برنج در راهنمای رسمی اپل برای گوشی خیس گنجانده نشده است

شاید ناگفته نماند، اما سعی نکنید گوشی خود را در فر یا مایکروویو خشک کنید.

گرفتن آب در تلفن ها برای بهترین ما اتفاق می افتد. برای ما خوش شانس است، یک ماده اصلی خانگی وجود دارد که اینترنت به طور مداوم پیشنهاد می کند که این مایع را بیرون می کشد و گوشی ها را نجات می دهد: برنج نپخته. اما برخلاف توصیه های رایج، اپل، مانند بسیاری از افراد در پشتیبانی فنی، به صراحت توصیه می کند در برابر قرار دادن تلفن خیس خود در یک کیسه برنج

“آیفون خود را در کیسه برنج قرار ندهید. انجام این کار می تواند باعث شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب برساند. اسناد پشتیبانی اپل گفت.

اسناد پشتیبانی برای اولین بار توسط Macworld از لحاظ فنی به این موضوع می پردازند که وقتی هشدار تشخیص مایع را در آیفون خود دریافت می کنید، چه کاری انجام دهید. آنها فقط برای به رخ کشیدن یک افسانه طولانی مدت اینترنت نیستند.

برای این منظور، آنها همچنین از استفاده از منبع حرارت خارجی مانند سشوار یا هوای فشرده برای خارج کردن مایعات خودداری کردند. همچنین، سواب های پنبه ای یا دستمال کاغذی را در درگاه های شارژ قرار ندهید.

درعوض، اپل پیشنهاد می‌کند گوشی خود را به دستتان ضربه بزنید و کانکتور به سمت پایین باشد. به این فکر کنید که بعد از شنا آب از گوشتان خارج شود. سپس آن را در محلی با جریان هوای خوب بگذارید تا خشک شود و قبل از شارژ ۳۰ دقیقه صبر کنید. اگر هشدار همچنان ظاهر شد، تلفن را رها کنید و فقط منتظر بمانید. ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا واقعاً خشک شود. اگر تلفن خشک است اما هنوز شارژ نمی شود، کابل شارژ را جدا کرده و دوباره وصل کنید.

سال‌ها قرار بود برنج چیزی باشد که وسایل الکترونیکی غرق در آب را سریع‌تر خشک کند. این ماده خشک‌کننده‌ای است که مردم تصور می‌کردند مایع اضافی را بیرون می‌کشد. من این کار را بعد از اینکه سرسختانه از خاموش کردن آیفون خود در طول کنسرت تیلور سویفت غرق در باران امتناع کردم، انجام دادم. اما احتمالاً این مدت زمانی بود که خاموش و از دست من سپری شده بود که به تلفن من کمک کرد – نه یک غوطه ور شدن در برنج.

آستانه در سال ۲۰۱۵ نوشت برنج نپخته خیلی جاذب نبود، بنابراین بیشتر زمان صرف خشک شدن است که کار می کند. و گذاشتن آن در یک کیسه برنج اغلب تلفن‌ها را از دید و ذهن دور نگه می‌دارد، بنابراین مردم وسوسه نمی‌شوند آن را روشن کنند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/19/24077532/apple-support-document-wet-iphone-no-rice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *