بهترین کابل های HDMI ؛ معرفی بهترین برندها

اکثر تلویزیون‌هایی که این روزها در قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌بینید، مدل‌های هوشمندی هستند که با برنامه‌های استریم داخلی عرضه می‌شوند؛ اما اگر بخواهید لوازم جانبی همچون کنسول بازی یا پخش‌کننده بلوری را به تلویزیون متصل کنید، به کابل HDMI نیاز خواهید داشت.

به‌طور کلی، برای خرید کابل با کیفیتی که از وضوح و نرخ فریم قابل قبولی برای بازی‌ها و فیلم‌ها پشتیبانی کند، به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارید؛ اما بودجه‌ای که برای خرید کابل HDMI 2.0 کنار گذاشته‌اید، درمقایسه‌با کابل‌هایی با پشتیبانی از HDMI 2.1 کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

مهمترین نکته‌ای که باید هنگام خرید کابل HDMI مدنظر قرار دهید، بهره‌مندی از گواهی HDMI است که تضمین می‌کند کابل مربوطه مشخصات مورد نیاز را دارد؛ ازاین‌رو، بهتر است به‌سراغ سازنده‌های معتبر بروید تا با اطمینان خاطر بیشتری کابل HDMI را خریداری کنید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای جامع انواع استانداردهای HDMI را مطالعه کنید.

ما در این مقاله، تصمیم گرفتیم تعدادی از بهترین کابل‌ بهترین کابل HDMI 4k و بهترین کابل HDMI برای ۸K را از برندهای مختلف معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید کابل HDMI قدم بردارید، پیش از هرچیز، ابتدا به راهنمای خرید کابل HDMI سری بزنید.

بهترین برند کابل HDMI

از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی کابل‌های HDMI موجود در بازار ایران می‌توان یوگرین، باسئوس، بافو، آمازون و مانستر را نام برد. اگر قصد خرید کابل باکیفیتی را دارید و نمی‌خواهید هر بار با خریدن کابل‌های غیراصل و ارزان‌قیمت، از خریدتان پشیمان شوید، بهتر است به‌سراغ برندهای معتبر بروید و با اعتماد کامل نسبت به خرید کابل HDMI اقدام کنید.

بهترین کابل HDMI 2.1

خرید کابل HDMI مناسب، پیش از هرچیز، به استانداردها و ویژگی‌های دستگاه‌هایتان بستگی دارد. اگر دستگاه‌هایی دارید که از استاندارد HDMI 2.0 یا پایین‌تر پشتیبانی می‌کنند و برایتان رزولوشن ۴K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز کفایت می‌کند، باید به‌سراغ کابل‌های HDMI 2.0 بروید. البته کابل‌های HDMI 2.1 با دستگاه‌های HDMI 2.0 نیز سازگاری دارند، ولی بدیهی است که سرعت و کیفیت انتقال داده به استاندارد پایین‌تر محدود خواهد شد.

کابل‌های HDMI 2.1 برخلاف نسخه‌ی ۲٫۰ از نرخ به‌روزرسانی، سرعت انتقال داده و رزولوشن بالاتری بهره می‌برند و اگر دستگاه‌هایی دارید که قابلیت پشتیبانی از ویژگی‌های مذکور را دارند، بهترین گزینه انتخاب کابل‌های HDMI 2.1 با وضوح ۸K است. درادامه، تعدادی از بهترین کابل‌های HDMI 2.1 اشاره خواهیم کرد.

کابل HDMI باسئوس مدل CAKGQ-K01


منبع: https://www.zoomit.ir/buying-guide/412962-the-best-hdmi-cable/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *