بیل گیتس از یک هفته کاری ۳ روزه با کمک هوش مصنوعی دفاع می کند، آینده ای آرام تر را پیش بینی می کند.

بیل گیتس از یک هفته کاری ۳ روزه با کمک هوش مصنوعی دفاع می کند، آینده ای آرام تر را پیش بینی می کند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان هنوز به این فکر می‌کنند که آیا یک هفته کاری ۴ روزه را امتحان کنند، بیل گیتس، بشردوست میلیاردر و یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، چشم‌انداز آینده‌ای را ارائه کرده است که در آن یک هفته کاری سه روزه قابل قبول است. با ماشین هایی که وظایف مختلفی از جمله تهیه غذا و کارهای روزمره را انجام می دهند.

گیتس در گفتگوی اخیر با کمدین و نویسنده آفریقای جنوبی، تروور نوح در پادکست «اکنون چه می‌شود»، ترس رایج مبنی بر اینکه هوش مصنوعی (AI) جایگزین مشاغل انسانی خواهد شد را به چالش کشید و اظهار داشت که هوش مصنوعی در عوض آن را برای همیشه تغییر خواهد داد.

در طول این بحث ۴۵ دقیقه ای، گیتس نسبت به تأثیر گسترده تر هوش مصنوعی بر جامعه ابراز خوش بینی کرد و پتانسیل آن برای افزایش بهره وری را برجسته کرد.

او معتقد است که اگر انتقال به نیروی کار خودکارتر با سرعتی قابل مدیریت و با حمایت کافی دولت اتفاق بیفتد، می‌تواند منجر به جامعه‌ای شود که به کار یدی کمتری نیاز دارد و به مردم اجازه می‌دهد اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

گیتس همچنین بر مزایای بالقوه هوش مصنوعی در زمینه هایی مانند برنامه نویسی، آزمایش و مراقبت های بهداشتی تاکید کرد، جایی که می تواند فرآیندها را ساده کرده و کاغذبازی را برای متخصصان پزشکی کاهش دهد.

با این حال، او چالش‌های درک کامل هوش مصنوعی را با ذکر نمونه‌هایی از خطاهای ریاضی اساسی که توسط سیستم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود، اذعان کرد.

در حالی که گیتس هوش مصنوعی را ابزاری می‌داند که می‌تواند بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را در سطح جهانی متحول کند، او همچنین نگرانی‌های خود را در مورد سوء استفاده احتمالی از آن، به‌ویژه در قالب دروغ‌های عمیق و حملات سایبری ابراز کرد.

او ماهیت دوگانه هوش مصنوعی را برجسته کرد که هم به عنوان ابزاری برای توانمندسازی و هم به عنوان منبع بالقوه قطبی شدن عمل می کند.

این اولین بار نیست که گیتس نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی مطرح می کند. در یک پست طولانی در وبلاگ در ماه مارس، او دیدگاه خود را در مورد شایستگی های هوش مصنوعی ترسیم کرد و به موازات تأثیر تاریخی ریزپردازنده ها و اینترنت پرداخت.

گیتس بر پتانسیل هوش مصنوعی برای رسیدگی به نابرابری های جهانی در آموزش و در عین حال اذعان به خطرات مرتبط مانند عدم دقت واقعی و سوء استفاده احتمالی تاکید کرد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/bill-gates-advocates-for-a-3-day-work-week-with-help-of-ai-foresees-a-more-leisurely-future-13427212.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *