بی‌توجهی اسپیس‌ ایکس به اصول ایمنی، کارمندان زیادی را مجروح کرده است

اسپیس ایکس که از جمله مهم‌ترین شرکت‌های صنعت فضایی محسوب می‌شود، ظاهرا به ایمنی کارمندان خود توجه زیادی ندارد، زیرا براساس تحقیقات جدیدی که منتشر شده، تاکنون ۶۰۰ کارمند در محل کار این شرکت مجروح شده‌اند و حتی یک مورد مرگ گزارش شده است.

رویترز در گزارش خود با چند کارمند فعلی و سابق اسپیس ا‌یکس صحبت کرده و سوابق آن‌ها را بررسی کرده است. طبق این گزارش، بیش از ۱۰۰ کارگر حادثه بریدگی یا جراحت، ۲۹ نفر شکستن استخوان‌ها یا دررفتگی، ۱۷ نفر «له‌شدن» دست یا انگشتان خود و ۹ نفر آسیب‌های سر مانند شکستگی جمجمه یا ضربه مغزی را گزارش کرده‌اند. همچنین پنج گزارش سوختگی و برق‌گرفتگی، هشت حادثه منجر به قطع عضو و هفت جراحت چشم در کارخانه‌های اسپیس ایکس روی داده است.

مشکلات محل کار اسپیس ایکس

بی‌توجهی اسپیس‌ ایکس به اصول ایمنی، کارمندان زیادی را مجروح کرده است

کارمندان اسپیس ایکس محل کار این شرکت را آشفته توصیف کرده‌اند که در آن کارمندان اغلب آموزش داده نمی‌شوند و فشار بیش از اندازه کار آن‌ها باعث می‌شود تا از رویکردهای ایمنی چشم‌پوشی شود. «تام مولین»، مهندس سابق اسپیس ا‌یکس به رویترز گفت:

«تصور ایلان ماسک مبنی بر این‌که اسپیس ایکس مأموریت دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مریخ برود و بشریت را نجات دهد، در تمام قسمت‌های شرکت نفوذ کرده است. این شرکت کنار گذاشتن هرچیزی ازجمله ایمنی کارمندان را که ممکن است دستیابی به این هدف را مختل نماید، توجیه می‌کند.»

اسپیس ا‌یکس همچنان گزارش مربوط به حوادث محل کار خود را به اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA) ارائه نکرده است. OSHA و کالیفرنیا OSHA که رگولاتوری‌های دولتی ایمنی در محل کار محسوب می‌شوند، اسپیس‌ ایکس را به دلیل تخلفات مربوط به مرگ یک کارگر و هفت حادثه جدید دیگر، مجموعاً ۵۰,۸۳۶ دلار جریمه کرده‌اند. در مقابل، اسپیس‌ ایکس اتهامات مربوط به نادیده‌گرفتن ایمنی کارگران را رد کرده است.


منبع: https://digiato.com/astronomy/spacex-elon-musk-safety-lapses-severe-employee-injuries

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *