بررسی Unicorn Overlord – گزینه های بی پایان این RPG استراتژی را به ارتفاعات حماسی سوق می دهد

هنر زیبای Vanillaware یک RPG استراتژی عمیق و خیره کننده را زنده می کند که در آن ساختن واحدها به همان اندازه سرگرم کننده است که سازماندهی نبردها.

ایجاد یک مهمانی ایده آل یکی از کارهای مورد علاقه من برای انجام هر بازی نقش آفرینی است که در آن اندازه بازیگران با یک فیلم وس اندرسون مطابقت دارد – صرفاً به این دلیل که در بازی های خوب، پاسخ درستی وجود ندارد. شما می توانید محبوب ترین همراهان خود را بر هر منطق استراتژیک واقعی اولویت دهید. هک، من گاهی اوقات فقط شخصیت هایی را انتخاب می کنم که من هستند فکر با هم زیبا به نظر می رسند، صرف نظر از اینکه وقت خود را روی صفحه نمایش با هم گذرانده اند یا خیر. Unicorn Overlord یک بازی RPG استراتژیک است همه در مورد آن جشن دوست داشتنی، و این بار، بازیگران در عوض به اندازه یکی از آن کمدی های متحرکی هستند که در طول چند قرن پخش شده اند.

تقریباً برای مدیریت آن خیلی زیاد به نظر می رسد، اما قول می دهم که اینطور نیست. Unicorn Overlord از کوچک شروع می شود. امپراتوری زنوایران شیطانی در یک دنیای فانتزی می گذرد، زمین های زیادی را تصرف می کند، ملکه را به قتل می رساند، و تنها وارث زنده تاج و تخت را که بعداً تبدیل به یک جنگجوی پیشرو در مقاومت می شود (آکا شما، مستعار آلن) آواره می کند. قبل از؟

Unicorn Overlord در تمام مدت زمان اجرای ۵۰ ساعته اش با تروپ های بیش از حد آشنا بازی می کند (اتفاقاً چیزهای جانبی زیادی وجود دارد) اما این واقعاً من را ناراحت نکرد زیرا – با بیش از ۶۰ شخصیت منحصر به فرد به علاوه شخصیت هایی که می توانید خود را بسازید و “استخدام کنید” – بازی زمانی می درخشد که در حال پخش تصاویر تکه تکه ای است که به آرامی دنیای آن را به متن تبدیل می کند.

می بینید، مقاومت با شاهزاده یتیم آلن و خدمه کوچک دوستانش شروع می شود، و سپس به سرعت وارد ارتشی متراکم می شود که پس از هر نبرد بزرگ در نقشه قابل کاوش خود، با کشاندن جنایتکاران، اشراف زادگان، روحانیون، عموزاده های گمشده و… , err , پرنده-چیز-مردم مرتباً وارد صفوف شما می شوند. ملاقات با همه آنها زوایای مختلف جهان بزرگ را با تاریخچه های پیچیده و مهمتر از آن، مخاطرات شخصی پر می کند که گاهی اوقات بر آنها تأثیر می گذارید.


بررسی Unicorn Overlord – گزینه های بی پایان این RPG استراتژی را به ارتفاعات حماسی سوق می دهدتریلر Unicorn Overlord راه اندازی بازی های PS5 و PS4


در اینجا یک تریلر Unicorn Overlord برای نمایش آن در حال حرکت است.

برای مثال، یک نبرد اولیه به شما این تصمیم را می‌دهد که گامل، دزدی را که با گروه جنایتکارش به یک شهر کوچک حمله می‌کند، پس از اینکه یک داستان غم‌انگیز هق هق‌انگیز به شما می‌دهد، آزاد یا اعدام کنید. من تصمیم گرفتم او را رها کنم و در کمال تعجب، ۱۰ ساعت بعد به عنوان یک مرد تغییر یافته ظاهر شد و سعی داشت یک شهر جنگلی دیگر را از دست راهزنانی که زمانی رهبری می کرد، آزاد کند. دیگری می بیند که هیلدا، خواهر یکی از سربازان شما، یک دهکده بیمار را به طرز وحشیانه ای قرنطینه می کند. آیا اجازه می دهید متحدتان خواهرشان را متقاعد کند که به مقاومت بپیوندد؟ یا به سادگی او را در میانه نبرد بیرون می آورید؟ مطمئن نیستم که اگر متفاوت از این کاراکترها را انتخاب کنم چه اتفاقی برای این شخصیت‌ها می‌افتد، اما خوشحال می‌شوم که ده‌ها ساعت دیگر برای فهمیدن این موضوع غرق کنم.

یادگیری در مورد فرهنگ های گسترده منطقه Fevrith از طریق چشمان شهروندان بسیار متفاوت آن به راحتی هر چیزی را که در داستان اصلی (و کاملاً معمولی) آزادسازی اتفاق می افتد برتری می دهد. مواردی وجود دارد که شخصیتی پس از ساعت ها و ساعت ها دوباره ظاهر می شود، فقط برای این که سرم را بخراشم و فکر کنم آنها کی هستند. و بازی گاهی اوقات با رویکرد کمیت بیش از حد کیفیت به داستان‌های جانبی متعدد خود دست و پنجه نرم می‌کند و برخی از برخوردها را مانند یک نبرد تصادفی فراموش‌شدنی می‌کند. اما به طور کلی، تعداد غیرقابل ردیابی چرخ‌دنده‌های تکشاخ Overlord باعث می‌شود که تلاش آن برای رهایی، هم کاملاً فراگیر و هم گاهی اوقات به‌طور شگفت‌انگیز صمیمی باشد.


اسکرین شات از Unicorn Overlord که یک شهر الف ها را در معرض حمله نشان می دهد


لکس در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord از برجی در جهان فراغت بالا می رود


آلن در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord از شهر آزاد شده عبور می کند


تصویری از Unicorn Overlord که منوی Tactics را نشان می دهد

اعتبار تصویر: سگا / یوروگیمر

من عاشق این هستم که سربازان دوستانه فقط در میدان نبرد احساس پیاده‌روی یک‌بار مصرف ندارند، تا حد زیادی به لطف نوشته عالی Unicorn Overlord. با این اوصاف، لطفاً اجازه دهید توضیح دهم که چرا کتک زدن این افراد با هم مانند اسباب بازی بسیار سرگرم کننده است.

هنگامی که به زندگی شخصی شخصیت نگاه نمی کنید، Unicorn Overlord شما را مسئول نبردهای حماسی می کند که استراتژی زمان واقعی و عناصر RPG محور حزب را با هم ترکیب می کنند. می‌توانید با ده واحد مختلف که حداکثر شش کاراکتر را در خود جای می‌دهند، کمانچه بسازید و سپس به آن‌ها دستور دهید تا پادگان‌ها را روی نقشه‌های بزرگ و از بالا به پایین بگیرند. گرفتن یک پادگان به این معنی است که می‌توانید واحدها را از آن مستقر کنید و هنگامی که واحدها با دشمن برخورد کردند، بازی به سبک Fire Emblem بزرگ‌نمایی می‌کند (با تمام هیجان یک بچه که شما را مجبور به تماشای رقص جنگی خیالی آن می‌کند) تا به شما نشان دهد چگونه نبرد ذره ذره انجام می شود. تماشای این برخوردهای انفرادی همچنین نحوه‌ی این است که متوجه می‌شوید کدام بخش از استراتژی شما کار می‌کند یا خیر، زیرا می‌توانید فعالانه ببینید که چگونه واحدها از یکدیگر تعریف می‌کنند.

طراحی نقشه وسیع و خلاقانه Unicorn Overlord راه را برای استراتژی و احساساتی که دائماً در حال تغییر هستند باز می کند. یک نبرد باعث می‌شود در حالی که در قلمرو دشمن حرکت می‌کنید، یک آتش‌سوزی بزرگ جنگل را خاموش کنید، تمرینی که باعث شد پیشانی‌ام را بمالم تا مضطرب نسوزم. یکی دیگر از شما می‌خواهد از یک کولیزئوم در برابر تهاجم چهار طرفه با استفاده از تراشه‌ها، برج‌های دیده‌بانی کماندار و موانع جاده محافظت کنید تا حمله را به یک رویارویی شبیه دفاع برج تبدیل کنید. بازی عملا مملو از این نوع نبردهای خلاقانه، متنوع و فریبنده است که شما را مجبور می‌کند هر بار واکنش‌های درونی بسیار متفاوتی داشته باشید.


در تصویری از Unicorn Overlord، یک سوار گریفون، تبر را به سمت دشمنان می‌چرخاند.


آلن و اسکارلت در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord صحبت می کنند


پاستا، سالاد و نان در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord روی میز سرو می‌شود


گروهی از جنگجویان در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord یک ژست پیروزی انجام می دهند

اعتبار تصویر: سگا / یوروگیمر

اما ترفندهایی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها یا طوفان‌های شن تنها چیزهایی نیستند که عظمت Unicorn Overlord را می‌فروشند. هم نقشه ها و هم اندازه واحد شما در نهایت به حدی چاق می شوند که شما مطلقاً نیاز دارید نیروها را به جهات مختلف بفرستید و شما را به یک متفکر تمام عیار تبدیل می کند. محدودیت زمانی همچنین به این معنی است که شما نمی توانید در بیشتر برخوردها، مثلاً با ضربه زدن به دشمن و به سرعت عقب نشینی کنید. و استقامت هر واحد شما را از تکیه بر آنهایی که غلبه کرده اند باز می دارد.

در حالی که هل دادن واحدها به سمت خطر بسیار خوب و سرگرم کننده است، لذت واقعی بازی درست قبل از هر نبرد، در زمان آماده سازی به وجود می آید. به لطف تعداد تقریبا بی نهایت کاراکتر و کلاس های متنوع، جمع آوری تمام ده واحد، یک انفجار مطلق است. چندین بار در playthrough من وجود داشت که من به سادگی هر واحد را حذف کردم و از ابتدا شروع کردم زیرا بازی گزینه های زیادی برای آزمایش در اختیار شما قرار می دهد. من واحدهای تیراندازی ساختم که صرفاً روی کمک به دوستان و بیرون کردن دشمنان پرنده از دور متمرکز بودند. من تیمی از سواران وایورن و گریفون را با همراهی یک درمانگر ساختم، فقط به این دلیل که آن واحد بتواند به راحتی و بدون پشتیبان به تنهایی روی نقشه پرواز کند. احتمالات بی پایان به نظر می رسند، به خصوص زمانی که تجهیزات و استراتژی هر شخصیت را مدیریت می کنید.


آلن در اسکرین شات از Unicorn Overlord، مرغ قهوه‌ای را در دنیای ماورایی در دست گرفته است


آلن این گزینه را دارد که یک راهزن را در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord اجرا کند یا از آن نجات دهد


اسکرین شات از Unicorn Overlord که اسکارلت را در حال برخورد با یک زن بلندقد در شهری شنی نشان می دهد.


تصویری از Unicorn Overlord که نبردی از بالا به پایین را نشان می‌دهد.

اعتبار تصویر: سگا / یوروگیمر

طرفداران Final Fantasy 12 ممکن است از شنیدن این موضوع خوشحال شوند که Gambits (منویی که به شما امکان می‌دهد روال یک هوش مصنوعی دوستانه را سفارشی کنید) در اینجا تحت نام Tactics ظاهر می‌شود و به طرز گیج‌کننده‌ای ظاهر می‌شود. از آنجایی که شما کنترل مستقیمی بر روی تیم‌های خود ندارید، پس از شرکت در مبارزات، Tactics به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرید که شخصیت‌ها چگونه پیش از زمان عمل کنند، و شرایط خاصی را برای توانایی‌ها و غیره قرار دهید. شاید شما فقط می خواهید کمانداران دشمنان ضعیف تری را در ردیف عقب هدف قرار دهند. شاید شما می خواهید روحانیون قبل از شفای متحدان، آنها را به هم بزنند. همه اینها در منوی Tactics به شما بستگی دارد که عملاً هر متغیری را که می توانید به آن فکر کنید – بین اندازه واحد، وضعیت و آمار – به شما امکان می دهد تا هر عمل منفرد را بیش از حد تنظیم کنید. شعبده بازی با چند ده مبارز هرگز سخت نیست (به دلیل افزایش تدریجی ارتش شما) و همیشه بازیگوش است (به دلیل تعداد دستگیره ها و اهرم های مختلف برای بازی کردن.)


آلن در یک اسکرین شات از Unicorn Overlord به دشمن حمله می کند
اعتبار تصویر: سگا / یوروگیمر

در خارج از جنگ نیز چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، زیرا می توانید در یک جهان فراگیر قابل کاوش از آن بگذرید. اینجاست که می‌توانید با NPCها صحبت کنید، از شهرها دیدن کنید، منابع را جمع‌آوری کنید، مینی‌بازی‌های ماینینگ انجام دهید، و به دنبال مأموریت‌های پنهان بگردید. سربازانی که در یک واحد جفت می شوند نیز می توانند ارتباط برقرار کنند و در نهایت مکالمات ویژه ای را باز کنند که نه تنها روابط جوانه زده آنها بلکه خصلت های گاه عجیب آنها را که گوش دادن به آن ها همیشه خوب است، نشان می دهد.

Unicorn Overlord به لطف استراتژی از بالا به پایین و در سطح تخته، مبارزات گام به گام صمیمی تر و توانایی سفارشی کردن هر واحد، در نهایت احساس میانه کاملی بین RTS و RPG سنتی نوبتی می کند. . مثل مهمانی نقش آفرینی خودش. هر بار که «X/Y Joined The Liberation Army» را روی صفحه می دیدم، احتمالات جدیدی در ذهنم جرقه می زد. این یک فرصت است، یک دعوت، برای بازی و آزمایش و ترکیب و تطبیق. و من در هر مرحله از آن استقبال کردم زیرا Unicorn Overlord هنگام کنار هم قرار دادن تیم‌ها گزینه‌های تاثیرگذار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما مهم‌تر از همه، تلاش‌های دوست‌داشتنی بازی به این معنی است که شما واقعاً به تمام مهره‌های شطرنج در فهرست خود اهمیت می‌دهید.

یک کپی از Unicorn Overlord برای بررسی توسط سگا ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/unicorn-overlord-review-endless-options-propel-this-strategy-rpg-to-epic-heights?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *