برنامه پیام‌رسانی خط تلفن همراه تحت تأثیر نقض سیستم قرار گرفت، هزاران حساب به بیرون درز کرد

برنامه پیام‌رسانی خط تلفن همراه تحت تأثیر نقض سیستم قرار گرفت، هزاران حساب به بیرون درز کرد

لاین، بزرگ‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در ژاپن، در نتیجه حمله زنجیره تامین که هکرها داده‌های حساس صدها هزار کاربر، شرکای تجاری و کارمندان را به سرقت بردند، دچار نقض اطلاعات شد.

گزارشی از سایبرنیوز یک نامه اعلان نقض را از اپراتورهای برنامه LY Corporation که اوایل این هفته برای کاربران آسیب دیده ارسال شده بود، علامت گذاری کرد.

در این نامه گفته شده است که تیم امنیتی این نفوذ را در ۱۷ اکتبر مشاهده کرده اند که احتمالاً خود حمله یک هفته قبل از آن در ۹ اکتبر رخ داده است.

هیچ گزارشی مبنی بر سوء استفاده از داده ها (هنوز)

هکرها از طریق یک شرکت وابسته – NAVER – به برنامه Line نفوذ کردند. لاین از سیستم Cloud Corporation خود استفاده می کند و زمانی که یکی از کارمندان شرکت وابسته رایانه شخصی آنها را با بدافزار آلوده کرد، به خطر افتاد.

هکرهای ناشناس با انواع داده های حساس دور شدند. در مجموع، ۴۴۰،۰۰۰ ورودی داده های شخصی، از جمله حداقل ۳۰۰،۰۰۰ از کاربران برنامه، گرفته شد.

کاربران برنامه فعالیت صفحه تماس، انواع پایان تماس، جزئیات اتاق گفتگو (کشور، جنسیت، گروه سنی، سیستم عامل شرکت‌کنندگان شامل همه)، جزئیات ارسال محتوا (زمان، تاریخ، کل دنبال‌کنندگان و غیره) به سرقت رفته‌اند.

در همین حال، داده‌های کارمند به خطر افتاده شامل نام کامل، شماره شناسه کارمند و آدرس‌های ایمیل است. برای شرکای تجاری، آنها بیش از ۸۶۰۰۰ آدرس ایمیل را دزدیدند.

این شرکت افزود داده های مالی و بانکی گرفته نشده است. پیام‌های چت نیز امن می‌مانند.

این شرکت در اطلاعیه خود گفته است: «ما گزارشی مبنی بر آسیب ثانویه ناشی از آن، از جمله سوء استفاده از اطلاعات کاربران و شرکای تجاری دریافت نکرده‌ایم، اما در صورت نیاز به اقدامات لازم، به تحقیقات و اقدامات فوری ادامه خواهیم داد.» افراد آسیب دیده باید هوشیار باشند، زیرا این نوع داده برای اجرای فیشینگ یا دزدی هویت کلاهبرداری ها

لاین همچنین در بازار آسیایی گسترده تر (تایوان، تایلند، اندونزی) محبوب است. Cybernews ادعا می کند که بیش از ۱۷۶ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/line-mobile-messaging-app-hit-by-systems-breach-thousands-of-accounts-leaked

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *