بریتانیا ۳۳۰ میلیون پوند به سوخت هسته ای برای کاهش اتکای انرژی به روسیه اختصاص می دهد

را انگلستان اولین کشور اروپایی خواهد بود که برنامه ای را برای تولید اورانیوم با فناوری پیشرفته راه اندازی می کند – با هدف کاهش اتکا به واردات از روسیه برای توسعه راکتورهای هسته ای نسل بعدی.

به طور خاص، دولت ۳۰۰ میلیون پوند (۳۴۸ میلیون یورو) در اورانیوم با غنای پایین (HALEU) سرمایه‌گذاری می‌کند تا پوتین را از بازار جهانی انرژی خارج کند.

HALEU – که در حال حاضر فقط در روسیه به صورت تجاری تولید می شود – برای تامین انرژی نسل بعدی راکتورهای هسته ای پیشرفته ضروری است.

دولت بر این باور است که راکتورهای مدولار پیشرفته، مانند راکتورهای مدولار کوچک (SMRs)، نقش کلیدی در احیای هسته ای بریتانیا خواهند داشت. یکی از دلایل این است که آنها می توانند ساخت سریعتر و ارزان تر نیروگاه ها را امکان پذیر کنند. آنها همچنین پتانسیل تولید برق کم کربن و تولید هیدروژن و همچنین گرمای صنعتی را دارند.

بریتانیا ۳۳۰ میلیون پوند به سوخت هسته ای برای کاهش اتکای انرژی به روسیه اختصاص می دهد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

بر اساس آژانس بین المللی انرژی اتمیSMR ها بین ۵ تا ۲۰ درصد HALEU نیاز دارند.

مرکز تولید سوخت هسته ای برای شمال غرب انگلستان برنامه ریزی شده است و دولت ۱۰ میلیون پوند اضافی (۱۱٫۶ میلیون یورو) برای کمک به توسعه مهارت ها و سایت های لازم برای تولید سوخت های پیشرفته دیگر نیز اختصاص خواهد داد. انتظار می رود اولین کارخانه در اوایل دهه ۲۰۳۰ به بهره برداری برسد.

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون پوندی در HALEU بخشی از برنامه بریتانیا برای ارائه حداکثر ۲۴ گیگاوات انرژی هسته ای پاک تا سال ۲۰۵۰ است که یک چهارم برق مورد نیاز کشور است.

کلر کوتینیو، وزیر امور خارجه در امنیت انرژی و نت صفر گفت: «ما در بازارهای نفت و گاز و مالی در مقابل پوتین ایستادیم، نمی‌گذاریم او ما را برای باج‌گیری در مورد سوخت هسته‌ای نگه دارد».

بریتانیا اولین نیروگاه هسته ای عملیاتی خود را به جهان داد و اکنون ما اولین کشوری در اروپا خارج از روسیه خواهیم بود که سوخت هسته ای پیشرفته تولید می کنیم.

در اجلاس آب و هوای COP28، بریتانیا یکی از ۲۲ کشوری – از جمله فرانسه، فنلاند و هلند – بود که متعهد شد تا ظرفیت هسته‌ای جهانی را تا سال ۲۰۵۰ سه برابر کند تا انتشار کربن را کاهش دهد. به عنوان مثال، فرانسه نیز یک میلیارد یورو تعهد کرده است پروژه های هسته ایشامل استارت آپ ها کار بر روی SMR ها


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-pours-330m-nuclear-fuel-cut-energy-reliance-russia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *