بزرگترین “بادبادک” انرژی جزر و مدی جهان برای اولین بار در جزایر فارو فعال شد

بزرگترین “بادبادک” انرژی جزر و مدی جهان برای اولین بار در جزایر فارو فعال شد

یک جزر و مد غول پیکر انرژی “بادبادک” واقع در آب های خاموش Vestmannsund، جزایر فارو، اولین نیروی برق خود را به شبکه تحویل داده است که گامی مهم به جلو برای صنعت نوظهور انرژی اقیانوسی است.

دوبله شده است اژدها ۱۲این دستگاه برخلاف جریان حرکت می‌کند که روتور آن را می‌چرخاند و حدود ۱٫۲ مگاوات برق پاک تولید می‌کند – برای تامین برق یک شهر کوچک با حدود ۱۰۰۰ خانه کافی است.

این بادبادک ابتدا توسط خودروساز ساب طراحی شد و سپس در سال ۲۰۰۷ توسط سوئدی تجاری شد استارت آپ Minesto، که از آن زمان تاکنون این فناوری را اصلاح کرده است.

دکتر مارتین ادلوند، مدیرعامل، گفت: «این روز بزرگی برای Minesto است. ما با تولید برق در شبکه با نیروگاه در مقیاس مگاوات خود به مهم ترین نقطه عطف در تاریخ شرکت رسیده ایم.

علیرغم ارائه پتانسیل عظیم برای تولید انرژی های تجدیدپذیر، فناوری جریان جزر و مدی هنوز در مراحل ابتدایی خود است. این تا حدی به این دلیل است که پیشنهادات قبلی تحت سلطه بارج های عظیم یا توربین های درون جریان که آزمایش آنها در محیط دریایی بسیار گران و چالش برانگیز است.

چیزی که فناوری Minesto را متمایز می کند این است که نسبتاً کوچک، مدولار و مقیاس پذیر است – اندازه ۱۲ متر عرض و ۲ وزن.۸ تن.

برای مقایسه، اولین استارت آپ اسکاتلندی Orbital Marine Power’s متصل به شبکه توربین جزر و مدی غول پیکری به طول ۷۲ متر و ۶۸۰ تن به نام O2 است. علیرغم اندازه آن، O2 حدود ۲ مگاوات برق تمیز تولید می کند.

کارایی طراحی Minesto به لطف نحوه سر خوردن آن در جریانات اقیانوسی است. مشابه نحوه حرکت یک بادبادک در هوا، توربین جزر و مدی در یک حرکت هشت تایی در آب چندین برابر سریعتر از سرعت واقعی آب جاری حرکت می کند. این بدان معناست که می تواند الکتریسیته زیادی تولید کند اما همچنان نسبتاً کوچک و سبک است.

در آینده، Minesto، همراه با شرکت انرژی محلی SEV، قصد دارد ۱۲۰ مگاوات ظرفیت جزر و مد بادبادک در جزایر فارو بسازد. این آرایه که از حدود ۱۰۰ بادبادک منفرد تشکیل می شود، می تواند ۴۰ درصد برق مصرفی مجمع الجزایر را تامین کند.

Minesto با بیش از ۴۰ میلیون یورو بودجه از صندوق توسعه منطقه ای اروپا، ادعا می کند که بزرگترین سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در انرژی دریایی تا به امروز است.


منبع: https://thenextweb.com/news/worlds-biggest-tidal-energy-kite-faroe-islands

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *