تاکسی پرنده توسط ماروتی سوزوکی؟ غول خودروسازی هندی با سوزوکی ژاپن کوپترهای هوایی الکتریکی تولید می کند

تاکسی پرنده توسط ماروتی سوزوکی؟  غول خودروسازی هندی با سوزوکی ژاپن کوپترهای هوایی الکتریکی تولید می کند

همانطور که توسط Times of India گزارش شده است، Maruti Suzuki با همکاری شرکت مادر خود سوزوکی، در حال شروع یک سرمایه گذاری پیشگامانه برای توسعه کوپترهای هوایی الکتریکی است. این وسایل نقلیه هوایی نوآورانه، بزرگتر از هواپیماهای بدون سرنشین اما کوچکتر از هلیکوپترهای سنتی، برای جا دادن حداقل سه نفر از جمله خلبان طراحی خواهند شد.

ماروتی سوزوکی با چشم‌اندازی برای معرفی راه‌حل‌های حرکتی پیشرفته، در ابتدا قصد دارد کوپترهای هوایی الکتریکی را در ژاپن و ایالات متحده راه‌اندازی کند و در آینده به بازار هند نیز گسترش یابد.

این تاکسی های هوایی پتانسیل ایجاد انقلابی در حمل و نقل را دارند و راه حل های سریع و کارآمد حمل و نقل شهری را ارائه می دهند. ماروتی نه تنها فروش در هند را هدف قرار داده است، بلکه در حال بررسی امکان تولید محلی برای افزایش مقرون به صرفه بودن است.

کنتو اوگورا، دستیار مدیر سوزوکی موتور، گفتگوهای جاری با اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGCA) را برای تحقق این پروژه بلندپروازانه فاش کرد.

این کوپترهای برقی با نام SkyDrive برای رونمایی در نمایشگاه اوزاکا ۲۰۲۵ در ژاپن برنامه ریزی شده اند و برنامه هایی برای معرفی بعدی در هند به عنوان بخشی از ابتکار «ساخت در هند» در نظر گرفته شده است. تحقیقات بازار در حال حاضر در هند برای سنجش علاقه مشتریان بالقوه و ایجاد مشارکت های استراتژیک در حال انجام است.

اوگورا بر اهمیت مقرون به صرفه بودن برای موفقیت کوپترهای هوایی در بازار هند تاکید کرد.

این هلیکوپتر هوایی با وزن ۱٫۴ تن در هنگام برخاستن، تقریباً نیمی از وزن هلیکوپترهای معمولی را دارد و به آن امکان می دهد از پشت بام ساختمان برای برخاستن و فرود استفاده کند.

علاوه بر این، برقی شدن این وسایل نقلیه منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد قطعات هواپیما شده است و در نتیجه هزینه‌های ساخت و نگهداری را کاهش می‌دهد.

هجوم ماروتی سوزوکی به سمت هلی کوپترهای برقی نقطه عطف مهمی در حوزه حمل و نقل شهری است که نویدبخش راه حل های نوآورانه برای مقابله با چالش های حمل و نقل مدرن است.

با پیشرفت مذاکرات با نهادهای نظارتی و تحقیقات بازار، پیش بینی ها برای تأثیر بالقوه این تاکسی های هوایی آینده نگرانه بر چشم انداز هند افزایش می یابد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/flying-taxis-by-maruti-suzuki-indian-auto-giant-to-develop-electric-air-copters-with-japans-suzuki-13717672.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *