بررسی Realme Buds Air 5: هدفون های TWS خوب که ممکن است در رقابت خواهر و برادر گم شوند

طرفداران:

– خروجی صدای خوب پس از ترفندهای EQ
– ANC عالی برای بخش
– صدا و کنترل ها را می توان از طریق برنامه سفارشی کرد
– سبک و راحت در گوش
– تشخیص سایش، مقاومت در برابر پاشش IPX5
– پشتیبان خوب باتری، شارژ سریع
– کیفیت تماس مناسب

معایب:

صدای پیش‌فرض و تنظیمات از پیش تعیین شده کمتر از حد مجاز هستند
– حالت شفافیت متوسط
– بدون پشتیبانی از جفت دوگانه
– پشتیبان گیری باتری با ANC در صورت نیاز به بهبود

قیمت: ۳۶۹۹ روپیه
رتبه بندی: ۳٫۸/۵

سری هدفون‌های Realme Buds Air در طول سال‌ها به‌طور مداوم توصیه‌های ما را دریافت کرده‌اند. Buds Air 2 و Buds Air 3 به طور خاص ما را با ویژگی ها و عملکرد خود تحت تأثیر قرار دادند. در حالی که کیفیت صدا برای هر دو خوب بود، اولی قابلیت حذف نویز فعال عملکردی (ANC) را با قیمتی نزدیک به ۳۰۰۰ روپیه در آن زمان ارائه می‌کرد، در حالی که دومی دارای بهترین ANC در بخش زیر ۵K بود که پیشی گرفتن از آن تا زمانی که چند ماه پیش.

بررسی Realme Buds Air 5: هدفون های TWS خوب که ممکن است در رقابت خواهر و برادر گم شوند
اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

پس چند ماه پیش چه چیزی تغییر کرد؟ خوب، ریلمی سری Buds Air 5 خود را عرضه کرد، اما برخلاف گذشته، این بار بیش از یک محصول در این سری وجود داشت. ما قبلاً هدفون‌های Redmi Buds Air 5 Pro را بررسی کرده‌ایم و آن را در میان بهترین‌ها در بخش زیر ۵K هدفون‌های TWS در هند ارزیابی کرده‌ایم. اکنون بادز ایر ۵ را برای بررسی داریم که جانشین واقعی بادز ایر ۳ است و تعداد انگشت شماری از ویژگی ها را از مدل پرو به عاریت گرفته است.

دو مدل هنوز هم خوب بودند، اما به زودی ریلمی Buds T300 را با قیمتی مضحک و جذاب عرضه کرد. آیا Realme Buds Air 5 بین Buds Air 5 Pro بارگذاری شده و T300 بسیار مقرون به صرفه گیر کرده است، آیا Realme Buds Air 5 می تواند وجود خود را توجیه کند؟ به عنوان یک محصول مستقل چقدر خوب است؟ ما در این بررسی مفصل به همه اینها و بیشتر پاسخ می دهیم.

Realme Buds Air 5: Design and Comfort (8/10)

زبان طراحی Realme Buds Air 5 از پیشینیان خود وام گرفته شده است. شکل جوانه ها تقریباً یکسان است اما اکنون ساقه ها کمی بلندتر شده اند. ما نوع Deep Sea Blue را برای بررسی دریافت کردیم، که بیشتر شبیه آبی بسیار تیره است، اما خوب به نظر می رسد. شما همچنین یک نوع سفید دریافت می کنید … متاسفم، سفید قطبی. جوانه ها براق هستند در حالی که قاب دارای روکش مات است. Realme با کیفیت ساخت و پایان کار خوبی انجام داده است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

کیس نسبتا جمع و جور، سبک وزن و تقریباً در جیب است. این باتری ۴۶۰ میلی آمپر ساعتی دارد و وزن آن کمتر از ۴۰ گرم است. شما یک LED نشانگر شارژ کوچک در جلو و یک پورت شارژ USB-C به همراه یک دکمه جفت/بازنشانی بلوتوث در پایین دارید. این هدفون ها بسیار سبک هستند و هر کدام کمتر از ۴٫۵ گرم وزن دارند و به باتری ۴۳ میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند. یک فرورفتگی کوچک در پشت جوانه ها برای مشخص کردن مناطق لمسی وجود دارد.

حساسیت لمس به طور کلی خوب است تا زمانی که خیلی سریع ضربه نزنید، به خصوص برای سه ضربه زدن. مناسب و راحت است و در حین تمرین یا دویدن از گوش خارج نمی شوند. نوک‌های سیلیکونی با اندازه مناسب از سه جفت همراه، عایق‌سازی نویز غیرفعال مناسبی را ارائه می‌کنند و به تقویت ANC نیز کمک می‌کنند. جوانه ها دارای استاندارد IPX5 در برابر پاشش آب هستند. به طور عجیبی، Realme Buds T300 مقرون به صرفه تر، دارای مقاومت در برابر گرد و غبار با رتبه IP55 است.

Realme Buds Air 5: ویژگی ها و مشخصات (۸/۱۰)

هر هدفون دارای یک درایور دینامیک ۱۲٫۴ میلی متری و سه میکروفون برای تماس و ANC است. Realme Buds Air 5 درست مانند نوع Pro خود می تواند تا ۵۰ دسی بل نویز محیط را در یک باند پهن ۴۰۰۰ هرتز سرکوب کند. عدد ANC به همان اندازه ای است که در حال حاضر برای هدفون های مقرون به صرفه وجود دارد. همچنین می‌توانید بین خفیف، متوسط ​​و حداکثر حذف نویز یکی را انتخاب کنید یا به سادگی آن را روی Smart تنظیم کنید و به جوانه‌ها اجازه دهید بسته به میزان صدای محیط یکی را انتخاب کنند.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

سنسورهای تشخیص سایش را در اینجا دریافت می‌کنید تا وقتی جوانه‌ای را از گوش بیرون می‌آورید، صدا را مکث می‌کند و پس از قرار دادن دوباره آن را از سر می‌گیرد. هرچند در اینجا پشتیبانی از جفت شدن دوگانه وجود ندارد. این جوانه های TWS سازگار با بلوتوث ۵٫۳ از کدک های SBC و AAC پشتیبانی می کنند. برخلاف Buds Air 5 Pro، کدک LDAC در اینجا پشتیبانی نمی‌شود. اپلیکیشن Realme Link به شما امکان می‌دهد به برخی از ویژگی‌های این هدفون دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تغییر دهید. این از قبل روی گوشی های Realme نصب شده است و باید روی دستگاه های دیگر نصب شود. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است.

این به شما امکان می دهد پروفایل صدا را تغییر دهید، کنترل ها را پیکربندی کنید، سیستم عامل را به روز کنید و موارد دیگر. می‌توانید پخش/مکث، آهنگ قبلی/ بعدی، دستیار صوتی، کنترل صدا یا هیچ چیز را به دو ضربه زدن و سه ضربه زدن اختصاص دهید. لمس و نگه داشتن به شما امکان می دهد بین نمایه های ANC جابجا شوید. در حالی که کنترل صدا در اینجا در دسترس است، شما حرکات کافی برای اختصاص دادن همه عملکردها به آن ندارید، و باید از چیز دیگری برای تطبیق با آن صرفنظر کنید.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

Realme Buds Air 5: Performance (7.5/10)

صدای این هدفون‌ها حتی در خارج از منزل تا سطح ۶۰ درصد بسیار زیاد است و اگر به بلندتر بودن آن نیاز دارید، می‌توانید ویژگی افزایش صدا را از برنامه روشن کنید. برد بی‌سیم کاملاً خوب است و جوانه‌ها یک اتصال پایدار را در ۱۰ متر حفظ می‌کنند و هیچ مانعی بین آنها و دستگاه منبع وجود ندارد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، این هدفون می تواند تا ۵۰ دسی بل صدای محیط را سرکوب کند و بسیار خوب کار می کند. در واقع، ANC به همان خوبی است که زیر ۵۰۰۰ روپیه با آن برخورد کرده ایم.

تنها چیزی که با این سطح از حذف نویز در این گروه قیمت مطابقت دارد، نوع Pro آن است که برچسب قیمت بالاتری دارد. این نه تنها صداهای با فرکانس پایین مانند زمزمه AC یا صدای فن را در داخل خانه قطع می کند، بلکه برخی از صداهای متوسط ​​مانند صدای انسان را نیز کاهش می دهد، اگرچه آنها را به طور کامل حذف نمی کند. هنگامی که در خارج از منزل هستید، به طور قابل توجهی صداهای ترافیک و پچ پچ پس زمینه در حمل و نقل عمومی را کاهش می دهد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

حالت شفافیت قابل استفاده است، اما نمی‌تواند حالتی را در OnePlus Buds Z2 در این بخش شکست دهد. تمایل به تقویت همه نویزها به جای صداها دارد و در این حالت یک وزوز دائمی ایجاد می شود. گزینه‌های «باد زدایی هوشمند» و «بهبود صدا» موجود در برنامه، اوضاع را بهتر نمی‌کنند. بهتر است هر دو را کنار بگذارید در حالی که برای انجام یک مکالمه در حالت شفافیت باید کمی گوش خود را فشار دهید، مطمئناً به شما کمک می‌کند در بیرون از منزل یا دریافت اطلاعیه از محیط اطراف خود آگاه باشید.

با حرکت به سمت کیفیت صدا، امضای صدای پیش‌فرض Realme Buds Air 5 دارای باس سنگین است و فرکانس‌های میان رده را تا حدودی پنهان می‌کند. چهار پیش تنظیم صدا را در برنامه Realme Link دریافت می کنید – Clear Vocals، Nature Balance، Clear Bass و Bass Boost. Nature Balance قابل استفاده است، اما بقیه قابل استفاده نیستند، و بهتر است با استفاده از اکولایزر ۶ باند موجود در برنامه، خود را ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد صدا را مطابق میل خود تغییر دهید و از پیش تنظیمات سفارشی ایجاد کنید. به راحتی با آن بازی کنید تا زمانی که خروجی متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.

پایین آوردن باس بالایی و فشار دادن میانی ها به بالا به دستیابی به تعادل بهتر کمک می کند. پس از انجام این کار، Buds Air 5 صدایی پر جنب و جوش با وضوح صدای بهتر تولید می کند. هنوز به اندازه کافی ضربه در باس وجود دارد، فقط کمی محکم تر، که خوب است. صداها تمیز به نظر می رسند و بلندی ها بدون صدایی شبیه به صدا تیز هستند. صحنه صدا خیلی گسترده نیست اما برای بخش یکسان است. تأخیر به اندازه کافی کم است و هیچ تأخیر قابل توجهی بین ویدیو و صدا هنگام پخش ویدیو از سیستم عامل های OTT وجود ندارد. ظاهراً می تواند در حالت بازی تا ۴۵ میلی ثانیه کاهش یابد.

Realme Buds Air 5: کیفیت تماس (۷/۱۰)

کیفیت تماس در داخل خانه کاملاً خوب است، با افرادی که در خط هستند به وضوح از یکدیگر شنیده می شوند. هنگامی که در مناطق پر سر و صدا در خارج از منزل هستید، صدای شما همچنان با وضوح قابل قبولی شنیده می شود، اما یک یا دو درجه کمتر از زمانی که در مناطق ساکت تر هستید. مدار حذف نویز محیطی کار منصفانه ای را برای کنترل نویز محیط انجام می دهد، اگرچه نمی تواند آن را به طور کامل فیلتر کند. به طور خلاصه، اگرچه بهترین نیست، اما این هدفون ها هنوز هم برای تماس بسیار خوب هستند.

Realme Buds Air 5: عمر باتری (۷٫۵/۱۰)

پشتیبان گیری کلی باتری Realme Buds Air 5 بسیار خوب است، به خصوص زمانی که از ANC استفاده نمی کنید. این شرکت ادعا می کند ۴٫۵ و ۷ ساعت پخش صدا برای جوانه ها با ANC روشن و خاموش به ترتیب و ۲۲ و ۳۸ ساعت به طور کلی با کیس شارژ در شرایط مشابه با صدای ۵۰ درصد. با بلندی صدای بیشتر در حدود ۶۰ درصد در طول دوره آزمایش، هدفون ها حدود ۴ ساعت با ANC روشن و کمی بیش از ۶ ساعت بدون ANC دوام آوردند. کیس می تواند آنها را چهار بار دیگر شارژ کند.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

این به یک باتری پشتیبان کلی در محدوده ۲۰ تا ۳۰ ساعت برای جوانه ها و کیس بسته به استفاده شما از ANC تبدیل می شود. این ارقام خوب هستند، اما من خیلی تحت تاثیر تنها ۴ ساعت برای جوانه های با ANC، به خصوص در کدک های AAC نیستم. حداقل باید بالای ۵ ساعت بود. در بخش روشن، از شارژ سریع پشتیبانی می کند. شارژ ۱۰ دقیقه ای نزدیک به ۷ ساعت بازی بدون ANC را نوید می دهد که بسیار خوب است. جوانه ها را می توان در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کرد، در حالی که کیس دو ساعت طول می کشد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

Realme Buds Air 5: قیمت و حکم

Realme Buds Air 5 با یک سال گارانتی ۳۶۹۹ روپیه قیمت دارد و اغلب می توان آن را با چند صد دلار کمتر مشاهده کرد. با این قیمت، هیچ مشکلی آشکاری در مورد محصول وجود ندارد و می توانست موفقیت چشمگیری داشته باشد، اما برای حضور دو محصول، از قضا از یک برند. در انزوا، Buds Air 5 به دلیل خروجی صدای قابل تنظیم، پشتیبان گیری باتری مناسب و ANC پیشرو در بخش، ارزش بسیار خوبی برای پول ارائه می دهد.

حالا بیایید دو برادرش را وارد ترکیب کنیم، با Realme Buds Air 5 Pro شروع کنیم که بین ۴۴۹۹ تا ۴۹۹۹ روپیه به فروش می رسد. با این تفاوت قیمت، صدای خروجی واضح‌تر و دقیق‌تری را به واسطه درایورهای دوگانه و کدک LDAC برتر، همراه با پشتیبان‌گیری باتری و کیفیت تماس بهتر دریافت می‌کنید، که در نتیجه حق بیمه را توجیه می‌کند. تهدید بزرگتر در سمت دیگر طیف در قالب Realme Buds T300 نهفته است.

T300 با قیمتی بین ۲K تا ۲۲۹۹ روپیه به فروش می رسد و صدایی تقریباً شبیه به بادز ایر ۵ دارد. همچنین از باتری پشتیبان و محافظت در برابر نفوذ عالی برخوردار است. بله، Buds Air 5 دارای سنسورهای ANC و تشخیص سایش بهتر است که در T300 وجود ندارد، اما آیا این تفاوت قیمت را توجیه می کند؟ خوب، اگر به دنبال بهترین هدفون های ANC در بخش با کمترین قیمت هستید، بله، به سراغ Realme Buds Air 5 بروید. همه موارد استفاده دیگر با Buds Air 5 Pro یا Buds T300 بهتر هستند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/realme-buds-air-5-review-good-tws-earbuds-that-may-get-lost-in-sibling-rivalry-13632072.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *