به‌روزرسانی Google Maps به شما امکان می‌دهد جستجوها و عکس‌های گذشته را با یک حرکت سریع پاک کنید

به‌روزرسانی Google Maps به شما امکان می‌دهد جستجوها و عکس‌های گذشته را با یک حرکت سریع پاک کنید

نقشه های گوگل در حال دریافت به‌روزرسانی حریم خصوصی است که به کاربران روش‌های جدیدی برای کنترل اطلاعات خود در پلتفرم می‌دهد.

ابتدا، برنامه شروع به جمع‌آوری فعالیت‌های اخیر شما در یک مکان مرکزی می‌کند، جایی که می‌توانید مکان‌هایی را که در گذشته بوده‌اید، تاریخی که به آنجا رفته‌اید و مدت زمانی که برای بازدید صرف کرده‌اید، مشاهده کنید. حتی می‌توانید «جستجوها، مسیرها و اشتراک‌گذاری‌های خود را حذف کنید» در همان هاب.

نگاهی به اعلامیه گوگل، به نظر می رسد می توانید هر ورودی را یک به یک یا کل چیز را به طور کامل حذف کنید. پنجره ای روی صفحه ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد چه چیزی قرار است بیرون پرتاب شود. بسته داده شامل عکس‌ها، بررسی‌ها، گزارش‌های بازخورد، فهرست‌های ذخیره‌شده و موارد دیگری است که درباره یک مکان ساخته‌اید.

اکنون با ضربه زدن روی نقطه آبی در Google Maps یک منوی تنظیمات برای ویژگی‌های Timeline و Location History ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید ببینید که آیا هر یک از ابزارها روشن شده‌اند و همچنین آیا برنامه به مکان دستگاه شما دسترسی دارد یا خیر. تایم لاین، اگر خیلی با آن آشنا نیستید، از داده‌های به‌دست‌آمده از تاریخچه موقعیت مکانی برای ثبت تمام مکان‌هایی که رفته‌اید استفاده می‌کند.

ابزار حذف و منوی نقطه آبی شروع به کار خواهند کرد اندروید و iOS گوشی ها در هفته های آینده

ذخیره جدول زمانی

به روز رسانی دیگری وجود دارد. با این حال، تا سال آینده منتشر نخواهد شد. ویژگی آینده به افراد اجازه می‌دهد تا ضبط‌های تایم لاین خود را مستقیماً در دستگاه خود ذخیره کنند، به‌جای اینکه آن را در فضای ابری Google رها کنند. البته اگر نمی‌خواهید ردی از خود باقی بگذارید، می‌توانید یک‌باره یا تمام اطلاعات خود را حذف کنید. برعکس، کاربران می توانند در هر زمان از اطلاعات خود در سرورهای شرکت نسخه پشتیبان تهیه کنند. همه چیز رمزگذاری شده است، بنابراین هیچ کس، حتی گوگل، نمی تواند نگاهی بیندازد.

تاریخچه موقعیت مکانی در حال تغییر کوچکی است. عملکرد حذف خودکار آن “به طور پیش فرض روی سه ماه تنظیم می شود” به جای ۱۸ ماه همانطور که در حال حاضر وجود دارد. پس از گذشت زمان، تمام اطلاعات ذخیره شده حذف خواهند شد. اگر می‌خواهید به دوره طولانی‌تر برگردید، می‌توانید در هر زمان تنظیم کنید.

دقیقاً مشخص نیست که تغییرات تایم لاین در سال ۲۰۲۴ چه زمانی برای اندروید یا iOS اجرا می شود، اگرچه گوگل اعلام می کند که در نهایت در زمان رسیدن اعلان حساب دریافت خواهید کرد.

نقشه های گوگل مملو از ترفندهای کوچکی است که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند. اگر می‌خواهید بدانید آنها چه هستند، فهرست TechRadar را بررسی کنید ۱۰ کاری که نمی دانستید نقشه گوگل می تواند انجام دهد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/google-maps-update-to-let-you-wipe-out-past-searches-and-photos-in-one-swoop

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *