بریتانیا نتوانست در مورد کد کپی رایت هوش مصنوعی به توافق برسد که ضربه بزرگی به هنرمندان وارد می کند

دولت بریتانیا، شرکت‌های هوش مصنوعی و سازمان‌های خلاق نتوانسته‌اند درباره کد پیشنهادی به توافق برسند که دستورالعمل‌های روشنی برای آموزش هوش مصنوعی مدل هایی بر روی مطالب دارای حق چاپ

تقریباً یک سال است که دفتر مالکیت معنوی (IPO) با شرکت هایی از جمله مایکروسافت، گوگل دیپ مایند و هوش مصنوعی پایدار و همچنین سازمان های هنری و خبری مختلف مانند بی بی سی، کتابخانه بریتانیا و فایننشال تایمز مشاوره می کند.

هدف از این گفت وگوها تهیه آیین نامه ای در مورد متن و داده ها استخراج، که در آن مدل‌های هوش مصنوعی بر روی موادی مانند کتاب‌ها، تصاویر و فیلم‌هایی که توسط انسان‌ها تولید می‌شوند آموزش می‌بینند – اغلب تحت حق چاپ.

با این حال، کنسرسیوم با واسطه IPO نتوانسته است روی یک کد عمل داوطلبانه به توافق برسد. فایننشال تایمز. این نشریه به نقل از افراد آشنا گفت که این بدان معناست که IPO مسئولیت را به مقامات وزارت نوآوری و فناوری علمی بازگردانده است، که بعید است به این زودی سیاست های قطعی را تعیین کند.

شکست در مذاکرات ضربه ای به متخصصان خلاق وارد می کند که بسیاری از آنها چنین هستند می ترسد که آثار آنها بدون اعتبار و پرداخت کپی و تکثیر خواهد شد.

بریتانیا نتوانست در مورد کد کپی رایت هوش مصنوعی به توافق برسد که ضربه بزرگی به هنرمندان وارد می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی، مانند OpenAI’s ChatGPT یا Stability AI’s text-to-image Generator Stable Diffusion، بر روی داده های خراشیده شده از وب آموزش داده شده اند. با الهام از این داده‌ها، سیستم‌ها سپس در پاسخ به درخواست‌ها، خلاقیت‌های بی‌پایانی ارائه می‌کنند. اغلب، خروجی ها هستند مشتقات روشن از مطالب منبع آنها

تنها در سال ۲۰۲۳، صدها صفحه دعوی قضایی و مقالات بی‌شماری شرکت‌های فناوری را به سرقت آثار هنرمندان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی متهم کردند. یکی از پرمخاطب ترین موارد در ایالات متحده بود، جایی که نیویورک تایمز اخیراً در آنجا بود شکایت کرد OpenAI و Microsoft برای نقض حق چاپ.

استفاده از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر در صنعت سرگرمی به سرعت رشد کرده است، از کتاب‌های صوتی خودکار و دستیارهای صوتی گرفته تا ویدیوهای دیپ‌فیک و ابزارهای تبدیل متن به گفتار. اما قانون نتوانسته است سرعت خود را حفظ کند.

در بریتانیا، سهام، اتحادیه کارگری نماینده ۵۰۰۰۰ مجری و تمرین کننده خلاق، آن را راه اندازی کردند جلوی سرقت نمایش توسط هوش مصنوعی را بگیرید کمپین برای لابی کردن دولت برای به روز رسانی قانون و حفاظت بهتر از معیشت هنرمندان.

حقوق صاحبان سهام گفته شد UKTN امروز که اگر توافقات کلیدی در مورد هوش مصنوعی و مالکیت معنوی حاصل نشود، آماده است برای “اقدام صنعتی” یادآور اعتصابات هالیوود ۲۰۲۳٫ لیام بود، یکی از مقامات اتحادیه کارگری، از «رویکرد صبر و دید» دولت در قبال مقررات هوش مصنوعی انتقاد کرد.

اما این فقط هنرمندان نیستند که خواستار استفاده منصفانه از هوش مصنوعی هستند. پیشگام هوش مصنوعی مولد Ed Newton-Rex از Stability AI کناره گیری کرد در ماه نوامبر در مورد استفاده استارتاپ از محتوای دارای حق چاپ. در ژانویه، او یک سازمان غیرانتفاعی به نام Fairly Trained راه‌اندازی کرد که به شرکت‌های هوش مصنوعی که داده‌های خود را از نظر اخلاقی تهیه می‌کنند گواهی می‌دهد.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-ai-copyright-code-artists

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *