به اشتراک گذاری سفر هوش مصنوعی: تقویت صدای بنیانگذاران زن

در اکتبر سال گذشته، محققان موسسه آلن تورینگ زنگ خطر را به صدا درآوردند که “مسئله فوری” عدم تعادل جنسیتی در سرمایه گذاری هوش مصنوعی وجود دارد. هیچ کس متأسفانه تعجب نکرد. با این حال، داشتن داده ها همیشه خوب است.

گزارش دریافتند که شرکت‌هایی که توسط زنان تأسیس شده‌اند تنها ۳ درصد از بودجه VC استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی را در دهه گذشته به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که این مطالعه فقط بر بریتانیا متمرکز بود، یافته های مشابهی در کشورهای دیگر گزارش شده است.

با رونق هوش مصنوعی مولد، اهمیت دیدگاه‌های مختلف بنیان‌گذاران برای مقابله با سوگیری در فناوری‌ای که قرار است در طول زندگی روزمره ما بیش از پیش فراگیر شود، قابل اغراق نیست. بنابراین، شکاف در بازنمایی جنسیتی در هوش مصنوعی بسیار فراتر از تشخیص صرف “که بد است” نگران کننده است.

البته، این مشکل صرفاً با بودجه، یا هوش مصنوعی به عنوان یک بخش، برای آن موضوع نیست. نمایندگی زنان در فناوری توسط عوامل ساختاری مانند فرهنگ صنعت و نرخ پایین زنان در STEM متوقف شده است. آنچه در مورد تغییر عدم تعادل جنسیتی مهم به نظر می رسد، حمایت – و نمایندگی است که مبارزات، همراه با پیروزی ها را برجسته می کند.

دکتر انجی ما، یکی از بنیانگذاران دانشکده هوش مصنوعی مستقر در بریتانیا، به TNW می گوید: «درست است که بنیانگذاران زن بسیار کمی در هوش مصنوعی وجود دارد. اما تجربه من به‌عنوان یک مؤسس شرکت فناوری، تجربه‌ای ارزشمند بوده است. اشتباه نکنید، این کار آسان یا هر چیز دیگری نیست، این سخت‌ترین کاری است که تا به حال انجام داده‌ام. اما فکر می‌کنم این سفر است که مهم است. در طول این سفر، با افراد شگفت‌انگیزی برخورد کرده‌ام که بدون انتظار چیزی به من کمک کرده‌اند.”

یک “زمان عالی برای هوش مصنوعی” در UCL

دکتر ما مدرک خود را در رشته فیزیک در دوران رونق دات کام در اوایل دهه ۲۰۰۰ به پایان رساند. او به همراه چند تن از دوستانش شرکتی را راه اندازی کرد که پایگاه داده ای را برای خرید آنلاین ایجاد می کرد. به قول خودش “به طرز چشمگیری شکست خورد.”

پس از یک اقدام تشویقی توسط خانواده به سمت قانون و فهمیدن اینکه او «یک وکیل شوخ» خواهد شد، دکترای خود را در رشته فیزیک در دانشگاه کالج لندن آغاز کرد، که به گفته او، «زمان بسیار خوبی برای هوش مصنوعی» بود. (موسسان DeepMind دمیس حسابیس، شین لگ و مصطفی سلیمان همزمان در آن شرکت کردند.)

دکتر انجی ما. اعتبار: دانشکده هوش مصنوعی

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!


دکتر ما سپس دانشکده هوش مصنوعی را در سال ۲۰۱۴ (به همراه دو بنیانگذارش، مارک وارنر و اندرو بروکس) با مأموریت کمک به کسب و کارها در پیاده سازی هوش مصنوعی ایمن و “به رهبری انسان” راه اندازی کرد. این استارت آپ اکنون نام هایی مانند زیمنس، بلک راک، استرایپ، بریتیش ایرویز و دفتر خانه بریتانیا را در میان مشتریان خود به حساب می آورد.

دکتر ما توضیح می‌دهد: «رویکرد انسان اول به این معنی است که هوش مصنوعی توسط انسان طراحی شده است تا تصمیم‌گیری انسان را تقویت کند، نه برای جایگزینی آن». این شرکت همچنین با بیمارستان های NHS در ولز برای کاهش انسداد تخت همکاری کرده است. این زمانی است که تخت‌های بیمارستانی توسط بیمارانی که دیگر واقعاً به آن‌ها نیاز ندارند، گرفته می‌شود و اساساً دسترسی سایر نامزدها را «مسدود» می‌کند. ابزار پیش بینی هوش مصنوعی دانشکده توانست این پدیده را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

اولویت توسعه شخصی و شبکه سازی برای بنیانگذاران زن

در حالی که دکتر ما چالش‌هایی را که زنان در این صنعت با آن روبرو هستند تصدیق می‌کند، او همچنین مشتاق است تا اشتراکات بین بنیان‌گذاران را به طور کلی برجسته کند و اینکه چگونه یک شبکه حمایتی کلیدی برای هدایت یک محیط اغلب بی‌رحمانه است.

او تأکید می‌کند: «بنیان‌گذاران با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از چالش‌ها و موانع روبرو هستند و داشتن یک گروه حامی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. .

فعالیت هایی مانند این ممکن است به زمان و تعهد نیاز داشته باشد، اما مزایای آن، او می گوید، غیرقابل اندازه گیری است. دکتر ما می افزاید: «اغلب، زنان تمایل دارند دیگران را بر خود ترجیح دهند، و سهواً از سرمایه گذاری در ساخت شبکه های خود یا شرکت در فعالیت های توسعه ای غفلت می کنند».

راه اندازی یک استارتاپ فناوری “مثل ازدواج”

البته غیرممکن است که بدانیم اگر او دو هم‌بنیان‌گذار مرد نداشت، تجربه او با جمع‌آوری کمک مالی متفاوت بود یا خیر. با این حال، او قاطعانه بر این باور است که ویژگی هایی که در یک هم بنیانگذار نیاز است فراتر از جنسیت است.

“به جرأت می توانم بگویم که تاسیس یک شرکت مانند ازدواج است. شما باید به عنوان فردی با هم رشد کنید، باید با هم چیزهایی بسازید، روزهای خوب و بد را پشت سر می گذارید. فکر می کنم تاسیس و ساخت شرکت ها فوق العاده سخت است.

دکتر ما با بازگرداندن گفتگوی خود به اینکه چگونه زنان می توانند از زنان دیگر در هوش مصنوعی حمایت کنند، داستانی را بیان می کند که نشان می دهد حتی اگر ما فوراً تأثیر خود را درک نکرده یا متوجه آن نشویم، به این معنی نیست که وجود ندارد. و چگونه هیچ تلاشی خیلی کم است.

روز قبل از صحبت ما، او می گوید، او با زن جوانی از مدرسه قدیمی خود ملاقات کرد، که به تازگی مدرک خود را به پایان رسانده است و به این دلیل که می خواهد مشاوره شغلی در مورد نفوذ به هوش مصنوعی داشته باشد، با او تماس گرفت. “معلوم شد که او در یک کارگاه هوش مصنوعی که من برای دانش آموزان ۱۵ تا ۱۶ ساله قبل از ابتلا به ویروس کرونا برگزار کردم، شرکت کرده است. در آن زمان، کارگاه توجه زیادی به خود جلب نکرد، بنابراین فکر کردم “اوه، مردم علاقه ای ندارند.” اما با این وجود، تأثیری بر او گذاشت و بر نحوه تفکر او در مورد آرزوهای شغلی خود تأثیر گذاشت.

همچنین باعث شد به این فکر کنم که چگونه می توانم دید خود را در میان زنان جوان افزایش دهم، داستان، سفر، اشتباهات و درس هایم را به اشتراک بگذارم. زیرا من فکر می کنم الهام بخشیدن به نسل بعدی به چیزی بیش از موفقیت و موفقیت نیاز دارد – در واقع مستلزم آسیب پذیری و اصالت است.


منبع: https://thenextweb.com/news/ai-amplifying-female-founder-voices

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *