Flipboard به سمت فدیورس حرکت می کند

Flipboard جدیدترین برنامه اصلی است که رسماً به مجموعه خدمات غیرمتمرکز که بر روی پروتکل ActivityPub اجرا می‌شوند، پیوسته است. اپلیکیشن خبرخوانی که تقریباً یک سال است با Mastodon آزمایش می کند، اکنون قصد دارد تبدیل شود با Mastodon و بقیه fediverse.

برنامه خواندن اخبار با حساب‌های حدود دوجین ناشر از جمله Polygon، Medium، Semafor، Kotaku و Mental Floss شروع می‌شود که محتوای Flipboard آنها در سراسر جهان قابل کشف خواهد بود. تا ماه آینده، این شرکت انتظار دارد که تمام حساب‌های Flipboard عمومی فدرال شوند، به این معنی که هرکسی که در یک برنامه مجهز به ActivityPub باشد می‌تواند پست‌های خود را مشاهده کند و با آنها تعامل داشته باشد.

و از ماه آوریل، به گفته مایک مک کیو، مدیر عامل Flipboard، تمام محتوای متداول نیز به راحتی در خود برنامه Flipboard در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که کاربران می‌توانند از محتوای مرور Flipboard به اشتراک گذاشته شده در Mastodon، Pixelfed (یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس مانند اینستاگرام)، PeerTube (یک پلت‌فرم ویدیویی غیرمتمرکز) و بقیه برنامه‌هایی که فدیورس را تشکیل می‌دهند، استفاده کنند.

ورود رسمی Flipboard به fediverse در لحظه ای انجام می شود که وجود دارد m برای ActivityPub در صنعت رسانه های اجتماعی. هفته گذشته متا اعلام کرد که در حال گرفتن آن است به منظور سازگار کردن Threads با Mastodon و بقیه fediverse. مک کیو به Engadget می‌گوید: «من فکر می‌کنم احتمالاً تا پایان سال آینده بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در فیدیورس خواهید داشت. خیلی طول می کشد تا اینکه این شبکه به بزرگترین شبکه اجتماعی تبدیل شود.”

اشتیاق مک کیو برای Mastodon و فدیورس به ویژه با توجه به روابط نزدیک او با توییتر قابل توجه است. مدیر عامل Flipboard بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ یکی از اعضای هیئت مدیره توییتر بود و طبق گزارش ها فروش Flipboard به این شرکت در سال ۲۰۱۵٫ اما تسلط ایلان ماسک بر شرکت و از هم پاشیدگی API آن، او را بر آن داشت تا آزمایش را آغاز کند. با ماستودون و ادغام در اوایل سال جاری

او اکنون معتقد است که شتاب برای فدیورس آنقدر قوی است که ممکن است توییتر در نهایت از ActivityPub نیز پشتیبانی کند. او پیش بینی می کند: «شرکت های بیشتری باید به ActivityPub نگاه کنند. من تعجب نمی کنم اگر توییتر در نهایت تصمیم بگیرد که مجبور به انجام این کار است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/flipboard-is-moving-to-the-fediverse-170426320.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/flipboard-is-moving-to-the-fediverse-170426320.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *