تبدیل اشتیاق به یک مسیر حرفه ای

پچ سپتامبر برای Galaxy Z Fold 5، Z Flip 5 وارد شدپچ سپتامبر برای Galaxy Z Fold 5، Z Flip 5 وارد شد

Maggie Cabrera یک مهندس جاوا اسکریپت در Automattic است. او مدت زیادی است که با وردپرس کار می کند، اما از سال ۲۰۲۰ فقط در پروژه منبع باز مشارکت داشته است. او عمدتاً به تیم های Themes و Core کمک می کند.

او یکی از سرنخ‌های انتشار وردپرس ۶٫۴، آخرین نسخه اصلی ۲۰۲۳ و یک نسخه تحت رهبری جنسیتی بود. مگی رهبری تیم Default Theme را بر عهده داشت و ایجاد تم همه کاره Twenty Twenty Four را تنظیم کرد.

سفر مگی به وردپرس گواه این است که یک سرگرمی در صورت انجام مداوم می تواند به یک حرفه تبدیل شود. در ادامه بخوانید تا ببینید چگونه کنجکاوی و عشق مگی به وبلاگ نویسی راه را برای حرفه توسعه وب هموار کرد.

از علایق شخصی تا فعالیت های حرفه ای

در سال ۲۰۰۷، زمانی که وبلاگ نویسی محبوب شد، مگی به این موج پیوست و اولین وبلاگ خود را در بلاگر ایجاد کرد.

با این حال، محدودیت های پلت فرم به سرعت آشکار شد. تلاش مگی برای آزادی خلاقانه که از ناتوانی در شخصی سازی وبلاگ خود ناامید شده بود، او را به وردپرس کشاند. او پس از خرید یک دامنه و یک سرویس میزبانی مناسب با بودجه، اولین گام های خود را در مسیری که به یک سفر مادام العمر با وردپرس تبدیل خواهد شد، برداشت.

مگی پس از آن با شور و اشتیاق با مجله آنلاین خود دستکاری کرد. در ابتدا، او تغییرات اساسی مانند تغییر رنگ ها و فونت ها، و دستکاری CSS برای تغییر زیبایی شناسی را انجام داد.

مگی با اتکا به Google و رویکرد عملی برای یادگیری، تحت تأثیر کنجکاوی و رفتار خودت انجام بده، خود را در دنیای سفارشی‌سازی وب غرق کرد. در طول این مرحله اکتشافی، دوستانی که در زمینه مهندسی نرم افزار بودند، الهام گرفتند و توصیه های گاه به گاه برای او ارائه کردند.

لحظه مهمی فرا رسید که مگی در حین تحصیل در رشته معماری با بحران مواجه شد. او با زیر سوال بردن آینده خود، به علاقه روزافزون خود به حوزه دیجیتال فکر کرد. اینترنت، بخش قابل توجهی از زندگی او از مراحل ابتدایی آن، به نظر می رسید که راه امیدوارکننده ای را ارائه دهد.

مگی “من واقعا وبلاگم و همه چیزهایی را که با آن یاد می‌گیرم دوست دارم. و همیشه به نحوه کار اینترنت بسیار علاقه داشتم. بنابراین فکر می‌کنم می‌خواهم روی این کار کنم.” می گوید. این درون نگری باعث شد که او یک دوره تحلیلگر نرم افزار را در کشور خود، اسپانیا دنبال کند. این حرکت نشان دهنده یک تغییر رسمی به سمت حرفه او در توسعه وب بود.

مگی پس از پایان دوره خود برای شرکت های کوچکی که با آژانس ها همکاری می کردند، کار کرد. این به زمینه ای مناسب برای تجربه عملی تبدیل شد و تعهد او را به پروژه های مرتبط با وب تقویت کرد.

از سفر مگی، می‌توانیم ببینیم که چگونه سازگاری و یادگیری مداوم برای رسیدن به جایی که او در حال حاضر است، کلیدی است.

ابتکار تم های جامعه: پرورش خلاقیت و همکاری

در سال ۲۰۲۳، مگی یک تلاش آزمایشی را در جامعه وردپرس آغاز کرد – ابتکار تم های جامعه.

آغاز این ابتکار به گفتگوهای روشنگر در WordCamp Europe 2022 در پورتو، پرتغال بازمی گردد. مگی می‌گوید: «ما بحث کردیم که چگونه هر بار که یک تم پیش‌فرض می‌سازیم، مشارکت‌کنندگان زیادی برای این مدت کوتاه روی آن کار می‌کنند و سپس همه رفته‌اند.

این جرقه درک این نکته را به وجود آورد که این فرآیند نه تنها برای پیشرفت فنی بسیار مهم است، بلکه یک تمرین مؤثر جامعه‌سازی است. این سزاوار تداوم فراتر از چرخه حیات تم های پیش فرض بود. او می افزاید: «این فرآیند یک تجربه یادگیری عالی برای همه افراد درگیر است، بنابراین من می خواهم این تجربه را در جامعه وردپرس حفظ کنم.

ابتکار تم های جامعه پاسخ مگی به حفظ و گسترش این اکوسیستم یادگیری غنی است. این یک معیار برای تمرین برنامه نویسی تعیین می کند و یک مرجع ملموس برای توسعه دهندگان در تمام سطوح مهارت ارائه می دهد تا از آن یاد بگیرند. مگی تأکید می‌کند: «با نگاه کردن به پایه کد، مردم می‌توانند ببینند که راه‌های زیادی برای ساخت تم‌های بلوک وجود دارد.

با انجام این کار، مگی قصد دارد افراد را به ایجاد تم های بلاک تشویق کند. او می‌خواهد مخزن قالب وردپرس را با مضامین بلوک با کیفیت‌تر غنی کند و گزینه‌های موجود را برای کاربران متنوع کند.

یکی از دستاوردهای این تلاش مشترک، ایجاد Stacks، اولین تم ساخته شده توسط جامعه وردپرس است. این یک موضوع نمایش اسلاید مانند ساده است که توانایی ابتکار عمل برای زنده کردن ایده‌های بدیع را نشان می‌دهد.

۴ راه برای جستجوی یک عدد ناشناخته۴ راه برای جستجوی یک عدد ناشناخته

ابتکار تم های جامعه چیزی بیش از یک پروژه است، بلکه حرکتی به سمت توسعه مضمون دموکراتیک است.

این دعوت به مشارکت در اشکال مختلف – خواه طراحی، کدنویسی، یا صرفاً درگیر شدن در بحث است. ابتکار عمل در فراگیری رشد می کند و به افراد اجازه می دهد تا به همان اندازه که ترجیح می دهند کمک کنند. این منعکس کننده روحیه مشارکتی فرآیند توسعه تم پیش فرض است، اما با رویکردی آرام تر و خوشایندتر، زیرا هیچ ضرب الاجل وجود ندارد.

ابتکار مگی با ایجاد فضایی که در آن یادگیری، همکاری و خلاقیت تلاقی می‌کنند، صرفاً ساختن تم نیست. این پلتفرمی است که در آن هر کسی می‌تواند هنر توسعه تم را با سرعت خود بیاموزد، که توسط شبکه‌ای از همتایان پشتیبانی می‌شود.

این ابتکار به عنوان چراغی از بهبود مستمر و حمایت عمومی در اکوسیستم وردپرس است و روح نوآوری و همکاری را زنده نگه می دارد.

از آنجایی که مگی تنها در سال ۲۰۲۰ یک مشارکت کننده فعال وردپرس شد، منطقی است که اولین ورد کمپ او پس از همه گیری جهانی بود.

او به یاد می آورد: “WordCamp محلی من بود – WordCamp Sevilla 2021. این اولین WordCamp حضوری پس از همه گیری بود. انجمن وردپرس محلی من یک انجمن بسیار مشتاق و یکی از فعال ترین در جهان است.” ماسک زدن… فکر می کنم تا آن زمان دیگر فاصله نمی گرفتیم. زمانی بود که همه چیز دوباره باز شد. اما ما هنوز خسته و نگران بودیم، بنابراین رویداد هنوز واقعاً کوچک بود.”

با وجود مقیاس کوچک و احتیاط طولانی شرکت کنندگان، این رویداد یک گردهمایی صمیمانه بود. مگی می گوید: “بیشتر گفتگوها اساساً یادآور روزهای قبل از همه گیری و همه چیزهای دیگر بود. بیشتر جنبه اجتماعی داشت تا فنی.”

اما WordCamp US 2023 به عنوان به یاد ماندنی ترین لحظه WordCamp مگی متمایز است. آنجا بود که تم پیش فرض اعلام شد. او توضیح می‌دهد: «ما بسیار سخت کار کردیم تا شرکت‌کنندگان بتوانند روی این موضوع در روز مشارکت‌کننده کار کنند، اولین روزی که اعلام شد.

مگی از دیدن افراد زیادی که در آن روز روی این موضوع کار می کردند بسیار هیجان زده بود. برای او، ماهیت WordCamps فراتر از فرصت های یادگیری فنی است – این در مورد تجربه ارزشمند ملاقات با همکاران همکار به صورت حضوری است. حضور فیزیکی و تعامل مستقیم با کسانی که او فقط از طریق همکاری آنلاین می‌شناخت، بعد جدیدی به روابط آنها بخشید و حس اجتماع و هدف مشترک را تقویت کرد.

مگی می‌گوید: “وقتی سر میز (مشارکت) هستید از رفاقت خوشم می‌آید. اساساً می‌دویدم، “حالت چطور است؟” حالت چطور است؟ آیا به کمک نیاز داری؟ این واقعا عالی بود.” سقوط به خط حافظه

مگی خطاب به افرادی که به دنبال مشارکت در وردپرس یا فناوری هستند، بر ماهیت در حال تحول توسعه تم، به ویژه با ظهور تم های بلوک، تأکید می کند. او کسانی را که دارای زمینه های طراحی یا با تخصص محدود در زمینه کدنویسی هستند تشویق می کند تا در موضوعات مشارکت کنند.

“فکر می‌کنم افرادی که معمولاً تم می‌سازند تغییر کرده‌اند. قبلاً، تم‌سازی کاری بود که فقط توسعه‌دهندگان انجام می‌دادند، یا طراحانی که تا حدودی کدنویسی را می‌دانستند. اکنون متفاوت است. افرادی که نمی‌دانند. نحوه کدنویسی می تواند تم های بلوکی نیز ایجاد کند. تنها چیزی که باید بدانید نحوه استفاده از وردپرس و ویرایشگر بلاک است، مگی توضیح می دهد. “مردم نمی دانند که امکانی برای آنها وجود دارد. افرادی که طراح هستند ممکن است طراحی را روی Figma انجام دهند و انتظار داشته باشند که شخص دیگری آن را انتخاب کند و آن را توسعه دهد. آنها دیگر نیازی به این کار ندارند. اگر بخواهند می توانند همه چیز را خودشان بسازند».

مگی این را یکی از مهم‌ترین چالش‌های جامعه وردپرس می‌داند – به مردم اطلاع می‌دهد که درها برای غیر توسعه‌دهندگان باز است تا مشارکت‌های معناداری داشته باشند.

او پیشنهاد می‌کند که با بررسی مضامین جامعه مخزن GitHub شروع کنید، زیرا این یک راه عالی برای یادگیری بدون هیچ فشاری است.

هدف مگی از طریق ابتکاراتی مانند ابتکار طرح تم های جامعه و پرورش محیط های حمایتی، کمک به ابهام زدایی از روند توسعه تم، دعوت از موج جدیدی از خلاقیت و مشارکت از همه گوشه های جامعه وردپرس است.

نویسنده

نادیا مایا آردیانی

مایا یک نویسنده محتوا و مشارکت کننده وردپرس است. با سال‌ها تجربه روزنامه‌نگاری تحت کمربند، اهداف اصلی او کمک به مردم برای درک فرآیندهای پیچیده به روشی ساده‌تر و گفتن داستان‌های افرادی است که به لطف فناوری پیشرفت می‌کنند. وقتی او نمی نویسد، می توانید او را در حال تماشای فیلم های علمی تخیلی در حالی که رامن می خورد پیدا کنید. او را در لینکدین دنبال کنید.


منبع: https://www.hostinger.com/blog/maggie-cabrera

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *