مایکروسافت در حال همکاری با Semafor در داستان های خبری به کمک هوش مصنوعی است

مایکروسافت در حال همکاری با وب سایت رسانه ای Semafor در پروژه جدیدی است که از ChatGPT برای کمک به ایجاد داستان های خبری استفاده می کند. فایننشال تایمز گزارش کرده است. این یکی از چندین همکاری ژورنالیستی است که مایکروسافت قرار است امروز اعلام کند و به دنبال آن است نیویورک تایمز طرح دعوی در دادگاه علیه غول نرم افزاری و شریک آن، OpenAI، به دلیل نقض حق چاپ ثبت شده است.

Semafor که توسط بن اسمیت سردبیر سابق Buzzfeed تأسیس شد، یک فید به نام “سیگنال هادر این گزارش آمده است: “که توسط مایکروسافت برای مبلغی نامشخص اما “قابل توجه” حمایت مالی خواهد شد. اخبار و تحلیل‌ها را برجسته می‌کند و روزانه ده‌ها پست را ارائه می‌دهد. همه داستان‌ها به طور کامل توسط روزنامه‌نگاران و با هوش مصنوعی نوشته می‌شوند. به طور موثر به عنوان یک ابزار تحقیق عمل می کند.

سمافور نوشت، سیگنال‌ها به تغییرات عمیق و مداوم در چشم‌انداز رسانه‌های دیجیتال و لحظه‌های اخبار پس از اجتماعی، و خطرات و فرصت‌های ناشی از هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد.

به طور خاص، تیم Semafor از ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن سریع گزارش رویدادهای فوری از سایر منابع خبری در سراسر جهان به زبان‌های مختلف استفاده می‌کند و در عین حال ابزارهای ترجمه را ارائه می‌کند. بنابراین، یک مقاله ممکن است شامل منابع چینی، هندی یا سایر منابع باشد و خبرنگاران زمینه را اضافه کرده و دیدگاه‌های مختلف را خلاصه کنند. نورین گیلسپی، روزنامه‌نگار سابق آسوشیتدپرس که اکنون در مایکروسافت کار می‌کند، به خبرنگاران گفت: روزنامه‌نگاران باید از این ابزارها استفاده کنند تا بتوانند برای نسلی دیگر زنده بمانند و رشد کنند. فایننشال تایمز.

استفاده از ChatGPT و دیگر چت ربات های هوش مصنوعی در اتاق های خبر بحث برانگیز بوده است، به طوری که سایت هایی مانند CNET اخیراً از آنها برای تولید می کنند کل مقالات بلند (البته با کمک ویراستاران انسانی). این در حالی است که هوش مصنوعی می تواندتوهم داشتن(مطالب غیرواقعی بسازید) و انواع دیگر را به نمایش بگذارید رفتار عجیب و غریب. اتاق‌های خبر در تلاشند تا دریابند که چگونه از آنها برای بهبود گزارش‌دهی استفاده کنند و به طور بالقوه با چت‌بات‌هایی رقابت کنند که مجموعه‌ای از محتوای مناسب SEO را تولید می‌کنند.

اواخر سال گذشته مجله نیویورک تایمز اعلام کرد از OpenAI و مایکروسافت به دلیل استفاده از مقالات خبری منتشر شده برای آموزش ربات‌های چت خود بدون پرداخت غرامت شکایت کرده است. این شکایت که به طور بالقوه به دنبال خسارت های قانونی و واقعی میلیاردها است، اولین باری است که یک سازمان خبری بزرگ توسعه دهندگان ChatGPT را به دلیل نقض حق چاپ تحت تعقیب قرار می دهد.

مایکروسافت نیز اعلام کرد امروز با مدرسه روزنامه‌نگاری کریگ نیومارک، پروژه GroundTruth، انجمن خبر آنلاین و سایر سازمان‌های روزنامه‌نگاری همکاری می‌کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/microsoft-is-teaming-up-with-semafor-on-ai-assisted-news-stories-124320277.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/microsoft-is-teaming-up-with-semafor-on-ai-assisted-news-stories-124320277.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *