بررسی Samsung Galaxy S24 و S24+: طعم هوش مصنوعی مولد در استفاده روزمره

سامسونگ برای اولین گوشی های خود در سال ۲۰۲۴ تمرکز زیادی روی آن داشت “Galaxy AI” ویژگی هایی که از نظر فیزیکی، سری گلکسی اس ۲۴ تفاوت چندانی با اس ۲۳ ندارد. یک بار دیگرگوشی‌های این شرکت به اندازه‌ای متفاوت نیستند که ارتقاء را نسبت به مدل‌های قبلی خود توجیه کنند، به‌ویژه با دانستن اینکه سری S23، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 حداقل برخی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد. اواخر امسال. همچنین رقابتی از طرف وجود دارد گوگل پیکسل ۸ سری، که بسیاری از همان ویژگی های جدید را از یک شرکت معتبر هوش مصنوعی ارائه می دهد.

با این حال، این بدان معنا نیست که ما باید سری گلکسی اس ۲۴ را به طور کلی رد کنیم. تلاش های هوش مصنوعی سامسونگ ممکن است نشانگر ویژگی های گوشی های هوشمند آینده باشد. حتی در مقایسه با Pixel 8s، Galaxy AI سامسونگ مزایای خود را دارد، به ویژه با ترجمه بلادرنگ در تماس‌های صوتی و گزینه تغییر لحن نوشتن. در مکان‌هایی که پیکسل گوگل در دسترس نیست، سامسونگ این فرصت را دارد تا مخاطبانی را که کنجکاو در مورد هوش مصنوعی مولد در تلفن‌ها هستند جذب کند. سوال این است: آیا سامسونگ کار خوبی در ادغام این ابزارهای هوش مصنوعی در خط تلفن هوشمند خود انجام داده است؟

طراحی و نمایش

در مقایسه با سری S23 سال گذشته، پرچمداران امسال اساساً یکسان هستند، به جز برخی از رنگ‌های جدید – من S24 را در رنگ «خاکستری مرمر» و S24+ را در «بنفش کبالت» دریافت کردم. با S24 و S24+ در کنار هم، فلاش LED پایین را در پشت، همراه با طرح بندی تمیزتر قاب با روکش مات جدید مشاهده خواهید کرد، اما عدم تغییرات لزوما چیز بدی نیست. در واقع، به‌عنوان شخصی که به گوشی‌های هوشمند چینی مختلف عادت کرده‌ام، طراحی مینیمالیستی سامسونگ را به‌ویژه با دوربین‌های پشتی با اندازه یکنواخت، طراوت می‌دانم.

جدا از اندازه صفحه نمایش، وضوح صفحه نمایش و ظرفیت باتری، S24 و S24+ مشخصات یکسانی دارند. S24 دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی Full HD+، وزن ۱۶۷ گرم و ضخامت ۷٫۶ میلی متر است. S24+ بزرگتر دارای پنل ۶٫۷ اینچی Quad HD+ است و ۲۹ گرم سنگین تر و ۰٫۱ میلی متر ضخامت اضافی دارد.

شایان ذکر است که هر دو مدل از یک پنل AMOLED 2X با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​بین ۱ هرتز و ۱۲۰ هرتز و همچنین حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت استفاده می کنند. من هیچ مشکلی در خواندن چیزها روی هر دو صفحه در حین بیرون و بیرون رفتن نداشتم، اگرچه در چند روز سرد گذشته در اینجا در هنگ کنگ نور شدید خورشید را تجربه نکردم.

دوربین ها

بررسی Samsung Galaxy S24 و S24+: طعم هوش مصنوعی مولد در استفاده روزمره
عکس ریچارد لای / Engadget

این احتمالاً خسته کننده ترین جنبه در S24 و S24+ است، زیرا در اینجا هیچ تغییری نسبت به تلفن های سال گذشته وجود ندارد. در قسمت پشتی یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو ۳x 10 مگاپیکسلی وجود دارد، در حالی که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلو قرار دارد. سامسونگ اشاره می‌کند که این دوربین‌ها از ابزارهای جدید ویرایش هوش مصنوعی بهره می‌برند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را دوباره قاب کنید، سوژه‌ها را تغییر دهید (یا حذف کنید) و کلیپ‌های آهسته از ویدیوهای موجود ایجاد کنید.

اگر به دنبال عملکرد بهتر در نور کم و زوم بهبود یافته هستید، ممکن است S24 Ultra (که همکار من سام رادرفورد است) را ترجیح دهید. بررسی شده). با این حال، S24 و S24+ باید برای عکس‌های روزانه شما کافی باشند، و برای من، نتایج معمولاً در سه دوربین عقب ثابت بود. عکس‌های داخل ساختمان کمی در سمت تاریک و پر سر و صداتر از نتایجی بود که من در تلفن اصلی خود دریافت کردم. OnePlus Open (که سنسورهای جدیدتر و بزرگتری دارد). با تاریک شدن محیط، به خصوص رنگ های قرمز محو شده (مانند تاکسی ها و چراغ های راهنمایی) و تیز شدن شدید روی درختچه ها، تفاوت بیشتر آشکار شد.

در یک نکته مثبت تر، مایلم ستایش همکارم Cherlynn Low از دوربین سلفی S23+ را در نقد سال گذشته خود تکرار کنم. S24 و S24+ همان تنظیمات را به ارث برده اند. در واقع، جزئیات زیادی را روی صورت من ثبت کرد – منافذ، پوست خشک، موهای صورت و غیره – که من شروع به از دست دادن گزینه های زیباسازی ارائه شده توسط تلفن های چینی کردم. من همچنین تحت تأثیر قابلیت‌های ضبط ویدیو قرار گرفتم، زیرا یک کلیپ ۴K که با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در حین سفر با اتوبوس به خانه گرفتم، نرم و ابریشمی بود. به نظر نمی‌رسد نور نسبتاً کم آنچنان روی تثبیت‌کننده ویدیو تأثیر بگذارد.

نرم افزار: ایجاد یک مورد قوی برای هوش مصنوعی مولد عملی

دکمه Galaxy AI روی صفحه کلید سامسونگ.
عکس ریچارد لای / Engadget

من بیشتر وقتم را با +S24 خود صرف آزمایش “Galaxy AI” کردم، که به عنوان اولین مجموعه هوش مصنوعی با حفظ حریم خصوصی که توسط واحد پردازش عصبی درون تراشه Snapdragon 8 Gen 3 پشتیبانی می‌شود، معرفی می‌شود. به عبارت دیگر، این گوشی‌ها می‌توانند برخی از وظایف «هوش پیشرفته» خود را بر روی دستگاه اجرا کنند و گزینه‌ای برای آفلاین شدن برای حفظ حریم خصوصی بیشتر وجود دارد، اما نتایج ممکن است به خوبی یا به‌روز نباشند. در یک یادداشت مرتبط، سامسونگ قول می‌دهد که هرگز از داده‌های شما «برای یادگیری ماشینی یا هدف‌یابی تبلیغات» استفاده نکند و «به‌محض تکمیل تولید، داده‌های شما فوراً از سرورهای ما یا سرورهای شریکمان حذف می‌شوند».

Galaxy AI سامسونگ را می توان به شش عملکرد تقسیم کرد: “ترجمه زنده” برای تماس های صوتی، مترجم زنده (برای مکالمات حضوری)، کمک نوشتن از صفحه کلید (برای ترجمه سریع و تغییر لحن پیش نویس ها)، کمک یادداشت ( برای خلاصه‌سازی و قالب‌بندی خودکار)، کمک رونوشت (با ترجمه‌های ضبط‌شده شما) و ویرایش تولیدی در برنامه گالری. ویژگی‌های ترجمه به بسته‌های زبانی خود سامسونگ متکی است که در حال حاضر شامل انگلیسی (ایالات متحده و بریتانیا)، چینی (ماندارین)، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا و ایالات متحده) است. تایلندی و ویتنامی. این شرکت قول داده است که بعداً موارد بیشتری اضافه خواهد شد.

مرکز اطلاعات پیشرفته در Samsung Galaxy S24+.
عکس ریچارد لای / Engadget

قبل از اینکه جلوتر برویم، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که بلافاصله مشخص نیست که کجا می‌توانم این ویژگی‌های هوش مصنوعی را فعال کنم. آنها به طور پیش فرض غیرفعال هستند و هیچ سوئیچ واحدی برای فعال کردن همه آنها در یک حرکت وجود ندارد. مدتی طول کشید تا هاب “هوش پیشرفته” را در تنظیمات سیستم پیدا کنم. حتی برای «دایره برای جستجو» خود توضیحی گوگل، برای فعال کردن آن مجبور شدم از صفحات تنظیمات متعددی عبور کنم.

برجسته ترین ویژگی Galaxy AI شاید ترجمه دو طرفه بلادرنگ برای تماس های صوتی باشد که سامسونگ آن را ارائه کرده است. از نوامبر. ابتدا باید ترجمه زنده را در تنظیمات برنامه شماره گیر فعال می کردم، جایی که باید زبان خودم و گیرنده را تنظیم می کردم (اگر از قبل بسته های زبان لازم را در هاب “هوش پیشرفته” نصب کنید آسان تر است). سپس هنگامی که در نهایت تماس تلفنی برقرار کردید، همچنین باید روی دکمه «دستیار تماس» ضربه بزنید و سپس برای شروع روی دکمه «ترجمه زنده» ضربه بزنید.

قبل از اینکه بفهمم باید ضربه بزنم چند دویدن طول کشید هر دو دکمه‌ها برای انجام این کار، در این مرحله ابزار ترجمه زنده پیامی را پخش می‌کند که اعلام می‌کند تماس در حال ترجمه و زیرنویس زنده است. در مورد، هشدار داده می شود که برنامه تلفن این رونوشت ها را بعداً ذخیره نمی کند (من به سختی متوجه شدم)، بنابراین حتماً قبل از قطع کردن تلفن، اسکرین شات بگیرید یا اطلاعات مهم را یادداشت کنید.

ترجمه زنده
عکس ریچارد لای / Engadget

من از دوست غنائی خود، پل، که فرانسوی صحبت می کند (و بهتر از من ماندارین!) استخدام کردم. چند دویدن طول کشید تا پل به تاخیر عادت کند (دوباره، احتمالاً در دنیای واقعی امتیازی نیست)، و سپس به این نتیجه رسیدیم که بسته زبان فرانسوی سامسونگ برای انتخاب برخی از نام‌ها و اصطلاحات آشپزی مشکل داشت. احتمالاً به این دلیل که با لهجه منطقه ای پل خوب بازی نمی کرد. به غیر از آن، من و پل توانستیم سخنرانی ترجمه شده یکدیگر را بفهمیم.

من و پل همچنین ابزار مترجم تقسیم صفحه را در طول یک مکالمه رو در رو امتحان کردیم. پیدا کردن این ابزار در صفحه دوم منوی کشویی سیستم قرار دارد. میانبر برنامه ای وجود ندارد هنگامی که زمان بندی را به دست آوردیم (مخصوصاً با مکث های لازم برای شروع پردازش هوش مصنوعی)، اکثر ترجمه ها دقیق بودند، تا زمانی که لهجه پل نرم افزار را گیج نمی کرد.

مترجم
عکس ریچارد لای / Engadget

سیستم سامسونگ در زبان کره ای بهتر عمل کرد که جای تعجب ندارد. من S24+ خود را برای ناهار در یک رستوران کره ای آوردم و پس از پرداخت صورت حساب، از مترجم برای تعریف و تمجید از موسسه در دو یا سه خط استفاده کردم. چشمان مدیر با دیدن ترجمه کره ای که سریع و دقیق منتشر شد روشن شد. او سپس برخی از غذاهای برتر رستورانش را از طریق مترجم به من معرفی کرد، اما روز بعد که برای کشف نام غذاها رفتم، متوجه شدم که سیستم فقط مکالمات را به مدت ۲۴ ساعت ذخیره می کند. من تمام رونوشت های تماس قبلی خود را از دست دادم. سلب مسئولیت در مورد سابقه رونوشت کمک می کرد. سیستم سامسونگ در زبان کره ای بهتر عمل کرد که جای تعجب ندارد. من S24+ خود را برای ناهار در یک رستوران کره ای آوردم و پس از پرداخت صورت حساب، از مترجم برای تعریف و تمجید از موسسه در دو یا سه خط استفاده کردم. چشمان مدیر با دیدن ترجمه کره ای که سریع و دقیق منتشر شد روشن شد. او سپس برخی از غذاهای برتر رستورانش را از طریق مترجم به من معرفی کرد، اما روز بعد که برای کشف نام غذاها رفتم، متوجه شدم که سیستم فقط مکالمات را به مدت ۲۴ ساعت ذخیره می کند. من تمام رونوشت های تماس قبلی خود را از دست دادم. سلب مسئولیت در مورد سابقه رونوشت کمک می کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی کمک نوشتن راحت‌تر قرار داشتند – درست بالای صفحه‌کلید سامسونگ. می‌توانستم به سرعت عبارات کوتاه را در حین تایپ کردن در یک فیلد ترجمه کنم – فقط باید یک یا دو ثانیه به آن زمان می‌دادم تا اینکه به طور خودکار تایپ من را با ترجمه خود عوض کند. با این حال، متوجه شدم که زبان چینی برای “کباب کره ای” (“韓式燒烤”) به درستی به کره ای ترجمه نمی شود – به “코리안 呫聁” تبدیل شد که “یاکی کره ای” است (که باعث شد به جای پنکیک های Okonomiyaki در Google) ، زمانی که باید “코리안 박비오” باشد همانطور که Google به درستی استنباط کرده است. من مطمئن هستم که دقت Galaxy AI در طول زمان بهبود می یابد، اما آماده باشید که هر از گاهی با چنین اشتباهات احمقانه ای روبرو شوید.

کمک نوشتن
عکس ریچارد لای / Engadget

به عنوان یک خبرنگار، مشتاقانه منتظر هستم تا در فرصت های مصاحبه آینده، ویژگی رونویسی هوش مصنوعی را در برنامه ضبط صدا سامسونگ امتحان کنم. هیچ تنظیمی لازم نیست و مانند ضبط کننده گوگل، می تواند چندین بلندگو را تشخیص دهد. اما بر خلاف نسخه Pixel، فقط می‌توانید پس از پایان ضبط، رونویسی کنید (با استفاده از هر بسته زبانی دانلود شده) به جای اینکه آن را زنده ببینید. با توجه به اینکه سامسونگ دارای ابزار مترجم زنده است، این کمی عجیب است. شاید باید به موقع این بسته نرم افزاری هوش مصنوعی گلکسی صیقل نخورده را برای عرضه بیرون می آورد.

سایر ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر متن سامسونگ نیز مفید خواهند بود، به خصوص که من گهگاه بین انگلیسی و چینی جابجا می شوم. من توانسته ام با ابزارهای “سبک نوشتاری” و “املا و دستور زبان” در صفحه کلید سامسونگ بازی کنم. در برنامه Notes سامسونگ، همچنین می‌توانید برای خلاصه‌سازی و قالب‌بندی خودکار روی Galaxy AI ضربه بزنید، که می‌تواند پس از یادداشت‌برداری از رویدادهای مطبوعاتی و مصاحبه‌ها مفید باشد.

مطمئناً، شما می‌توانید کارهای مشابهی را با استفاده از ChatGPT انجام دهید، اما خوب است که این عملکردها را با چند کلیک در تلفن‌های ما داشته باشید. با این حال، من به همه پیشنهادات دستور زبان اعتماد نمی کنم، زیرا برخی از آنها منطقی نبودند. همه سبک‌های نوشتاری فهرست‌شده با نیازهای شما همخوانی ندارند، اما سرگرمی‌هایی را فراهم می‌کنند – مانند اینکه چگونه به سبک نامه‌های حرفه‌ای برای علاقه‌مندی خود بنویسید.

عملکرد و عمر باتری

Samsung Galaxy S24 و S24+
عکس ریچارد لای / Engadget

مانند S24 Ultra، S24 و S24+ از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 – اما فقط در ایالات متحده، کره جنوبی و چین استفاده می کنند. اگر در بریتانیا می‌خرید، باید به اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ بسنده کنید، اگرچه بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که عملکرد آن از همتای کوالکام دور نیست و روی کاغذ، در واقع ۵G سریع‌تری دارد. مودم در مورد گزینه‌ها، S24 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای مدل پایه ۸۰۰ دلاری خود شروع می‌شود، در حالی که S24+ با ۱۲ گیگابایت رم و دو برابر فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

من هنوز با هیچ مشکلی در هر دو دستگاه مواجه نشده‌ام، و انیمیشن‌های نرم‌افزار اندروید ۱۴ باعث می‌شوند جابجایی از یک برنامه به برنامه دیگر بدون دردسر باشد. در Geekbench 6، S24 و S24+ شاهد بهبودهای قابل توجهی در نمرات عملکرد چند هسته‌ای CPU بودند که به ترتیب به ۷۰۴۹ و ۶۶۴۱ رسیدند. هر دو مدل شاهد افزایش بیشتری در امتیازات GPU بودند که به ترتیب به ۱۵۰۸۲ و ۱۴۹۸۲ رسید.

S23+ قبلاً با نتیجه ۲۵ ساعته خود در تست باتری ویدیویی ما در سال گذشته ما را تحت تأثیر قرار داده بود. این بار، S24+ به مدت ۲۵ ساعت و ۵۰ دقیقه دوام آورد و تقریباً یک ساعت از مدل قبلی خود پیشی گرفت. S24 کوچکتر نیز ناامید کننده نبود، و در حدود ۲۴٫۵ ساعت کار می کند، بنابراین اگر کار با یک دست برای شما مهم باشد، عمر باتری مشکلی ایجاد نمی کند. عمر باتری +S24 در دنیای واقعی سخاوتمندانه‌تر است: با آزمایش‌های گاه به گاه فیس‌بوک، مسنجر، واتس‌اپ، اینستاگرام، یوتیوب و دوربین در طول روز، هنوز هم معمولاً تا زمانی که به خانه می‌رسم ۵۰ تا ۶۰ درصد انرژی مصرف می‌کنم. دربعدازظهر. اگر فراموش کردم گوشی را یک شبه شارژ کنم، باز هم می تواند یک روز دیگر دوام بیاورد.

بسته شدن

Samsung Galaxy S24 و S24+
عکس ریچارد لای / Engadget

من بررسی خود را از S24 و S24+ با انتظارات کم شروع کردم. به هر حال، آنها خیلی متفاوت (قابل مشاهده) با پیشینیان خود نبودند. اما وقتی زمان بیشتری را با این دستگاه‌ها سپری کردم، طراحی مینیمالیستی و UX نرم آن‌ها روی من رشد کرد. سپس ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد داخلی آمدند که راحت‌تر و شهودی‌تر از سایر ربات‌های شخص ثالث هستند. با استفاده از ابزارهای ترجمه زنده، پتانسیل بیشتری وجود دارد، به ویژه با سفرهای بین المللی که اساساً به سطوح قبل از همه گیری باز می گردند. کمک‌های نرم‌افزاری جدید، همراه با ترفندهای ظریف طراحی، به S24 و S24+ کمک می‌کنند تا یک مورد قانع‌کننده‌تر برای ارتقا از S22 یا مدل‌های قبلی داشته باشند. یا تغییر از مارک های دیگر، برای آن موضوع.

اگرچه OpenAI و Google در حال حاضر در بازی مولد هوش مصنوعی جلوتر هستند، سامسونگ همچنان برای ساده‌سازی این عملکردها مستحق اعتبار است – حداقل در حالی که تا پایان سال ۲۰۲۵ به ارائه Galaxy AI به صورت رایگان ادامه می‌دهد. هرچند، در حال حاضر، سامسونگ باید پیدا کند. راهی برای صیقل دادن کل بسته، و دسترسی آسان‌تر به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی. مهمتر از آن، به کاربران باید گزینه ای برای ذخیره رونوشت ها پس از هر تماس تلفنی ترجمه شده یا چت حضوری ارائه شود. من مطمئن هستم که سامسونگ ترجیح می دهد که Galaxy AI به کانالی برای هواگیری کاهش یابد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsung-galaxy-s24-and-s24-review-a-taste-of-generative-ai-in-everyday-use-160041639.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/samsung-galaxy-s24-and-s24-review-a-taste-of-generative-ai-in-everyday-use-160041639.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *