گوگل کروم به زودی به شما امکان می دهد هر وب سایتی را به عنوان یک برنامه دسکتاپ نصب کنید

Google Chrome به زودی به شما امکان می دهد هر صفحه وب را به عنوان یک برنامه دسکتاپ بر روی Mac خود نصب کنید، درست مانند مرورگر Safari اپل در macOS Sonoma (از طریق پلیس اندروید).

گوگل کروم به زودی به شما امکان می دهد هر وب سایتی را به عنوان یک برنامه دسکتاپ نصب کنید
این ویژگی جدید توسط کاربر X (توئیتر) مشاهده شد لئوپوا۶۴ در جدیدترین کروم قناری build، که شامل یک گزینه جدید به نام “نصب صفحه به عنوان برنامه” است، که می توانید آن را در تنظیمات پیدا کنید ➝ ذخیره و اشتراک گذاری. وب‌سایت‌هایی مانند YouTube و Reddit که قبلاً برنامه‌های وب خود را دارند نیز به‌طور خودکار به عنوان نصب اختیاری در این منو ظاهر می‌شوند.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با انتخاب گزینه “نصب صفحه به عنوان برنامه”، یک فرمان به “نصب برنامه” فراخوانی می شود. برنامه‌های وب به‌طور خودکار در یک زیرپوشه Applications به نام Chrome Canary Apps ذخیره می‌شوند، جایی که می‌توان آن‌ها را به صورت اختیاری به Dock در macOS کشید.


در حال حاضر، پیاده‌سازی برنامه‌های وب در کروم پیچیده‌تر از Safari است و نه تنها یک نوار ابزار ساده با دکمه‌های پیمایش را ارائه می‌کند، بلکه منوی تنظیمات را با گزینه‌هایی از جمله کپی URL، باز کردن در کروم، حذف نصب، بزرگ‌نمایی، چاپ، یافتن و ویرایش ارائه می‌کند. ، و بازیگران.

این ویژگی به لطف پشتیبانی طولانی مدت کروم است برنامه های وب پیشرو (PWA)که گوگل در ابتدا آن را به عنوان جایگزینی برای برنامه های کروم در فروشگاه Google Play پذیرفت.


کاربران می توانند این ویژگی را قبل از اینکه در ساخت پایدار کروم فعال شود، با دانلود جدیدترین آن، امتحان کنند آپدیت قناری ۱۲۴ و فعال کردن دو پرچم جدید. برای انجام این کار، لینک های زیر را در نوار آدرس کپی و پیست کنید:

  • chrome://flags/#web-app-universal-install
  • chrome://flags/#shortcuts-not-apps

Chrome 123 در حال حاضر در نسخه بتا است و انتظار می‌رود که به‌زودی برای عموم منتشر شود، بنابراین پشتیبانی از PWA برای صفحات وب در نسخه آینده نخواهد بود، بلکه نسخه پایدار بعدی پس از آن خواهد بود.

برچسب ها: گوگل کروم


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/08/google-chrome-desktop-web-apps/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *