گوگل چت بات هوش مصنوعی را به نام «Bard» به «جمینی» تغییر می‌دهد، به زودی اپلیکیشنی رایگان و پولی خواهد داشت.

گوگل در اقدامی برای بازتعریف چشم‌انداز چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود آماده می‌شود تا ربات چت موجود خود، “Bard” را به نام جدید “جمینی” تغییر دهد. طی چند ماه گذشته، این غول فناوری به سختی ربات چت هوش مصنوعی مجهز به Gemini خود را بهبود بخشیده و از مجموعه ای از ویژگی های جدید پرده برداری کرده است. به‌روزرسانی اخیر به‌ویژه قابلیت تولید تصویر را معرفی کرد و پیشرفت قابل‌توجهی در قابلیت‌های چت بات را نشان داد.

اطلاعات مربوط به تغییر نام تجاری قریب‌الوقوع از طریق پست اخیر دیلان روسل، یک توسعه‌دهنده برنامه اندروید در X منتشر شد. این افشاگری با گزارش‌های قبلی ۹to5Google مطابقت دارد و احتمال تغییر نام Google Bard به Gemini را بیشتر تقویت می‌کند.

یک عکس لو رفته همراه با این پست، تغییراتی را به تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۴ نشان می دهد که به تغییر نام اشاره می کند و نگاهی اجمالی به ویژگی های آینده دارد.

تغییرات فاش شده نه تنها نشان‌دهنده تغییر نام تجاری است، بلکه اشاره‌ای به معرفی یک سطح «پیشرفته» دارد که توسط Gemini Ultra طراحی شده است. این نشان دهنده پیشرفته ترین مدل زبان بزرگ گوگل تا به امروز است که به طور بالقوه از قابلیت های GPT-4 OpenAI که ChatGPT Plus و Microsoft Copilot را قدرت می دهد، پیشی می گیرد.

آنچه در تغییرات ثبت توجه را به خود جلب می کند، نشانه ای است که دسترسی به Gemini Advanced در پشت دیوار پرداخت محدود خواهد شد. گوگل ادعا می کند که این مدل زبان بزرگ قدرتمند در “انجام کارهای پیچیده مانند استدلال منطقی، کدنویسی، پیروی از دستورالعمل های ظریف و همکاری خلاقانه” مهارت دارد.

علاوه بر این، این شرکت قصد دارد قابلیت‌های Gemini Ultra را در «ماه‌های آینده» با تمرکز بر ظرفیت آن برای تجزیه و تحلیل عمیق فایل‌ها، داده‌ها، اسناد و موارد دیگر افزایش دهد.

قابل ذکر است که رونمایی از برنامه Gemini برای دستگاه های اندرویدی به عنوان یک جنبه محوری از استراتژی گوگل برجسته می شود. این شرکت ادعا می کند که برنامه جدید متحول کننده روش های یادگیری، کمک به نوشتن یادداشت های تشکر، برنامه ریزی رویدادها و موارد دیگر خواهد بود که همگی توسط هوش مصنوعی گوگل در دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی می شوند.

ادغام Gemini با سرویس های مختلف گوگل مانند Gmail، Maps و YouTube پیش بینی می شود. در حالی که کاربران اندروید قرار است یک برنامه اختصاصی دریافت کنند، کاربران iOS می توانند از طریق برنامه موجود گوگل به Gemini دسترسی داشته باشند. تغییرات قریب الوقوع نشان دهنده تعهد گوگل به پیشرفت قابلیت های هوش مصنوعی و ادغام یکپارچه آنها در تعاملات روزانه کاربران است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-to-rebrand-ai-chatbot-bard-as-gemini-will-have-a-free-and-paid-app-launching-soon-13689322.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *