تاریخچه ماشین اپل – کجای توسعه اشتباه انجام شد؟

پس از صرف یک دهه توسعه یک ماشین خودراناپل این هفته تصمیم گرفت که زمان آن رسیده است ایرپاور و پروژه را تعطیل کنید. این ماشین اپل دیگر وجود ندارد و اپل دیگر قصد ندارد یک خودروی الکتریکی با برند اپل عرضه کند.

تاریخچه ماشین اپل – کجای توسعه اشتباه انجام شد؟
صدها مهندس و کارشناس خودرو که روی این وسیله نقلیه کار می‌کردند، اخراج خواهند شد یا در میان تیم‌های دیگر اپل، از جمله تیم هوش مصنوعی، توزیع خواهند شد. Apple Car یکی از طولانی‌ترین شایعاتی است که بدون تحقق محصولی در مورد آن گزارش داده‌ایم، بنابراین فکر کردیم که نگاهی به برخی از لحظات کلیدی تاریخ اپل کار بیندازیم تا بینشی در مورد آنچه اتفاق افتاد را ارائه دهیم. اشتباه.

۲۰۱۵ – توسعه اولیه

در اوایل سال ۲۰۱۵، یک ون به اپل اجاره شد در خیابان ها ظاهر شد کنکورد، کالیفرنیا با تجهیزات LiDAR روی سقف آن. اپل از ون هایی مانند این برای اهداف نقشه برداری استفاده می کرد، اما سخت افزار مشابه سخت افزاری بود که توسط شرکت هایی که نرم افزار خودران را آزمایش می کردند، استفاده می کردند. این مشاهده یک وسیله نقلیه در نهایت باعث ایجاد شایعات زیادی شد.


در همان ماه، یک کارمند ناشناس اپل گفت بیزینس اینسایدر که اپل “تسلا را برای پول خود به دوش می کشد” و فایننشال تایمز ادعا کرد که اپل استخدام می کرد کارشناسان فناوری خودرو و طراحی خودرو برای کار در “آزمایشگاه تحقیقاتی فوق سری”. این روزنامه وال استریت سپس یک داستان را شکست با جزئیات عمیق در مورد صدها کارمندی که بر روی یک خودروی الکتریکی مینی ون با برند اپل کار می کنند.

تعدادی سرفصل و جزئیات کلیدی دیگر در سال ۲۰۱۵ به اشتراک گذاشته شد.

  • مدیر عامل اپل تیم کوک طبق گزارشات، پروژه خودروهای خودران در سال ۲۰۱۴ تصویب شد.
  • در آن زمان، این پروژه توسط استیو زادسکی، معاون طراحی محصولات اپل و مهندس سابق فورد هدایت می شد. دان ریچیو، معاون مهندسی سخت‌افزار اپل بر آن نظارت داشت.
  • در سال ۲۰۱۵، بلومبرگ گفت که اپل بود به امید تولید ماشین تا سال ۲۰۲۰٫ بعداً، WSJ گفت می تواند به زودی در سال ۲۰۱۹ آماده شود.
  • گفته می شود اپل در حال ملاقات با مگنا استیر است، بی ام وو شرکت های خودروسازی به دنبال شریک بودند.
  • روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل فقط بر روی یک خودروی الکتریکی کار نمی کند، بلکه روی یک خودرو کار می کند وسیله نقلیه خودران. در این گزارش همچنین آمده است که اپل نمونه های اولیه را آماده آزمایش کرده است که دقیق نبود.
  • دن آکرسون، مدیر عامل سابق جنرال موتورز گفت که اپل سختی کار در تجارت خودرو را دست کم می گیرد. او گفت: «آنها اصلاً نمی‌دانند که درگیر چه چیزی هستند.
  • اپل تعداد زیادی از کارشناسان خودرو را از شرکت‌های خودروسازی و از شرکت‌هایی با تخصص در خودروهای خودران استخدام کرد.
  • دفتر مرکزی خودروهای “مخفی” اپل قرار گرفتند در Sunnyvale، کالیفرنیا، نزدیک به پردیس Loop Infinite.

۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ – اولین نشانه های نزاع منجر به تحولات بزرگ شد

اولین نشانه های مشکل در پروژه Apple Car در ژانویه ۲۰۱۶، با استیو زادسکی، سرپرست اپل کار، ظاهر شد. ترک شرکت. در همین زمان، اپل چندین نام دامنه را ثبت کرداز جمله apple.car و apple.auto.

باب منسفیلد معاون سابق فناوری‌های اپل از بازنشستگی خارج شد برای هدایت پروژهو تحت هدایت او، شایعات حاکی از آن بود که اپل بر روی یک سیستم رانندگی خودکار با هدف شراکت با یک سازنده خودرو در آینده تمرکز کرده است. اپل به شدت استخدام می کرد و در این زمان، توسعه را به سخت افزار ماشین و نرم افزاری که روی آن اجرا می شد تقسیم کرد.

مفهوم دیگری از Apple Car از روند موتور


با انتقال به رهبری منسفیلد، صدها کارمند اخراج یا دوباره منصوب شدند و در اواخر سال ۲۰۱۶، یک تحول بزرگ رخ داد. اپل برنامه های ساخت وسیله نقلیه خود را “رها کرد” و به تیم منسفیلد داد مهلت ۲۰۱۷ برای اثبات امکان سنجی یک سیستم خودران.

در اوایل سال ۲۰۱۷، شاسی بلندهای سفید Lexus RX450h مجهز به تجهیزات LiDAR و آزمایشی توسط کارکنان اپل در منطقه خلیج مشاهده شدندو اپل تاکنون از این وسایل نقلیه برای آزمایش سیستم های رانندگی خودران خود استفاده کرده است. همچنین شایعه شده بود که اپل در حال آزمایش فناوری خودران خود است در یک مرکز در آریزونا.

اپل در این زمان نیز مشغول کار بود ساخت یک شاتل مستقل با همکاری فولکس واگن برای انتقال کارکنان به پردیس Infinite Loop، اما این کار لغو شد.

تیم کوک تصمیم غیرمعمولی گرفت تا تایید کند که اپل بوده است کار روی رانندگی مستقل. کوک گفت: «ما روی سیستم‌های خودمختار تمرکز کرده‌ایم. “این یک فناوری اصلی است که به نظر ما بسیار مهم است.” او در ادامه گفت که این پروژه «مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی» است و آن را به عنوان «یکی از دشوارترین پروژه‌های هوش مصنوعی» توصیف کرد.

۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ – ماشین کامل قفسه‌بندی شده، کار بی‌صدا روی سیستم‌های رانندگی خودکار

در سال ۲۰۱۸، اپل به گسترش خود ادامه داد تعداد شاسی‌بلندهایی که برای آزمایش نرم‌افزار رانندگی خودران استفاده می‌کرد. تحلیلگر اپل مینگ چی کو گفت که Apple Car “محصول ستاره” بعدی اپل خواهد بود و در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. کو ادعا کرد که این خودرو انقلابی در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد و آن را به راه اندازی خودرو تشبیه کرد. آیفون.

سال ۲۰۱۸ سال آرامی برای Apple Car بود زیرا اپل در پشت صحنه روی سیستم های خودران کار می کرد، اما در اواخر سال گمانه زنی ها مبنی بر بازگشت پروژه خودرو به دلیل استخدام افراد سابق وجود داشت. مهندس ارشد فورد داگ فیلد.

در سال ۲۰۱۹، اشارات کمی مبنی بر اینکه Apple Car هنوز در حال ساخت است وجود داشت. سیب صحبت هایی داشت با تامین کنندگان حسگر LiDAR، به دنبال طرح های پیشرفته. سیب نیز خریداری شده است راه اندازی خودروی خودران Drive.ai.

اواسط سال، شایعه جالبی مبنی بر اینکه جانی آیو می‌خواهد خودروی اپل را طراحی کند، منتشر شد بدون فرمانمفهومی که بعداً دوباره ظاهر خواهد شد.

۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ – تغییر رهبری دیگری علاقه به Apple Car را تجدید می کند

سال ۲۰۲۰ سال همه‌گیری بود و به مدت ۱۱ ماه، چیزی در مورد Apple Car نشنیدیم. با این حال، در پشت صحنه، پروژه در حال تغییر رهبری دیگری بود. باب منسفیلد خارج شد و توسعه ماشین اپل به جان جیاناندریا منتقل شدرئیس هوش مصنوعی اپل با داگ فیلد بر عملیات روزانه نظارت دارد.

در ماه دسامبر، شایعات از خودرویی با برند اپل خبر دادند برگشته بودو اپل بود گفته می شود در مذاکرات با تامین کنندگان مشهور الکترونیک خودرو.

سال ۲۰۲۱ شایعات متعددی در مورد یک مشارکت اپل با هیوندای برای Apple Car، و هیوندای حتی قبل از بازگشت آن رابطه را تایید کرد. معامله در نهایت منحل شدشاید به خاطر عدم صلاحدید هیوندای باشد. اپل مذاکراتی با چندین خودروساز ژاپنی، اما هیچ مشارکتی محقق نشد. برای مدتی شایعاتی وجود داشت که اپل استفاده خواهد کرد پلت فرم باتری الکتریکی هیوندای E-GMP، اما این اتفاق نیفتاد.


در اواخر سال، داگ فیلد اپل را ترک کرد و یک تغییر دیگر در رهبری رخ داد، با کوین لینچ، رئیس اپل واچ، زیر نظر جان جیاناندریا.

۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ – شایعه طراحی بدون فرمان به دلیل از دست دادن تمرکز پروژه

در سال ۲۰۲۲، شایعات Apple Car بعد از آن داغ شد اطلاعات گزارشی منتشر کرد این نشان می‌دهد که اپل روی طرحی با چهار صندلی رو به داخل، سقف خمیده و صفحه‌های بزرگ پشتی صندلی که بالا و پایین می‌شد کار می‌کرد. صحبت از ماشینی بدون فرمان و پدال بود.

شایعه شده بود که Apple Car دارای طراحی مشابه Canoo است که در تصویر بالا نشان داده شده است. خودروی خودران کانو فاقد فرمان و فضای داخلی شبیه به لیموزین است.


همان گزارش می‌گوید که فناوری خودران اپل کمبود دارد و شاسی‌بلندهای اپل به محدودیت‌ها برخورد می‌کنند، برای ماندن در خطوط خود مشکل دارند و برای حرکت در خیابان‌ها مشکل دارند. گزارش ها حاکی از آن است که یک خودرو نزدیک بود با یک نفر برخورد کند.

اواخر سال ۲۰۲۲ بلومبرگ گفت که اپل داشته است دوباره طرح ها را رها کرد برای یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار، در عوض حالت خودران را هدف قرار می دهد که در بزرگراه ها کار می کند. گفته می شد اپل است برنامه‌ریزی برای معرفی خودرو اپل برای سال ۲۰۲۶ارائه یک نسخه کوچک شده از خودرو.

به جای طراحی خارق‌العاده بدون فرمان، گفته می‌شود این خودرو طراحی سنتی‌تری دارد و قیمتی در حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار دارد.

شایعات در مورد Apple Car در سال ۲۰۲۳ خشک شد و ما در طول سال کمی در مورد آن شنیدیم. در سپتامبر ۲۰۲۳، مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل گفت که این پروژه “تمام دید خود را از دست داده است” و او هشدار داد که بدون خرید، اپل شانسی برای تولید خودرو در چند سال آینده نخواهد داشت.

۲۰۲۴ – ماشین اپل در مشکل

در ژانویه ۲۰۲۴، بلومبرگ گفت که اپل طراحی Apple Car را کاهش داده بود آ دومین زمان، فراموش کردن برنامه‌های عملکرد خودکار پیشرفته‌تر. اپل می خواست این خودرو بتواند به تنهایی در بزرگراه ها رانندگی کند، اما این بسیار جاه طلبانه بود. در عوض، اپل به ویژگی‌های کمک راننده مشابه نحوه عملکرد خودروهای تسلا رضایت داد، با این خودرو که از فرمان و ترمز/شتاب پشتیبانی می‌کند.

یک مفهوم ماشین اپل بر اساس طرح های ثبت شده اپل

در حالی که اپل قصد داشت در سال ۲۰۲۶ راه اندازی شود، با تغییرات پروژه جدید، این راه اندازی به سال ۲۰۲۸ کشیده شد. بلومبرگ هشدار داد که اگر اپل تصمیم بگیرد که قادر به ارائه یک وسیله نقلیه الکتریکی با این مجموعه ویژگی های محدودتر نیست، ممکن است مدیران پروژه را لغو کنند.

تنها یک ماه پس از آن گزارش، مدیران اپل تصمیم گرفتند که ادامه دهند و از ماشین اپل دست بردارید، به جای آن بر هوش مصنوعی تمرکز می کند. برخی از کارمندان Apple Car به تیم هوش مصنوعی مولد اپل منتقل خواهند شد، در حالی که برخی دیگر اخراج خواهند شد یا باید برای موقعیت های جدید در اپل درخواست دهند.

در حال حاضر، Apple Car به دو پروژه لغو شده دیگر اپل ملحق شده است – ایرپاور تشک شارژ nixed در سال ۲۰۱۹ و اپل تی وی مجموعه ای که بود چندین سال شایعه شده درست حدود سال ۲۰۱۴

بسته شدن

با نگاهی به تاریخچه Apple Car، واضح است که تغییرات متعدد رهبری و تغییر مسیر تقریباً سالانه پروژه در نهایت به تصمیم اپل برای پایان دادن به کار روی توسعه یک وسیله نقلیه منجر شد.

مدیران اپل به دلیل هزینه‌های هنگفت و خطر ایمنی ناشی از قابلیت‌های رانندگی خودکار، هرگز کاملاً در مورد دوام یک Apple Car متقاعد نشدند، و هیچ‌کس در اپل وجود نداشت که بتواند آن را به ثمر برساند.

جمع بندی های مرتبط: ماشین اپل
انجمن های مرتبط: اپل، شرکت و صنعت فناوری


منبع: https://www.macrumors.com/guide/apple-car-history/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *