Super: دو پردازنده گرافیکی سریعتر، یک معامله بهتر

برای گیمرهای باهوشی که در چند سال گذشته برای گرفتن پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 NVIDIA عجله نکرده‌اند، سوپر کارت‌های جدید این شرکت واقعاً قانع‌کننده هستند. همه آنها قدرت بسیار بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهند – به طوری که RTX 4070 Super 599 دلاری در واقع یک کارت بازی ۴K مناسب است. اما RTX 4080 Super 999 دلاری نیز یک معامله خوب برای گیمرهای تشنه قدرت است، زیرا ۲۰۰ دلار کمتر از ۴۰۸۰ اصلی است. بین این دو کارت، NVIDIA اکنون گزینه های ارتقای مطلوبی برای گیمرهای میان رده و رده بالا دارد.

اما در مورد RTX 4070 Ti جدید چطور؟ درست بین دو خواهر و برادرش گیر کرده است، بدون مخاطب مشخص. به هر حال، اگر می‌خواهید ۷۹۹ دلار برای کارت گرافیک خرج کنید، کمی بیشتر برای ۴۰۸۰ Super ممکن است برای قدرت اضافی منطقی‌تر باشد. در غیر این صورت، ممکن است فقط ۴۰۷۰ Super را تهیه کنید، کمی آن را اورکلاک کنید و ۲۰۰ دلار اضافی را برای یک SSD دیگر یا رم بیشتر خرج کنید. این معمایی کاملاً ساخت NVIDIA است، معمایی که ممکن است با دادن تخفیف جزئی ۵۰ دلاری به ۴۰۷۰ Ti Super حل شود. (و زمانی که برخی از کارت ها، مانند مدل ایسوس که بررسی کردیم، بالاتر از MSRP قیمت دارند، گیج کننده تر است.)

درست مانند ۴۰۷۰ Super، ۴۰۷۰ Ti Super و ۴۰۸۰ Super دارای هسته های CUDA بیشتری نسبت به مدل های اصلی و همچنین سرعت ساعت کمی بالاتر هستند. ۴۰۷۰ Ti Super دارای ۸۴۴۸ هسته CUDA در مقایسه با ۷۶۸۰ هسته ۴۰۷۰ Ti است، در حالی که ۴۰۸۰ Super به جای ۹۷۲۸ دارای ۱۰۲۴۰ هسته CUDA است. ۴۰۷۰ Ti Super همچنین دارای ۴ گیگابایت VRAM بیشتر است که آن را به ۱۶ گیگابایت حافظه GDD6X می رساند، در حالی که ۴۰۸۰ Super به ۱۶ گیگابایت می رسد. (احتمالا انویدیا نمی‌خواهد به RTX 4090 هیولایی نزدیک‌تر شود که اکنون صدها بیشتر از قیمت اولیه ۱۵۹۹ دلاری خود به فروش می‌رسد.)

با توجه به رم، من انتظار داشتم RTX 4070 Ti Super به مراتب سریعتر از ۴۰۷۰ Ti باشد، اما در نهایت تنها ۷۴۲ امتیاز بالاتر در بنچمارک ۳DMark TimeSpy Extreme کسب کرد. در بازی ها بهتر عمل می کند و در هر دو ۱۵ فریم بر ثانیه امتیاز بیشتری می گیرد هالو بی نهایت (۱۰۴ فریم در ثانیه) و سایبرپانک ۲۰۷۷ (۹۳ فریم در ثانیه) هنگام بازی در ۴K با حداکثر گرافیک و تنظیمات ردیابی پرتو. نتایج ۴۰۸۰ Super نیز به همین ترتیب بی صدا بود: در TimeSpy Extreme 289 امتیاز بیشتر از ۴۰۸۰ کسب کرد و ۱۰ فریم در ثانیه بالاتر بود. سایبرپانک (۱۰۳ فریم در ثانیه) هنگام بازی در ۴K با ردیابی پرتو.

هیچ یک ۳DMark TimeSpy Extreme پورت رویال (Ray Tracing) سایبرپانک مخلوط کن
NVIDIA RTX 4080 Super ۱۳,۱۶۸ ۱۸۴۳۵/۸۵ فریم بر ثانیه
۱۴۴۰p RT Overdrive DLSS 180fps4K RT Overdrive DLSS 105fps
۸۸۶۷
NVIDIA RTX 4070 Super ۱۱,۳۶۶ ۱۵۵۸۶/۷۲ فریم در ثانیه
۱۴۴۰p RT Overdrive DLSS 165fps4K RT Overdrive DLSS 93fps
۷,۳۴۲
NVIDIA RTX 4070 Super ۹,۸۳۰ ۱۲۹۳۸/۶۰ فریم بر ثانیه ۱۴۴۰p RT Overdrive DLSS: 157 ۶,۱۷۷
NVIDIA RTX 4070 Ti ۱۰,۶۲۴ ۱۴۱۶۳/۶۶ فریم در ثانیه ۱۴۴۰p RT DLSS: 135 فریم در ثانیه ۷,۲۴۷

سازندگان محتوا همچنین از اسب بخار اضافی قدردانی خواهند کرد. ۴۰۷۰ Ti Super امتیاز ۸۷۷۰۷ در بنچمارک Luxmark HDR و ۷۴۲۴ امتیاز در تست Blender کسب کرد، در حالی که در ۴۰۷۰ Ti super امتیاز ۷۵۹۹۷ و ۷۲۴۷ بود. ۴۰۸۰ Super در Luxmark HDR به ۹۹۵۱۵ امتیاز در مقایسه با ۹۴۸۳۲ امتیاز قبلی رسید.

اینها نتایجی است که با پرتاب کردن هسته های CUDA بیشتر در این کارت ها انتظار دارید، بنابراین من دقیقاً ناامید نیستم. اما پس از محک زدن هر دو پردازنده گرافیکی و مقایسه نتایج آنها با ۴۰۷۰ Super، من بیشتر تحت تأثیر ۴۰۷۰ Ti Super قرار گرفتم. می‌توانم متوجه شوم که NVIDIA نمی‌خواهد آن را خیلی سریع‌تر کند، اما به طور جدی باید ارزان‌تر از ۴۰۷۰ Ti اصلی باشد. در غیر این صورت، همانطور که گفتم، ۴۰۷۰ Super بسیار جذاب‌تر است و اگر کارت‌های ارزان‌تر ۴۰۷۰ Ti ظاهر شوند، تعجب نمی‌کنم.

بررسی NVIDIA RTX 4070 Ti Super و ۴۰۸۰ Super: دو پردازنده گرافیکی سریعتر، یک معامله بهتر

را بررسی کردیم ASUS TUF Gaming 4070 Super (که در حال حاضر با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش می رسد)، و همچنین NVIDIA’s Founders Edition 4080 Super. پردازنده گرافیکی ایسوس دارای سه فن و طراحی هیت سینک معمولی است، در حالی که کارت NVIDIA بار دیگر از تنظیمات خنک کننده اتاق بخار منحصر به فرد (و بسیار موثر) خود استفاده می کند. هر دو کارت در زیر بارگذاری حدود ۷۵ درجه سانتیگراد معلق بودند، اما GPU ASUS به لطف آن سه فن بزرگ، به طرز محسوسی بلندتر بود. هنوز می‌توانستم صدای چرخش ۴۰۸۰ Super تحت فشار را بشنوم، اما صدای آن تقریباً زیاد نبود.

اگر تا به حال نمی توانید بگویید، بزرگترین نقطه فروش ۴۰۸۰ Super این است که ۲۰۰ دلار کمتر از نسخه اصلی است. نه تنها به خودی خود معامله بهتری است، بلکه قیمت پایین آن نیز (امیدواریم) در نهایت به کاهش هزینه کارت های قدیمی ۴۰۸۰ نیز کمک کند. و اگر حاضر نیستید برای یک کارت گرافیک ۹۹۹ دلار بپردازید، ۴۰۷۰ Super 599 دلاری نیز بی‌ارزش نیست.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nvidia-rtx-4070-ti-super-and-4080-super-review-183034039.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/nvidia-rtx-4070-ti-super-and-4080-super-review-183034039.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *