گوگل درایو ۲۵ میلیون یورویی هوش مصنوعی را برای «توانمندسازی» نیروی کار اروپا راه اندازی می کند

گوگل درایو ۲۵ میلیون یورویی هوش مصنوعی را برای «توانمندسازی» نیروی کار اروپا راه اندازی می کند

گوگل یک برنامه آموزشی و مهارتی ۲۵ میلیون یورویی راه اندازی کرده است غول فناوری امروز اعلام کرد که برای کمک به نیروی کار اروپا “از فرصت هوش مصنوعی استفاده کند”.

این ابتکار جامعه‌های «آسیب‌پذیر و کم‌خدمت‌شده» را هدف قرار داده است، که به گفته گوگل با افزایش سرسام‌آور استفاده از هوش مصنوعی در محل کار، خطر جا ماندن آن‌ها وجود دارد – روندی که انتظار می رود ادامه.

گوگل گفت که برنامه‌هایی را برای شرکت‌های اجتماعی و سازمان‌های غیرانتفاعی باز کرده است که می‌تواند به کسانی که احتمالاً از آموزش بهره می‌برند کمک کند.

سازمان‌های منتخب آموزش‌های «به‌صورت سفارشی و تسهیل‌شده» در زمینه بنیادی دریافت خواهند کرد هوش مصنوعی.

به گفته گوگل، این نهادها همچنین کمک‌های نقدی برای حمایت‌های اساسی مانند مراقبت از کودک یا غرامت برای پرداخت دریافت خواهند کرد تا مانع یادگیری شوند.

“هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای تغییر جهان به سوی بهتر دارد – با این حال تحقیقات نشان می دهد که مزایای هوش مصنوعی می تواند نابرابری های موجود را تشدید کند.” آدریان براون، مدیر اجرایی مرکز تأثیر عمومی مستقر در لندن، که این طرح غیرانتفاعی را در کنار گوگل اجرا می کند.

او گفت: “این برنامه جدید به مردم در سراسر اروپا کمک می کند تا دانش، مهارت ها و اعتماد به نفس خود را در مورد هوش مصنوعی توسعه دهند و اطمینان حاصل شود که هیچ کس پشت سر نمی گذارد.”

گوگل همچنین مجموعه‌ای از «آکادمی‌های رشد» را برای حمایت از استارت‌آپ‌هایی که از هوش مصنوعی برای حل چالش‌های سلامت، آموزش و امنیت سایبری استفاده می‌کنند، راه‌اندازی خواهد کرد. برنامه های کاربردی برای آکادمی رشد: هوش مصنوعی برای سلامتی اکنون باز است – اما نگران نباشید، این شرکت گفت که در صورت کسب سرمایه، سهامی در شرکت شما نخواهد داشت.

در نهایت، گوگل گفت که آن را گسترش خواهد داد دوره های پایه هوش مصنوعی به ۱۸ زبان.

آخرین درایو هوش مصنوعی گوگل در اروپا در ادامه آمده است «با گوگل رشد کنید» که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و آموزش رایگان برای کمک به رفع شکاف مهارت های دیجیتال اتحادیه اروپا ارائه می داد. گوگل ادعا می کند که از زمان شروع این طرح بیش از ۱۲ میلیون نفر را ارتقا داده است.

در اخبار دیگر، ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای ساخت یک سرمایه گذاری خواهد کرد مرکز اطلاعات در شمال لندن، در حالی که برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای خدمات اینترنت در منطقه حرکت می کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/google-launches-ai-initiative-europe-workforce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *