تسلا بیش از ۲ میلیون خودروی برقی را فراخوان می‌کند زیرا متن چراغ هشدار بسیار کوچک است

مجبور است یک فراخوان انبوه دیگر از خودروهای الکتریکی خود را انجام دهد. این متوجه شد که اندازه فونت در چندین چراغ هشدار پانل ابزار است . به این ترتیب، این شرکت نزدیک به ۲٫۲ میلیون خودروی برقی – تقریباً هر خودرویی که در ایالات متحده فروخته است – برای حل این مشکل فراخوان می‌کند.

خوشبختانه، هم برای تسلا و هم برای مشتریانش، این خودروساز از رانندگان نمی خواهد که خودروی برقی خود را به نمایندگی یا تعمیرگاه بیاورند. این مشکل از طریق به‌روزرسانی خارج از هوا رفع می‌شود.

NHTSA این مشکل را طی یک ممیزی معمول رعایت ایمنی در ماه گذشته کشف کرد. این نشان داد که نوشته روی چراغ‌های هشدار ترمز، پارک و ترمز ضدقفل کوچک‌تر از آنچه طبق قوانین فدرال لازم است، است. این آژانس خاطرنشان کرد که می تواند خواندن اطلاعات را دشوار کند، که می تواند احتمال سقوط را افزایش دهد.

مدل S (سال مدل ۲۰۱۲-۲۰۲۳)، مدل X (2016-2023)، مدل ۳ (۲۰۱۷-۲۰۲۳)، مدل Y (2019-2024) و Cybertruck هستند. تسلا هیچ گزارشی مبنی بر صدمات یا تصادفات مرتبط با این موضوع دریافت نکرده است، اگرچه سه ادعای گارانتی بالقوه مرتبط پیدا کرده است.

در ماه دسامبر، تسلا یک به دلیل مشکل خلبان خودکار همچنین توانست با به روز رسانی OTA آن را حل کند. از آن زمان، فراخوان های دیگری مرتبط با آن صادر کرده است و مشکلاتی که هر کدام بیش از ۱۲۰۰۰۰ وسیله نقلیه را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین حال، به عنوان NHTSA گزارش داده است به مسائل مربوط به فرمان آژانس در حال انجام یک تحلیل مهندسی است. این امر کاوشگر را که بیش از ۳۳۴۰۰۰ خودرو را پوشش می دهد، به فراخوان نزدیک می کند.

NHTSA پس از دریافت ۱۲ گزارش از از دست دادن کنترل فرمان در خودروهای الکتریکی مدل Y و مدل ۳ ۲۰۲۳٫ از آن زمان، آژانس ۱۱۵ شکایت مرتبط با این موضوع دریافت کرده است که پس از کسب اطلاعات از خودروساز، ۲۱۷۶ شکایت دیگر را از تسلا دریافت کرده است. یکی از شکایات مربوط به تصادف است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-recalls-over-2-million-evs-because-the-warning-light-text-is-too-small-152134761.html?src منتشر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/tesla-recalls-over-2-million-evs-because-the-warning-light-text-is-too-small-152134761.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *