نرم‌افزارهای محبوبی که مایکروسافت از ما گرفت

واندرلیست، از محصولات شرکت ۶Wunderkinder، برنامه‌ی مدیریت وظایف پرطرفدار بود که به کاربران اجازه می‌داد فهرست کارهای ضروری خود را بدون زحمت ایجاد و سازماندهی کنند و در دستگاه‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشند. این برنامه که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، به رابط کاربرپسند و سازگاری یکپارچه با پلتفرم‌های مختلف شهرت داشت و به‌دلیل طراحی بصری خود به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسید.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ شرکت ۶Wunderkinder را خرید و بدین ترتیب واندرلیست نیز به نفع Microsoft To Do بازنشسته شد. در سال ۲۰۲۰، مایکروسافت رسماً توسعه‌ی واندرلیست را متوقف کرد و این برنامه که با ویژگی‌های ساده و در عین حال قدرتمند تأثیری ماندگار بر بازار اپلیکیشن‌های بهره‌وری گذاشته بود، برای همیشه به تاریخ پیوست.

مایکروسافت ریدر

مایکروسافت ریدر (Microsoft Reader) یک برنامه‌ی کتابخوان الکترونیکی بود که به کاربران امکان مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی را در دستگاه‌های ویندوزی می‌داد و جایگزینی دیجیتالی برای کتاب‌های چاپی سنتی بود. این اپلیکیشن که ردموندی‌ها آن را در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی کردند، از فرمت‌های مختلف کتاب الکترونیکی از جمله فرمت ویژه‌ی خود و همچنین فرمت محبوب Open eBook (OEB) پشتیبانی می‌کرد.

مایکروسافت ریدر دارای اندازه‌ها و فونت‌های متنی قابل تنظیم و قابلیت حاشیه‌نویسی در کتاب بود که آن را به ابزاری همه‌کاره برای مطالعه تبدیل می‌کرد. با این حال، این برنامه نیز با وجود یکه‌تازی‌ اولیه‌اش، به‌تدریج رقبای سرسختی در میان نرم‌افزارها و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی همچون کیندل‌ آمازون و iBooks اپل پیدا کرد. در نهایت مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که پشتیبانی از مایکروسافت ریدر را با هدف تمرکز بر محصولات و خدماتی دیگر متوقف می‌کند. اگرچه مایکروسافت ریدر امروزه دیگر در دسترس نیست، نقشی که در شکل‌گیری اولیه‌ی تجربه‌ی مطالعه‌ی دیجیتال ایفا کرد هنوز به‌عنوان بخشی از تاریخچه‌ی فناوری در یادها باقی مانده است.

ابزار فشرده‌سازی دیسک DriveSpace

آخرین مورد این فهرست، ابزار فشرده‌سازی دیسک DriveSpace است که مایکروسافت در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ به‌عنوان جانشین ابزار DoubleSpace برای سیستم‌عامل‌های MS-DOS و ویندوز معرفی کرد. DriveSpace به کاربران اجازه می‌داد پارتیشن‌های هارد دیسک را فشرده و مجدداً از حالت فشرده خارج کنند و به‌طرز چشمگیری فضای ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهند.


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/416595-microsoft-graveyard-7-apps-microsoft-killed/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *