تامین کنندگان نیمه هادی تایوان قصد دارند در کارخانه های تراشه های اروپایی سرمایه گذاری کنند

در میان مسابقه جهانی برای تراشه های نیمه هادیتامین کنندگان تایوانی در حال بررسی سرمایه گذاری در اروپا هستند فایننشال تایمز گزارش ها.

وینسنت لیو، رئیس و مدیر اجرایی گروه LCY به روزنامه گفت: “ما در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در آلمان هستیم و بازار اروپا مال ما خواهد بود.” این شرکت مواد پاک کننده و حلال ها را برای شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) – بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان – تامین می کند.

در کنار گروه LCY، سه تامین کننده مواد شیمیایی دیگر به TSMC گفتند که به سرمایه گذاری در این زمینه چشم دوخته اند اروپا.

به نظر می رسد که این علاقه به ظهور اولین کارخانه های تولید تراشه های پیشرفته در بلوک مربوط می شود – اقدامی که توسط قانون چیپس اتحادیه اروپاکه هدف آن بسیج ۴۳ میلیارد یورو در سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی است. هدف آن این است که در نهایت سهم اتحادیه در ظرفیت تولید جهانی را از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ برساند.

بر اساس این طرح، اتحادیه اروپا یارانه هایی را برای تشویق تولیدکنندگان خارجی تراشه برای راه اندازی کارخانه ها در داخل مرزهای خود ارائه می دهد. برای مثال، اینتل متعهد شده است ۳۰ میلیارد یورو در آن سرمایه گذاری کند دو کارخانه تولید تراشه در آلماندر حالی که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز مونتاژ و آزمایش نیمه هادی ۴٫۶ میلیارد یورویی است در لهستان.

در همین حال، TSMC با شرکت‌های سازنده تراشه‌های اروپایی Infineon و NXP و تامین‌کننده خودرو بوش برای ایجاد یک کارخانه تراشه ۱۰ میلیارد یورویی در آلمان همکاری کرده است. سازنده تراشه چند ملیتی GlobalFoundries and European تراشه شرکت STMicroelectronics همچنین در حال برنامه ریزی برای یک کارخانه ۵٫۷ میلیارد یورویی در فرانسه است.

ویرا جورووا، معاون ارزش ها و شفافیت کمیسیون، زمانی که قانون تراشه ها در سپتامبر اجرایی شد، گفت: “مسابقه جهانی برای رهبری در تراشه ها یک واقعیت است و اروپا باید نقش فعال خود را در آن تضمین کند.”

ایجاد تولید داخلی و تقویت زنجیره تامین در واقع برای هدف اتحادیه اروپا برای مقابله با اتکای شدید خود به چند تامین کننده خارجی، چین و تایوان برای تولید، و ایالات متحده برای طراحی، حیاتی خواهد بود.

و در حالی که کارشناسان ادعا می کنند استقلال نیمه هادی برای اتحادیه اروپا “غیرممکن” است (و برای هر کشور دیگری در این زمینه) چنین سرمایه گذاری هایی به طور قطع به تقویت رقابت پذیری بلوک در این بخش کمک می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/taiwans-semiconductor-suppliers-invest-european-chip-factories

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *