بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار [بهمن ۱۴۰۲]

تجربه‌ی تماشای فیلم با ویدیو پروژکتور می‌تواند به‌اندازه‌ای خوشایند باشد که دیگر حاضر به استفاده از تلویزیون نباشید. اگر برایتان سوال شده است که ویدئو پروژکتور بهتر است یا تلویزیون اول باید نگاهی به نیازهایتان بیندازید و بعد با مطالعه و تحقیق، گزینه‌ی مناسبتان را انتخاب کنید. قیمت تلویزیون به‌طور معمول از قیمت ویدیو پروژکتور مناسب‌تر است. برای خرید ویدیو پروژکتوری که کیفیت مطلوبی داشته باشد و بتواند سال‌ها برایتان کار کند باید آماده‌ی هزینه کردن باشید.

در این راهنمای خرید، بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار را در قیمت‌های مختلف به شما معرفی کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

نکات مهم قبل از خرید

ویدئو پروژکتور ها برای مصارف اداری، خانگی و گیمینگ خریداری می‌شوند. هر دسته از این مصارف نیازمند ویژگی‌های خاصی در ویدیو پروژکتور هستند اما به‌طور کلی بسیاری از ویژگی‌ها با هم شباهت زیادی دارند. برای مثال نرخ نوسازی ویدیو پروژکتور در کاربردهای گیمینگ اهمیت ویژه‌ای دارد اما در مصارف خانگی و اداری اینطور نیست. بهتر است برای خرید ویدیو پروژکتور موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • روشنایی: روشنایی پروژکتور یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. روشنایی ویدیو پروژکتور بر حسب لومن و انسی لومن مشخص می‌شود و باید بر اساس محیطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب شود. برای مثال پروژکتوری که در اتاق روشن استفاده می‌شود باید روشنایی بیشتری داشته باشد؛ پس اگر محیطتان به اندازه کافی تاریک نیست به این موضوع دقت کنید.
  • وضوح: وضوح پروژکتور به تعداد پیکسل‌هایی که می‌تواند نمایش دهد اشاره دارد. وضوح بالاتر، تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. در بازار ما پروژکتورهای فراوانی با وضوح SVGA ،XGA و WXGA در قیمت‌های کم تا زیاد پیدا می‌شود. هرچند میزان وضوح به کاربری شما هم بستگی دارد اما در این راهنمای خرید بیشتر سعی شده است تا مدل‌هایی با وضوح Full HD و ۴K معرفی شوند.
  • نسبت کنتراست: نسبت کنتراست پروژکتور به تفاوت بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های تصویر اشاره دارد. نسبت کنتراست بالاتر جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتری را ارائه می‌دهد.
  • فاصله پرتاب: فاصله پرتاب پروژکتور به فاصله بین پروژکتور و صفحه نمایش اشاره دارد. فاصله پرتاب مناسب به اندازه‌ی اتاقی که ویدئو پروژکتور در آن استفاده می‌شود، بستگی دارد.
  • عمر لامپ: عمر لامپ پروژکتور به مدت زمانی که لامپ قبل از نیاز به تعویض دوام می‌آورد، اشاره دارد. پروژکتور با طول عمر لامپ طولانی، نیاز به تعویض مکرر لامپ را از بین می‌برد.
  • تصحیح زاویه تصویر: تصحیح زاویه تصویر یا کیستون (Keystone) قابلیتی است که به پروژکتور اجازه می‌دهد تصویر را برای تصحیح اعوجاج ناشی از زاویه نمایش آن تنظیم کند. این امر به‌ویژه زمانی مهم است که پروژکتور در اتاقی استفاده شود که قرار دادن مستقیم آن در مقابل صفحه نمایش دشوار است.

برای مدرسه و اداره، باید به دنبال پروژکتوری با وضوح بالا، روشنایی خوب و طول عمر لامپ بالا باشید. این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که ارائه‌های شما واضح و قابل مشاهده هستند. برای مصارف خانگی نیز همین موارد صدق می‌کند اما اگر نمی‌خواهید بلندگوهای جداگانه تهیه کنید، باید کیفیت بلندگوهای ویدیو پروژکتور را هم در نظر بگیرید.

برای بازی، باید به دنبال پروژکتوری با حداقل ۲۰۰۰ لومن، نسبت کنتراست ۵۰۰۰:۱، ورودی‌های سازگار با کنسول، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ پیکسل باشید.

بهترین ویدئو پروژکتور های بازار

شیائومی ونبو T2R Max


منبع: https://www.zoomit.ir/buying-guide/416127-video-projector-buying-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *