بررسی Realme 12 Pro+ 5G: از نظر سبک، سخت‌افزار و عملکرد امتیاز خوبی کسب می‌کند

طرفداران

– یک ظاهر طراحی چشمگیر و درجه یک
– عملکرد جامد از SoC
– نمایشگر خیره کننده
– تنها گوشی هوشمند در بخش خود دارای دوربین پریسکوپ است
– عمر باتری جامد و شارژ سریع

منفی

– به طور قابل توجهی bloatware و تبلیغات کمتر است، اما هنوز جای بهبود دارد
– عکس‌هایی که تحت نور مصنوعی کم گرفته می‌شوند می‌توانند یک ضربه یا اشتباه باشند
دوربین پریسکوپ باید بهینه شود

قیمت: ۳۳۹۹۹ روپیه برای نسخه ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی آزمایش شده (از ۲۹۹۹۹ روپیه شروع می شود)
رتبه بندی: ۴/۵

علیرغم شباهت بصری آن به نسل قبلی خود، Realme 12 Pro+ ارتقاهای قابل توجهی را نسبت به ۱۱ Pro+، به ویژه در بخش سخت افزاری، به ارمغان می آورد. Realme 12 Pro+ با پیشرفت‌های قابل‌توجهی به‌ویژه در بخش دوربین که لنز تله فوتو پریسکوپ را معرفی می‌کند، دنبال می‌کند.

این تنظیم دوربین در بخش خود، قابلیت‌های زوم بدون اتلاف فاصله کانونی چندگانه در رده میان‌برد، به‌طور قابل‌توجهی منحصربه‌فرد است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

Realme 12 Pro+ با قیمت اولیه ۳۰۰۰۰ روپیه در هند، خود را به عنوان دستگاهی معرفی می‌کند که احساس برتری فراتر از هزینه آن دارد. Realme 12 Pro+ با طیف وسیعی از ویژگی ها، مشخصات چشمگیر و طراحی واقعاً جذاب، مطمئناً در بین رقبای خود متمایز است.

با این حال، هر دستگاهی نقاط ضعف خود را دارد. سوال باقی می ماند: Realme 12 Pro+ 5G به طور کلی چگونه عمل می کند و آیا این یک انتخاب محتاطانه برای کسانی است که به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستند؟

بررسی Realme 12 Pro + 5G: طراحی

جدیدترین گوشی هوشمند ریلمی طراحی قبلی را حفظ کرده است اما برخی از پیشرفت‌های آرایشی را برای ظاهری جذاب‌تر معرفی می‌کند.

Realme 12 Pro+ دارای پشتی چرمی گیاهی است که نه تنها حس ممتازی را القا می کند، بلکه چسبندگی ایمن را نیز فراهم می کند. این تلفن یک ماژول دوربین گرد قابل توجه با سه سنسور دوربین و یک فلاش LED را به نمایش می‌گذارد که در یک صفحه طلایی آفتابی قرار گرفته است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

ریلمی با همکاری طراح ساعت‌های لوکس، اولیویر ساوئو، که به خاطر کارش با برندهای معتبر ساعت سوئیسی شهرت دارد، چندین عنصر از ساعت‌های لوکس را در طراحی این گوشی هوشمند گنجانده است.
به عنوان مثال، قاب های فلوت دار اطراف جزیره دوربین، یک انتخاب طراحی بسیار رایج است که در ساعت های لوکس رولکس، امگا و چندین ساعت لوکس دیگر مشاهده می کنیم.

رنگ‌های موجود آبی زیردریایی، بژ ناوبری و قرمز اکسپلورر هستند. ما نوع Submarine Blue را برای بررسی داریم. مدل آبی زیردریایی با ظاهر ظریف و ممتاز خود، با ساختار نازک و سبک با ضخامت ۸٫۷۵ میلی متر و وزن ۱۹۶ گرم، تحت تاثیر قرار می دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

قاب آلومینیومی طلایی به طور یکپارچه چرم ارگانیک پشتی را با نمایشگر منحنی جلویی ترکیب می کند.

در لبه سمت راست، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را می‌بینید، در حالی که لبه پایینی سینی سیم‌کارت، مشبک بلندگو و درگاه USB Type-C را در خود جای داده است. قسمت بالایی دارای یک بلستر IR و یک بلندگو دیگر است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

Realme 12 Pro+ با رتبه IP65 از گرد و غبار، آب و اسپری‌های مایع کم فشار محافظت می‌کند و آن را برای شرایط مختلف آب و هوایی مناسب می‌کند. علیرغم مشخصات سبک و باریک، این گوشی از بدنه محکمی برخوردار است و در هنگام در دست گرفتن حسی محکم را ارائه می دهد. به طور کلی، Realme 12 Pro+ برای جلب توجه و شروع مکالمات با ویژگی‌های زیبایی‌شناختی آن طراحی شده است.

علیرغم سبک و باریک بودن Realme 12 Pro+، بدنه محکمی دارد و هنگام در دست گرفتن احساس محکمی می کند. به طور کلی، از نظر زیبایی شناسی، دستگاه مطمئناً می تواند سرها را برگرداند و شروع کننده مکالمه ای عالی باشد.

بررسی Realme 12 Pro+ 5G: نمایشگر

Realme 12 Pro+ ممکن است تغییرات شدیدی را در صفحه نمایش خود نشان ندهد، اما تنظیمات ظریف جذابیت بصری آن را افزایش می دهد.

این دستگاه با پنل ۶٫۷ اینچی FHD+ ProXDR AMOLED کمی منحنی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۱۲ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و حداکثر روشنایی محلی ۹۵۰ نیت، تجربه بصری جذابی را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی صفحه نمایش تا ۱۲۰ هرتز و پاسخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز، تعاملات صاف و پاسخگو را تضمین می کند و با پوشش کامل طیف رنگی P3 برای رنگ های زنده و دقیق تکمیل می شود.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

این دستگاه دارای حالت کاهش نور ۲۱۶۰ هرتز PWM است که دقت رنگ را در سطوح روشنایی پایین افزایش می‌دهد. این نمایشگر با داشتن گواهینامه HDR10+ تصاویری واضح و واضح را حتی در زیر نور مستقیم خورشید تضمین می کند. با نسبت کنتراست چشمگیر ۵,۰۰۰,۰۰۰:۱ و پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیتی، صفحه نمایش ظاهری واضح و پر جنب و جوش ارائه می دهد.

با اولویت راحتی کاربر، صفحه نمایش دارای گواهینامه نور آبی کم در سطح سخت افزار است، خستگی چشم را کاهش می دهد و دارای گواهینامه حفاظت از چشم TUV Rheinland برای عملکرد بدون سوسو زدن است. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر که به خاطر سرعت و دقت استثنایی اش معروف است، با انیمیشن های شیک همراه است. انحنای ۶۱ درجه طراحی شیشه منحنی، به لطف اجرای الگوریتم به روز شده X-touch Anti-Mistouch توسط Realme، مشکلات لمس کاذب را به حداقل می رساند.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

در حالی که برخی از افراد ممکن است شکایت کنند که Realme از یک صفحه نمایش استفاده می کند که سال گذشته و سال قبل از آن نیز دیده شده بود، اما همچنان به عنوان یکی از بهترین پیشنهادات در بخش بودجه باقی می ماند. هنوز هم یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار و مطمئناً بهترین در کلاس خود است.

بررسی Realme 12 Pro+ 5G: دوربین

Realme 12 Pro+ 5G دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پشت خود است که دارای سنسور ۵۰MP سونی IMX890 با OIS به عنوان دوربین اصلی است. این لنز دارای فاصله کانونی طبیعی ۲۴ میلی متر است.

این دستگاه همچنین شامل یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ برای فاصله کانونی ۷۱ میلی‌متری است که جایگزین سنسور ISOCELL قبلی ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می‌شود. لنز پریسکوپ زوم حسگر ۶ برابر و زوم اپتیکال ۳ برابر را ارائه می دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

دوربین اصلی Realme 12 Pro+ در گرفتن عکس‌های نور روز با رنگ‌های واضح و دقیق عالی است و محدوده دینامیکی قابل مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار رده بالا را ارائه می‌دهد. به‌طور پیش‌فرض، عکس‌های ۱۲٫۵ مگاپیکسلی با پیکسل را برای جزئیات استثنایی می‌گیرد. این تلفن دارای حالت خیابانی برای تصاویر پرتره در فواصل کانونی مختلف است، با یک کلید زوم خودکار برای نزدیک‌تر کردن سوژه‌ها بدون حرکت فیزیکی.

تصاویر با نور کم بدون حالت شب، جزئیات چشمگیر و نوردهی متعادل را به نمایش می گذارند. فعال کردن حالت شب کیفیت را با کاهش نویز و تیز کردن بیش از حد افزایش می‌دهد. این دوربین در شرایط نوری چالش برانگیز سرعت شاتر و فوکوس قابل تحسینی را نشان می دهد.

Realme وضوح و پایداری عکس‌های شبانه را با استفاده از OIS شیب منشوری (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر)، همراه با پوشش ساختاری با طول موج فرعی و هود لنز به شکل موج، بهبود بخشیده است. این ترکیب ویژه به کاهش شعله ور شدن و شبح کمک می کند و به کاربران اطمینان می دهد که وضوح تصویر فوق العاده ای را حتی در شرایط کم نور دریافت می کنند.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

عملکرد تیرانداز فوق عریض در محدوده دینامیکی و دقت رنگ در مقایسه با دوربین اصلی کم است. سنسور ماکرو در عکاسی از نمای نزدیک به خوبی کار می کند اما در نور نسبتا کم با مشکل مواجه می شود.
سنسور OV64B با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپ ۱/۲ اینچی با زوم اپتیکال ۳ برابر می‌درخشد و تصاویر ثابتی را از فاصله دور ارائه می‌کند. با این حال، فراتر از ۱۴۰ میلی متر، وقتی شروع به ورود به زوم دیجیتال می کند، همه چیز به سرعت از هم می پاشد. کیفیت تصویر ناسازگار می شود و حتی با یک سه پایه ثابت، جزئیاتی وجود ندارد. Realme باید با دوربین Periscope خود برگه ای از کتاب راهنما سامسونگ برداشته و نرم افزار را تنظیم کند تا تصاویر را به روشی بهتر پردازش کند. ما همچنین OIS را در دوربین Periscope پیدا کردیم که گاهی اوقات مشکل دارد.

دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی سلفی‌هایی با جزئیات مناسب صورت می‌گیرد، اما ممکن است از وضوح بیش از حد رنج ببرد، مشکلی که در دستگاه‌های Realme تکرار می‌شود.

کلیک در اینجا چند نمونه دوربین از Realme 12 Pro+ را مشاهده می کنید.

بررسی Realme 12 Pro+ 5G: عملکرد، تجربه نرم افزاری و رابط کاربری

Realme 12 Pro+ 5G به چیپست Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2 مجهز شده است که مبتنی بر فرآیند ۴ نانومتری است. شما همچنین دارای پردازنده گرافیکی Adreno 710 هستید که عملکرد گرافیکی سریع و کارآمد را تضمین می کند. این ترکیب امکان بارگیری و باز کردن سریع برنامه ها را فراهم می کند و GPU به عملکرد مناسب بازی کمک می کند.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

این دستگاه تا ۱۲ گیگابایت رم ارائه می‌کند که بازیابی سریع داده‌ها را تسهیل می‌کند و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را فراهم می‌کند و فضای کافی برای برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، صدا، اسناد و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

در تست بازی با استفاده از Asphalt 9، Realme 12 Pro+ عملکرد یکپارچه با گرافیک HD و نرخ فریم بالا را برای بیش از نیم ساعت نشان داد و هیچ تاخیر یا کاهشی در نرخ فریم نشان نداد. نرخ تجدید ۶۰ هرتز حفظ شد و در حالی که دستگاه پس از ۱۵-۲۰ دقیقه گرم شد، عملکرد کلی رضایت بخش باقی ماند. نتایج بنچمارک بیشتر بر قابلیت‌های دستگاه گواهی می‌دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

در رابطه با نرم افزار، Realme 12 Pro+ 5G روی Realme UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ اجرا می شود. Realme سیستم عامل اندروید ۱۴ را سفارشی کرده است تا گزینه های سفارشی سازی و شخصی سازی اضافی را ارائه دهد. RealmeUI همچنان بسیار شهودی، قابل تنظیم و در کل استفاده از آن آسان و دوستانه است.

ویژگی ها عبارتند از Omoji برای ایجاد آواتار، File Dock برای دسترسی سریع به موارد ضروری، و مات تصویر هوشمند برای استخراج اشیا از تصاویر. این دستگاه همچنین نظارت بر ضربان قلب را معرفی می کند، اگرچه دقت آن ممکن است متفاوت باشد. رابط کاربری دارای رنگ‌های زنده زیادی است، بسیار کاربرپسند است و تجربه مرور لذت بخشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برخی از ویژگی های قابل توجه دیگر عبارتند از Phonelink برای اتصال یکپارچه با لپ تاپ ها / رایانه های شخصی ویندوز و کپسول فلش. Realme همچنین متعهد به دو سال به روز رسانی نرم افزار اصلی و سه سال به روز رسانی امنیتی برای Realme 12 Pro+ است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

هنوز هم برخی از نرم افزارهای bloatware پیدا خواهید کرد، اما Realme واقعاً آنها را بسیار کاهش داده است. هنوز عادات آزاردهنده‌ای وجود دارد، مانند پوشه‌های Hot Apps و Hot Games. خوشبختانه، توصیه های برنامه این بار، به مراتب بهتر است و شما را شرمنده نمی کند.

شما همچنین می توانید آن را به طور کامل خاموش کنید. یکی دیگر از نکات مثبت، سهولتی است که Realme به شما امکان می دهد از Glance انصراف دهید، حتی اگر آن را در حین راه اندازی دستگاه فعال نگه دارید.

اگر به عملکرد دستگاه برگردیم، Realme 12 Pro+ 5G دارای WiFi 6، BlueTooth 5.2 و پورت USB Type-C 2.0 برای اتصال است.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

از نظر اتصال دستگاه، Realme 12 Pro+ 5G به WiFi 6، بلوتوث ۵٫۲ و پورت USB Type-C 2.0 مجهز شده است.

علاوه بر این، در طول آزمایش طولانی ما، که شامل تماشای تعداد زیادی ویدیو و اجرای یک جلسه بازی کوتاه BGMI بود، تنها کاهش جزئی در سطح باتری مشاهده کردیم. این نشان می دهد که دستگاه دارای مدیریت انرژی کارآمد است.

بررسی Realme 12 Pro+ 5G: عمر باتری

Realme 12 Pro+ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که همان ظرفیت مدل قبلی را حفظ می کند.

در طول استفاده منظم با روشنایی صفحه نمایش روی ۷۰ درصد، ما به راحتی به بیش از ۸ ساعت زمان روشن شدن صفحه و بیش از ۱۶ ساعت زمان استفاده کلی دست یافتیم. در طول این مدت، ما درگیر فعالیت‌های مختلفی بودیم، مانند تماشای فیلم‌ها و نمایش‌ها، مرور وب و رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های سبک، ارسال ایمیل‌های متعدد و شرکت در چند تماس ویدیویی. قابل ذکر است که در تست باتری PCMark، Realme 12 Pro+ به امتیاز قابل توجهی در کمتر از ۲۰ ساعت دست یافت.

علاوه بر این، این گوشی دارای یک شارژر سریع ۶۷ واتی در جعبه است. این شارژر در مدت تقریبی ۲۰ دقیقه سطح باتری دستگاه را تا ۵۰ درصد شارژ می کند و در کمتر از یک ساعت گوشی را به راحتی شارژ می کند.

بررسی Realme 12 Pro + 5G: حکم

Realme 12 Pro+ به عنوان یک تلفن هوشمند همه کاره ۵G متمایز است و کارهای روزمره را به آرامی و سریع انجام می دهد. این بازی از عناوین سنگین بازی پشتیبانی می‌کند، از عمر باتری قوی در استفاده متوسط ​​برخوردار است و دارای صفحه‌نمایش پر جنب و جوش با بازتولید رنگ چشمگیر است. دوربین نور روز عملکرد خوبی دارد و کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهد.

در حالی که Realme 12 Pro+ یک انتخاب همه جانبه است، کسانی که عملکرد بازی را در اولویت قرار می دهند ممکن است جایگزین های Poco و OnePlus را بررسی کنند. همچنین لازم به ذکر است که Realme 12 Pro+ دارای حداکثر ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت است که می تواند برای برخی از کاربران یک نقطه ضعف باشد.

اعتبار تصویر: Firstpost Mehul Reuben Das

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند موتورولا و ردمی در مقایسه با رتبه IP65 Realme، مقاومت بالایی در برابر آب و گرد و غبار با رتبه IP68 دارند.

با این حال، Realme 12 Pro+ در بازه قیمتی خود برجسته است. با طراحی جذاب با روکش چرمی، صفحه نمایش واضح و عملکرد قابل اعتماد، با رابط کاربری Realme بهبود یافته تکمیل شده است. دوربین های اولیه و تله فوتو نتایج چشمگیری را در سناریوهای مختلف ارائه می دهند و عمر باتری قابل ستایش است. اگر این ویژگی ها چیزی است که در یک دستگاه به دنبال آن هستید، Realme 12 Pro+ یک سرمایه گذاری ارزشمند خواهد بود.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/realme-12-pro-5g-review-scores-well-on-style-hardware-and-performance-13688932.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *