به نظر می رسد ایلان ماسک از تلاش برای استتار سفرهای جت شخصی خود با برنامه FAA که توسط جف بزوس و تیلور سوئیفت استفاده می شود منصرف شده است.

ایلان ماسک، با کت و شلوار و کراوات مشکی و در کنار یک افسر پلیس و یک محافظ بدن، پس از جلسه ای در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، در 13 سپتامبر 2023 حرکت می کند.

به گفته JetSpy، به نظر می رسد ایلان ماسک استفاده از برنامه ای را که تلاش می کند از سفرهای جت او محافظت کند، متوقف کرده است.

استفانی رینولدز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ



  • سال گذشته الون ماسک JetSpy گفت که استفاده از یک برنامه FAA را متوقف کرد که به صاحبان جت اجازه می داد به صورت ناشناس پرواز کنند.
  • ماسک در گذشته تلاش کرد تا ردیابی جت را خنثی کند و به دانشجویی پیشنهاد داد تا از ارسال آنلاین پروازهایش خودداری کند.
  • FAA گفته است که هیچ “گلوله نقره ای” برای جلوگیری از ردیابی هواپیماهای شخصی توسط مردم وجود ندارد.
تبلیغات

تبلیغات

پس از تلاش برای طفره رفتن از حساب های ردیابی جت برای بخش بهتری از یک سال و حتی مجبور کردن دانشجویی که جت هایش را ردیابی می کند برای توقف اشتراک‌گذاری داده‌های زنده در توییتر، به نظر می‌رسد که ایلان ماسک از یک برنامه فدرال که برای کمک به استتار سفرهای هوایی خود طراحی شده بود، استفاده نکرده است.

مدیر عامل تسلا برای یک برنامه رایگان اداره هوانوردی فدرال که اجازه می دهد ثبت نام کرده بود صاحبان جت های خصوصی برای پرواز ناشناس با استفاده از شماره ثبت موقت هواپیما در ژانویه ۲۰۲۲، اما ماسک از ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ از این برنامه استفاده نکرده است. شرکت ردیابی هواپیما JetSpy.

جت اسپای به اینسایدر گفت ماسک چهار بار برای شماره ثبت هواپیمای جدید درخواست داد. اولین بار که هواپیمای میلیاردر از هواپیمای FAA استفاده کرد حریم خصوصی برنامه آدرس هواپیما ایکائوهمچنین به عنوان PIA شناخته می شود، در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ بود، اما کمتر از هشت ماه بعد، طبق داده های JetSpy، او برای آخرین PIA خود درخواست داد و تنها از شماره ثبت موقت هواپیما برای یک پرواز استفاده کرد و قبل از بازگشت به آدرس دائمی خود در ایکائو.

ماسک قبل از انتشار به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تبلیغات

تبلیغات

جت ماسک سفر می کند اولین بار زمانی که جک سوینی، دانشجوی دانشگاه فلوریدا مرکزی، شروع به ارسال مختصات سفر میلیاردر در رسانه های اجتماعی برای هزاران دنبال کننده کرد، مورد توجه قرار گرفت.

سوینی به اینسایدر گفت متقاعد نشده که ماسک به طور کامل از پرهیز از حساب‌های ردیابی جت مانند آن دست کشیده است. @ElonJet. به عنوان مثال، جت های این میلیاردر هنوز در برنامه “محدود کردن نمایش داده های هواپیما” یا LADD FAA ثبت شده است. این لیست فقط به یک بار ثبت نام نیاز دارد و از نمایش داده های پرواز در آن جلوگیری می کند وب سایت های ردیابی پرواز مانند FlightAware یا FlightRadar24 که از داده های FAA استفاده می کنند، اما همچنان در وب سایت هایی مانند JetSpy که از شبکه ای از رادیوهای مستقل برای شناسایی هواپیما استفاده می کنند، نمایش داده می شوند.

سوینی گفت: “برای PIA، این احتمالاً فقط یک مشکل لجستیکی بزرگ است، هواپیماها واقعاً طوری طراحی نشده اند که شما همیشه کد خود را تغییر دهید.” “این یک جور گیج کننده است. او واقعاً در مورد ردیابی شدن چنین معامله بزرگی کرده است. اگر من جای او بودم، می‌گفتم “چرا حداقل سعی نمی‌کنم با آن همراه شوی.”

ایلان ماسک روز پنجشنبه با جت شخصی خود شانگهای را ترک کرد.

ایلان ماسک گاهی اوقات چندین سفر در یک هفته بین فرودگاه های کالیفرنیا و تگزاس انجام می دهد.

رویترز/آلی سانگ



یکی از سخنگویان FAA به Insider گفت که FAA برنامه PIA را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد و از زمان شروع برنامه ۳۹۰ کد شناسایی جایگزین صادر کرده است.

تبلیغات

تبلیغات

در روز چهارشنبه فوربس گزارش دادبا استناد به داده‌های JetSpy، برنامه PIA برای پنهان کردن سفرهای ۴۸ جت خصوصی در سال جاری، از جمله هواپیماهای شخصی نام‌های بزرگی مانند جف بزوس و تیلور سویفت.

بیزاری آوازی ماسک از جت ردیابی به سال ۲۰۲۱ برمی گردد، زمانی که او به سویینی ۵۰۰۰ دلار پیشنهاد داد. حساب @ElonJet او را حذف کنید، اما دانشجوی کالج در عوض به او توصیه هایی کرد – برای برنامه PIA FAA ثبت نام کنید. ماسک حدود یک ماه بعد از اولین شناسه جایگزین خود از طریق برنامه PIA استفاده کرد.

برنامه PIA به دارندگان هواپیما اجازه می دهد تا هر ۲۰ روز شماره ثبت خود را تغییر دهند، اما این می تواند یک فرآیند پر زحمت. کریستین رنیسن، مدیر بخش ارتباطات عرشه پرواز کالینز، قبلاً به نشریه تجاری AV Buyer گفته بود که در حالی که برنامه PIA اساسا رایگان است، به دلیل حجم قابل توجهی از کاغذبازی، دردسرساز است. علاوه بر این، اگر شماره ثبت جدید فاش شود و به مالک آن گره بخورد، کل فرآیند باید دوباره از نو شروع شود – که در مورد ماسک، می تواند بسیار آسان باشد.

سوینی به Insider گفت که گلف استریم ماسک را می توان با سفرهای مکرر آن بین فرودگاه های نزدیک به سایت پرتاب اسپیس ایکس در تگزاس و مقر آن در کالیفرنیا شناسایی کرد.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: «تشخیص اینکه چه زمانی می‌توانید براونزویل و هاثورن را به هم پیوند دهید، بسیار آسان است.

هواپیماها همچنین باید هنگام پروازهای بین‌المللی، PIA را برای آدرس ICAO که به طور دائم اختصاص داده شده است کنار بگذارند، که می‌تواند برای ماسک که اوایل سال ۲۰۲۳ از شانگهای و رم بازدید کرده بود، مشکل‌ساز باشد.

شماره ثبت ناشناس همچنین مانع از ردیابی هواپیمای شخصی از طریق ADS-B Exchange، یک پایگاه داده عمومی ردیابی پرواز، نمی‌شود.

ایلان ماسک برای اولین بار استفاده از PIA را در 25 ژانویه 2022 آغاز کرد.

ایلان ماسک برای اولین بار استفاده از PIA را در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ آغاز کرد.


با حسن نیت از JetSpy



FAA طی کنفرانسی در سال گذشته اذعان کرد که این برنامه یک راه حل “گلوله نقره ای” برای ردیابی جت.

تبلیغات

تبلیغات

یکی از سخنگویان FAA به Insider گفت: «برنامه PIA توانایی شناسایی هواپیما را در زمان واقعی با استفاده از گیرنده های ارزان قیمت تجاری محدود می کند. این امر مانع از آن نمی شود که طرفین از روش های جایگزین (نقطه یابی هواپیما، همبستگی حرکت و غیره) برای شناسایی شرکت کنندگان PIA استفاده کنند.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

هواپیماها
الون ماسک
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/elon-musk-appears-no-longer-masking-private-jet-tracking-pia-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *